• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

با 10 کلمه انگلیسی با تلفظ سخت آشنا شوید + راهنمایی تلفظ درست

انگلیسی یک زبان بسیار شیرین و البته کاربردی است. یادگیری این زبان در هر زمینه‌ای می‌تواند برای شما مفید باشد. یادگیری زبان انگلیسی مانند هر زبان دیگری دشوار‌ی‌های خاص خود را دارد، اما یادگیری اصولی و درست آن را راحت‌تر و شیرین‌تر خواهد کرد. در بین هزاران کلمه انگلیسی برخی از کلمات وجود دارد که تلفظ آن‌ها برای زبان‌آموزان بسیار سخت است. ما در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از کلمات انگلیسی با تلفظ سخت را به شما معرفی کنیم.

چرا یادگیری تلفظ انگلیسی سخت است؟

شاید تا به حال این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که چرا تلفظ بسیاری از کلمات انگلیسی سخت است؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم دلایل زیادی وجود دارد که موجب شده تا تلفظ کلمات انگلیسی دشوار باشد. قبل از این که بخواهیم ۱۰ مورد از کلمات انگلیسی با تلفظ سخت را معرفی کنیم بهتر است به دلایل دشوار بودن تلفظ این کلمات بپردازیم.

نبود مطابقت دقیق بین صدا‌ها و حروف

معمولاً تلفظ یک کلمه انگلیسی با املای انگلیسی آن تطابق ندارد. این یعنی درک کردن تلفظ یک کلمه جدید برای افراد بسیار دشوار شده و گاهی نمی‌توان تنها با نگاه کردن به یک کلمه جدید تلفظ آن را متوجه شد. برای مثال در زبان انگلیسی حروفی وجود دارند که نشان دهنده چندین صدا هستند. برای نمونه به حرف a در دو کلمه cat و mate توجه کنید که تلفظی کاملاً متفاوت دارند.

به علاوه در بین کلمات انگلیسی بسیاری از حروف بی‌صدا هستند. این یعنی در یک کلمه یک حرف خاص خوانده نمی‌شود. برای مثال می‌توان به کلمه comb اشاره کرد که در این کلمه حرف b به صورت بی‌صدا بوده و خوانده نمی‌شود.

لهجه‌ها و گویش‌های منطقه‌ای

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا بسیاری از کلمات زبان انگلیسی تلفظ سختی داشته باشند، وجود لهجه‌ها و گویش‌های منطقه‌ای است. همان طور که می‌دانید کشور‌های زیادی وجود دارند که به این زبان محبوب صحبت می‌کنند و قطعاً هر یک از مناطق دارای لهجه و گویش خاصی هستند. به عنوان مثال فردی از ایالات متحده که انگلیسی صحبت می‌کند، نحوه تلفظ کلمات او کاملاً متفاوت‌تر با فردی اسکاتلندی است که با این زبان صحبت می‌کند. همین موضوع باعث شده تا افراد غیر بومی برای تلفظ درست کلمات انگلیسی با مشکل مواجه شوند.

الگوهای استرس و لحن

مانند بسیاری از زبان‌های دیگر زبان دلنشین انگلیسی هم سیستم پیچیده‌ای از لحن و تنش دارد. این یعنی این تنش و استرس می‌تواند معنای یک جمله را با توجه به این که تأکید بر روی چه کلمه‌ای بوده و نحوه تلفظ چگونه است را کاملاً تغییر دهد. به طور کلی باید بدانید که زبان انگلیسی زبانی است که دارای زمان استرس بوده و این بدان معناست که هجا‌های تأکیدی در مقایسه با هجا‌های بدون تأکید در تلفظ طول و شدت بیشتری دارند.

برای مثال اگر کلمه banana را در نظر داشته باشید، متوجه می‌شوید که هجای تأکید شده دوم است و در مقایسه با دو هجای دیگر طولانی‌تر تلفظ می‌شود. همچنین بهتر است بدانید برخی از الگو‌های لحنی می‌توانند تأثیر زیادی روی معنای جمله داشته باشند. برای مثال عبارت I love you در صورتی که لحن افزایشی داشته باشد، ممکن است به عنوان سؤال در نظر گرفته شود ولی اگر دارای لحن در حال سقوط باشد کاملاً واضح و مشخص است که یک عبارت و بیانه را بیان می‌کند.

در چنین شرایطی افراد غیر بومی که در حال یادگیری این زبان هستند یا به این زبان صحبت می‌کنند، احتمالاً به لحن و استرس این زبان عادت نداشته باشند و استفاده از این ویژگی‌ها در گفتار برای آن‌ها کمی سخت باشد.

مواجهه محدود با تلفظ صحیح

برای افرادی که این زبان، زبان مادری آن‌ها نیست، قطعاً یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم مواجهه ناکافی با زبان است. این موضوع می‌تواند روی نحوه درک فرد از الگو‌ های تنش و آهنگ انگلیسی تأثیر زیادی داشته باشد و در تشخیص برخی موضوعات مهم چالش ایجاد نماید. تمام این عوامل در کنار هم می‌توانند تلفظ کلمات انگلیسی را با چالش‌هایی مواجه کنند و البته باید بدانید که استفاده از منابع دقیق و تمرین و قرار دادن خود در معرض زبان می‌تواند به شما کمک کند تا تلفظ خود را به سرعت بهبود بخشید.

معرفی ده کلمه انگلیسی با تلفظ سخت

همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم بسیاری از کلمات انگلیسی وجود دارند که تلفظ آن به خصوص برای افراد غیر بومی سخت است. به همین علت ما در این بخش ده نمونه از این کلمات را به شما معرفی خواهیم کرد.

Colonel

یک کلمه انگلیسی با تلفظ سخت Colonel است. این کلمه را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلمات فوانسوی می‌شناسند و از قرون وسطی آمده است. با این که در املای این کلمه حرف r وجود ندارد اما این کلمه را ker-nul تلفظ می‌کنند.

Mischievous

یکی دیگر از کلماتی که از فرانسوی نشات گرفته Mischievous است. تلفظ صحیح این کلمه  MIS-chiv-us است. در نوشتار این کلمه متوجه می‌شوید که چهار هجا وجود دارد، اما حالت آوایی آن سه هجایی است.

Rendezvous

کلمه  Rendezvous منشأی خارجی داشته و تلفظ آن به زبان فرانسوی است. این یکی دیگر از کلماتی است که تلفظ دشواری دارد. تلفظ صحیح این کلمه راندِیوو است.

Draught

بسیاری از افراد غیر بومی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند برای تلفظ این کلمه با مشکل مواجه هستند. بسیاری از افراد برای تلفظ آن تمایل دارند تا کلمه drot را به کار ببرند، اما باید بدانید که تلفظ درست آن draft است.

Quinoa

از دیگر کلمات انگلیسی با تلفظ سخت می‌توان به Quinoa اشاره کرد. این یک کلمه اسپانیایی است که می‌توان آن را به شکل‌های مختلف مانند ken- WAH و KEEN-wah یا KEN-on-ah تلفظ نمود.

Sixth

وجود صدای پایانی th در کلمات انگلیسی می‌تواند همه چیز را پیچیده نماید و تلفظ آن را دشوارتر کند. شما باید در این صورت صدایی که در thing وجود دارد را به آن اضافه کنید و تلفظ درستی داشته باشید.

February

فوریه یکی دیگر از کلمه‌های انگلیسی به شمار می‌رود که تلفظ سختی دارد. برخی‌ها آن را February و برخی دیگر Febriuary تلفظ می‌کنند. در بسیاری از فرهنگ لغت‌ها پذیرفته شده که i قبل از u نفوذ پیدا کرده است.

Onomatopoeia

افراد زیادی وجود دارند که برای تلفظ کلمه Onomatopoeia با مشکل مواجه هستند. این کلمه می‌تواند در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. تلفظ صحیح خود این کلمه on-uh-mat-uh-PEE-uh است.

Worcestershire

Worcestershire  از دیگر کلمات انگلیسی است که بسیاری برای تلفظ آن با مشکل مواجه می‌شوند. دو تلفظ برای این کلمه وجود دارد. بسیاری از افراد آن را به صورت WUH-stuhr-shuhr و برخی نیز آن را به شکل WUH-stuh-sheer تلفظ می‌کنند. معمولاً در این کلمه اولین حرف r را برای تلفظ حذف می‌کنند.

Deteriorate

در این کلمه نیز مانند مورد قبل؛ اولین حرف r که برای آن به کار رفته را تلفظ نمی‌کنند و آن را بدون r می‌خوانند.

چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

حال که با ده مورد از کلمات انگلیسی با تلفظ سخت آشنا شدید بهتر است با روش‌هایی آشنا شوید که بتوانید تلفظ صحیح کلمات را به خوبی یاد بگیرید. اگر شما هم جز افرادی هستید که اغلب برای تلفظ هر کلمه‌ای مشکل دارید، نگران نباشید ما در این بخش راه‌هایی را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید تلفظ خود را تقویت نمایید.

گوش کن و تقلید کن!

از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌تواند مهارت‌های شما برای یادگیری زبان انگلیسی را افزایش دهد؛ این است که بتوانید به خوبی به افراد بومی که انگلیسی صحبت می‌کنند گوش دهید و تلاش کنید تا کلمات آن‌ها را تکرار کنید. برای مثال می‌توانید از فیلم‌ های مختلف، پادکست‌ها و ویدیو‌های شبکه‌های مجازی کمک بگیرید.

تمرکز و تکرار

زمانی که به فیلم‌ها و حرف زدن افراد انگلیسی زبان گوش می‌دهید، تمرکز خود را روی الگو ‌های تنش و آهنگ آوا بگذارید. سعی کنید هر آنچه که گفته می‌شود را با دقت و تمرکز بالا تکرار کنید تا تلفظ صحیح آن کلمه در ذهن شما باقی بماند. از طرفی هم شما می‌توانید این کلمات را مقابل آینه و مدام با خود تکرار کنید.

استفاده از منابع تلفظ

برای یادگیری زبان انگلیسی اینترنت به کمک شما آمده است. منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تلفظ درست کلمات را به خوبی یاد بگیرید. در اپلیکیشن‌های مختلف نیز این منابع در اختیار شما قرار می‌گیرند. با انتخاب یک منبع عالی و اصولی می‌توانید روی تلفظ خود کار کرده و به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنید. بهترین راه ممکن برای چک کردن تلفظ‌ درست کلمات دیکشنری‌ها هستند. پیشنهاد می‌کنیم از دیکشنری لانگمن و یا آکسفورد استفاده کنید.

با کسی تمرین کن

اگر بتوانید با یک معلم تمرین تلفظ داشته باشید، بسیار راحت‌تر می‌توانید تلفظ خود را بهبود ببخشید. انتخاب یک معلم برای تمرین تلفظ به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر توانایی‌ها و مهارت‌های خود را درک کنید و برای تقویت تلفظ روش‌های مختلفی را با شما تمرین خواهد کرد.

معلم و مربی‌تان قطعاً به شما در خصوص نحوه تولید صدا یا الگو‌های لحنی؛ نکات مهمی را برای‌تان بیان می‌کند و تمرینات زیادی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید به صورت شخصی آن را انجام داده و نکات مهم برای یادگیری تلفظ را فرا بگیرید. صحبت کردن و تمرین کردن تلفظ با یک فرد تأثیر زیادی روی یادگیری تلفظ کلمات انگلیسی خواهد داشت و شما متوجه می‌شوید که بعد از مدتی تلفظ تان به طور چشم‌گیری بهبود پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

زبان انگلیسی را می‌توان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین زبان‌ها معرفی کرد. یادگیری این زبان مانند هر زبان دیگری دشواری‌هایی دارد. یکی از مشکلاتی که اغلب زبان‌آموزان با آن مواجه هستند، موضوع تلفظ کلمات است. برخی از کلمات انگلیسی تلفظ بسیار سختی دارند و این موجب شده تا در یادگیری زبان برای افراد اختلال ایجاد شود. ما در این مطلب ده مورد از کلمات انگلیسی با تلفظ سخت را برای شما بیان کردیم تا با نحوه تلفظ صحیح آن‌ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =