• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

تکنیک‌های تندخوانی در آزمون ریدینگ آیلتس

افزایش سرعت خواندن در آیلتس به معنای حذف زمزمه کردن درون‌خوانی و به جای آن خواندن کلمات بصورت تکه تکه برای افزایش سرعت است. در آزمون ریدینگ آیلتس به درک خوبی از تکنیک‌های تندخوانی و تمرین زیاد نیاز دارید. آزمون‌های آیلتس برای سنجش مهارت زبان انگلیسی از طریق موارد زیر طراحی شده‌اند:

  • تست‌های شنیداری (Listening)
  • تست‌های خواندن (Reading)
  • تست‌های نوشتاری (Writing)
  • و تست‌های اسپیکینگ (Speaking)

اگر در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی هستید، باید نمره ریدینگ بالایی کسب کنید تا عملکرد خوبی داشته باشید. مهارت‌های تندخوانی می‌توانند به شما کمک کنند تا در یک بازه زمانی معین به سؤالات خاصی پاسخ دهید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا در حین مطالعه تحت فشار زمان تا حد امکان اطلاعات خود را حفظ کنید.

آزمون ریدینگ آیلتس دارای سه بخش ریدینگ برای آزمون آکادمیک است و این آزمون به طور دقیق تنها یک ساعت برگزار می‌شود. بنابراین، خواندن با سرعت بالا در حین حفظ اطلاعات بسیار مهم است.

در این مقاله نحوه افزایش سرعت مطالعه در آیلتس، نکات ضروری برای تندخوانی و بهترین روش‌ها برای نمره بالای ریدینگ آیلتس در جلسه امتحان توضیح داده شده‌است.

ابتدا سوالات را مرور کنید.

بررسی سطحی (skimming) سوالات در بخش خواندن قبل از خواندن واقعی متن به شما کمک می‌کند بدانید چه اطلاعاتی را باید جستجو کنید. این به شما کمک می‌کند به خواندن هدفمند‌‌تری برسید، کلمات مورد نظر را تشخیص دهید و زمان کمتری را برای کشف جزئیات مهم صرف کنید. خواندن سه تا پنج قسمت در یک زمان محدود، هرچند کوتاه، می‌تواند مغز را در یک زمان در معرض اطلاعات زیادی قرار دهد. به همین دلیل مهم است که جزئیات مهم را بشناسید و اولویت‌بندی کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که درک کنید که ممتحن از شما می‌خواهد از این اطلاعات برای چه منظوری استفاده کنید. برخی از مطالعات کارشناسی‌شده نیز نشان داده‌اند که مرور یک متن قبل از خواندن آن می‌تواند درک خوب را افزایش دهد. بنابراین، قبل از خواندن هر متن، سؤالات قسمت پایین آن را مرور کنید. توجه کنید که آن‌ها چه نوع سؤالاتی هستند و قرار است چه چیزی را مورد سنجش قرار دهند.

این موضوع آنچنان هم پیچیده نیست. آزمون ریدینگ آیلتس معمولاً برای بررسی موراد زیر طراحی می‌شوند:

  • امکان انتخاب پاسخ‌های صحیح (چند گزینه‌ای)،
  • توانایی شناسایی اطلاعات داده شده در متون،
  • توانایی شناسایی نظرات یا ادعاهای نویسنده بدون تعصب،
  • مطابقت اطلاعات، سرفصل‌ها، پایان جملات و ویژگی‌ها،
  • توانایی تکمیل جملات با استفاده از کلمات داخل متن،
  • درک خلاصه‌ها، یادداشت‌ها، جداول، نمودارها و فلوچارت‌ها
  • توانایی نوشتن پاسخ‌های کوتاهی که درک مطلب را نشان می‌دهند.

سوالات عناوین تطبیقی اغلب قبل از متون آشکار می‌شوند. با در نظر گرفتن هدف سؤالات، وقتی در نهایت شروع به خواندن می‌کنید، طبقه‌بندی اطلاعات بر اساس آن برای مغز آسان‌‌تر می‌شود. شما از خواندن غیرفعال به خواندن فعال و هدفمند می‌روید که مغز شما را چند کاره می‌کند.

انجام چند کار می‌تواند تمرکز خواندن را بهبود بخشد. هنگامی که برای به دست آوردن اطلاعات خاصی مطالعه می‌کنید، احتمالاً بدون اینکه حواس شما پرت شود، به تندخوانی ادامه می‌دهید. این می‌تواند زمان مطالعه شما را کاهش دهد و همچنین کمک می‌کند از خواندن مجدد جلوگیری بی‌نیاز شوید.

ابتدا متن را مرور کنید.

مرور متن (skimming) به معنای حرکت دادن سریع چشمان خود بر روی صفحات یک متن برای درک ایده یا مفهوم اصلی است. هنگام مرور به نکات برجسته‌ای مانند نکات کلیدی، تصاویر، کلمات بولد شده و مورب توجه خواهید کرد و تشخیص می‌دهید که چه چیزی برای شما مهم است. مرور سوالات و مرور متن با هم کار می‌کنند. ابتدا، مرور سوالات به شما این ایده را می‌دهد که باید به چه چیزی توجه کنید یا ایده اصلی ممکن است چگونه بنظر برسد. سپس مرور متن به شما کمک می‌کند آن ایده را انتخاب کنید و کلمات کلیدی آن صفحه را تشخیص دهید. اینجاست که کلمات محرک وارد می‌شوند. هنگام خواندن، می‌توانید کلماتی را که مانع تشخیص نکات کلیدی می‌شوند، تشخیص دهید. هنگامی که مغز شما تشخیص می‌دهد که اطلاعات حیاتی در یک گذرگاه جاسازی شده‌اند، می‌توانید به طور خودکار فوکوس واضح‌‌تری را فعال کنید. با این حال، مرور (skimming) با تندخوانی یکسان نیست. در حالی که skimming مانند ماهیگیری برای کسب اطلاعات است، تندخوانی در مورد خواندن سریع‌تر کل متن است که در آن نمی‌توانید از جزئیات بگذرید. مرور متن امتحان آیلتس آکادمیک معمولاً 2 تا 3 دقیقه طول می‌کشد، و شما می‌توانید به طور ذهنی زیر کلمات کلیدی خط بکشید. در این مرحله نیازی به درک کلمات ندارید. در عوض، فقط اطلاعات را شناسایی کنید.

نکاتی برای بهبود مهارت‌های مرور کردن (Skimming)

Skimming مهارتی است که می‌توانید قبل از آزمون ریدینگ آیلتس یاد بگیرید و آن را ارتقا دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها کار کنید:

  • به صورت عمودی و افقی بخوانید. برای به دست آوردن هر چه بیشتر اطلاعات به طور همزمان تلاش کنید.
  • از سرنخ‌های متنی مانند عنوان، زیرنویس، حروف بزرگ و اعداد استفاده کنید.
  • پاراگراف آغازین و جمله اول هر پاراگراف را بخوانید.
  • مانند نویسنده فکر کنید. دانستن هدف اصلی نویسنده می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی کم‌اهمیت است و چه چیزی واقعی است.
  • جملات را بخوانید و اگر نکته ملموسی را بیان نکردند، آن‌ها را تا نیمه رها کنید.

خواندن را در گروه‌های 3 تا 5 کلمه ای شروع کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب chunking (خواندن متن بصورت گروه‌های چند کلمه‌ای) این است که شما می‌توانید یک گروه از کلمات را تقریبا با سرعت یکسان بخوانید و همان ایده را دریافت کنید. Chunking به معنای خواندن گروهی کلمات برای سریع تر خواندن متن آزمون ریدینگ آیلتس شماست.

این مفهوم عجیبی نیست. مغز حتی می‌تواند اطلاعات را به صورت تکه‌ای ذخیره کند. ما به طور طبیعی می‌توانیم کلمات را به‌صورت تکه‌ای پردازش کنیم. با این حال، زمانی که کوچک بودیم، به ما یاد دادند که کلمات را یکی یکی پردازش کنیم تا بتوانیم حروف را شناسایی کنیم و خواندن را سریع‌تر بهبود ببخشیم.

مشکل این است که بسیاری از مردم با افزایش سن این موضوع را فراموش نکردند. با این حال، خواندن یک بزرگسال نیاز به گروه بندی کلمات دارد. این امر به ویژه هنگام نوشتن یک ارزیابی مبتنی بر زمان مانند آیلتس بسیار مهم است. یکی از مهارت‌های ضروری این آزمون، توانایی خواندن سریع است.

به جای اینکه هر حرف یا کلمه را زمزمه کنید و با سرعت 150 کلمه در دقیقه بخوانید، می‌توانید کلمات را گروه بندی کنید و به 400 کلمه در دقیقه برسید. می‌توانید با خواندن دو کلمه به طور همزمان شروع کنید و به آرامی ‌به سه تا پنج کلمه قبل از امتحانات بسط دهید.

چگونه کلمات را به‌طور موثر گروه‌بندی کنیم؟

گروه‌بندی کلمات نیاز به تمرین دارد، زیرا اگر با آن آشنا نباشید می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تنها در چند ساعت پیشرفت کنید.

با تکنیک fixation‏-2 شروع کنید.

تکنیک fixation‏-2 در مورد خواندن دو کلمه در یک زمان است. همچنین در مورد گروه بندی کلمات در یک خط به دو و خواندن آن‌‌ها با هم است. برای مبتدیان، روش اول اغلب مؤثرترین روش است.

با گروه‌بندی کردن دو کلمه به طور همزمان شروع کنید و با تسلط بر آن به سه تا چهار کلمه افزایش دهید. در این مرحله، می‌توانید شروع به مشاهده خطوط در گروه‌های دو کلمه‌ای کنید. هدف این است که نیمه اول را در یک گروه و نیمه دیگر را در یک گروه دیگر بخوانیم. با این حال، اگر خطوط طولانی‌تری دارید، می‌توانید fixation‏-3 را تنظیم کنید.

بهتر است در اولین تلاش‌های خود از کتاب‌های فیزیکی با سطح دشواری پایین استفاده کنید.

دید چشم خود را گسترش دهید.

گسترش دید چشمی به این معنی است که خود را آموزش دهید که به جای خواندن دقیق، فضای بین گروهی از کلمات را مشاهده کنید. این تکنیک شامل رها کردن خواندن از چپ به راست و به جای آن نگاه مرکزی است که به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات را به صورت یک خوشه ببلعید.

افزایش گستره دید چشم باعث می‌شود که یک گروه از کلمات را سریعتر بخوانید و ذهنیت درون‌خوانی را از بین می‌برد.

پرش کلمه را تمرین کنید.

تعجب خواهید کرد که مغز شما چند کلمه را به طور غریزی بدون اطلاع شما تصحیح کرده و تشخیص می‌دهد.

کلمه پرش به معنای پرش یک یا دو کلمه در یک جمله در حالی که هنوز ایده کلی را درون خود پنهان می‌کند، است. هدف، تمرین دادن مغز و توجه کمتر به تک تک کلمات هنگام خواندن است. این کار تلاش و زمان خواندن را به حداقل می‌رساند، که در آزمون ریدینگ آیلتس بسیار کارآمد است.

به عنوان مثال، می‌توانید “I love to go to football practice every afternoon” را به عنوان “I love football practice” بخوانید. پرش کلمه به شما کمک می‌کند تا به طور طبیعی از کلمات پرکننده که به معنای یک عبارت یا جمله چیزی اضافه نمی‌کنند، بگذرید.

از Accelareader.com استفاده کنید.

AccelaReader یک ابزار تندخوانی هوشمند است که به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوانید. شما می‌توانید هر متنی را که انتخاب می‌کنید در این پلتفرم کپی کنید و سیستم، کلمات را یکی یکی فلش می‌کند تا بتوانید با هر سرعتی که تنظیم می‌کنید بخوانید. همچنین می‌توانید تعداد کلمات هایلایت شده روی صفحه را به طور همزمان تنظیم کنید.

می‌توانید اندازه قطعه را روی 3-2 کلمه تنظیم کنید و سعی کنید آن کلمات را با سرعت کم بخوانید. سپس به آرامی سرعت را افزایش دهید و ببینید که آیا هنوز می‌توانید به عقب برگردید یا خیر. سپس، با پیشرفت، اندازه و سرعت قطعه را افزایش دهید.

این ابزار رایگان و به راحتی در دسترس است و شما می‌توانید طی چند روز تمرین پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

در بازه‌های 15 دقیقه‌ای تمرین کنید.

خرد کردن کلمات می‌تواند بسیار ترسناک باشد، به خصوص اگر یک موضوع جدید باشد. بنابراین، تمرین تنها برای پانزده دقیقه به صورت کششی در مراحل اولیه بهترین است. بعد از هر پانزده دقیقه، می‌توانید برای فعالیت‌هایی که برای چشم راحت‌تر هستند و به عملکرد سنگین مغز نیاز ندارند، بیست دقیقه استراحت کنید. با گذشت زمان، می‌توانید به آرامی زمان تمرین خود را افزایش دهید زیرا اعتماد به نفس بیشتری دارید. مهمترین نکته این است که در ابتدا مغز خود را شلوغ نکنید، زیرا این کار می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

در طول اولین مطالعه خود مرور (Skim) انجام دهید، سپس هنگام پاسخ دادن به سوالات متن را اسکن کنید.

ترتیب مناسب هنگام پاسخ دادن به سؤالات آیلتس این است که ابتدا مرور کنید و هنگام جستجوی پاسخ سؤالات خاص، اسکن کنید.

اسکن کردن به معنای مرور یک متن برای یافتن پاسخی خاص است. اسکن یک متن به این معنی است که شما یک هدف و اطلاعات خاصی دارید که می‌خواهید پیدا کنید. مانند skimming، هیچ توجهی به درک مطلب نیست و رویکرد شتاب‌زده است. به جای خواندن کل متن هر بار که مجبور به پاسخ دادن به یک سوال هستید، اسکن به شما این امکان را می‌دهد تا با بیشترین سرعت ممکن مرور کنید و با استفاده از تکنیک‌های تسلط یافته قسمتی در متن که برای یک سوال مشخص از آن استفاده شده‌است، را پیدا کنید. جایگزین اسکن، خواندن مکرر متن به ازای هر 40 سوال در بخش ریدینگ آیلتس و صرف زمان غیرقابل جبرانی است. پس این احتمال وجود خواهد داشت که نتوانید تمرین را کامل کنید. کاری که اسکن انجام می‌دهد این است که زمان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با این روش با اطلاعات هیجان‌انگیز یا جنبه‌هایی که چشم شما را به سوی خود می‌کشند، دچار حواس‌پرتی نخواهید شد. درعوض، از همان ابتدا ماموریت دارید و برای یافتن آن در بدنه متن به جستجو می‌پردازید. مغز ما در حال حاضر درگیر چندین فعالیت اسکن در روز است. به عنوان مثال، هنگامی که فهرستی را برای یافتن چیزی جستجو می‌کنید، چشمان خود را روی گزینه‌های متعدد می‌چرخانید تا گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، یا هنگامی که در کمد خود برای یافتن یک لباس خاص برای آن روز جستجو می‌کنید. بنابراین، اسکن هنگام مطالعه، حتی در محیط‌های پرتنش مانند آزمون آیلتس، نسبتاً آسان است. با این حال، بهتر است قبل از اینکه برای امتحان حاضر شوید، مکان‌یابی اطلاعات را تمرین کنید.

تکنیک‌های تندخوانی در آزمون ریدینگ آیلتس

با متون مختلف مشابه تست‌ها آشنا شوید و آنها را بخوانید.

اگر هنوز قبل از آزمون زمان دارید، باید افق مطالعه خود و دامنه متونی را که می‌توانید بخوانید گسترده‌‌تر کنید. مرور متون و موضوعات مختلف به شما این آگاهی را می‌دهد که در هر قسمت چطور عمل می‌کنید.

فرمت آزمون آیلتس معمولا شامل موارد زیر است:

  • کتاب‌ها
  • مجلات
  • روزنامه‌ها
  • دفتر وقایع
  • موارد آموزشی (آزمون عمومی)،
  • و شرایط استخدام (آزمون عمومی).

ناآشنایی با نوع متن می‌تواند سرعت را کاهش دهد، به خصوص اگر حاوی کلماتی خارج از یادگیری معمول شما باشد. بنابراین، اگر فقط به خواندن کتاب عادت دارید، ممکن است با قسمت‌هایی از مجلات که بیشتر تکنیکال و رسمی هستند، مشکل داشته باشید. بهترین راه برای غلبه بر این موضوع، تمرین خواندن انواع متن‌های پیچیده است. در این راستا، به راحتی می‌توانید به سایت‌های مجلات دسترسی داشته باشید و روزنامه‌ها و مجلات را به صورت آنلاین پیدا کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های درسی، بیوگرافی و کتاب‌های تخیلی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که چیزی خارج از محدوده مطالعه شما باقی نمانده‌است. هدف این نیست که مطالب خاصی را که در آن متون انتخاب می‌شوند، خوانده باشید. بلکه هدف این است که به سادگی قادر به خواندن سریع‌تر در موضوعات آشنا باشید. کتاب‌های کمبریج معمولا بسیار مفید هستند. این کتاب‌ها شما را برای آزمون رایتینگ آیلتس نیز آماده می‌کنند. دلیل دیگری که باید خواندن طیف وسیعی از متون را تمرین کنید این است که به شما نشان می‌دهد دقیقاً با چه نوع متنی مشکل دارید. حتی اگر بعد از تمرین همچنان با آن مشکل دارید، می‌دانید که باید به چه متن یا متونی توجه بیشتری داشته باشید و زمان خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.

واژگان خود را برای سرعت بخشیدن به درک مطلب تقویت کنید.

بهبود دایره لغات یک استراتژی خوب برای آمادگی برای آزمون ریدینگ آیلتس است. در واقع منظور، یادگیری معانی کلمات، نحوه استفاده از آن‌ها، مترادف‌ها و متضادها است. گاهی اوقات به معنای دانستن مفهوم و جایگاهی است که یک کلمه خاص در آن بیشتر استفاده می‌شود. اکثر افرادی که امتحان آیلتس را می‌نویسند زبان اصلی متفاوتی دارند. فرض کلی این است که این افراد غیر بومی کلمات کمتری نسبت به کاربران بومی می‌دانند. به همین دلیل است که آزمون‌های آیلتس اغلب واژگان را آزمایش می‌کنند و گاهی اوقات کلماتی دارند که ممکن است در مکالمات روزمره ظاهر نشوند. درنتیجه حتی افراد بومی نیز ممکن است با برخی از این اصطلاحات مشکل داشته باشند. همچنین، هنگامی که با یک کلمه جدید یا ناآشنا روبرو می‌شوید، احتمالاً به آن خیره خواهید شد. این می‌تواند سرعت خواندن شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، به خصوص اگر چنین کلمات دشواری دائماً در متن ظاهر شوند. به همین دلیل است که بهبود دایره لغات از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مواردی که به شما کمک خواهد کرد این است که متن را حریصانه بخوانید و معنی کلمات ناآشنایی را که با آنها برخورد می‌کنید بررسی کنید. همچنین، می‌توانید در مورد کلماتی که دائماً استفاده می‌کنید بیشتر تأمل کنید. گاهی اوقات، کلمات “متداول” در کشور شما معانی یا کاربردهای متنی متفاوتی با نحوه استفاده بومیان از آنها دارند. بنابراین، مهم است که هر زمان که ممکن است، معنای کلمات را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که در جایگاه مناسبی از آنها استفاده کرده‌اید. با این حال، ممکن است نتوانید از کلمات ناآشنا به طور کلی اجتناب کنید. اما نگران نباشید. اگر زبان را خوب درک می‌کنید و در خواندن گروهی کلمات مهارت دارید، مغز شما اغلب می‌تواند سرنخ‌های دقیقی درباره معنای برخی از کلمات ارائه دهد. بنابراین، اگر به کلمه ای برخورد کردید که ناآشنا به نظر می‌رسد، این ترفندها را امتحان کنید:

– از مفهوم کلی متن کمک بگیرید.

سعی کنید متن متفاوتی را به یاد بیاورید که در آن، همان کلمه ظاهر شده‌است یا همان مجموعه کلمات با کلمه دیگری ظاهر شده‌اند. برای این کار به مهارت‌های ضبط و حافظه خوب نیاز دارید.

 – بازخوانی با فحوای متن و کلید واژه‌ها

بازخوانی با متن به معنای عبور از خطی است که در آن از یک کلمه ناآشنا برای انتخاب پیام کلی استفاده شده‌است. معمولاً باید درک کلمه را فدای موضوع جمله کنید.

مغز ما بسیار تحسین‌برانگیز است. حتی اگر یک کلمه مهم کاملاً جدید بود، اگر آن را به صورت مجزا نخوانید، گاهی اوقات می‌توانید از ادامه جمله، معنی آن کلمه را دریافت کنید.

 – از بازخوانی کلمات خودداری کنید.

با اینکه بازخوانی در موارد واضح مشکل واژگان پیشنهاد می‌شود، بازخوانی کلمات می‌تواند عادت بدی باشد که سرعت شما را کند می‌کند. وقتی دوباره می‌خوانید، اغلب به عقب می‌روید و زمان زیادی را صرف مرور متن می‌کنید. این ممکن است در آزمون آیلتس واقعا بی‌ثمر باشد. به جای این، خود را آموزش دهید که چند خط بخوانید و قبل از رفتن به خط بعدی به خاطر بسپارید. ممکن است زودتر به شما آموزش داده شده باشد که معنای پشت هر کلمه را قبل از رفتن به کلمه بعدی درک کنید. اگرچه این در آن زمان خوب بود، اما می‌تواند مانع خواندن کارآمد شود. بازخوانی مداوم برای درک هر کلمه به صورت جداگانه نتیجه معکوس دارد. گاهی اوقات اشکالی ندارد که مفهوم یک جمله را متوجه نشوید. ممکن است در مقیاس بزرگتر برخی چیزها بی‌اهمیت باشند. بنابراین، شما باید فرضیات سؤالات را با مرور کردن آنها را با مروری بر خود متن ترکیب کنید. در این حالت به جای صرف زمان قابل توجه برای بازخوانی مطالبی که فقط وقت شما را تلف می‌کند و باعث می‌شود در پاسخ دادن عجله کنید، دقیقاً می‌دانید به چه اطلاعاتی نیاز دارید.

– زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

بهبود سرعت خواندن یک مهارت مشارکتی است. گاهی اوقات برای رسیدن به آن به مهارت‌های مدیریت زمان بهتری نیاز دارید.

مدیریت بهتر زمان به معنای افزایش بهره‌وری کلی شخصی شماست، که به چندین روش منعکس خواهد شد:

  • بازدهی کلی بهبود یافته را در پردازش اطلاعات خواهید دید. این شامل مهارت‌های خواندن شما نیز می‌شود.
  • زمان بیشتری را برای تمرین برای امتحان خود آزاد خواهید کرد.
  • در برخورد با سوالات و مدیریت صحیح 60 دقیقه خود تحلیلی‌تر عمل خواهید کرد.

پس از گذراندن آیلتس، تکنیک‌های بهره‌وری عالی برای پیمایش تجربیات جدید را خواهید آموخت.

ترفند امتحان: هر متن را به عنوان یک امتحان جداگانه در نظر بگیرید. صرف وقت بیش از حد برای اولین متن‌ها ممکن است باعث اتلاف وقت شده و شما را از پاسخ دادن به آخرین سوالات متن باز دارد، جایی که ممکن است بتوانید نمره‌های بیشتری کسب کنید. در عوض، به هر متن فرصت مساوی بدهید و تمام پاسخ‌های خود را کامل کنید.

تکنیک‌های تندخوانی در آزمون ریدینگ آیلتس

نکته کلیدی – بهبود سرعت خواندن آیلتس تماماً به تکنیک بستگی دارد!

بخش ریدینگ آیلتس مهارت شما را در خواندن و درک مطالب مورد آزمایش قرار می‌دهد. این بخش مهمی برای هر کسی است که به دنبال مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان برای مقاصد تحصیلی و کاری است.

بهبود سرعت خواندن در آزمون ریدینگ آیلتس کار آسانی نیست. شما باید به اسکن کردن و مهارت مرور (skimming) تسلط بالایی داشته باشید، زمان خود را بهتر مدیریت کنید و بهره‌وری را افزایش دهید. همچنین باید دایره لغات و دامنه خواندن خود را گسترش دهید و هنر گروه بندی و تکه تکه کردن کلمات را کامل کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که حتما در آزمون‌های تمرینی آیلتس شرکت کنید. سپس برگه پاسخ خود را پس از  اعلام نتیجه مرور کنید، بررسی کنید که کجا اشتباه پاسخ داده‌اید، و سپس سوالات را برای مشخص کردن نقاط ضعف خود تحلیل کنید.

همه این تکنیک‌ها، همراه با تسلط خوب بر مهارت‌های تندخوانی، به شما کمک می‌کنند تا از محدوده‌(Good تا Expert) نمره کیفی دریافت کنید. مهارت‌های تند‌خوانی به شما کمک می‌کند قبل از شرکت در امتحان، اعتماد به نفس داشته باشید و بر تمرکز خود تسلط داشته باشید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =