• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

برای گرفتن مدرک آیلتس چه کنیم؟ پاسخ به سوالات رایج

برای گرفتن مدرک آیلتس چه کنیم؟ پاسخ به سوالات رایج

آیلتس (IELTS) مخفف سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است که به عنوان یکی از معتبرترین مدرک‌های زبان در جهان شناخته می‌شود. سالانه بیش از هزاران نفر در سرتاسر جهان خود را برای شرکت در این آزمون آماده می‌کنند. به دلیل اهمیت بالای این آزمون، بسیار مهم است که از قبل امتحان نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید. با داشتن اطلاعات کافی در مورد محتوای آیلتس و نحوه شرکت در آن، با تسلط و آرامش بیشتری در امتحان حضور پیدا می‌کنید. افراد سوال‌های بسیاری در رابطه با آیلتس، محتوای آزمون، نحوه ثبت‌نام و نحوه شرکت در آن دارند. مطمئنا در این مقاله، جواب سوال‌های خود را به صورت کامل به دست می‌‌آورید. پس با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس به چند دسته تقسیم می‌شود؟

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. در هنگام ثبت‌نام در آزمون باید نوع آن را تعیین کنید.

آیلتس آکادمیک: کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های بین‌الملل را دارند، با توجه به مدارک درخواستی آن دانشگاه در آزمون آکادمیک آیلتس یا تافل ثبت‌نام می‌کنند.

آیلتس جنرال: افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی را دارند، با توجه به مدارکی که کنسولگری آن کشور برای متقاضیان تعیین کرده، در آزمون جنرال آیلتس یا تافل شرکت می‌کنند.

آزمون آیلتس چند دقیقه و نوع سوالات آن چگونه است؟

مدت زمان کل آزمون آیلتس، ٢ساعت و ۴۵ دقیقه است که در آن ۴ نوع مهارت فرد در زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. ۴ مهارت آیلتس شامل listening, reading, writing و speaking است. 

لیسنینگ: مدت زمان کل لیسنینگ ۴٠ دقیقه است. لیسنینگ آیلتس به چهار بخش تقسیم می‌شود و هر بخش شامل ١٠ سوال است.

رایتینگ: مدت زمان مهارت رایتینگ آیلتس، ۶٠ دقیقه است. مهارت رایتینگ در آیلتس شامل دو قسمت می‌شود که قسمت اول آن در نوع جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت هستند. در قسمت اول رایتینگ آیلتس آکادمیک باید در مورد اطلاعات یک نمودار یا جدولی که داده شده متن بنویسید. در قسمت اول جنرال از داوطلب درخواست می‌شود که یک نامه بنویسد. قسمت دوم مهارت writing در هر دو نوع یکسان بوده و باید در مورد یک موضوع، یک متن نوشته شود.

ریدینگ: در قسمت مهارت های ریدینگ در آیلتس، داوطلب باید در مدت ۶٠ دقیقه، سه بخش مختلف را بخواند و به سوالات هر بخش پاسخ دهد.

اسپیکینگ: در بخش مهارت اسپیکینگ آیلتس، داوطلب به مدت ١٢ تا ١۴ دقیقه به صورت حضوری با ممتحن صحبت می‌کند. این قسمت شامل یک مکالمه و یک سخنرانی است.

نحوه آزمون اسپیکینگ آیلتس چگونه است؟

در آزمون مهارت های اسپیکینگ آیلتس، شما به صورت حضوری با یک ممتحن که دارای مدرک معتبر آیلتس است، صحبت می‌کنید. هنگام ثبت‌نام در آزمون آیلتس، باید تاریخ امتحان اسپیکینگ خود را تعیین کنید. شما می‌توانید تاریخ امتحان مهارت اسپیکینگ را از یک هفته قبل، در همان روز یا دو روز بعد از آزمون اصلی انتخاب کنید.

در امتحان اسپیکینگ، مکالمات شما ضبط می‌شود. این کار برای تایید نهایی نمره‌ای است که ممتحن به شما می‌دهد. ضمن آن که در صورتی که به نمره نهایی خود اعتراض کنید، ممتحن دیگری بتواند مکالمات شما را بررسی کند.

در روز آزمون اسپیکینگ باید مدارکی که در فرم آیلتس اعلام شده را به همراه داشته باشید. قبل از شروع آزمون اطلاعات شناسایی شما بررسی می‌شود. بردن هرگونه وسایل شخصی و الکترونیکی مانند موبایل و ساعت به داخل اتاق آزمون ممنوع است.

نحوه نمره‌دهی آزمون اسپیکینگ به چه صورت است؟

نمره‌دهی آزمون اسپیکینگ آیلتس بر اساس بررسی ۴ مشخصه در مکالمات شما، انجام می‌شود: واژگان، تلفظ، گرامر و میزان تسلط شما در صحبت کردن.

نحوه نمره‌دهی آزمون رایتینگ به چه صورت است؟

در قسمت سنجش مهارت رایتینگ آیلتس، مشخصه‌هایی که بر اساس آن نمره داده می‌شود عبارتند از: 

متن نوشته شده بتواند هدف، نتیجه‌ و مفهومی که از شما درخواست شده را برساند. 

انسجام و پیوستگی بین جملات.

دامنه لغاتی که در متن به کار برده شده است.

گرامرهایی که به کار می‌برید.

ترتیب سوالات آزمون آیلتس چگونه است؟

در آزمون مهارت آیلتس، ابتدا بخش لیسنینگ برای شما پخش خواهد شد و شما باید در مدت زمان تعیین شده به سوالات این بخش پاسخ دهید. سپس به سوالات بخش ریدینگ و در نهایت رایتینگ به ترتیب و بدون وقفه پاسخ خواهید داد. آزمون اسپیکینگ نیز با توجه به تاریخ تعیین شده، در همان روز یا در روز دیگری برگزار می‌شود.

در روز آزمون چه مدارکی را باید به همراه داشته باشم؟

در روز آزمون باید شناسنامه/پاسپورت/کارت ملی که از آن برای ثبت‌نام استفاده کردید را به همراه داشته باشید. برای ورود به سالن امتحان، تنها خودکار، مداد و پاک کن می‌توانید همراه خود ببرید. بردن خوراکی، وسایل الکترونیکی مانند موبایل، ساعت و پیجر ممنوع است. موبایل و وسایل الکترونیکی را باید خاموش کرده و در مکانی که ناظر تعیین می‌کند، قرار دهید.

نمره آیلتس چگونه محاسبه می‌شود و برای قبولی چه نمره‌ای باید دریافت کنم؟

نمره آیلتس از ٠ تا ٩ است که بر اساس میانگین نمرات 4 مهارت آیلتس محاسبه می‌شود. در آزمون آیلتس، نمره‌ای برای قبولی وجود ندارد. هدف شما باید این باشد که حداقل نمره‌ای که دانشگاه یا کشوری که به آن قصد مهاجرت دارید، تعیین کرده است را دریافت کنید.

نتایج آزمون آیلتس چه مدت بعد از آزمون مشخص می‌شود؟

نتیجه آزمون آیلتس بعد از ١٣ روز تحت عنوان یک فرم برای شما ارسال می‌شود. فرم گزارش آزمون شامل اطلاعات شخصی شما، تاریخ شرکت در آزمون، نوع آزمون (آکادمیک یا جنرال)، نمره شما در هر بخش از امتحان آیلتس و نمره کلی است.

همچنین شما می‌توانید در هنگام ثبت‌نام در آزمون درخواست کنید که حداکثر پنج نسخه از نتیجه آزمون‌تان را به پنج موسسه ارسال کنند تا نتیجه آیلتس شما را داشته باشند.

 آیا می‌توان نتایج آزمون آیلتس را به صورت آنلاین دریافت کرد؟

بله، حداکثر بعد از ١٣ روز یک لینک برای شما ایمیل می‌شود که کلیک کردن بر روی آن می‌توانید نتیجه و جزئیات نمرات خود را مشاهده کنید.

مدت زمان اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

مدرک آیلتس به مدت دو سال پس از اعلام نتیجه آن اعتبار دارد. یعنی شما در این دو سال برای هر کشور یا دانشگاهی که مدرک معتبر زبان از شما درخواست کنند، می‌توانید این مدرک را ارسال کنید.

از آن جایی که زبان انگلیسی مدام در حال تغییر است، بعد از دو سال اگر کشور یا دانشگاهی درخواست مدرک معتبر از شما را داشته باشد، باید مجدد در این آزمون شرکت کنید.

در این مطلب سعی کردیم به سوالات رایج در رابطه با آزمون آیلتس پاسخ دادیم. شما هم اگر تجربه یا سوالی در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای اطلاعات بیشتر راجع‌به این آزمون می‌توانید به وبسایت آیلتس نیز مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =