• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آزمون PTE چیست؟ + معرفی اجمالی آزمون

آزمون انگلیسی پیرسون که مخفف PTE است، مهارت‌های نوشتاری، گفتاری، خواندن و شنیداری داوطلبان را ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آن‌ها می‌توانند با درک روشنی از زبان انگلیسی در زمینه بین‌المللی مطالعه کنند. همان‌طور که می‌دانید آزمون PTE جایگزینی برای سایر آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند آیلتس و تافل است. این آزمون پیشرو در جهان کامپیوتر یا آزمون انگلیسی مبتنی بر مرکز آزمون برای تحصیل در خارج از کشور یا مقاصد مهاجرت است. در زندگی روزمره خود با جداول، خلاصه‌ها، و چندین مورد دیگر مواجه خواهید شد. آزمون آکادمیک PTE در مقیاس 10 تا 90 نمره گذاری می‌شود. این امتیاز توانایی فرد در خواندن، صحبت کردن، درک دستورالعمل های شفاهی و نوشتن زبان انگلیسی را نشان می‌دهد.

دو نوع آزمون PTE وجود دارد: آکادمیک و عمومی. PTE Academic شناخته شده‌ترین آزمون از این دو است و در بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس به عنوان مدرکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی پذیرفته شده است. با این حال، آزمون عمومی PTE توسط سازمان‌های مهاجرتی پذیرفته نمی‌شود و فقط برای اهداف حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. 

فرمت آزمون PTE چگونه است؟ 

بخش تایم تعداد بخش‌ها مهارت‌های مورد ارزیابی محوده‌ی نمره
ریدینگ 32-41 دقیقه 5 بخش English Comprehension 10-90
لیسنینگ 45-57 دقیقه 8 بخش Listening from Pre-recorded Audios 10-90
اسپیکینگ

و

رایتینگ

77-91 دقیقه 6 بخش English Writing & Speaking Fluency 10-90

آزمون آکادمیک PTE به چهار ماژول تقسیم می‌شود: Reading ،Writing ،Speaking و Listening. در حالی که ماژول‌های Speaking و Writing در یک جلسه ترکیب می‌شوند، Listening و Reading دارای بخش‌های جداگانه هستند.

آزمون PTE چیست؟ + معرفی اجمالی آزمون

بیست نوع فرمت سوال وجود دارد، از MCQ تا مقاله نویسی، خواندن جملات تا انتخاب یک کلمه مناسب. کل زمان اختصاص داده شده برای انجام تمام وظایف 3 ساعت است.

Writing و Speaking آزمون PTE 

همانطور که از نام آن مشخص است، آزمون Speaking و Writing داوطلبان را بر اساس مهارت‌های گفتاری و نوشتاری آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری شما را ارزیابی می‌کند، به این معنی که باید در خواندن، شنیدن و نوشتن توجه زیادی داشته باشید.

مهارت اسپیکینگ شما بر اساس سوالاتی که از شما خواسته می‌شود به آنها پاسخ دهید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با مقدمه شخصی شروع می‌شود و از شش بخش کوچک دیگر تشکیل شده است. زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل این بخش 77 تا 93 دقیقه است.

Reading آزمون PTE

این بخش از آزمون PTE حاوی متون و سوالاتی است که بر اساس مهارت خواندن شماست. قبل از پاسخ به هر سوال باید صورت سوال را به دقت بخوانید. این بخش به شما 32 تا 41 دقیقه فرصت داده می‌شود تا آن را کامل کنید.

Listening آزمون PTE

لیسنینگ شما در این بخش تست شده و به هشت قسمت تقسیم می‌شود. زمان در نظر گرفته شده برای انجام وظایف در این قسمت 45 تا 57 دقیقه می‌باشد. این برای ارزیابی توانایی داوطلب در درک گفتاری انگلیسی طراحی شده است. شرکت‌کنندگان باید مطمئن شوند که فایل صوتی پخش شده را با دقت می‌شنوند و با توجه به آنچه که شنیده اند سوالات را پاسخ می‌دهند. 

چگونه می‌توانم آزمون PTE را رزرو کنم؟

برای رزرو PTE Academic، از وب سایت رسمی PTE Academic دیدن کنید و حساب Pearson خود را ایجاد کنید (پس از تکمیل مراحل ثبت نام، طی 48 ساعت ایمیلی از پیرسون با جزئیات ورود خود دریافت خواهید کرد).

سپس نزدیک‌ترین مرکز آزمون خود را جستجو کرده و زمان و تاریخ مناسب را انتخاب کنید. پس از انتخاب تمام مشخصات خود، پرداخت را انجام دهید و رزرو خود را نهایی کنید.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون PTE چیست؟

شما باید یک کارت شناسایی قابل قبول، ترجیحاً پاسپورت خود را همراه داشته باشید. آن‌ها یک عکس دیجیتال و امضای شما را می‌خواهند، کف دست شما را اسکن می‌کنند و یک قفسه برای بررسی وسایلتان به شما اختصاص می‌دهند. همچنین مطمئن شوید که 30 دقیقه قبل از شروع آزمون در محل حاضر شده‌اید.

چه زمانی نتایج آزمون PTE خود را دریافت خواهم کرد؟

نتایج آزمون آکادمیک PTE معمولاً در عرض دو روز کاری از تاریخ آزمون به صورت آنلاین در دسترس هستند و می‌توانید از حساب دانشجویی PTE Academic خود به نتیجه دسترسی پیدا کنید. ابتدا، یک ایمیل حاوی دستورالعمل‌هایی در مورد دسترسی به نتایج آنلاین دریافت خواهید کرد.

معیار‌های شرکت در آزمون PTE چیست؟ 

معیارهای واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون آکادمیک PTE به شرح زیر است:

  • ملیت شرکت‌کنندگان 

آزمون PTE آکادمیک برای زبان‌آموزان از همه‌ی ملیت‌ها آزاد است که باید از مجموعه‌ی قوانین حاکم بر آزمون پیروی کنند. با این حال، آزمون تنها توسط داوطلبانی که دارای مدرک اثبات هویت معتبر، جاری و خوانا (معمولاً پاسپورت) هستند، می‌توانند همانطور که در وب سایت رسمی PTE ذکر شده است، شرکت کنند.

  • سن شرکت‌کنندگان

دانش آموزان بالای 16 سال می‌توانند در آزمون PTE Academic شرکت کنند. وب سایت رسمی PTE هیچ محدودیت سنی خاصی را ذکر نکرده است. داوطلبان رده سنی 16 تا 18 سال باید فرم رضایت والدین را از قبل پر کرده و ارسال کنند. 

  • مدارک تحصیلی شرکت‌کنندگان 

هیئت علمی آزمون PTE هیچ معیار واجد شرایط بودن برای مدارک تحصیلی را مشخص نکرده است. تنها ملاک این است که فرد برای حضور در آزمون باید به زبان انگلیسی مسلط باشد.

نحوه‌ی محاسبه نمره آکادمیک آزمون PTE 

سیستم امتیازدهی آزمون PTE در نوع اکادمیک آن به دو بخش تقسیم می‌شود:

  1. صحیح / نادرست :(C / I) برای هر پاسخ صحیح 1 امتیاز و برای هر پاسخ نادرست 0 امتیاز می‌گیرید. هیچ نمره‌ی منفی وجود ندارد.
  2. اعتبار جزئی (PC): بخشی از سوالات آزمون PTE به صورت صحیح، تا حدی صحیح یا نادرست نمره گذاری می‌شود. اگر پاسخ شما به این سوالات کاملا صحیح باشد، حداکثر امتیاز آن بخش به شما تعلق می‌گیرد. با این حال، اگر پاسخ‌های شما فقط تا حدی درست باشد و نه به طور کامل، از حداکثر امتیاز ممکن چند امتیاز به شما تعلق می‌گیرد، اما امتیازات کامل در آن بخش به شما تعلق نمی‌گیرد. اگر پاسخ‌ای شما نادرست باشد، هیچ نمره‌ی منفی تعلق نمی‌گیرد. 

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که معرفی اجمالی درباره‌ی آزمون بین‌المللی PTE به شما ارائه دهیم تا دیدگاهی راجع‌به آن پیدا کنید. در پست‌های بعدی ما هر مهارت را به صورت جدا بررسی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =