• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

بهترین سخنرانی‌های Ted برای یادگیری زبان انگلیسی

محتواهای مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. اما اگر بخواهیم صادق باشیم در میان این حجم انبوه از منابع، پیدا کردن یک محتوای خوب و کاربردی کاری زمان‌بر است. تمام معلمان انگلیسی، یکی از بهترین تمرین‌ها برای تقویت زبان را تماشای ویدئوهای تدتاک می‌دانند. علت این موضوع هم کاملا واضح است. شعار سخنرانی‌های تد، «Ideas worth spreading» یعنی «ایده‌هایی که ارزش انتشار دارد» است. به همین علت سخنران‌های این همایش‌ها، افراد نابغه و باهوش هستند که دستاوردها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. 

در میان این سخنرانی‌ها، موضوع برخی از آن‌ها اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و تجربیاتی که سخنران‌ها در این حوزه دارند، است. چنین ویدئوهایی علاوه بر تقویت مهارت‌های انگلیسی، به افزایش دانش شما کمک می‌کنند. اگر به دنبال محتوایی آموزنده و مفید هستید، حتما ویدئوهایی که در این متن به شما معرفی می‌کنیم را تماشا کنید.بهترین سخنرانی‌های Ted برای یادگیری زبان انگلیسی

Jay Walker- The World’s English Mania

جی اسکات واکر (Jay Scott Walker) ریاست شرکت Walker Digital را بر عهده دارد. او به عنوان یک کارآفرین آمریکایی شرکت‌های متعددی مانند Priceline را تاسیس کرده است. در این سخنرانی جی واکر در مورد این موضوع توضیح می‌دهد که چرا دو میلیارد نفر از سراسر جهان به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

Benny Lewis- Fluent in 3 Months

بنی لوییس در رابطه با تجربه شخصی خود در حوزه یادگیری زبان صحبت می‌کند. او در سن ٢١ سالگی به اسپانیا مهاجرت می‌کند بدون آن که با زبان این کشور آشنا باشد. بعد از چند ماه بنی لوییس تصمیم مهمی گرفت که مسیر زندگی او را تغییر داد. بعد از چندین ماه توانست به زبان اسپانیایی تسلط پیدا کند و هم اکنون با سفر به کشورهای مختلف توانسته بیش از ١٢ زبان را یاد بگیرد.

Sir Ken Robinson- Schools Kill Creativity

سر کن رابینسون کارشناس خلاقیت است که در تد تاک، سخنرانی با موضوع «مدارس، خلاقیت را می‌کشند» ارائه داده است. در این سخنرانی، او نحوه آموزش فرزندان در مدارس را به چالش می‌کشد و در مورد بازنگری بنیادین سیستم‌های آموزشی برای پرورش خلاقیت صحبت می‌کند.

Patricia Kuhl- The Linguistic Genius of Babie

پاتریشا کول در رابطه با چگونه یادگیری زبان در نوزادان صحبت می‌کند. پاتریشا کول با نمایش اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد که چگونه نوزادان ۶ ماهه از استدلال‌های پیچیده برای درک محیط اطراف خود استفاده می‌کنند.

Steven Pinker- What Our Language Habits Reveal

استیون پینکر در حوزه زبان‌شناسی فعالیت دارد و کتاب‌های معروف و پرفروشی در این زمینه مانند The Stuff of Thought نوشته است. استیون پینکر در این سخنرانی در رابطه با نحوه انتخاب و استفاده از کلمات به هنگام ارتباط با دیگران و یادگیری زبان صحبت می‌کند. در واقع در این سخنرانی ماهیت افکار ما را مورد پرسش قرار می‌دهد.

Tim Ferriss- Smash Fear, Learning Anything

برای شما شرایطی پیش آمده که از ترس شکست خوردن در یک کاری، نتوانید آن را انجام دهید؟ ترس از شکست مانع از انجام خیلی کارها می‌شود که ممکن است مسیر زندگیمان را تغییر دهد و منجر به تحقق آرزوهایمان شود. 

تیم فریس نویسنده کتاب پرفروش «هفته کاری ۴ ساعته است» در رابطه با ترس از شکست سخنرانی می‌کند. او در این سخنرانی به این موضوع می‌پردازد که سوال «بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد، چیست؟» چگونه باعث می‌شود هرکاری را بتوانید انجام دهید و با ترس‌هایتان رو به رو شوید.

Patricia Ryan- Don’t Insist on English

فرض کنید انیشتن مجبور بود برای نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی، در تافل شرکت می‌کرد، فکر می‌کنید نتیجه چه می‌شد؟ آیا این کار در ارائه ایده‌های او تاثیر می‌گذاشت؟ پاتریشیا رایان معلم زبان انگلیسی است که در کشورهای عربی مشغول به آموزش این زبان بوده است. او در سخنرانی خود به این سوال چالش برانگیز می‌پردازد و می‌پرسد: آیا تمرکز جهان بر روی زبان انگلیسی مانع از گسترش ایده‌های بزرگ در زبان‌های دیگر می‌شود؟

K. Chen- Could Language Affect Your Ability to Save Money?

آیا تاکنون به این موضوع فکر کردید که «زبان می‌تواند بر توانایی شما در پس‌انداز کردن پول تاثیر بگذارد» کیت چن  در مورد این موضوع و تحقیقات خود، که نشان می‌دهد زبانی که شما صحبت می‌کنید، می‌تواند بر روی طرز فکر شما در آینده تاثیر بگذارد، سخنرانی می‌کند.

سخن آخر

این ٨ ویدئو نمونه‌هایی از Ted Talk بودن که با موضوعات جالب خود می‌توانند هم اطلاعات شما را در زمینه یادگیری زبان افزایش دهند و هم به افزایش مهارت‌های لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ کمک کنند. در مسیر یادگیری آموزش زبان انگلیسی، باید از منابعی استفاده کرد که از خواندن و تمرین کردن آن لذت برد. همیشه زمانی می‌توان موضوعی را یاد گرفت که از آموختن آن لذت ببریم. پس در انتخاب منابع آموزشی خود دقت کنید تا در میانه راه یادگیری خسته و دلزده نشوید.

برای ورود به وبسایت Ted Talk کلیک کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =