• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آموزش نوشتن مقاله انگلیسی به صورت اصولی

نوشتن مقاله انگلیسی می‌تواند کاربردهای زیادی برای شما داشته باشد. در صورتی که شما در رزومه تحصیلی و کاری خود یک یا چند مقاله انگلیسی داشته باشید، می‌توانید از مزایای زیادی در زمان استخدام یا مهاجرت و اپلای بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه داشته باشید، می‌دانید که یکی از بهترین راهکارها برای تقویت زبان، به خصوص تقویت مهارت رایتینگ، نوشتن مقاله است. از همین رو ما در این مطلب از توربو انگلیش تصمیم داریم تمام نکات لازم برای نوشتن یک مقاله انگلیسی خوب را به شما ارائه دهیم. همراه ما باشید!

آشنایی با ساختار مقاله انگلیسی

هر مقاله‌ای فارغ از انگلیسی یا فارسی بودن، دارای یک ساختار و چارچوب مشخص است. شما برای نوشتن مقاله انگلیسی، باید با این ساختار آشنا بوده و مقاله خود را طبق استانداردهای مربوطه پیش ببرید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این بخش شما را با ساختار استاندارد و اصولی یک مقاله انگلیسی آشنا می‌کنیم: 

عنوان

عنوان، اولین بخش از مقاله شماست که خواننده با آن مواجه می‌شود. شما باید عنوان مقاله خود را به صورت کاملاً جذاب انتخاب کنید که خوانندگان در همان نگاه اول، به آن جذب شده و برای خواندن مقاله شما کنجکاو شوند. برای انتخاب عنوان می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • عنوان باید یک معرفی کلی از موضوع مقاله شما باشد.
  • عنوان شما نباید خیلی هم طولانی باشد.
  • در انتخاب عنوان از کلمات اختصاری استفاده نکنید.
  • عنوان خود را به صورت کاملا واضح انتخاب کنید.

چکیده

بخش مهم دیگر مقاله شما، چکیده است که در آن باید یک خلاصه کلی از مطالب را بیان کنید. توجه داشته باشید که چکیده باید تمام موضوعات مهم مقاله شما را در برگرفته باشد. هر چقدر که شما دایره لغات گسترده‌تری داشته باشید، در نوشتن چکیده مقاله انگلیسی خود موفق‌تر خواهید بود. 

توجه داشته باشید که استفاده از جملات طولانی، کلمات اختصاری یا نقل قول‌ها در چکیده مقاله ممنوع است. 

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش مهمی از ساختار مقاله انگلیسی شما را تشکیل می‌دهند و باید به انتخاب درست کلمات کلیدی توجه ویژه داشته باشید. شما می‌توانید 2 الی 4 عبارت را به عنوان کلید واژه‌های خود در نظر بگیرید. این عبارت‌ها باید با موضوع اصلی مقاله شما در ارتباط باشند. 

معرفی

در این بخش از مقاله انگلیسی خود باید یک اطلاعات کلی از موضوع مقاله و هدفتان از نگارش آن را ارائه دهید. 

بدنه اصلی مقاله

این بخش، قسمت اصلی مقاله شما است که شما باید با مقدمه آن را شروع کرده و سپس تمام اطلاعاتی که مد نظرتان بود را بنویسید. بدنه اصلی شما شامل چندین سرتیتر مختلف خواهد بود و بسته به موضوع انتخابی، می‌تواند چندین صفحه طول بکشد. شما باید در متن و بدنه اصلی مقاله خود از نمودارها و چارت‌های مختلف، جداول، لیست‌ها و… استفاده کنید تا متنتان از حالت یکنواختی خارج شود و توجه خواننده را جلب کند. 

نتیجه‌گیری

در پایان مقاله، باید مطالب را جمع‌بندی کرده و به یک نتیجه‌گیری کلی برسید. این بخش تا حدودی شبیه به چکیده است، اما بسیار کلی‌تر و خلاصه‌تر. 

منابع

در این بخش باید تمام منابعی که برای نوشتن مقاله انگلیسی خود استفاده کرده‌اید را ذکر کنید. 

مراحل نوشتن یک مقاله انگلیسی

آموزش نوشتن مقاله انگلیسی به صورت اصولی

در بخش قبلی شما را با ساختار مقاله آشنا کردیم. در این بخش، نحوه نوشتن مقاله انگلیسی را به طور کامل و بر اساس ساختار گفته شده عنوان خواهیم کرد. برای نوشتن یک مقاله انگلیسی مناسب، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

موضوع مقاله خود را انتخاب کنید:

اولین مرحله در نوشتن مقاله انگلیسی این است که یک موضوع برای مقاله خود انتخاب کنید. موضوع مقاله بستگی به این دارد که شما مقاله خود را برای چه کاربردی نگارش می‌کنید. اگر قصد نگارش مقاله علمی را دارید، باید به دنبال موضوعات تازه باشید که ایده آن‌ها قبل از شما به ذهن کسی نرسیده باشد. هر چقدر که مقاله شما نوآورانه تر باشد، ارزش علمی آن بالاتر خواهد بود. 

یک بانک لغات ایجاد نمایید:

بهتر است قبل از اینکه نوشتن را شروع کنید، یک بانک لغات از تمام کلماتی که به موضوع شما مرتبط هستند ایجاد نمایید. این کلمات به مقاله شما وزن می‌بخشند و به شما ایده‌هایی برای جمله‌سازی ارائه خواهند داد. 

منابع لازم برای نوشتن مقاله را پیدا کنید: 

بدون شک مقاله شما فقط در صورتی ارزش خواهد داشت که پایه و اساس علمی داشته باشد. از همین رو شما باید از چند منبع معتبر استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن مقاله انگلیسی خود را از این منابع استخراج نمایید. فراموش نکنید که لینک منابع را هم در مقاله خود ذکر کنید. 

عناوین و تیترهای مقاله خود را انتخاب کنید: 

بعد از اینکه اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری کردید، یک عنوان مناسب برای مقاله خود انتخاب کرده و تمام تیترهای آن را مشخص کنید. به این ترتیب، یک چارچوب کلی از مقاله خود به دست خواهید آورد. 

به قواعد دستوری توجه داشته باشید: 

قواعد دستوری در نگارش مقاله انگلیسی موضوع مهمی به شمار می رود. زمانی که یک مقاله فارسی می‌نویسد، به دلیل تسلطی که به زبان مادری دارید، تنها دغدغه شما اطلاعات مقاله و صحت آنها است. اما در مورد مقالات انگلیسی باید به قواعد دستوری زبان و ساختار جملات هم دقت داشته باشید. 

مقاله خود را بازنگری کنید:

بعد از اتمام نگارش مقاله، یکبار با دقت تمام آن را بازنگری کرده و تمام دستورات و قواعد زبان انگلیسی به همراه غلط‌های املایی و نگارشی مقاله را چک کنید. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه نوشتن مقاله انگلیسی خوب آشنا کنیم. می‌دانید که هزینه نوشتن مقاله انگلیسی توسط محتوا نویسان انگلیسی بسیار بالا است. گذشته از این، نوشتن مقاله به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از زبان و ساختار جملات انگلیسی پیدا کنید و در افزایش مهارت زبان شما موثر خواهد بود. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم با کمی تلاش و تمرین، نوشتن مقاله مورد نظر خود را آغاز کرده و از نکات گفته شده برای نگارش یک مقاله انگلیسی بی نقص کمک بگیرید. 

امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شوند!

سوالات متداول

چگونه یک مقاله انگلیسی بنویسیم؟ 

برای نوشتن مقاله انگلیسی باید قبل از هر چیزی به ساختار مقاله توجه داشته باشید. سپس با رعایت قواعد و ساختارها در زبان انگلیسی، نوشتن مقاله را شروع کنید.

ساختار یک مقاله انگلیسی چگونه است؟

ساختار مقاله انگلیسی شامل عنوان، چکیده، کلمات کلیدی، معرفی، بدنه اصلی مقاله، نتیجه‌گیری و منابع خواهد بود. 

6 گام کلیدی نوشتن مقاله انگلیسی به چه صورت است؟ 

6 مرحله کلیدی برای نوشتن مقاله انگلیسی عبارتند از: انتخاب موضوع، ایجاد بانک لغات، پیدا کردن منابع، مشخص کردن عنوان و تیترها، توجه به قواعد دستوری و بازنگری و بررسی مقاله. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =