• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

لیست کامل سبزیجات به انگلیسی + نکات کاربردی

یادگیری اسامی سبزیجات برای خرید روزمره در یک کشور خارجی قطعا برای شما مفید خواهد بود و همچنین اگر به دنبال کردن برنامه‌های آشپزی انگلیسی زبان باشید، دانستن این لغات قطعا به کارتان خواهد آمد. اسامی سبزیجات و صیفی جات از جمله کلماتی هستند که روزانه بار‌ها آن‌ها را تکرار می‌کنیم. با توجه به این که کاربرد این کلمات در زندگی روزمره ما بسیار زیاد است، پس دانستن آن‌ها به زبان انگلیسی اهمیت بالایی دارد. به طور معمول در آشپزخانه، به هنگام خرید، پختن غذا و… در تمام زمان‌ها نام سبزیجات و صیفی جات بسیاری را عنوان می‌کنیم. ما در این مطلب از انگلیش توربو با توجه به کارایی بالای این اسامی سعی کردیم تا لیستی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سبزیجات مورد استفاده را برای شما به زبان انگلیسی بیان کنیم و نکاتی را درباره آن‌ها به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

لیست کامل سبزیجات به انگلیسی + نکات کاربردی

آشنایی با دسته‌بندی سبزیجات مختلف

پیش از این که اسامی انگلیسی انواع مختلف سبزیجات را خدمت شما ارائه کنیم، قصد داریم که یک دسته‌بندی کلی از آن‌ها را نام ببریم. همان طور که می‌دانید سبزیجات انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها در دسته‌های جداگانه‌ای قرار می‌گیرند. شما باید علاوه بر لیست سبزیجات و صیفی جات به انگلیسی دسته‌بندی‌های آن را هم یاد بگیرید. در ادامه ما این دسته‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سبزیجات ریشه‌ای (Root vegetables)

بدون شک تا کنون بسیاری از سبزیجات ریشه‌ای را در برنامه غذایی خود داشته‌اید. این دسته از سبزیجات همان طور که از نامشان پیداست، از ریشه گیاه هستند؛ یعنی ریشه چنین گیاهانی قابل استفاده خواهند بود. همه ما تعداد زیادی از این نوع سبزیجات را هر روز مصرف می‌کنیم؛ به همین خاطر اسامی آن‌ها را باید به انگلیسی بدانیم.

این سبزیجاتی که در زیر زمین پرورش می‌یابند شامل هویج، سیب زمینی، چغندر و… است. در بخش بعدی اسامی برخی از آن‌ها را عنوان می‌کنیم. 

خانواده پیازی (Onion Family)

دسته‌ای دیگر از سبزیجات که جزء کاربردی‌ترین و اصلی‌ترین سبزیجات محسوب می‌شوند، خانواده پیاز‌ها هستند. این دسته شامل چند نوع مختلف است که برای دادن طعم و عطری مناسب به غذا‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. می‌توان گفت که نام این سبزیجات معطر به انگلیسی به دلیل استفاده فراوان از آن‌ها یک نیاز اساسی است. تره، سیر، پیاز و… نمونه‌هایی از این سبزیجات هستند. با مطالعه لیست تمام سبزیجات به انگلیسی با این خانواده بیشتر آشنا می‌شوید.

سبزیجات برگ دار (Leafy vegetables)

در دسته‌بندی سبزیجات دسته‌ای با نام سبزیجات برگ دار وجود دارد که احتمالاً بیشتر آن‌ها را می‌شناسید. این سبزیجات برگ گیاه هستند. از آن جا که استفاده از این برگ‌ها در میان مردم رواج دارد، شاید نام انگلیسی آن‌ها را هم بار‌ها شنیده باشید. اکثر مردم به این نوع سبزیجات علاقه زیادی دارند و به خاطر خواص فراوان در برنامه غذایی خود جایگاهی برای آن‌ها قرار می‌دهند.

بهتر است بدانید که تعدادی از این سبزیجات برگ دار به صورت بومی تنها در یک منطقه رشد می‌کنند. اسفناج، کاهو، کلم، کلم برگ و… جزء سبزیجات برگ دار هستند.

سبزیجات میوه‌ای (Fruity vegetables)

اگر دقت کرده باشید، همه ما روزانه از میوه‌های مختلفی به عنوان سبزیجات استفاده می‌کنیم. شاید این دسته از سبزیجات برای شما شگفت‌انگیز باشند. اما دانستن اسامی آن‌ها به زبان انگلیسی مطمئناً برای شما نیاز خواهد بود. نام این سبزیجات میوه‌ای در لیست تمام سبزیجات به انگلیسی آورده شده است.

اگر این مطلب را تا انتها دنبال کنید، نمونه‌های زیادی از اسامی این‌گونه سبزیجات را خواهید دید. خیار، گوجه، فلفل دلمه و… سبزیجات میوه‌ای هستند که تا کنون استفاده زیادی از آن‌ها داشته‌اید.

سبزیجات دانه‌ای (Grain vegetables)

گیاهانی وجود دارند که برای برخی تشخیص نوع آن‌ها سخت است. سبزیجات دانه‌ای یا همان حبوبات دسته‌ای از سبزیجات به حساب می‌آیند که افراد زیادی از نوع آن‌ها اطلاعی ندارند و نمی‌دانند دقیقاً جزء سبزیجات محسوب می‌شوند یا خیر. نخود فرنگی، لوبیا، باقلا و… سبزیجات دانه‌ای مورد استفاده شما هستند.

اسامی رایج‌ترین سبزیجات به انگلیسی

اکنون که با دسته‌بندی‌های سبزیجات آشنایی پیدا کرده‌اید، بهتر است نام تعداد زیادی از سبزیجاتی که استفاده از آن‌ها رایج است را به انگلیسی یاد بگیرید. بیان لیست تمام سبزیجات به انگلیسی به دلیل بالا بودن اسامی آن‌ها در این مطلب امکان‌پذیر نیست، اما برخی از مهم‌ترین‌ها و پر استفاده‌ترین این سبزیجات را برای شما نام می‌بریم. قبل از بیان این اسامی باید بدانید که معادل کلمه سبزیجات به انگلیسی vegetable خواهد بود. 

فارسی انگلیسی
کنکر فرنگی artichoke
چغندر beetroot
مارچوبه asparagus
شلغم turnip
لوبیا سبز green beans
اسفناج spinach
کدو تنبل pumpkin
سیب زمینی potato
نخود فرنگی pea
پیاز onion
قارچ mushroom
کاهو lettuce
سیر garlic
بادمجان eggplant
خیار cucumber
کلم بروکلی broccoli
هویج carrot
گل کلم cauliflower
کرفس celery
فلفل دلمه bell pepper
گوجه  tomato

جمع‌بندی

آموزش و یادگیری لیست تمام سبزیجات به انگلیسی برای کسانی که به آموزش زبان علاقه‌مند هستند، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موارد خواهد بود. سبزیجات بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که تعدادی از آن‌ها کاربردشان بیشتر از سایر سبزیجات است. تمامی این سبزی ها با توجه به نوع و چگونگی رشد آن‌ها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

اطلاع از دسته‌بندی سبزیجات و دانستن دسته هر کدام از سبزیجاتی که نام آن را می‌آموزید از نکات مهمی است که تا سالها هرگز نباید فراموش کنید. ما سعی کردیم در این مطلب دسته‌های مختلف را به شما معرفی نماییم و تعدادی از اسامی انگلیسی سبزیجات پر مصرف و کاربردی را برای شما نام ببریم.

سؤالات متداول

آیا سبزیجات به انگلیسی دسته‌بندی متفاوتی دارند؟

بله سبزیجات در زبان انگلیسی هم با توجه به نوع آن‌ها در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

آیا در زبان انگلیسی هم حبوبات جزء سبزیجات شناخته می‌شوند؟

بله حبوباتی مانند نخود فرنگی، لوبیا سبز، باقلا و… جزء سبزیجات هستند.

دسته‌بندی‌های سبزیجات به انگلیسی چگونه است؟

سبزیجات دانه‌ای (Grain vegetables)، سبزیجات میوه‌ای (Fruity vegetables)، سبزیجات برگ دار (Leafy vegetables)، خانواده پیازی (Onion Family) و سبزیجات ریشه‌ای (Root vegetables)

سبزیجات میوه‌ای رایج کدام‌ها هستند؟

سبزیجات میوه ای بسیاری وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه و . . . هستند.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =