• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چیست؟ + 5 راهکار پیشنهادی

اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چیست؟ + 5 راهکار پیشنهادی

ریدینگ یا مهارت خواندن در زبان انگلیسی یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های زبانی است و در آموزش زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل ما در ادامه‌ی مطلب، به برخی از اهمیت‌های ریدینگ در زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم. برای یادگیری با ما همراه باشید. 

اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چیست؟ + 5 راهکار پیشنهادی

اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چیست؟ 

1. افزایش دایره واژگان: خواندن متون انگلیسی به شما امکان می‌دهد با لغات و اصطلاحات جدید آشنا شوید و دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. هرچقدر بیش‌تر مطالب به انگلیسی بخوانید، با لغات و عبارات متنوع‌تر آشنا می‌شوید و انجام این کار مهارت درک مطلب واژگان شما را بهبود می‌بخشید.


2. درک مطلب: مهارت ریدینگ (Reading) به شما کمک می‌کند تا متون مختلف را با درک کامل ترجمه کنید و مفهوم و معنی آن‌ها را درک کنید. این مهارت در فهم متون درسی، مقالات، رمان‌ها، خبرها و متون تخصصی بسیار مفید و حتی اگر قصد داشتید مطلبی و یا کتابی را به انگلیسی مطالعه کنید به راحتی بتوانید مطالب را درک کرده و هیچ سختی در درک آن‌ها نداشته باشید.

(به کتاب‌های پیشنهادی ما برای تقویت مهارت‌‌های زبان انگلیسی حتما سر بزنید.)


3. تقویت گرامر و ساختارهای زبانی: خواندن متون انگلیسی به شما امکان می‌دهد تا با ساختارهای گرامری و قواعد زبانی متنوعی آشنا شوید. شما در طول خواندن با ساختارهای متنوعی مانند زمان‌ها، حالت‌های شرطی، ساختار جملات و اصطلاحات زبانی مختلف روبرو می‌شوید و تسلط بر آن‌ها را بهبود می‌دهید.


4. توسعه‌ی مهارت مکالمه
: خواندن متون انگلیسی به شما نمونه‌ها و الگوهای درست جملات، عبارات و واژگان را نشان می‌دهد که می‌توانید در مکالمات خود استفاده کنید. همچنین، با خواندن متون بیش‌تر، توانایی بیان ایده‌ها و داستان‌های خود را با روانی و درستی بیش‌تری تقویت می‌کنید.


5. پرورش فهم فرهنگی: خواندن متون انگلیسی به شما فرصتی می‌دهد تا با فرهنگ، ادبیات، تاریخ و جوامع مختلف زبان انگلیسی آشنا شوید. این امر به شما کمک می‌کند فرهنگ و جوامع دیگر را بهتر درک کنید و به ارتباط و ارتباط مؤثرتری با افراد زبان انگلیسی زبان برسید.


به طور کلی، مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی ابزاری قدرتمند برای توسعه دایره‌ی واژگان، درک مطلب، تقویت گرامر و ساختارهای زبانی، پیشرفت در مهارت مکالمه و بهبود فهم فرهنگی است. بهتر است در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به این مهارت توجه کنید و با استفاده از منابع مناسب، به طور منظم روند پیشرفت خود را حفظ کنید. حال راهکاری برای استفاده حداکثری از این مهارت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهکارهایی برای پیشرفت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چیست؟ + 5 راهکار پیشنهادی

  • متنی متناسب با سطح‌تان انتخاب کنید. برخی از کتاب‌ها سطح مشخصی دارند، یا ممکن است شما از منابعی استفاده کنید که سطح‌بندی شده‌اند. اما اگر به سطح متنی که می‌خواهید بخوانید دسترسی ندارید، نگران نباشید. می‌توانید از وب‌سایت readable.com استفاده کنید و سطح متن را بر اساس معیار CEFR (سطح‌بندی بین‌المللی) یا نمره‌ی آیلتس بسنجید. البته استفاده رایگان از آن محدود است.
  • نوع متنی که قصد دارید بخوانید را تعیین کنید. از یک طرف بهتر است مطلبی را انتخاب کنید که مطالعه آن برای شما جذاب باشد. از طرف دیگر اگر بدانید دنبال چه چیزی هستید، می‌دانید کجا باید دنبال آن بگردید. برای تقویت مهارت ریدینگ (Reading) زبان انگلیسی ممکن است بخواهید با داستان و رمان شروع کنید، شاید هم مجله یا روزنامه را ترجیح بدهید. گاهی هم می‌توانید سراغ متن‌های علمی و خبر بروید. (همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم. 
  • یک دفترچه یادداشت بردارید. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای تقویت مهارت ریدینگ باید انجام دهید. داشتن یک دفترچه ثابت به شما یادآوری می‌کند که یادداشت‌برداری را فراموش نکنید. می‌توانید واژه‌های جدیدی که در متن دیده‌اید را نیز بنویسید و سر فرصت به یادگیری آن‌ها بپردازید.

علاوه بر این‌ها بهتر است به جزئیاتی مثل نور محیط، سکوت و دمای مناسب هم توجه کنید. همه این موارد می‌تواند روی کیفیت مطالعه شما اثر بگذارد. حال که شما از اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی آشنا شدید و روش‌هایی برای استفاده حداکثری از آن را فرا گرفتید وقت آن است که این مسائل را در عرصه‌ی عمل به نمایش گذاشته تا بهترین نتیجه را از این رود ببرید. 

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با اهمیت مهارت ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی آشنا کنیم تا بتوانید با دیدگاه واقع‌گرایانه نسبت به این مهارت نگاه کنید و استفاده حداکثری از آن را ببرید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =