• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آشنایی با انواع قهوه در انگلیسی

ممکن است که شما با دوستان خود قرار ملاقات داشته باشید یا این که در حال کار روی یک پروژه مهم و فوری باشید که در چنین مواقعی یک فنجان قهوه معطر و نیرو بخش می‌تواند بهترین گزینه باشد. در واقع قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که معمولاً افراد در مجالس، مهمانی‌ها، قرار‌های کاری، برای رفع خستگی، آمادگی برای امتحان و… این نوشیدنی را انتخاب می‌کنند.

با توجه به این که انواع مختلفی از قهوه در جهان وجود دارد و در مواقع مختلفی نیاز است تا نام آن‌ها را بدانید، ما در این جا سعی داریم شما را با نام‌های قهوه در انگلیسی آشنا کنیم. احتمالاً تا کنون نام برخی از آن‌ها را شنیده باشید، اما اکنون یاد خواهید گرفت که آن‌ها را به زبان انگلیسی بیان کنید.

Cappuccino (کاپوچینو)

کاپوچینو مانند سایر انواع قهوه در اصل از ایتالیا آمده است. معمولاً افراد زیادی به این نوع قهوه علاقه‌مند هستند. کاپوچینو را با افزودن شیر و کف به قهوه درست می‌کنند. امروزه باریستا‌های حرفه‌ای کاپوچینو را با فوم بالای آن تزئین می‌کنند و یک فنجان زیبا از این نوع قهوه را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر از طرفداران قهوه هستید، مطمئناً بار‌ها نام کاپوچینو را شنیده‌اید؛ بنابراین این اصطلاح انگلیسی برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت.

Latte (لاته)

یکی دیگر از انواع قهوه در انگلیسی Latte را می‌توان نام برد. معمولاً افرادی که قهوه با غلظت بالا دوست ندارند، این نوع قهوه را انتخاب می‌کنند. برای درست کردن لاته از شیر بیشتری نسبت به قهوه استفاده خواهند کرد؛ به همین خاطر طعم ملایم‌تری نسبت به برخی دیگر از انواع قهوه مانند کاپوچینو دارد.

Espresso (اسپرسو)

از جمله دیگر نام‌های قهوه در انگلیسی اسپرسو است. این نوشیدنی در بین افرادی که قهوه غلیظ دوست دارند، بسیار محبوب است. به دلیل این که Espresso میزان غلظت بالایی دارد، معمولاً آن را در فنجان‌های کوچک سرو خواهند کرد. اسپرسو را با عبور دادن آب داغ از فیلتری که حاوی قهوه آسیاب شده است، درست می‌کنند.

Americano (آمریکانو)

قهوه آمریکانو در واقع همان اسپرسوی کلاسیک است، اما غلظت کم‌تری دارد و آب داغ بیشتری به آن اضافه می‌کنند؛ از این رو حاوی کافئین کم‌تری است. این قهوه را به علت محبوبیت آن در ایالات متحده به نام آمریکانو می‌شناسند.

آشنایی با انواع قهوه در انگلیسی

Iced coffee (آیس کافی)

تمام انواع قهوه‌های قبلی نوشیدنی‌های گرم بودند. اما اگر بخواهید در یک روز گرم تابستان یک فنجان قهوه بنوشید چه؟ Iced coffee یکی دیگر از نام‌های قهوه در انگلیسی به شمار می‌رود که روز‌های گرم برای سفارش قهوه به درد شما می‌خورد. این قهوه با افزودن شیر سرد و یخ درست می‌شود. این گونه حتی در هوای گرم هم می‌توانید از قهوه خود لذت ببرید.

Decaf بدون کافئین

Decaf قهوه بدون کافئین است. این نوشیدنی یکی از نوشیدنی‌های محبوب برای افرادی است که عاشق قهوه هستند، اما می‌خواهند که سبک زندگی سالمی داشته باشند. با این حال اغلب علاقه‌مندان واقعی قهوه، قهوه بدون کافئین را زیاد دوست ندارند.

Caffeinated coffee (قهوه کافئین دار)

قهوه کافئین دار قهوه معمولی است. این نوع قهوه به خاطر داشتن کافئین به شما کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کنید و انرژی بیشتری به شما می‌دهد. این قهوه بهترین انتخاب برای جلوگیری از خواب آلودگی است.

Instant coffee (قهوه فوری)

این نوع قهوه به صورت پودری فروخته می‌شود که آن را با آب داغ مخلوط می‌کنند. هنگامی که امکان تهیه قهوه اصلی را ندارید، می‌توانید از این قهوه استفاده کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.

اصطلاحات مربوط به قهوه در انگلیسی

علاوه بر نام‌های قهوه در انگلیسی اصطلاحات پر کاربردی هم وجود دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. در زیر به این اصطلاحات اشاره می‌کنیم.

  • Coffee aficionado (عاشق قهوه): این اصطلاح برای افرادی به کار برده می‌شود که نمی‌توانند بدون قهوه زندگی کنند. آن‌ها طرفداران واقعی قهوه هستند. این افراد همه چیز را درباره قهوه می‌دانند و معمولاً بهترین نوع قهوه را انتخاب می‌کنند.
  • Barista (باریستا): به کارکنان کافه که برای شما قهوه درست می‌کنند باریستا گفته می‌شود.
  • Aftertaste (مزه مزه): هر نوع قهوه طعم و مزه متفاوتی دارد. این اصطلاح برای مزه‌ای که پس از قورت دادن قهوه در دهان شما باقی می‌ماند، به کار برده می‌شود. البته این کلمه نه تنها برای قهوه بلکه در مورد غذا هم کاربرد دارد.

آشنایی با انواع قهوه در انگلیسی

آشنایی با برخی از سوالات رایج درباره قهوه

هنگامی که در مورد قهوه صحبت خواهید کرد و یا این که برای سرو آن به کافه مراجعه می­کنید، ممکن است سوالاتی از شما درباره آن پرسیده شود. در ادامه برخی از این سوالات انگلیسی را بررسی می­کنیم.

Do you take it black? آیا قهوه خود را بدون شیر و شکر می­خواهید؟

Do you prefer skim milk?

آیا می‌خواهید در قهوه خود شیر کم چرب داشته باشید؟ اگر می‌خواهید باریستا شیر معمولی اضافه کند از کلمه whole milk استفاده کنید.

Do you prefer half-and-half? آیا 50 درصد قهوه و 50 درصد شیر و کف می­خواهید؟

جمع‌بندی

با وجودِ این مطالب سعی کردیم نام‌های قهوه در انگلیسی را به شما یاد دهیم تا در مواقع لازم بتوانید نام قهوه به انگلیسی را به طور دقیق بیان نمونده و قهوه دل خواه خود را انتخاب کنید. ‌امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =