• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

قابلیت grammar check گوگل معرفی شد! | 6 برنامه دیگر آن

شما به زودی قادر خواهید بود قابلیت grammar check گوگل را بدون نیاز به بازدید از وب سایت‌های دیگر بررسی کنید. قابلیت grammar check گوگل که به تازگی به موتور جستجوی گوگل اضافه شده است که از “سیستم‌های هوش مصنوعی(AI)” برای تجزیه و تحلیل دستور زبان استفاده می‌کند. قابلیت grammar check گوگل می‌تواند تشخیص دهد که “یک عبارت یا جمله از نظر گرامری درست نوشته شده است یا چگونه آن را تصحیح کنیم”.

در حالی که Google Docs و Gmail مدتی است که قابلیت چک کردن گرامر را در خود دارند، این اولین بار است که موتور جستجوی Google قابلیت grammar check را به دست می‌آورد.

قابلیت grammar check گوگل معرفی شد! | 6 برنامه دیگر آن

گنجاندن جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط گوگل بخشی از تلاش مداوم آن برای اصلاح موتور جستجوی خود برای همگام شدن با انقلاب هوش مصنوعی است. بزرگ‌ترین رقیب این محصول، مایکروسافت بینگ، در حال حاضر قابلیت‌های جستجو و چت مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کند، اما به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی اصلاح بیشتر این فناوری قبل از انتشار گسترده آن است.

به عنوان بخشی از Search Generative Experience Google اکنون می‌تواند اطلاعات چند منبع را با استناد در پاسخ به پرسش‌ها خلاصه کند. این شرکت همچنین قبل از راه‌اندازی رقیب ChatGPT خود، Bard، ابزارهای هوش مصنوعی مولد را به Docs و Gmail اضافه کرد.

به نظر می‌رسد که قابلیت grammar check گوگل بر روی هوش مصنوعی مولد ساخته شده است – همان فناوری که ربات‌های چت مانند Bard را تقویت می‌کند و بنابراین 100٪ دقیق نیست. در صفحه پشتیبانی خود از قابلیت grammar check گوگل، می گوید که دقت این ویژگی با جملات جزئی ضربه می‌زند. قابلیت grammar check گوگل همچنین در حال حاضر فقط با زبان انگلیسی کار می‌کند.

نحوه استفاده از قابلیت grammar check گوگل

اگر می‌خواهید گوگل گرامر شما را بررسی کند، کافی است آنچه را که می‌خواهید بگویید در نوار جستجو تایپ کنید و در پایان “check grammar” یا “grammar check” را اضافه کنید. قابلیت grammar check گوگل را این‌گونه فعال می‌کند و شروع به یافتن اشتباهات گرامری شما می‌کند. 

Google قسمت‌هایی را که نیاز به تعمیر دارند برجسته و خط کشی می‌کند. اگر همه چیز خوب باشد، یک علامت تیک سبز رنگ را می‌بینید تا به شما اطلاع دهد که مشکلی نیست. می‌توانید جمله بهبود یافته را با حرکت دادن ماوس روی آن و کلیک کردن روی دکمه کپی که ظاهر می‌شود کپی کنید.

راجع‌به شرکت گوگل 

قابلیت grammar check گوگل معرفی شد! | 6 برنامه دیگر آن

گوگل یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سال 1998 تاسیس شد. اصطلاح “گوگل” اغلب به موتور جستجوی وب مشهور این شرکت اشاره دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در وب جستجو کنند و نتایج مرتبط را نمایش دهد. این موتور جستجو به سرعت به یکی از موتورهای جستجوی اصلی و محبوب در سراسر جهان تبدیل شد.

همچنین، گوگل در طی سال‌ها محصولات و خدمات متعدد دیگری را نیز ارائه داده است. به عنوان مثال:

  1. Gmail سرویس ایمیل آنلاین با قابلیت‌های پیشرفته.
  2. Google Maps برنامه نقشه‌برداری و جهت‌یابی آنلاین.
  3. YouTube پلتفرم ویدیو آنلاین که به کاربران امکان مشاهده، اشتراک گذاری و ایجاد ویدیوها را می‌دهد.
  4. Google Drive سرویس ذخیره‌سازی ابری که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌ها و اسناد را در فضای آنلاین ذخیره و به اشتراک بگذارند.
  5. Google Docs و Google Sheets و Google Slides: ابزارهای تولید اسناد، صفحات گسترده و ارائه‌های آنلاین.
  6. Android سیستم عامل موبایلی که بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

همچنین، گوگل در زمینه‌های متنوعی از جمله هوش مصنوعی، ابر محاسبات، تحقیقات پزشکی و دیگر حوزه‌های فناوری نیز فعالیت دارد.

جمع‌بندی 

در این مطلب تلاش شد تا قابلیت grammar check گوگل و اطلاعات مختصری راجع‌به شرکت گوگل برای شما ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =