• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

بهترین منابع رایتینگ آیلتس – کتاب‌های جدید و کاربردی

مهارت رایتینگ آیلتس، یکی از مهارت‌های 4 گانه این آزمون بین المللی به شمار می‌رود. خیلی از زبان آموزان در یادگیری این مهارت با چالش‌هایی روبرو بوده و به دنبال منابعی برای تقویت مهارت writing می‌گردند. در واقع این سوال همیشگی اکثر زبان آموزان است که چگونه مهارت رایتینگ خود را تقویت کنیم. با توجه به اهمیت این مهارت، ما در این مطلب از انگلیش توربو تصمیم داریم بهترین منابع برای تقویت رایتینگ را به شما معرفی کرده و به بررسی 6 کتاب پرطرفدار در این زمینه بپردازیم. همراه ما باشید!

آشنایی کلی با رایتینگ آیلتس

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، مهارت رایتینگ یکی از 4 مهارت آیلتس به شمار می‌رود. شما برای گذراندن بخش رایتینگ در آیلتس، به 60 دقیقه زمان نیاز دارید. این بخش شامل 2 تسک است که تسک اول باید حداقل 150 و Task دوم باید حداقل 250 کلمه باشد. 

در تسک اول، یک سری داده در قالب جدول، چارت یا نمودار به شما ارائه می‌شود و باید این داده‌ها را توضیح دهید. ساختار این تسک هم شامل مقدمه، یک بررسی اجمالی، پاراگراف اول و پاراگراف دوم است. 

در تسک دوم که دو برابر تسک اول ارزش دارد، شما باید یک Essay بنویسید. در واقع شما در این تسک دو مقاله کامل می‌نویسید که شامل مقدمه، 2 پاراگراف بدنه و یک پاراگراف هم نتیجه‌گیری باشد. 

هر چقدر که شما تسلط بیشتری روی مهارت رایتینگ در آیلتس داشته باشید، ساختار جملات را به درستی رعایت کرده و واژگان بیشتری به کار ببرید، احتمال موفقیت شما در این بخش بیشتر خواهد شد. 

معرفی 6 کتاب برتر برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس

مهارت رایتینگ در آیلتس مانند سه مهارت دیگر، به تمرین و تکرار زیادی نیاز دارد. همانطور که شما برای افزایش مهارت اسپیکینگ به دنبال منبع می‌گردید، باید برای بهبود و تقویت این مهارت هم وقت بگذارید. روش‌های زیادی برای تقویت این مهارت وجود دارد. ما در اینجا ما به 6 مورد از بهترین کتاب‌های مکمل برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس اشاره می‌کنیم. 

1. کتاب Collins Writing for IELTS

بهترین منابع رایتینگ آیلتس - کتاب‌های جدید و کاربردی

این کتاب به صورت اختصاصی روی مهارت رایتینگ آیلتس تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا شیوه درست نوشتن در آزمون آیلتس را یاد بگیرید. در حقیقت این کتاب از 12 بخش مختلف تشکیل شده و بیشتر برای تسلط روی تسک 1 رایتینگ آیلتس مفید است. در این کتاب، انواع نمودارها، چارت‌ها، جداول و… وجود دارد و حتی نمونه سوالات آزمون‌های قبلی هم در آن مورد بررسی قرار گرفته است. 

اگر نمره 6 به بالا را می‌خواهید، این کتاب می‌تواند کمک خوبی برای افزایش مهارت رایتینگ شما باشد. 

2. کتاب IELTS Advantage writing

یکی دیگر از مفیدترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت رایتینگ در آیلتس این کتاب است. کتاب IELTS Advantage writing از 9 درس تشکیل شده که 3 درس به تسک 1 و 6 درس به تسک 2 اختصاص دارد. در تمام این دروس، نکات مهم و کاربردی بیان شده و تاثیر زیادی روی تقویت رایتینگ خواهد داشت. 

3. کتاب Best practice book for IELTS writing

در این کتاب، برخی از رایج‌ترین اشتباهات رایتینگ آیلتس بیان شده است. این کتاب با وجود 70 نمونه برای تسک 1 و 170 نمونه برای تسک 2، یکی از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس به شمار می‌رود. 

4. کتاب Improve your IELTS writing

این کتاب به صورت گام به گام مهارت آیلتس شما در حوزه رایتینگ را افزایش می‌دهد. در این کتاب، 10 درس مختلف وجود دارد که هر درس به تسک 1، تسک 2 و تمرینات خاص مرتبط با آن درس می‌پردازد. این کتاب شما را تا حدودی با فضای آزمون آیلتس و نمونه سوالات رایتینگ این آزمون آشنا خواهد کرد. 

5. کتاب BARRON’S Writing for the IELTS

بهترین منابع رایتینگ آیلتس - کتاب‌های جدید و کاربردی

این کتاب یکی دیگر از بهترین منابع برای تقویت مهارت رایتینگ در آیلتس است. در این کتاب، در مورد گرامر و نحوه درست استفاده از کلمات و جملات مختلف صحبت شده و یک کتاب عالی برای یادگیری رایتینگ از پایه به شمار می‌رود. بسیاری از زبان آموزان به کمک این کتاب موفق شده‌اند نمره 8 به بالا را دریافت کنند. 

6. کتاب Real writing

مجموعه کتاب‌های Real writing برای 4 سطح مختلف A2 تا C1 تالیف شده‌اند و هر سطح آن‌ها شامل 16 درس مختلف است. در این کتاب‌ها نکات و تمرینات زیادی وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک مکمل خوب برای افزایش مهارت رایتینگ خود کمک بگیرید.

سایر منابع برای بهبود مهارت رایتینگ آیلتس

در بخش قبل سعی کردیم کتابهای مفیدی برای تقویت مهارت رایتینگ در ایلتس به شما معرفی کنیم. در اینجا چند سایت کاربردی را نیز به شما معرفی می‌کنیم که علاوه بر رایتینگ، برای تقویت مهارت لیسنینگ، مهارت اسپیکینگ آیلتس و مهارت ریدینگ در آیلتس هم مفید هستند. این سایت‌ها عبارتند از:

نکات تکمیلی برای تقویت رایتینگ آیلتس

برای اینکه بتوانید بهترین نمره را در بخش رایتینگ آیلتس به دست آورید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه داشته باشید: 

  • زمان را مدیریت کنید تا با کمبود وقت مواجه نشوید.
  • به تعداد کلمات خود توجه کنید و مطمئن شوید که حداقل 150 کلمه برای تسک 1 و 250 کلمه برای تسک 2 نوشته باشید. 
  • به گرامر و دستور زبان توجه کنید.
  • جواب‌های خود را به صورت کامل و واضح بنویسید. 
  • حتما بعد از اتمام نوشتن، یک بار دیگر هر دو تسک را بررسی کنید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =