• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

حداقل نمره آزمون آیلتس برای کشور‌های مختلف در سال 2023

آیلتس مخفف شده عبارت International English Language Testing System بوده و آزمونی است که در طی برگزاری آن، مهارت شما در زبان انگلیسی بررسی خواهد شد. در این امتحان دایره لغات، مهارت‌های خواندن و نوشتن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. آیلتس در تمام نقاط دنیا برگزار می‌شود و افرادی که شرایط شرکت در این آزمون را داشته باشند، می‌توانند در آن شرکت کنند. دانشگاه‌های برتر دنیا برای شناسایی افرادی با درک بالای زبان بر اساس مقیاس‌های خاصی این امتحان را برگزار می‌کنند.

اغلب دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش دانشجویان از آن‌ها می‌خواهند تا در این آزمون شرکت کنند. به علاوه افرادی که قصد دارند در کشور‌های دیگر مشغول به کار شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و ویزای مهاجرتی دریافت کنند. حداقل نمره آزمون آیلتس برای هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد. به همین جهت ما در این مطلب حداقل نمره آزمون آیلتس برای دانشگاه‌های کشور‌های مختلف (آکادمیک برای تحصیل و جنرال برای کاری) را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اگر با آزمون آیلتس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌شود که به این مطلب ما سر بزنید.

انواع آزمون آیلتس

قبل از این که بخواهیم به بررسی حداقل امتیاز‌ها برای آیلتس در کشور‌های مختلف بپرداریم، بهتر است با انواع آزمون آیلتس آشنا شوید. به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس برگزار می‌شوند که شرکت‌کنندگان این آزمون می‌توانند برای هدف‌های مختلفی در این آزمون شرکت کنند. در ادامه این دو نوع آزمون را به شما معرفی می‌کنیم.

آزمون آیلتس آکادمیک

این آزمون برای دانشجویان و افرادی برگزار می‌شود که می‌خواهند در دانشگاه‌های خارجی کشور‌های مختلف برای تحصیلات عالی اقدام نمایند. افرادی که قصد دارند برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند باید حتماً در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون آیلتس جنرال

افراد دیگری که به دنبال برنامه‌های آموزشی، تحصیلات متوسطه یا برنامه‌ریزی برای کار هستند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. تمرکز اصلی این آزمون بر روی مهارت‌های عمومی افراد در رابطه با محیط اجتماعی و محل کار آن‌ها است.

برای اطلاعات بیشتر راجع‌به تفاوت‌های این دو نسخه از آزمون آیلتس می‌توانید به این مطلب ما سر بزنید.

مشخصات آزمون آیلتس

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنید باید قبل از هر چیز با مشخصات این آزمون آشنا شوید. اول این که هر فردی اجازه شرکت در این آزمون را دارد، اما گفته می‌شود تا حداقل ۱۶ سالگی برای شرکت در آن اقدام نکنید. این آزمون با توجه به محل برگزاری آن می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود و در این آزمون مهارت‌های خواندن، گفتاری، نوشتاری و شنیداری سنجیده خواهد شد.

بخش اسپیکینگ این آزمون می‌توانند در همان روز و با سایر بخش‌ها برگزار شود و یا این که آن را به دو روز بعد از آزمون یا هفت روز قبل از آن موکول کنند. این موضوع به نظر محل برگزاری آزمون بستگی دارد. بهتر است بدانید نمره به دست آمده شما در کلاس دوازدهم برای این آزمون اهمیتی نخواهد داشت. در محل برگزاری شما اجازه استفاده از ساعت را نخواهید داشت.

برای این آزمون به تنهایی نمره حداقلی وجود ندارد و این نمره توسط دانشگاهی مورد نظر تعیین خواهد شد. به همین علت شما باید حداقل نمره آزمون آیلتس آن دانشگاه را بررسی کنید. بند‌های این آزمون از ۱ تا ۹ متغیر بوده و افرادی که برای برگزاری امتحان حاضر نمی‌شوند در بند صفر قرار داده می‌شوند. این بندها می‌توانند دانشجویان را در گروه‌هایی قرار دهند که مهارت‌های آن‌ها سنجیده شده است. هر شماره یک معنا دارد که عبارت است از:

  • ۹ کاربر خبره
  • ۸ کاربر بسیار خوب
  • ۷ کاربر خوب
  • ۶ کاربر شایسته
  • ۵ کاربر معمولی
  • ۴ کاربر محدود
  • ۳ کاربر بسیار محدود
  • ۲ کاربر متناوب
  • ۱ غیر کاربر

حداقل نمره آزمون آیلتس برای کشور‌های مختلف ۲۰۲۲

الزامات Band score بر اساس کشور

همان طور که اشاره کردیم حداقل نمره آزمون آیلتس برای هر کشوری یکسان نخواهد بود و دانشگاه برگزار‌کننده آزمون این حداقل را تعیین می‌کند. شما برای شرکت در این آزمون به حداقل نمره‌ای که دانشگاه مورد نظر در نظر گرفته توجه داشته باشید. ما در ادامه حداقل نمره آزمون آیلتس را به تفکیک کشور‌ها ذکر کرده‌ایم.

ایالات متحده

ایالات متحده یکی از بهترین کشور‌ها برای افراد و دانشجویانی است که می‌خواهند با هدف کار به آن مهاجرت کنند. زندگی در ایالات متحده رویایی است که همه در ذهن خود آن را تصور می‌کنند. این کشور دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد که هر یک از آن‌ها این آزمون را برگزار می‌کنند. حداقل بند مورد نیاز به مهاجرت به این کشور 6.0 است و هر مؤسسه نمره خاصی را خود تعیین کرده که با به دست آوردن آن می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و در دانشگاه‌های آن درس بخوانید. در ادامه حداقل نمره آزمون آیلتس برخی دانشگاه‌های معتبر این کشور را بررسی خواهیم کرد.

  • حداقل امتیاز دانشگاه هاروارد – 7.0
  • حداقل امتیاز دانشگاه شیکاگو – 7.0
  • حداقل امتیاز دانشگاه ییل – 7.0
  • حداقل امتیاز دانشگاه پرینستون – 7.0
  • حداقل امتیاز موسسه فناوری ماساچوست – 7.0

فرانسه

یکی دیگر از کشور‌های محبوب برای تمام دانشجویان فرانسه است. این کشور برای افرادی که به دنبال شغلی در زمینه مد هستند، مناسب است. اگر به صنعت مد علاقه دارید این کشور می‌تواند یک انتخاب ‌ایده‌آل برای شما باشد. در برخی اوقات برای تحصیل در فرانسه لازم است تا به دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط داشته باشید و این موضوع به رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، بستگی دارد.

شما برای دوره‌هایی که مبتنی بر زبان انگلیسی هستند باید بتوانید حداقل بند 6.5 را به دست‌آورید. دانشگاه‌های برتر فرانسه هر یک حداقل امتیازی را برای این آزمون در نظر گرفته‌اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • دانشگاه سوربن – 6.5
  • دانشگاه مونپلیه – 6.0
  • دانشگاه گرنوبل – آلپ – 6.0 یا بیشتر

کانادا

این کشور معمولاً یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان کشورهای مختلف به شمار می‌رود، زیرا این کشور بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته است. حداقل نمره آزمون آیلتس در دانشگاه‌های این کشور نیز متفاوت است که برخی از آن‌ها به صورت زیر هستند:

  • دانشگاه مک گیل – 6.5
  • دانشگاه تورنتو – 6.5 در کل بدون بند زیر 6
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا – 6.5 در کل بدون بند زیر 6
  • دانشگاه کلگری – 7.0 به طور کلی بدون بند زیر 7
  • دانشگاه مک مستر – 6.5 در کل بدون بند زیر 5.0

آلمان

از کشور‌های محبوب و مهاجر‌پذیر می‌توان به آلمان اشاره کرد. هزینه‌های زندگی پایین و خوابگاه‌های دانشجویی در این کشور آن را به یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت تبدیل کرده است. در این کشور بیش از ۳۰۰ دانشگاه برتر وجود دارد و یکی از بهترین مقاصد برای رشد و ترقی دانشجویان است. برای مهاجرت به این کشور شما به حداقل نمره 5.0 نیاز دارید.

استرالیا

سبک زندگی زیبا و جذاب این کشور بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. در دانشگاه‌های این کشور دوره‌های مختلفی برگزار می‌شود که این دوره‌ها به صورت جهانی بوده و میزبان دانشجویان سراسر دنیا است. افرادی که قصد دارند برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت کنند، باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 5.5 را کسب نمایند. در دانشگاه‌های این کشور نمره 6.0 پذیرفته شده، اما برخی دانشگاه‌های برتر این نمره را 8.0 در نظر گرفته‌اند. بنابراین هرچقدر دانشگاه مورد نظر برتر باشد، رتبه بالاتری را در نظر گرفته است.

بریتانیا

انگلستان خانه زبان انگلیسی است و مدیران این آزمون در آن حضور دارند. در این کشور دانشگاه‌های برتر زیادی وجود دارند. هر یک از دانشگاه‌های این کشور نمره خاصی را برای این آزمون تعیین کرده اند. حداقل نمره آزمون آیلتس برخی از دانشگاه‌های آن به شرح زیر است:

  • حداقل امتیاز دانشگاه آکسفورد: 7.0 برای دوره کارشناسی و 7.5 برای دوره کارشناسی ارشد
  • حداقل امتیاز دانشگاه کمبریج برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد – 6.5
  • حداقل امتیاز دانشگاه وارویک- 6.5 برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • حداقل امتیاز دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن – 7.0 برای دوره کارشناسی و 7.5 برای دوره کارشناسی ارشد

جمع‌بندی

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که در دانشگاه‌های برتر کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. برای این آزمون حداقل نمره‌ای در نظر گرفته شده که این نمره در دانشگاه‌های مختلف متفاوت بوده و به دست آوردن حداقل این نمره برای ثبت نام در دانشگاه‌های برتر دنیا لازم است. همان طور که اشاره کردیم این آزمون در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود که هر یک از آن‌ها برای هدف خاصی برگزار خواهند شد.

با توجه به آنچه که گفته شد حداقل نمره آزمون آیلتس برای هر دانشگاه متفاوت است. ما در این مطلب سعی کردیم حداقل نمره آزمون آیلتس کشور‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. در برخی دانشگاه‌ها برای دوره‌ کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل نمره خاصی در نظر گرفته شده، بنابراین در زمان شرکت در آزمون به این موضوع توجه داشته باشید.

به صورت خلاصه: برای مهاجرت به کشورهای مختلف، اغلب نیاز است تا داوطلبان نمره‌ی مشخصی در آزمون آیلتس (IELTS) کسب کنند. نمره‌ی مورد نیاز برای مهاجرت می‌تواند بسته به هر کشور و نوع مهاجرت متفاوت باشد. در ادامه، به برخی از حداقل نمرات آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف اشاره می‌کنیم:

۱. کانادا:

برای برنامه‌ی اقامت دائم (Express Entry): حداقل نمره ۶ در بخش هرکدام از Listening، Reading، Writing و Speaking.

برای برنامه‌ی مهاجرت کاری: حداقل نمره ۴.۵ یا ۵، ولی بسته به شغل مورد نظر ممکن است بالاتر باشد.

۲. استرالیا:

برای برنامه‌ی امتیازدهی (Skilled Migration): حداقل نمره ۶ در بخش هرکدام از Listening، Reading، Writing و Speaking.

۳. انگلیس:

برای برنامه‌ی اقامت دائم: حداقل نمره ۴.۵ تا ۵ در بخش هرکدام از Listening، Reading، Writing و Speaking. برخی دسته‌ها ممکن است نمره‌های بالاتری را مورد نیاز داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت اصلی آیلتس نیز مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =