• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

آموزش نوشتن Cover Letter به انگلیسی

Cover Letter به معنی نامه پوششی است و اگر شما هم به دنبال کار بوده باشید، بسیار با این اصطلاح روبه‌رو شده‌اید. روش‌های اصولی نوشتن Cover Letter زبان به‌صورت موفق به شما کمک می‌کند تا رزومه تان در میان هزاران رزومه دیگر، به چشم آمده و انتخاب شود.

در واقع داشتن یک کاورلتر جذاب و عالی، راه رسیدن به بهترین دانشگاه‌های دنیا و یا استخدام شدن در شغل موردعلاقه‌تان را برای شما هموارتر می‌کند. در ادامه این مطلب از انگلیش توربو با ما باشید تا نوشتن Cover Letter موفق را به شما آموزش دهیم.

 Cover Letter یا نامه پوششی چیست؟

بهتر است قبل از هر چیزی با مفهوم اصلی کاورلتر آشنا شوید. نامه پوششی یک نوع مقدمه یا فتح‌نامه به‌حساب می‌آید. زمانی که شما به دنبال اپلای گرفتن در مقاطع مختلف دانشگاهی و یا اخذ یک عنوان شغلی هستید، باید آن را به‌صورت موفق نوشته و تحویل سرپرست یا کارفرما بدهید.

در بیشتر مواقع اگر به همراه رزومه تحصیلی و یا کاری خود، Cover Letter ارسال نکنید، کارفرما یا سرپرست توجهی به آن نشان نخواهند داد. به‌طورکلی هدف اصلی نوشتن نامه پوششی، ارائه توضیح مختصری از مطالعه‌ها و رزومه درسی و کاری شما است. اگر بتوانید به‌درستی یک کاورلتر ایجاد نمایید، به‌راحتی نظر سرپرست هم به آن جلب می‌شود.

بهتر است بدانید که رزومه و Cover Letter با یکدیگر تفاوت دارند. رزومه روند کاری شما را در طول زمان نشان می‌دهد، در حالی‌که کاورلتر به‌منظور نشان ‌دادنِ شخصیت شما نوشته می‌شود. رزومه و کاورلتر تفاوت دیگری نیز دارند. رزومه به‌صورت تیتروار و لیستی نوشته خواهد شد، اما کاورلتر توانایی‌های شما را به‌صورت مختصر بیان می‌کند.

انواع پوشش نامه (کاورلتر) 

انواع مختلفی از پوشش نامه وجود دارد و شما برای نوشتن Cover Letter باید بدانید که کدام یک از انواع کاورلتر را انتخاب کرده‌اید. به‌طورکلی سه نوع کاورلتر وجود دارد که هر کدام از آن ها از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند. شما برای نوشتن Cover Letter باید نکاتی را به‌درستی رعایت نمایید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاورلتر تحصیلی

اگر قصد اپلای کردن و تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور را دارید، نوشتن Cover Letter  موفق می‌تواند شانس شما را تا حد زیادی بالا ببرد. همچنین کاورلتر برای اخذ یک جایگاه شغلی در کالج یا دانشگاه بسیار کاربردی است. در هنگام نوشتن Cover Letter باید سه مورد زیر را رعایت نمایید:

  • نشان دهید که به دانشگاه یا موقعیت شغلی که انتخاب کرده‌اید علاقه دارید.
  • خلاصه‌ای از تدریس و تحقیق خود را شرح دهید.
  • به دستاورد‌های گذشته و شایستگی تجربیات خود (در مورد جایگاه دانشگاهی و یا جایگاه تحصیلی انتخاب شده) اشاره کنید.

کاورلتر کاری

برای نوشتن Cover Letter کاری باید سابقه کاری خود را هم به همراه رزومه‌ای در اختیار کارفرمای خود قرار دهید. کاورلتر و رزومه باید با شغل جدید انتخاب شده هماهنگی داشته باشد. پوشش نامه شما باید موارد زیر را دربرگیرد:

  • بخش ابتدایی: در این قسمت باید کاملاً خود را معرفی کرده و توضیح دهید که چگونه این کار را پیدا کرده‌اید؟ همچنین ذکر کنید که چرا به اخذ این شغل علاقه دارید؟
  • بخش دوم: به صورت کوتاه و مختصر سوابق کاری قبلی، توانایی‌ها و مهارت‌هایی که باعث شده این شغل را مناسب خود بدانید، را شرح دهید.
  • بخش انتهایی: در این قسمت دلیل علاقه خود را نسبت به جایگاه انتخابی توضیح داده و اطلاعاتی همچون شماره تماس و آدرس‌ایمیتان را ثبت کنید.

کاورلتر پژوهشی

در برخی اوقات بعضی از دانشگاه‌ها، موسسات علمی و کالج‌ها جایگاه‌های مختلفی همچون جایگاه پژوهشی، طرح‌های مطالعاتی و پست دکترا را به دانشجویان خارجی (دانشجویانی که اپلای می‌کنند) ارائه می‌دهند. برای اینکه متقاضی بتواند این جایگاه را اخذ نماید به نوشتن Cover Letter پژوهشی نیاز دارد. در این نوع کاولتر باید تخصص‌ها، علایق و هدف‌های خود را کاملاً واضح درج کنید.

