• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل

10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل

آیا می‌خواهید نمره‌ بالایی در اسپیکینگ آزمون تافل خود کسب کنید؟ در این مطلب، ما 10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل را برای شما آورده‌ایم. 

برای کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل به تسلط در زبان انگلیسی نیاز دارید. با این حال، همه‌ی سخنرانان مسلط امتیاز بالایی کسب نمی‌کنند، چرا؟ اینجاست که آگاهی از آزمون مهم است. در زبان انگلیسی، ما به این “تکنیک امتحان” می‌گوییم.

10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل

در ادامه 10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل را آورده‌ایم. شما می‌توانید از این به عنوان یک چک لیست قبل از امتحان اسپیکینگ تافل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از آزمون زمان آماده سازی زیادی را به خود اختصاص دهید. این به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه برسید.

  • ساختار آزمون را 100% بشناسید. 

یکی از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل این است. اسپیکینگ تافل مهارت سخن گفتن و تسلط شما در زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه تست می‌کند. این بخش از آزمون 17 دقیقه است. در مجموع 30 امتیاز موجود است. “امتیاز بالا” 26-30 امتیاز خواهد بود. دانشگاه شما از قبل به شما می‌گوید که چه نمره‌ای نیاز دارید

  • مجموع امتیازهای موجود: 30
  • خوب: 26-30
  • قابل قبول/مناسب: 18-25
  • محدود: 10-17
  • ضعیف: 0-9
  •  نمره‌ی اسپیکینگ تافل خود را درک کنید. 

برای کسب نمرات برتر در اسپیکینگ مستقل تافل، روبریک ارزیابی (معیارها) را مطالعه کنید. علائم بر روی سه معیار زیر متمرکز شده است:

الف. Delivery: شرکت‌کننده عموماً با سرعت خوبی صحبت می‌کند و روانی بیان را نشان می‌دهد. گفتار واضح است و ممکن است شامل اشکالات جزئی یا مشکلات جزئی در تلفظ یا الگوهای لحنی باشد، اما این‌ها بر درک کلی تأثیر نمی‌گذارد.

ب. Language use: پاسخ نشان دهنده‌ی استفاده موثر از دستور زبان و واژگان است. تسلط بر ساختارهای اساسی و پیچیده، درجه نسبتاً بالایی از دانش زبانی شما را نشان می‌دهد. خطاهای جزئی ممکن است قابل توجه باشند اما منجر به سوء تفاهم نمی‌شوند.

ج. Topic development: پاسخ پایدار و مرتبط با کار من نظر است. به طور کلی به خوبی توسعه یافته و منسجم است و روابط بین ایده‌ها روشن است.

  • از عبارات مقدماتی استفاده کنید تا زمان بیشتری برای خود بخرید.

یکی دیگر از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل این مورد است که نظرات خود را تمرین کنید، مشکلات و راه حل‌ها را توصیف کنید و از مقایسه‌ی ایده ها استفاده کنید. این‌ها مفاهیم کلیدی در آزمون اسپیکینگ تافل هستند. هرچه بیش‌تر در مورد افکار و نظرات خود صحبت کنید، صحبت کردن به زبان انگلیسی آسان‌تر خواهد شد و صحبت کردن در مورد ایده‌های بزرگ‌تر استرس کمتری خواهد داشت. 

تمرین کنید که پاسخ های خود را با عباراتی مانند عبارات زیر شروع کنید:

  • “As far as I’m concerned…”
  • “Personally, I think that…”
  • “It seems to me that…”

برای توصیف مشکلات و راه حل‌ها، از عبارات مقدماتی مانند این استفاده کنید:

  • “The problem is…”
  • “The problem seems to be that…”
  • “The real issue seems to be that…”

برای مقایسه و مقایسه ایده‌ها، عباراتی مانند:

  • On the contrary…
  • Instead, I’d say that…
  • Some may argue that…
  • به طور منظم با افراد بومی ارتباط برقرار کنید. 

به دقت به صدای سخنرانان بومی هنگام صحبت کردن گوش دهید و سعی کنید آنچه را که می‌شنوید کپی کنید. پلتفرم‌های آنلاین رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می‌توانید با افراد بومی صحبت کنید. فیس‌بوک گروه‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکای سخنگو پیدا کنید. اگر می‌خواهید برای اسپیکینگ تافل آمادگی بیش‌تری داشته باشید، دروس آنلاین را با یک معلم زبان انگلیسی واجد شرایط در نظر بگیرید. 

  • سریع خلاصه کنید.

در آزمون اسپیکینگ تافل، باید مطالبی را بخوانید و گوش دهید که ممکن است نسبتا طولانی یا پرکلام باشند. مهم است که مهم‌ترین نکات را سریع انتخاب کنید و اطلاعات را خلاصه کنید تا پاسخ‌هایی کوتاه، واضح و مرتبط ایجاد کنید. می‌توانید با گوش دادن مکرر به اخبار، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و غیره به زبان انگلیسی، و سپس ضبط خلاصه‌ای از آنچه شنیده‌اید، آماده شوید. همچنین می‌توانید این کار را با خواندن متون یا مقالات تمرین کنید.

سعی کنید ایده‌های خود را با سرعت‌های فزاینده بیان کنید، با یک خلاصه 2 دقیقه‌ای شروع کنید، سپس یک خلاصه 90 ثانیه‌ای، سپس 60 ثانیه‌ای و غیره. هر بار عناصر غیر ضروری را حذف کنید. فقط روی مفاهیم کلیدی تمرکز کنید. این تمرین مغز شما را وادار می‌کند تا کلمات و عبارات مرتبط را برای ارتباط موثرتر انتخاب کند.

  • پاسخ‌هایتان را به طور منطقی ساپورت کنید. 

یکی دیگر از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل این است که با دلایل روشن از آن‌ها حمایت کنید. اگر می‌خواهید استدلال کنید که مسافرت رفتن مزایای زیادی برای وضعیت روحی هر فردی دارد، پس آماده باشید که حداقل سه دلیل برای توجیه نظر خود بیاورید. در آزمون، شما برای آوردن سه دلیل وقت نخواهید داشت، اما همیشه بهتر است که خیلی زیاد باشد تا خیلی کم.

برای مثال سفر دلایل شما ممکن است این باشد: یادگیری در مورد فرهنگ‌های جدید و بازدید از مکان‌های معروف. شما می‌توانید از چند دلیل برای حمایت از پاسخ خود استفاده کنید.

  • از قیدها / صفت‌ها برای افزودن پیچیدگی به زبان خود استفاده کنید. 

شما باید نشان دهید که دانش خوبی از واژگان دارید. گنجاندن قیدها و صفت‌های مختلف می‌تواند بیان و پیچیدگی بیشتری به زبان انگلیسی شما بیفزاید.

سعی کنید از قیدها برای جریان دادن به گفتار خود استفاده کنید، به عنوان مثال:

however, therefore, consequently, moreover, nevertheless, nonetheless, thus, hence. 

هنگام بحث در مورد نظرات شخصی خود، از صفت‌هایی زیر استفاده کنید: 

reliable, resourceful, sensible, passionate, bright .

  • هنگام گوش دادن به انگلیسی زبانان به طور موثر یادداشت‌برداری کنید.

یکی دیگر از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل این است که در بخش اسپیکینگ تافل، شما این فرصت را خواهید داشت که در حین گوش دادن به متون برای آماده شدن برای پاسخ، یادداشت بنویسید. اگر به طور منظم این مهارت را تمرین نکنید، زمان ممکن است مشکل ساز شود و ممکن است تمام نکات مهم را ثبت نکنید. برای کارهای ادغام شده در اسپیکینگ تافل، 45 ثانیه برای خواندن یک متن فرصت دارید، در این مدت، یادداشت‌برداری نیز خواهید داشت. 

  • از Phrasal verbs استفاده کنید (اما نه بیش از حد!)

سخنرانان بومی اغلب از Phrasal verbs در مکالمه استفاده می‌کنند، به خصوص در موقعیت‌های غیررسمی‌تر. ایده‌ی خوبی است که در طول آزمون اسپیکینگ تافل از برخی Phrasal verbs استفاده کنید تا نشان دهید که آن‌ها را می‌شناسید.

اطمینان حاصل کنید که Phrasal verbs رایج را برای استفاده در زمینه‌های مختلف می‎شناسید. مثلا:

Get on, get back, get over

Look after, look up, look forward to

Put off, put on, put away

  • هنگام صحبت کردن خود را ضبط کنید. 

گوش دادن به صحبت کردن خود یک روش مطالعه‌ی بسیار موثر است. این می‌تواند به شما کمک کند نقاط ضعف تلفظ را پیدا کنید، مکث‌ها را کاهش دهید و اشتباهات رایج در دستور زبان را تصحیح کنید. همچنین ایده‌ی خوبی است که وویس‌های ضبط شده خود را با یک دوست درسی یا معلم انگلیسی زبان به اشتراک بگذارید تا بازخورد بیشتری دریافت کنید

تمرینات پیشنهادی:

  • از یک آینه استفاده کنید = پاسخ دادن به تسک‌های اسپیکینگ تافل را در مقابل آینه تمرین کنید. این به شما کمک می‌کند هنگام صحبت با صدای بلند در جمع اعتماد به نفس ایجاد کنید. با انجام این کار به تنهایی شروع کنید. بعداً از یک دوست / معلم بخواهید که نقش ممتحن را بازی کند.
  • از تلفن خود استفاده کنید = با استفاده از یک برنامه‌ی دیکتافون در تلفن همراه خود، پاسخ سوالات اسپیکینگ تافل را ضبط کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. این کار را صبح انجام دهید و عصر ضبط خود را مرور کنید. یادداشت‌های کاغذی در مورد مواردی که باید بهبود ببخشید، نگه دارید. تمرین همان اسپیکینگ را حداقل 3 بار انجام دهید.

بیش از حد بر روی اشتباهات خود تمرکز نکنید و بر روی یک چیز تایم زیادی نگذارید. هدف در اینجا تمرین اسپیکینگ تافل، تجزیه و تحلیل اشتباهات و سپس بهبود در طول زمان است. هرچه بیش‌تر در مورد موضوعات مشابه صحبت کنید، پاسخ‌های شما بهتر می‌شود. 

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که 10 تا از تکنیک‌های کسب نمره‌ی بالا در اسپیکینگ تافل را برای شما شرح دهیم تا کمک وافری در آزمون شما شده باشد. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =