• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

بهترین منابع آزمون آیلتس + آپدیت سال 2023

با استفاده از بهترین منابع آزمون آیلتس برای کسب آمادگی تمامی مهارت‌ها شما می‌توانید حتی به صورت خودخوان هم برای این آزمون آماده شوید. منابع زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تقویت توانایی‌ها و افزایش مهارت خود بهره برد. یکی از راه‌های تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ انتخاب منابع معتبر و درست است.

با دستیابی به بهترین منابع و استفاده از آن‌ها هر کدام از این مهارت‌های آیلتس در شما افزایش می‌یابد و امکان قبولی با نمره بالای ۷ را خواهید داشت. در این مطلب از انگلیش‌توربو به بررسی بهترین منابع برای آزمون آیلتس می‌پردازیم و برخی از نکات مهم برای تقویت مهارت‌ها و رسیدن به موفقیت را بیان می‌کنیم.

آشنایی با منابع آزمون آیلتس

تمام افرادی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند، در یک سطح نیستند. میزان مهارت آیلتس در زبان‌آموزان متفاوت است و برای گرفتن نمره بالای ۷ هر کدام باید از منابع مختلفی استفاده کنند. برخی از افراد هنوز جزء مبتدیان محسوب می‌شوند و استفاده از منابع مناسب برای حرفه‌ای‌ها می‌تواند آن‌ها را سردرگم کند. در ادامه به منابع آزمون مورد نیاز برای افراد مبتدی تا پیشرفته که قصد مطالعه خودخوان دارند، اشاره خواهیم کرد .

منابع آزمون برای افراد با سطح پایین (مبتدی)

در صورتی که شما اطلاعات کافی درباره زبان انگلیسی ندارید و به تازگی آموزش را شروع کرده‌اید، باید از منابع مناسب برای نوآموزان استفاده نمایید. اگر بخواهید به سراغ منابع پیشرفته‌تر بروید، چیزی از ۴ مهارت آیلتس را یاد نمی‌گیرید و بیش از پیش سرگردان خواهید شد. منابع زیادی برای مبتدیان در دسترس هستند که می‌توان در این زمینه کتاب استارت را نام برد. علاوه بر آن کتاب American English File هم منبع مناسبی است.

این کتاب به تقویت مهارت رایتینگ کمک می‌کند و مهارت ریدینگ در آیلتس را بالا می‌برد. لازم به ذکر است که مهارت لیسنینگ و مهارت speaking در آیلتس هم با وجود این کتاب افزایش می‌یابد.

منابع آزمون برای افراد با سطح متوسط

پس از مطالعه کتاب American English File و سری دوم آن که علاوه بر آموزش زبان انگلیسی چهار مهارت زبان را هم به افراد یاد می‌دهد، کتاب Mindset for IELTS برای افرادی با سطح متوسط بهترین گزینه است. با فراگیری این مطالب سطح افراد بالاتر می‌رود و می‌توانند از منابع پیشرفته‌تر برای افزایش مهارت رایتینگ، ریدینگ و… استفاده نمایند.

کتابی با نام Complete IELTS هم وجود دارد که به عنوان منبعی مناسب در آزمون آیلتس شناخته می‌شود. اما اگر سطح شما هنوز افزایش نیافته است و به سطح پیشرفته‌ای نرسیده‌اید، از آن استفاده نکنید.

منابع آزمون آیلتس متناسب با سطح پیشرفته

مهارت ریدینگ در آیلتس را می‌توانید در سطح پیشرفته با کتاب Vocabulary for IELTS تقویت کنید. اما برای افزایش مهارت اسپیکینگ شما باید منابعی را انتخاب کنید که بتواند بر روی صحبت شما تاثیرات مثبتی بگذارد و کمک کند که روان‌تر صحبت کنید. برای این منظور Collocations in Use گزینه مناسبی است. داشتن مهارت Speaking در آیلتس موجب می‌شود که نمره بالاتری دریافت کنید.

یکی دیگر از منابع آزمون که به وسیله آن می‌توانید مهارت رایتینگ در آیلتس را کسب نمایید، کتاب Mindset for IELTS است. این کتاب علاوه بر تقویت مهارت رایتینگ به طور کلی ۴ مهارت آیلتس را در افراد افزایش می‌دهد. مقالات، وب سایت‌ها، کتاب‌ها و موارد بسیاری هستند که توسط آن‌ها مهارت آیلتس شما بهبود می‌یابد و آماده آزمون خواهید شد.

نکات مهم برای مطالعه خودخوان

در صورتی که سعی دارید برای آزمون آیلتس خودخوان و بدون ثبت نام در دوره‌های آموزشی تلاش کنید، باید دقت خود را بالاتر ببرید و به نکات مهم و جزئیات در چهار مهارت زبان توجه بیشتری کنید. در زیر چند نکته مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • یک نکته مهم تکرار مطالب و تمرین مجدد آن‌ها در زمان‌های مشخص است. با تمرین و تکرار مطالب آن‌ها در ذهن شما باقی می‌مانند و فراموشتان نخواهند شد.
  • یکی دیگر از نکاتی که هم می‌تواند موجب افزایش مهارت رایتینگ در شما شود و هم مطالب را برای مطالعه در دفعات بعدی و مرور آماده می‌کند، نوشتن خلاصه‌ای است از آن چه که می‌آموزید.
  • برای این که از زبان انگلیسی دور نشوید و هر روز خود را تقویت نمایید، سعی کنید حداقل یک مطلب کوتاه یا ویس‌های انگلیسی کوتاه را در برنامه روزانه خود جای دهید. برای این منظور می‌توانید از فیلم و سریال‌ها هم استفاده کنید.
  • از جمله راه های تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس این است که متون انگلیسی بیشتری بخوانید. برای این که در این مهارت پیشرفت داشته باشید، بهتر است خواندن مطالب را با صدای بلند امتحان کنید. این کار به نوعی تمرینی برای صحبت کردن شما خواهد بود و قدرت بیان و صحبت شما را بیشتر می‌کند.
  • بیان آن چه که در محیط اطراف خود می‌بینید، می‌تواند باعث فعال شدن ذهن و تفکر شما شود. حتی ساده‌ترین ‌اشیا و اتفاقات را سعی کنید با زبان انگلیسی بیان نمایید و موجب پیشرفت ۴ مهارت آیلتس در خود شوید.
  • برای کسب مهارت رایتینگ در آیلتس هر چه قدر بتوانید اطلاعات خود را افزایش دهید و مطالب بیشتری را بیاموزید، بهتر است. درباره موضوعات مختلف تحقیق کنید و روز به روز اطلاعات عمومی خود را بالاتر ببرید.
  • گوش دادن به ویس‌های انگلیسی، تماشای فیلم، سریال، اخبار با زبان انگلیسی یا حتی گوش کردن به رادیو افزایش مهارت اسپیکینگ را به همراه خواهد داشت.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای ثبت نام در کلاس‌های مختلف در منزل و به صورت خودخوان برای آزمون آیلتس اقدام کنند. اما اگر قصد چنین کاری را دارید، برای این کسب نتایج دلخواه و دریافت نمره بالاتر از ۷ باید منابعی کامل و مناسب انتخاب کنید. آموزش ۴ مهارت آیلتس بدون منبع معتبر و درست امکان‌پذیر نیست. پس در انتخاب منابع نهایت دقت خود را به کار گیرید. ما برخی از منابع و نکات که می‌توانند از این بابت به شما کمک کنند را در این مطلب بیان کردیم.

سؤالات متداول

آیا می‌توان به صورت خودخوان نمره آیلتس بالای ۷ را کسب کرد؟

بله اگر منابع آزمون مناسبی را مورد استفاده قرار دهید و مهارت خود را افزایش دهید، کسب این نمره برای شما هم امکان‌پذیر خواهد بود.

آیا منابع آزمون برای تمام افراد یکسان است؟

افراد مبتدی باید از پایه شروع کنند و ابتدا برخی از کتاب‌ها و منابع ساده‌تر را مطالعه نمایند تا به سطح بالاتر برسند.

برای مطالعه خودخوان آزمون آیلتس چه منابعی مناسب است؟

کتاب‌ها، وب سایت‌ها، مقالات معتبر و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید استفاده کنید.

آیا برای آزمون آیلتس و دریافت نمره بالاتر از ۷ باید در مؤسسات آموزشی ثبت نام کنیم؟

خیر ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد. با تلاش خود به صورت خودخوان هم این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =