• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه

زبان انگلیسی، کلید ورود به دنیایی وسیع از ارتباطات و فرصت‌ها است. روش‌های گوناگونی برای یادگیری این زبان وجود دارد، اما یکی از جذاب‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها، استفاده از فیلم‌های کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی است. این روش، نه تنها دانش زبانی شما را افزایش می‌دهد بلکه با فرهنگ و سبک زندگی کشورهای انگلیسی زبان نیز آشنا می‌شوید. اگر زمان زیادی برای تماشای فیلم‌های بلند انگلیسی زبان ندارید، پیشنهاد ما به شما تماشای فیلم‌های کوتاه زبان انگلیسی با لهجه‌های آمریکایی و بریتانیایی. در این مقاله از انگلیش توربو به موارد زیر می‌پردازیم:

  • معیارهای انتخاب فیلم کوتاه انگلیسی
  • معرفی چند فیلم کوتاه زبان انگلیسی
  • چند فیلم کوتاه انگلیسی دیگر
  • تقویت مهارت‌های زبان با دیدن فیلم‌های کوتاه
  • چند نکته کاربردی قبل از تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی
  • چند دلیل برای تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی

معرفی چند فیلم کوتاه زبان انگلیسی

معرفی چند فیلم کوتاه زبان انگلیسی

در این بخش به معرفی چند فیلم کوتاه انگلیسی برای دو سطح مبتدی و متوسط پرداخته‌ایم و اطلاعاتی از آن را برای شما آماده کرده‌ایم که با داشتن پیش‌زمینه به تماشای این فیلم‌ها بنشینید.

We’ve all been there

سطح فیلم: متوسط (رو به بالا)

زمان: 7 دقیقه

این فیلم کوتاه استرالیایی است و داستان زنی را روایت می‌کند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. از نظر یادگیری زبان، این فیلم به دلیل مکالمات واقعی و طبیعی بسیار مناسب است و برای سطح متوسط به بالا پیشنهاد می‌شود.

The Notebook

سطح فیلم: متوسط

زمان: 3 دقیقه

این فیلم کوتاه با کارگردانی Greg Gray فیلمی با موضوع هم‌دردی است. این فیلم از این جنبه می‌تواند برای زبان‌آموزان انگلیسی مفید واقع شود که آن‌ها را با لغات و افعال مربوط به انجام دادن کارهای خانه آشنا می‌کند.

Otherhalf

سطح: متوسط

زمان: 10 دقیقه

اصطلاح “My other half” برای توصیف کسی که استفاده می‌شود که شما با او در یک رابطه عاشقانه هستید. می‌توان این اصطلاح را همان “نیمه گمشده” معنی کرد. داستان این فیلم کوتاه به این شکل است که شما با معنای واقعی این اصطلاح روبرو خواهید شد. ژانر این فیلم کوتاه کمدی است و برای زبان‌آموزان سطح مبتدی نیز می‌تواند مفید باشد. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را از دست ندهید.

Snake bite

سطح: متوسط

ژانر: ترسناک

زمان: 10 دقیقه

علاقه‌مندان به ژانر وحشت یا ترسناک از تماشای دیدن این فیلم کوتاه مناسب سطح متوسط لذت خواهند برد. داستان این فیلم از این قرار است که چند دوست هنگام قدم‌زدن در جنگل برای پیدا کردن یک مار هستند که یک مار بزرگ یکی از این چند نفر را نیش میزند. دوستان او که نمی‌دانند نیش مار زهرآلود است یا نه، باید تصمیمی جدی بگیرند. اگر زهرآلود باشد باید پای او را در عرض چند دقیقه ببرند و اگر زهرآلود نباشد می‌توانند او را به سمت خانواده‌اش برگردانند. فیلم جذابی است! پیشنهادش می‌کنیم.

Welcome to my life

سطح: مبتدی

زمان: 9 دقیقه

این فیلم درباره شخصیت Douglas است که یک هیولای نوجوان است که سعی می‌کند تا در دبیرستان ارتباط خوبی با دیگران داشته باشد. او فوتبال بازی می‌کند و خانواده‌اش به او اهمیت زیادی می‎دهند. دیگران به دلیل این که ظاهر او با دیگرانی متفاوت است به او زورگویی می‎کنند.

Text me

سط متوسط

زمان: 10 دقیقه

این فیلم کوتاه در رابطه با قرار گذاشتن دو شخصیت است و همان‌طور که از نامش پیداست، قرار است که در این دو نوع مختلف صحبت کردن به صورت کلامی و پیامی را مشاهده کنید و تفاوت‌های آن‌ها را یاد بگیرید. همچنین، در این فیلم یاد خواهید گرفت که چطور یک نفر باید در یک رستوان به شکلی مودبانه غذا سفارش بدهد و با کارکنان رستوران برخورد کند.

Nadia

فیلم “نادیا” مسئله حساس بی‌خانمانی در میان جوانان را به تصویر می‌کشد. داستان از یک صحنه در کلاس درس شروع می‌شود، جایی که شخصیت اصلی، نادیا، به شکلی بسیار ناپسند با معلم صحبت می‌کند. همزمان که داستان پیش می‌رود، متوجه مشکلات عمده‌ای می‌شویم که او با خانواده‌اش دارد. پس از یک درگیری شدید با مادرش، تصمیم می‌گیرد از خانه فرار کند. معلمی که قبلا توسط او توهین شنیده بود، همان کسی است که بیرون آمده و به او کمک می‌کند.

در این بخش از مقاله سایت انگلیش توربو بهترین فیلم‌های کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی را برای شما قرار دادیم، در ادامه نیز روش‌هایی برای بهره‌بری هر چه بیشتر از فیلم‌های کوتاه آورده شده است.

معیارهای انتخاب فیلم کوتاه انگلیسی

انتخاب فیلم مناسب برای آموزش زبان انگلیسی، نقش کلیدی در موفقیت فرایند یادگیری دارد. معیارهای متعددی برای انتخاب یک فیلم کوتاه آموزشی وجود دارد:

سطح زبانی: فیلم باید متناسب با سطح زبانی فراگیر باشد. استفاده از فیلم‌هایی با سطح زبانی خیلی پیشرفته یا خیلی مقدماتی، می‌تواند منجر به سردرگمی یا کسالت زبان‌آموز شود.

محتوای آموزشی: محتوای فیلم باید دارای ارزش آموزشی باشد، به طوری که واژگان، عبارات، و ساختارهای گرامری مفید و کاربردی را به زبان‌آموز ارائه دهد. پیشنهاد می‌شود که موضوعی را انتخاب کنید که برای شما از نظر محتوایی جذاب باشد.

طول فیلم: بهتر است فیلم‌های کوتاهی انتخاب شوند تا فراگیر بتواند بر روی محتوا تمرکز کند و از خستگی و سردرگمی جلوگیری شود. پیشنهاد ما به دانش‌آموزان سطح مبتدی زبان انگلیسی دیدن انیمیشن‌های انگلیسی زبان است.

تقویت مهارت‌های زبان با دیدن فیلم‌های کوتاه

استفاده از فیلم‌های کوتاه می‌تواند روشی موثر برای تقویت چهار مهارت اصلی زبانی (شنیداری، گفتاری، خواندنی و نوشتاری) باشد. در این بخش، راهکارهایی برای بهره‌برداری حداکثری از فیلم‌های کوتاه در جهت تقویت هر یک از این مهارت‌ها ارائه می‌دهیم.

تقویت مهارت شنیداری انگلیسی

مهارت شنیداری پایه و اساس یادگیری زبان است و تماشای فیلم‌های کوتاه می‌تواند به شناسایی و درک بهتر لهجه‌ها، تن صداها و ریتم زبان کمک کند.

تمرکز بر لهجه و تلفظ: به تلفظ واژگان و جملات توسط بازیگران توجه کنید. تلاش کنید تلفظ صحیح واژه‌ها را تشخیص دهید و آن‌ها را تکرار کنید.

گوش دادن هدفمند: به جای اینکه فقط به دیالوگ‌ها گوش کنید، سعی کنید معنی و مفهوم پشت آن‌ها را هم درک کنید. این کار به درک بهتر زبان کمک می‌کند.

استفاده از زیرنویس‌های انگلیسی: در صورت امکان، فیلم‌ها را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید تا همزمان با شنیدن دیالوگ‌ها، با نوشتار آن‌ها نیز آشنا شوید

تقویت مهارت گفتاری انگلیسی

مهارت گفتاری برای برقراری ارتباط مؤثر بسیار حیاتی است. فیلم‌های کوتاه می‌توانند محیطی عالی برای تمرین و تقویت این مهارت فراهم کنند.

تقلید از دیالوگ‌ها: سعی کنید دیالوگ‌های فیلم را همزمان یا بعد از شنیدن تکرار کنید. این کار به بهبود تلفظ و اعتماد به نفس شما در صحبت کردن کمک می‌کند.

بازسازی صحنه‌ها: صحنه‌هایی از فیلم را انتخاب کنید و سعی کنید شخصیت‌ها را بازی کنید. این تمرین به تقویت توانایی شما در استفاده از زبان در شرایط مختلف کمک می‌کند.

بحث و گفتگو در مورد فیلم: پس از تماشای فیلم، در مورد موضوعات، شخصیت‌ها، و داستان فیلم با دیگران به انگلیسی صحبت کنید. این کار به تقویت مهارت گفتاری شما در مورد موضوعات متنوع کمک می‌کند.

برای بهمبود مکالمه انگلیسی هر چه بهتر زبان آموزان، توربوتاک دوره‌ای است که بصورت اختصاصی بر تقویت مکالمه شما تمرکز دارد و تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تقویت مهارت خواندن انگلیسی

فیلم‌های کوتاه می‌توانند منبعی غنی از متون و دیالوگ‌های متنوع باشند که مهارت خواندن را به چالش می‌کشند.

خواندن زیرنویس‌ها: همزمان با تماشای فیلم، به زیرنویس‌ها توجه کنید. این کار به بهبود سرعت خواندن و درک متن کمک می‌کند.

یادداشت‌برداری از عبارات و جملات کلیدی: هنگام تماشای فیلم، عبارات و جملات کلیدی را یادداشت کنید و سپس معنی و کاربرد آن‌ها را تحقیق کنید.

مطالعه داستان فیلم: اگر داستان فیلم در قالب نوشتاری موجود است، سعی کنید آن را مطالعه کنید. این کار به تقویت مهارت خواندن و فهم متن شما کمک می‌کند.

تقویت مهارت نوشتاری انگلیسی

یکی دیگر از راه‌های تقویت مهارت نوشتاری دیدن فیلم‌های انگلیسی کوتاه و نوشتن خلاصه و یا نظر برای آن‌هاست.

نوشتن خلاصه فیلم: پس از تماشای فیلم، خلاصه‌ای از داستان را به انگلیسی بنویسید. این کار به تقویت توانایی شما در بیان ایده‌ها و ساختاردهی متن کمک می‌کند.

نوشتن دیالوگ‌های جدید: سعی کنید برای صحنه‌های مختلف فیلم، دیالوگ‌های جدید بنویسید. این تمرین به تقویت خلاقیت و توانایی استفاده از زبان در شرایط متفاوت کمک می‌کند.

نوشتن نقد فیلم: تمرین نوشتن نقد برای فیلم‌های کوتاه، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را در زمینه‌های تحلیلی و انتقادی تقویت کنید.

تقویت مهارت نوشتاری انگلیسی فیلم کوتاه

چند نکته کاربردی قبل از تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی

در این بخش از مقاله چند نکته کاربردی برای یادگیری هرچه بیشتر زبان انگلیسی با فیلم کوتاه پرداختیم. با بررسی این نکات می‌توانید حداکثر یادگیری از زبان انگلیسی را داشته باشید.

مرور واژگان و عبارات کلیدی: قبل از تماشای فیلم، لیستی از واژگان و عبارات کلیدی مرتبط با موضوع فیلم تهیه کرده و آن‌ها را مرور کنید.

تنظیم اهداف واضح: تعیین اهداف مشخص برای هر جلسه تماشای فیلم، مانند یادگیری نوع خاصی از گرامر یا فهمیدن موضوع خاصی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

آشنایی با فرهنگ و بستر داستان: کسب اطلاعات پیرامون بستر فرهنگی و شرایطی که داستان در آن اتفاق می‌افتد، به درک بهتر محتوا کمک می‌کند.

آمادگی روانی و فیزیکی: اطمینان حاصل کنید که در محیطی آرام و راحت قرار دارید تا بتوانید با تمرکز کامل به تماشای فیلم بپردازید.

چند دلیل برای تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی

دلایل زیادی برای تماشای فیلم‌های کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارند. از جمله این دلایل می‌توان به صرف کردن تایم کم برای تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی اشاره کرد. دیگر دلایل مهم برای انتخاب این نوع فیلم‌ها عبارت‌اند از:

  • بهبود مهارت شنیداری
  • یادگیری لغات و عبارات جدید
  • فهم بهتر گرامر
  • افزایش مهارت‌های تعاملی
  • فرهنگ و اصطلاحات
  • سرگرمی و انگیزه

بهبود مهارت شنیداری

تماشای فیلم‌های کوتاه به شما کمک می‌کند تا با لحن و تلفظ واقعی زبان انگلیسی آشنا شوید. تماشای فیلم‌های کوتاه انگلیسی چه در سطح مبتدی و چه در سطح متوسط موجب تقویت مهارت لیسنینگ (شنیداری) زبان‌آموزان خواهد شد.

یادگیری لغات و عبارات جدید

فیلم‌ها حاوی طیف گسترده‌ای از لغات و عبارات هستند که در مکالمات روزمره به کار می‌روند. با در دست داشتن یک دفترچه ساده می‌توان لغات بسیار زیادی از یک فیلم یاد گرفت.

فهم بهتر گرامر

 دیدن زبان انگلیسی در استفاده واقعی به درک بهتر قواعد گرامری کمک می‌کند. اگر موضوعات گرامری زیادی یاد گرفته‌اید و هنوز نمی‌دانید که چطور باید از آن‌ها استفاده کنید و یا نمی‌دانید که در کدام شرایط باید از کدام نوع گرامر (برای مثال: جملات شرطی) استفاده کنید، تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان با زیرنویس به شما کمک شایانی می‌کند.

افزایش مهارت‌های تعاملی

 دنبال کردن داستان‌ها و مکالمات در فیلم‌ها می‌تواند مهارت‌های گوش دادن و پاسخ دادن شما را تقویت کند.

فرهنگ و اصطلاحات

 فیلم‌های کوتاه اغلب بازتابی از فرهنگ و اصطلاحات محلی هستند و به شما در فهم بهتر زمینه‌های فرهنگی کمک می‌کنند. با تماشای فیلم‌های کوتاه آمریکایی و انگلیسی می‌توانید اطلاعات زیادی راجع به فرهنگ این کشورها یاد بگیرید.

سرگرمی و انگیزه

 یادگیری از طریق فیلم‌های کوتاه می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد و انگیزه شما برای یادگیری را افزایش دهد. امروزه حتی در بسیاری از کتاب‌های انگلیسی نیز یک بخش movies اضافه شده تا دانش‌آموزان تنوع بیشتری در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله از انگلیش توربو، بهترین فیلم‌های کوتاه برای یادگیری زبان را در دو دسته بندی مبتدی و متوسط به شما معرفی کردیم تا بتوانید مناسب‌ترین فیلم برای سطح خود را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم آموزش زبان با فیلم کوتاه یکی از روش‌های موثر و سرگرم کننده در یادگیری است که با استفاده از نکات ذکر شده در این مطلب می‌توانید یادگیری خود را به حداکثر برسانید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =