• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

هنگام یادگیری زبان انگلیسی طبیعتا با دو لهجه متفاوت امریکن و بریتیش روبرو خواهید شد. بسیاری از کتاب‌ها با لهجه بریتیش انگلیش پیش می‌روند و از آنجایی که لهجه امریکن بسیار راحت و از دید خیلی از افراد زیباتر است، بسیاری از افراد به دنبال آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستند.

به همین دلیل، در این مطلب از بلاگ انگلیش توربو به این موارد خواهیم پرداخت:

  • آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی چگونه است؟
  •  روش‌های مختلف برای یادگیری انگلیسی با لهجه آمریکایی
  • زبان انگلیسی آمریکایی چه تفاوت‌هایی با لهجه بریتیش دارد؟
  • معرفی فیلم برای یادگیری لهجه آمریکایی

آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی چگونه است؟

برای آنکه بتوانید دیگران را قانع کنید که زبان انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنید، بهتر است از کلمات مناسب‌تری استفاده نمایید. اولین قدم در راه آموزش لهجه آمریکایی یادگیری لغات مختلف با تلفظ‌های آمریکایی است. این مسئله تا حد زیادی می‌تواند روی تسلط بر لهجه آمریکایی و بهبود آن به شما کمک کند. بهتر است از دیکشنری‌هایی استفاده کنید که تلفظ آن‌ها با لهجه آمریکایی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

در ادامه چند لغت بسیار پرکاربرد را در زبان آمریکایی و بریتانیایی مورد بررسی قرار می‌دهیم. بعد از مطالعه این لغات شما درک بیشتری از اصطلاحات لهجه آمریکایی خواهید داشت. بعضی از کلماتی که در کتاب‌ها و یا موسسات آموزش انگلیسی یاد می‌گیرید، معادلات مختلفی در لهجه امریکن و بریتیش دارند. کلماتی که در زبان انگلیسی و آمریکایی متفاوت‌اند عبارت‌اند از:

فارسی انگلیسی آمریکایی انگلیسی بریتیش
آپارتمان Apartment Flat
چیپس Chips Crisps
شیرینی Candy Sweets
بیسکویت Cookie      Biscuit/Cracker
بادمجان Eggplant  Aubergine
آسانسور Elevator   Lift
ژاکت Sweater Jumper

آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی

روش‌های مختلف برای یادگیری انگلیسی با لهجه آمریکایی

یادگیری یک لهجه مستلزم آن است که شما بتوانید در معرض آن قرار بگیرید و سپس با تمرین مستمر شنیده‌های خود را بهبود ببخشید. برای یادگیری و آموزش زبان آمریکایی ۴ استراتژی موثر وجود دارد. این استراتژی‌ها به شکل زیر هستند:

  • از جلسات آموزش ویدیویی استفاده نمایید.
  • خود را با تلویزیون و مطالب رسانه آمریکایی سرگرم کنید.
  • یک مربی و استاد با لهجه آمریکایی داشته باشید.
  • صدای خود را حین تمرین زبان ضبط کنید.

از جلسات آموزش ویدیویی استفاده نمایید.

شاید خواندن و تمرین تلفظ تا حد زیادی بتواند روی یادگیری شما موثر باشد، اما برای یادگیری و آموزش لهجه آمریکایی شنیدن تلفظ‌ کلمات، اصطلاحات و جملات اهمیت بسیاری دارد. در واقع بدون شنیدن امکان تسلط بر لهجه وجود نخواهد داشت، بدین منظور آموزش‌های ویدیویی می‌توانند تا حد زیادی در روند یادگیری شما مفید باشند.

شما می‌توانید به‌کمک صداها و آواهایی که در آموزش‌های ویدیویی می‌شنوید، به لهجه آمریکایی مسلط شوید.

خود را با تلویزیون و مطالب رسانه آمریکایی سرگرم کنید.

همانطور که پیش از این هم گفته شد برای یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی، شما باید در معرض این زبان قرار بگیرید. با توجه به اینکه به‌عنوان یک شهروند ایرانی امکان زندگی در آمریکا به‌سختی برای ما فراهم می‌شود، بهتر است که برای یادگیری لهجه آمریکایی روی تلویزیون و رسانه این کشور تمرکز کنیم.

با تماشای تلویزیون آمریکا شما در معرض فرهنگ و زبان این کشور قرار می‌گیرید و می‌توانید با لهجه بومی‌های این منطقه بیشتر آشنا شوید. برای این منظور بهتر است همزمان با تمامی تلویزیون، لهجه آن‌ها را تقلید کرده و برخی از جملات و اصطلاحات متداول را یادداشت کنید.

یک مربی و استاد با لهجه آمریکایی داشته باشید.

فوق‌العاده‌ترین منبع برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی، یک معلم زبان است که لهجه آمریکایی داشته باشد. یک معلم مسلط به لهجه آمریکایی می‌تواند تک تک کلمات و تلفظ‌های دشوار را با شما کار کند. ضمن اینکه معلم‌های زبان نکات شخصی‌سازی شده به‌منظور یادگیری بهتر را در مدت زمان کوتاه‌تری به شما ارائه می‌دهند.

صدای خود را حین تمرین زبان ضبط کنید.

هنگام آموزش مکالمه زبان انگلیسی لهجه آمریکایی با ضبط صدای خود می‌توانید اشکالات تلفظی خود را بهتر متوجه شده و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. بدین منظور شما می‌‌توانید از یک ضبط کوچک و معمولی کمک بگیرید، یا حتی از رکوردر گوشی تلفن‌همراه خود استفاده کنید. بعد از ضبط جملات و کلمات گفته شده بهتر است که یکبار آن را گوش کرده تا بتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

یکی از روش‌های دیگر برای تمرین لهجه آمریکایی شرکت در دوره مکالمه است، با شرکت در دوره مکالمه توربوتاک می‌توانید به بهبود لهجه امریکن خود کمک کنید.

استفاده از دیکشنری‌ با لهجه آمریکایی

برای یادگیری بهتر لهجه آمریکایی پیشنهاد می‌شود از دیکشنری‌ها و منابع زبانی زیر استفاده کنید:

  • دیکشنری آکسفورد آمریکایی (Oxford American Dictionary): این دیکشنری منبعی معتبر و جامع برای یادگیری و تلفظ لغات در لهجه آمریکایی است. این دیکشنری معانی، تلفظ‌ها و مثال‌های زیادی را برای لغات ارائه می‌دهد.
  • دیکشنری واژه‌نامه مریام-وبستر (Merriam-Webster Dictionary): این دیکشنری به عنوان یک منبع معتبر و پراستفاده برای یادگیری لهجه آمریکایی شناخته می‌شود. این دیکشنری همچنین دارای نسخه آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل است.
  • دیکشنری کمبریج آمریکایی (Cambridge American Dictionary): این دیکشنری نیز یک منبع معتبر برای یادگیری لهجه آمریکایی می‌باشد و تعریف‌ها و تلفظ‌های متعددی را برای کلمات ارائه می‌دهد.
  • دیکشنری واژه‌نامه آمریکایی لانگمن (Longman American Dictionary): این دیکشنری نیز یک ابزار کاربردی برای یادگیری لهجه آمریکایی می‌باشد و اطلاعات دقیقی در مورد کلمات و اصطلاحات ارائه می‌دهد.

زبان انگلیسی آمریکایی چه تفاوت‌هایی با لهجه بریتیش دارد؟

هنگامی که آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی را شروع می‌کنید، احتمالا در مورد اینکه لهجه آمریکایی با بریتانیایی چه تفاوتی دارد، کنجکاو شوید. در کل اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد در واژگان، املای لغات و تلفظ آن‌ها است.

تلفظ کلمات با لهجه آمریکایی و بریتانیایی

صدا و آوای کلمات به وضوح در انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی با یکدیگر متفاوت‌اند. اگر آموزش مکالمه زبان انگلیسی لهجه آمریکایی را به‌خوبی دنبال کرده باشید، بدون شک متوجه شده‌اید که زبان انگلیسی آمریکایی با زبان انگلیسی بریتانیایی در تلفظ کلمه r با یکدیگر متفاوت‌اند.

در زبان انگلیسی بریتانیایی معمولا زمانی که بعد از یک مصوت کلمه r بیاید، هنگام تلفظ حرف r نادیده گرفته می‌شود. برای مثال در کلماتی مانند car, hard, apartment بریتیش زبان‌ها حرف r را تلفظ نمی‌کنند. این درحالی است که شما باید در زبان آمریکای به‌درستی پیش از مصوت‌ها حرف r را تلفظ کنید.

تفاوت واژگان آمریکایی و بریتانیایی

برخی از واژگان در انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی با یکدیگر متفاوت‌اند که در بسیاری از موارد برای زبان آموزان گیج کننده است، به همین علت نمونه‌هایی از آن‌ها را در مطالب فوق عنوان کرده‌ایم.

املای کلمات با لهجه آمریکایی و بریتیش

برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی باید بدانید که لهجه آمریکایی در املای برخی از کلمات با لهجه بریتانیایی متفاوت است. در جدول زیر به این موارد اشاره کرده‌ایم. 

امریکن انگلیش بریتانیایی انگلیش معنی به فارسی
Color Colour رنگ
Honor Honour احترام
Center Centre مرکز
Traveling Travelling مسافرت کردن
Analyze Analyse تجزیه و تحلیل کردن
Theater Theatre تئاتر
Organize Organise سازماندهی کردن
Catalog Catalogue کاتالوگ
Check Cheque چک
Program Programme برنامه

تفاوت لهجه بریتیش با امریکن

معرفی فیلم برای یادگیری لهجه آمریکایی

یکی از بهترین روش‌های یادگیری لهجه آمریکایی تماشای فیلم آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است. همانطور که اشاره کردیم هر اندازه که بتوانید خود را در رسانه‌های آمریکایی غرق کنید با لهجه این کشور بیشتر آشنا می‌شوید. خوشبختانه برنامه‌های تلویزیونی اکثرا با لهجه عمومی آمریکایی صحبت می‌کنند. اما در صورتی که برای آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی به دنبال بهترین سریال‌ها هستید، فیلم‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، جزو بهترین‌ها برای آموزش لهجه آمریکایی به‌شمار می‌‌روند.

  • Friends
  • Succession
  • House of Cards
  • Grey’s Anatomy
  • Suits
  • How I Met Your Mother

سریال‌های معرفی شده جزو محبو‌ب‌ترین سریال‌های دنیا هستند و طرفداران بسیار زیادی هم دارند. افراد زیادی تنها با تماشای Friends زبان انگلیسی آموخته‌اند. حتی شاید برای شما جالب باشد که بدانید RM یا همان کیم نامجون لیدر گروه بی‌تی اس هم تنها با تماشای فرندز آموزش زبان آمریکایی خود را آغاز کرده و به زبان انگلیسی مسلط شده‌ است. یا حتی یورگن کلوپ (مربی تیم لیورپول) ادعا می‌کند که زبان انگلیسی را با سریال Friends یاد گرفته است.

جمع‌بندی

صرف نظر از توانایی و سن؛ شما می‌توانید به یک زبان خارجی با لهجه‌ای مناسب کاملا مسلط شوید. برای این‌کار هم حتما به یک مربی زبان نیاز ندارید و می‌توانید از منابع بسیاری که در دسترس‌تان قرار دارد، استفاده کنید. خوشبختانه در حال حاضر بیشترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی لهجه آمریکایی وجود دارد، علاوه بر منابع فیزیکی و کتبی، فیلم آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هم به‌راحتی پیدا می‌شود. با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم که به‌ جای امتحان روش‌های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی؛ از آموزش‌های انگلیش توربو استفاده کنید. این مجموعه کامل‌ترین منابع و روش‌های آموزشی را در اختیار شما قرار داده و کمک می‌کند تا به زبان آمریکایی مسلط شوید.

برخی از سوالات متداول

در ادامه مقاله به برخی از سوالات متداول پاسخ داده شده است که شاید سوال شما نیز باشد.

چرا یادگیری لهجه آمریکایی اهمیت دارد؟

یادگیری لهجه آمریکایی به شما اجازه می‌دهد که ارتباطات گسترده‌تری با انگلیسی زبانان برقرار کنید. همچنین شما را از سردرگمی هنگام مکالمات به‌دلیل عدم درک صحبت‌های طرف مقابل نجات می‌دهد.

سرگرم‌کننده‌ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی لهجه آمریکایی چیست؟

تماشای فیلم می‌تواند یکی از روش‌های سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری زبان آمریکایی باشد.

فاحش‌ترین تفاوت میان زبان انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی چیست؟

عدم تلفظ حرف R قبل از حروف صامت یکی از فاحش‌ترین تفاوت‌هایی است که بین این دو لهجه وجود دارد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =