• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آموزش نوشتن نامه تجاری انگلیسی | آموزش صفر تا صد

بسیاری از افراد با توجه به موقعیت شغلی که دارند، نیاز به نوشتن نامه تجاری انگلیسی خواهند داشت؛ از این رو آشنایی با روش نوشتن این گونه نامه‌ها برای آن‌ها یک امر ضروری است. نامه‌های تجاری مانند نامه‌های معمولی نیستند و باید هنگام نوشتن آن‌ها یکسری موارد را رعایت کنید. در این گونه نامه‌ها باید مطالب را به طور خلاصه بیان کنید و اصل مطلب را در همان محتوای کوتاه بگنجانید.

با مشاهده چند نمونه نامه تجاری انگلیسی با ترجمه فارسی شما می‌توانید با شیوه نوشتن نامه‌های تجاری با موضوعات مختلف بهتر آشنا شوید. در ادامه این مطلب از انگلیش توربو مطالبی در مورد شیوه نوشتن این نامه‌ها ارائه می‌کنیم و نکات مهم را در این باره بررسی خواهیم کرد.

شیوه نوشتن نامه‌های تجاری به زبان انگلیسی

آموزش نوشتن نامه تجاری انگلیسی | آموزش صفر تا صد

همان طور که اشاره کردیم نامه‌های تجاری نباید طولانی باشند. محتوای چنین نامه‌هایی باید حالت رسمی خود را حفظ کنند. به طور کلی برای نوشتن نامه‌ای با محتوای تجاری شما باید مواردی را در نظر بگیرید تا در نهایت یک نامه قابل قبول داشته باشید. در ادامه به این موارد مهم اشاره می‌کنیم.

شروع نامه بسیار مهم است

آغازِ نامه‌های تجاری اهمیت بالایی دارد و باید طوری نامه خود را شروع کنید که مطابق قواعد نامه‌نگاری باشد. در برخی از شرکت‌ها برگه‌های مخصوصی برای نوشتن نامه وجود دارد که در آن‌ها آدرس شرکت مورد نظر درج شده است. اما در صورتی که برگه نامه شما این چنین نبود، باید آدرس خود را در سمت راست بالای نامه بنویسید. آدرس گیرنده باید در قسمت بالا و در سمت چپ نوشته شود.

بعد از نوشتن آدرس نوبت به نوشتن تاریخ می‌رسد که باید در پایین آدرس قرار گیرد. پس از آن نوشتن متن اصلی آغاز خواهد شد. برای شروع اگر نام فرد گیرنده را نمی‌دانید؛ می‌توانید از کلمات مناسب استفاده کنید تا فرم درست نامه شما حفظ شود؛ به طور مثال عبارت Dear Madam می‌تواند یک شروع مناسب باشد. اما اگر از نام گیرنده اطلاع دارید، نام او را هم ذکر کنید. برای درک بهتر این موضوع نمونه‌های مختلفی مانند نمونه نامه معرفی شرکت به انگلیسی را مشاهده نمایید.

مقصود شما از نوشتن این نامه چیست

زمانی که فردی یک نامه رسمی تجاری را دریافت می‌کند، ترجیح می‌دهد که از همان ابتدا متوجه مقصود نامه شود. بنابراین به هنگام نوشتن نامه تجاری انگلیسی در همان خطوط اول نامه سعی کنید که هدفتان را مشخص نمایید. به طور مثال می‌توانید جملاتی مانند عبارت زیر را در نامه خود به کار ببرید.

Following our words in last week’s meeting, I am writing this letter to provide additional information.

به دنبال صحبت‌های ما در جلسه هفته گذشته، این نامه را برای ارائه اطلاعات تکمیلی می‌نویسم

لحن مناسب به کار ببرید

اگر یک نمونه نامه تجاری فارسی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که لحن این نامه‌ها باید چگونه باشد. با توجه به موضوع نامه نوشتن نامه تجاری می‌تواند متفاوت باشد.

گاهی ممکن است شما به دلیل نارضایتی از فردی نامه بنویسید و گاهی هم محتوای نامه شما باید برای عذر خواهی مناسب باشد. در هر صورت محتوای نوشته شده اگر چه لحن متفاوتی دارد، اما باید کاملاً نکات مودبانه در آن رعایت شود.

پایان مناسبی برای نامه انتخاب کنید

گاهی نامه‌های شما بسیار رسمی هستند که در این صورت می‌توانید با توجه به شناخت یا عدم شناخت از گیرنده عبارت مناسبی را انتخاب کنید. در برخی مواقع به خاطر وجود صمیمیت رسمیت نامه‌های تجاری مقداری کم‌تر است و می‌توان عبارتی بهتر به کار برد. پس از پایان‌نامه امضا و نام خود را فراموش نکنید. در زیر چند نمونه از عبارت‌های پایانی مناسب را بیان می‌کنیم.

  • Yours faithfully (ارادتمند شما برای گیرنده ناشناس)
  • Yours sincerely (ارادتمند شما)
  • Kind regards (با احترام)

اشکالات موجود در نامه را برطرف کنید

اگر قصد دارید که نوشتن یک نامه رسمی تجاری را آغاز کنید، بهتر است ابتدا نمونه نامه انگلیسی به شرکت خارجی یا نمونه‌های دیگر را بررسی نمایید. در واقع هر چقدر هم در نوشتن نامه مهارت داشته باشید، باز هم لازم است تا پس از اتمام آن نامه را بررسی کنید و اشتباهات نگارشی و املایی آن را برطرف سازید.

آشنایی با نمونه نامه‌های تجاری

آموزش نوشتن نامه تجاری انگلیسی | آموزش صفر تا صد

با دیدن نمونه نامه‌های تجاری شما نکات بیشتری را برای نوشتن نامه تجاری انگلیسی یاد خواهید گرفت؛ به عنوان مثال با خواندن نمونه نامه انگلیسی برای واردات شما متوجه خواهید شد که چنین نامه‌هایی را چگونه بنویسید. در ادامه نمونه نامه معرفی محصول به انگلیسی و یک نمونه نامه قدردانی را برای آشنایی بیشتر شما با این نامه‌ها ارائه می‌کنیم.

نمونه 1: 

Dear Sir

We introduce our new product to you

This product is one of the best products on the market. We provide this product at a very reasonable cost. The quality of our product is very high and this is confirmed by our customers. We want you to sell this product in your centers and cooperate with us. You will surely be pleased with the result of this cooperation. The sales managers of our company are ready to communicate with you to provide further explanations.

Thanking You,

Ali Ahmadi

Market developer

نمونه 2:

Date of Letter

Your Name

Address Details

Dear …

Your ability and skill in doing things has made the company more profitable. Our company appreciates you as an exemplary employee. You deserve the best appreciation and thanks. Please accept our sincere gratitude. 

Your faithfully,

Name

Signature

جمع‌بندی

آگاهی از روش نوشتن نامه‌های رسمی و تجاری به زبان انگلیسی یک مسأله مهم در نامه‌نگاری است. با بیان این مطالب ما سعی داشتیم که شیوه نوشتن نامه تجاری انگلیسی را به شما نشان دهیم. اگر در شغل خود به نامه‌نگاری نیاز دارید، این مطالب مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.

برخی از سؤالات متداول

آیا پس از آموزش زبان انگلیسی می‌توانیم یک نامه تجاری بنویسیم؟

بله، شما می‌توانید پس از یادگیری زبان با مشاهده نمونه‌های مختلف یک نامه تجاری بنویسید.

پس از اتمام نامه تجاری انگلیسی در مرحله  چکاری انجام دهیم؟

بعد از به پایان رساندن نامه شما باید نامه را از لحاظ نگارشی و املایی بررسی نمایید تا اشکالات احتمالی را رفع کنید.

آیا برای نوشتن نامه تجاری انگلیسی می‌توانیم از نمونه‌های موجود کمک بگیریم؟

بله شما با مشاهده نمونه‌ها متوجه چگونگی سبک نوشتن نامه‌ها خواهید شد و می‌توانید نامه بهتری را بنویسید.

آیا یادگیری زبان به تنهایی برای نوشتن نامه تجاری کافی است؟

برای این که بتوانید نامه‌ای متناسب به زبان انگلیسی نگارش کنید، باید علاوه بر آموزش زبان با شیوه نگارش نامه‌های مختلف هم آشنا شوید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 10 =