شما با استفاده از این کاورلتر‌ها نشان می‌دهید که به اندازه کافی تجربه داشته و یک شخص عالی برای اخذ جایگاه مورد نظر شغلی یا تحصیلی هستید.

نکات مهم در خصوص نوشتن Cover Letter 

آموزش نوشتن Cover Letter به انگلیسی

نامه پوششی باید یک سری ویژگی‌های مثبت داشته باشد تا شما به کمک آن بتوانید نظر کارفرما را به خود جلب کنید. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ساده و روان بودن متن کاورلتر
  • به صورت مختصر و کوتاه توانایی‌ها و علایق خود را شرح دهید.
  • نامه به گونه‌ای نوشته شود که خواننده را ترغیب به خواندن آن کند.
  • تاکید بر نکات مثبت شخصی
  • منظم و منسجم

هنگام نوشتن Cover Letter باید توجه داشته باشید که این توضیحات هرگز نباید بیشتر از یک صفحه شود، پس سعی کنید که حتما این اطلاعات را در یک صفحه جای دهید. کاورلتر یک خلاصه کلی از اطلاعات شخصی و رزومه شما است که ضمیمیه رزومه تحصیلی و یا درخواست کاری می‌شود تا کارفرما به خواندن رزومه شما ترغیب شود. به همین دلیل نیازی نیست که کاورلتر بیش از حد استاندارد طولانی شود. تنها توصیه می‌کنیم که این نامه کاملاً خوانا و واضح بوده و به صورت اداری و رسمی آن را بنویسید.

زبان نوشتن Cover Letter 

اگر کاورلتر را برای کشورهای خارجی می‌نویسید، باید رزومه نوشته شده به زبان رسمی همان کشور باشد. البته در برخی شرایط کارفرما درخواست می‌کند تا کاورلتر به زبان دیگری همچون انگلیسی نوشته شود. درصورتی‌که کاورلتر و رزومه را به زبان دیگری نوشته‌اید، توصیه می‌کنیم آن را به شخص بومی آن زبان نشان دهید تا آن را بررسی نماید. اگر رزومه و کاورلتر شما همراه با اشتباه‌های نگارشی یا دستوری باشد، کارفرما هیچ‌گاه آن را تأیید نمی‌کند.

مدارک تکمیلی برای کاورلتر

ارسال یک کاورلتر برای پذیرش از دانشگاه یا اخذ موقعیت شغلی به تنهایی کافی نیست، حتی اگر کاورلتر شما بسیار قوی و ماهرانه نوشته شود. در حقیقت باید تمامی مدارک تکمیلی درخواست شده را به همراه کاورلتر به کارفرما تحویل دهید. درصورتی‌که مدارک تکمیلی Cover Letter به همراه رزومه ارسال نشود، شما تایید نامه‌ای را دریافت نخواهید کرد.

استفاده از لحن مناسب برای نوشتن Cover letter

لحن نوشتاری کاورلترها با یکدیگر تفاوت دارند، برای مثال اگر برای یک شرکت حقوقی کاورلتر تهیه می‌کنید باید لحن گفتاری مختص خود را داشته باشد. لحن نوشتن  Cover Letter برای یک مشاوره حقوقی با لحن نوشتاری کاورلتر برای یک شرکت فناوری با یکدیگر متفاوت هستند. از همین رو شما قبل از نوشتن Cover Letter باید مقصد رزومه را به‌درستی مشخص کرده و سپس آن را تکمیل کنید.

اطلاعات ضروری موجود در کارولتر

برخی از اطلاعات به‌عنوان اطلاعات ضروری کارولتر شناخته می‌شوند، از همین رو باید آن‌ها را داخل نامه پوششی ذکر نمایید. تعدادی از این اطلاعات عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تماس
  • ایمیل
  • تاریخ
  • نحوه ارسال Cover Letter
  • پست
  • آدرس

جمع‌بندی

ارائه Cover letter به همراه رزومه کاری و تحصیلی در جامعه ما مرسوم نیست، اما امروزه بسیاری از کالج‌ها و شرکت‌های بین‌المللی بدون ارائه کاورلتر، رزومه شما را بررسی نمی‌کنند. از همین رو نوشتن Cover Letter اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

همانطور که گفتیم، رزومه کاری و تحصیلی با کاورلتر تفاوت دارد و شما باید هر کدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه بنویسید و با هم به کارفرما تحویل دهید. انواع مختلفی از کاورلتر وجود داشته که شامل کاورلتر تحصیلی، کاورلتر کاری و کاورلتر پژوهشی می شود.

برخی از سؤالات متداول

کاورلتر باید شامل چه اطلاعاتی شود؟ 

باید مختصری از توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به همراه برخی از مشخصات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل و… در آن درج نمایید.

کاورلتر چه کاربردی دارد؟

ارائه کاورلتر به همراه رزومه باعث می‌شود تا رزومه شما قوی‌تر شده و کارفرما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کاورلتر باید به چه زبانی نوشته شود؟

برای نوشتن Cover Letter باید دقت کنید که زبان رسمی آن کشور چه زبانی است و یا کارفرما درخواست داده با چه زبانی کاورلتر نوشته شود.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =