• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

عبارات زمان در انگلیسی: صحبت در مورد گذشته، حال و آینده

یکی از مهم‌ترین مواردی که در صحبت به زبان انگلیسی باید به آن توجه داشته باشید، زمان در انگلیسی است. عبارات زیادی برای زمان در زبان انگلیسی وجود دارد. برای این که بتوانید در مورد زمان به درستی صحبت نمایید، علاوه بر درک درست زمان گذشته، حال یا آینده باید از واژگان صحیح نیز برای بیان آن استفاده کنید. در حقیقت بیان زمان به ما کمک می‌کند تا در مورد این که چه زمانی اتفاق افتاده، اتفاق می‌افتد یا اتفاق خواهد افتاد، دقیق‌تر باشیم.

عبارات زمانی بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای صحبت در مورد گذشته، آینده و حال حاضر از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب برای درک بهتر شما از زمان در زبان انگلیسی به بررسی عبارات زمانی مختلف می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

عبارات زمان در زبان انگلیسی

آشنایی با عبارات زمانی در زبان انگلیسی کمک می‌کند تا بتوانید جملات خود را به درستی بیان کنید و مفهوم جملات دیگران را بهتر درک نمایید؛ به همین خاطر در ادامه به برخی از این عبارات که در بیان زمان در زبان انگلیسی برای شما کاربرد خواهند داشت را عنوان می‌کنیم.

Future (آینده) Present (حال) Past (گذشته)
Soon (به زودی) Nowadays (این روزها) a long time ago

(خیلی وقت پیش)

in the near future

( در آینده نزدیک)

at present (در حال حاضر) a little while ago

(چندی پیش)

in the distant future

(در آینده‌ای دور)

at the moment

(در حال حاضر)

in the past (در گذشته)
later on (بعد) these days (این روزها) at one time (در یک زمان)
in an hour ( در یک ساعت) at this time (در این زمان) the day/week before

(روز/ هفته قبل)

tomorrow (فردا) today (امروز) yesterday (دیروز)
later today/this week

(اواخر امروز/این هفته)

as I/we speak (همانطور که من / ما صحبت می­کنیم) back then (آن زمان)
eventually (در نهایت) for the time being

(در این لحظه/ فعلا)

in those days ( در آن روزها)
next week/month/year

(هفته/ ماه/ سال آینده)

this week/month/year

(این هفته/ ماه / سال)

last week/month/year

(هفته/ ماه/ سال گذشته)

اکنون برای این که بتوانید کاربرد این عبارات مربوط به زمان در انگلیسی را در جملات ببینید، چند نمونه مثال از گذشته، حال و آینده برای شما بیان می‌کنیم.

عبارات زمان گذشته

در این جا به دو نمونه متن که با استفاده از عبارات زمان گذشته در انگلیسی نوشته شده‌اند، اشاره می‌کنیم. با دقت به این متن‌ها می‌توانید متوجه چگونگی صحبت در مورد زمان گذشته شوید.

I was born in 1950. Back then, a lot of people didn’t have running water in their houses. In those days, people had a toilet in the backyard. That was a long time ago though, and now almost everyone in the UK has running water.

من در سال 1950 به دنیا آمدم. در آن زمان بسیاری از مردم در خانه­‎های خود آب لوله کشی نداشتند. آن روزها مردم در حیاط خانه دستشویی داشتند. این مدت­ها پیش بود و اکنون تقریبا همه در بریتانیا آب روان دارند.

A little while ago, John’s tooth started hurting, so last week, he booked an appointment to see the dentist. He went yesterday and it was a surprisingly pleasant experience.

چندی پیش دندان جان شروع به درد کرد؛ بنابراین هفته گذشته او برای ملاقات با دندانپزشک وقت رزرو کرد. او دیروز رفت و این به طرز شگفت‌انگیزی لذت‌­بخش بود.

عبارات زمان حال

با خواندن یک متن مربوط به زمان حال بهتر می‌توانید عبارات زمان در انگلیسی را درک کنید. هر کدام از عبارات زمان حال باید به درستی و در موقع مناسب به کار برده شوند. اکنون بیاید به یک دیالوگ و یک متن که با استفاده از عبارات زمان حال در انگلیسی نوشته شده‌­ا‌‌‌ند، نگاه کنیم.

Where are you living at the moment.– My apartment is being renovated so I’m staying with my parents for the time being. It’s being painted as we speak

– در حال حاضر کجا زندگی می­کنید؟

– آپارتمان من در حال بازسازی است؛ بنابراین فعلا پیش پدر و مادرم می‌­مانم. همان طور که ما صحبت می‌­کنیم، رنگ می ­شود!

I used to hate eating vegetables, but nowadays, they’re one of my favorite foods. In fact, these days, I eat vegetables with every meal – even breakfast! 

قبلا از خوردن سبزیجات متنفر بودم، اما امروز یکی از غذاهای مورد علاقه من است. در واقع این روزها با هر وعده غذایی حتی صبحانه سبزیجات می‌­خورم!

عبارات زمان آینده

گاهی برای بیان زمان در زبان انگلیسی باید به آینده اشاره کنید. عبارات زیادی وجود دارد که با به کاربردن آن­ها در جملات می‌توانید زمانی در آینده را نشان دهید. در زیر به چند مثال برای بیان این زمان در انگلیسی اشاره خواهیم کرد.

I hope that I will be promoted to department head in the near future. I work really hard so I think it will happen soon. Eventually, I want to be the CEO, but that will be in the distant future

امیدوارم در آینده نزدیک به سمت رئیس بخش ارتقا پیدا کنم. من واقعا سخت کار می‌­کنم؛ بنابراین فکر می­کنم به زودی این اتفاق می­افتد. در نهایت من می‌­خواهم مدیر عامل شرکت شوم، اما این در آینده­‌ای دور خواهد بود.

What are you doing later today?

I’m leaving work soon and I am catching the bus home in an hour. Later on, I’m going to see my sister. 

_ بعد از امروز چیکار می­کنی؟

_ من به زودی کارم را ترک می‌­کنم و یک ساعت دیگر با اتوبوس به خانه می‌­رسم. بعدا می‌­روم خواهرم را ببینم.

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با عبارات مختلف زمان در انگلیسی آشنا کنیم و برخی از مهم‌ترین عبارات زمانی که در گذشته، حال و آینده به کار برده می‌شوند، را با مثال برای شما بیان نماییم. دقت کنید که به کار بردن این واژگان در زمان درست و به شکلی صحیح بسیار اهمیت دارد. برای یادگیری لغات و اصطلاحلات بیشتر می‌توانید به بخش واژگان بلاگ ما مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =