• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

دایره لغات انگلیسی خود را با این 15 روش گسترش دهید

دایره لغات انگلیسی خود را با این 15 روش گسترش دهید

یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان بین‌المللی دنیا یکی از مفیدترین مهارت‌هایی است که اشخاص می‌توانند در طول زندگی به دست بیاورند. یکی از تکنیک‌هایی که دانش زبان انگلیسی را افزایش می‌دهد، افزایش دایره لغات انگلیسی است. تقریباً تمام زبان‌آموزان به دنبال روش‌هایی هستند که با کمک آن بتوانند دایره لغات خود را افزایش دهند. 

بعد از مطالعات صورت‌ گرفته در این زمینه، ما 15 روش برای افزایش دایره لغات انگلیسی را مؤثر می‌دانیم. در این مقاله قصد داریم این 15 روش را به‌عنوان بهترین روش‌ها برای یادگیری لغات انگلیسی روزانه به شما عزیزان آموزش دهیم. خواندن این مطالب را از دست ندهید!

یادگیری لغات انگلیسی روزانه

یکی از بهترین متدها برای یادگیری لغات پرکاربرد انگلیسی تمرین این کلمات به‌صورت روزانه است. در حقیقت تکرار کلمات به‌صورت روزانه روش مناسبی برای ثبت این کلمات در ذهن شما خواهد بود. برای این کار می‌بایست یک برنامه ثابت روزانه برای یادگیری لغات داشته باشید.

این برنامه روزانه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بخشی از آن برای یادگیری لغات جدید و بخشی برای مرور لغات قبلی باشد. به یاد داشته باشید که هر چقدر در یادگیری لغات جدید خلاقیت و تلاش به خرج دهید، ولی کلماتی که پیش‌تر آموخته‌اید را مرور نکنید، تلاشتان بی‌فایده خواهد بود.

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

مطمئناً شما نیز می‌دانید لغات زبان انگلیسی ماندگاری کوتاهی در ذهن دارند که برای تثبیت این لغات در ذهن روش‌های زیادی مطرح شده است. تعدادی از این روش‌ها از دیگر روش‌ها موثرترند. در این بخش از مقاله به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت. هر کدام از روش‌هایی که در ادامه مطالعه می‌کنید بهترین ها برای افزایش دایره لغات انگلیسی به شمار می‌روند.

1. هدف خود را مشخص کنید!

اولین روش برای یادگیری لغات این است که هدف خود را مشخص کنید. هدف شما می‌تواند شغلی یا حتی تحصیلی باشد. در راستای این هدف می‌توانید یادگیری 1000 لغت را برای خود تعیین کنید. با توجه ‌به این هدف می‌توانید روزانه 20 لغت را یاد بگیرید. بعد از گذشت مدتی می‌توانید اهداف خود را ارتقا داده و به سراغ لغات بیشتر بروید. 

2. خرید دیکشنری 

یکی دیگر از روش‌های گسترش دایره لغات، به‌همراه داشتن یک دیکشنری است. فرهنگ لغت زبان انگلیسی علاوه بر اینکه یک منبع جامع از لغات زبان انگلیسی به حساب می‌آید، نحوه کاربرد این لغات در جمله را نیز به شما نشان می‌دهد. با این روش به‌راحتی می‌توانید لغات پرکاربرد زبان انگلیسی را بیاموزید.

3. چشمتان را عادت بدهید!

در مسیر افزایش لغات انگلیسی باید تا می‌توانید متن انگلیسی بخوانید. با این کار چشمتان به دیدن این لغات عادت می‌کند و بهتر در ذهن شما ثبت می‌شوند. 

4. رمان بخوانید

خواندن داستان‌های کلاسیک انگلیسی دریچه ای است به سمت لغاتی که کمتر دیده و شنیده می‌شوند. این لغات اصیل را می‌توان در رمان‌های کلاسیک دید.

5. کتاب صوتی گوش دهید

اگر گوش شما کلمات را بشنود و نحوه قرارگیری آن ها را در جمله یاد بگیرد، اثر تثبیت کنندگی خوبی برای شما خواهد داشت. یکی از مهمترین مزیتهای کتاب صوتی این است که حتی اگر معنی کلمات را ندانید تلفظ صحیح آن ها را یاد میگیرید.

6. قدرت تجسم را دست‌کم نگیرید!

هر کلمه‌ای که یاد می‌گیرید را تجسم کنید. قدرت تجسم می‌تواند کلمات را به ‌درستی در مغز شما بنشاند.

7. بهبود واژگان با بازی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی‌های خوبی برای یادگیری لغات وجود دارد که از بهترین روش‌ها برای افزایش دایره لغات انگلیسی به شمار می‌روند. به‌طورکلی بازی‌ها لغات جدیدی را در بسترهای جدید به شما آموزش می‌دهند.

8. استفاده از نرم‌افزارها

نرم‌افزارهای بسیاری برای گسترش دایره لغات وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند یادگیری لغات انگلیسی در سریع‌ترین زمان را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. برای دانلود این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به این مقاله ما مراجعه کنید.

9. نوشتن

نوشتن یکی از سنتی‌ترین روش‌ها برای تثبیت یک مسئله در ذهن است. شما می‌توانید از این موضوع برای یادگیری لغات انگلیسی بهره بگیرید. نوشتن خاطرات روزمره به زبان انگلیسی می‌تواند خلاقیت شما در به‌ کار بردن لغات جدیدی که یاد گرفته‌اید را بالا ببرد.

10. پیدا کردن ریشه کلمات

تجربه نشان داده است که پیدا کردن ریشه کلمات می‌تواند به تثبیت آن‌ها در ذهن و در نهایت افزایش دایره لغات، کمک کند. 

11. استفاده از کلمات جدید

تلاش کنید تا در مکالمات روزمره خود از کلمات جدید استفاده کنید. می‌توانید با پیداکردن مترادف کلمه‌ها، آن‌ها را با کلمات قدیمی جایگزین کنید. به این صورت علاوه بر تکرار لغات جدید، خلاقیت خود را نیز پرورش می‌دهید.

12. آزمون

لازم است بدانید که آزمون دادن و چالش‌های ثابت می‌تواند کمک زیادی به یادگیری و گسترش لغات در ذهن شما ‌شود.

13. داشتن یک پارتنر مکالمه

داشتن یک پارتنر مکالمه از میان دوستان یا فامیل‌هایی که مانند شما به یادگیری زبان علاقه‌مند هستند؛ می‌تواند کمک بسیار زیادی به افزایش خلاقیت شما در زمینه استفاده از لغات جدید کند. 

14. فلش کارت

برای خودتان فلش کارت‌هایی بسازید که در آن لغات پرکاربرد یا فرار را یادداشت کرده‌اید. این فلش کارت‌ها می‌توانند همیشه همراه شما باشند. در واقع فلش کارت‌ها یکی از در دسترس ترین ابزارهای یادگیری هستند که برای یادگیری لغات انگلیسی نیز بسیار مفید هستند. 

15. فیلم و سریال

دیدن فیلم و سریال دریچه تازه‌ای از کلمات را به روی شما باز می‌کند. با استفاده از این ابزارها شما می‌توانید کلمات محاوره‌ای زبان انگلیسی را به بهترین روش یاد بگیرید. از آن جایی که در کتاب‌ها کلمات محاوره‌ای و عامیانه کمتر دیده می‌شوند، فیلم و سریال می‌تواند منبع خوبی برای این اصطلاحات و لغات باشد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =