• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

معرفی انواع صفت در انگلیسی + مثال‌ و توضیحات تکمیلی

جالب، باهوش، زیبا، خوشتیپ و … کدام یک از صفات گفته شده شبیه شما یا کسی که می‌شناسید هست؟ آیا می‌دانید این کلمات به چه معنا هستند یا به کدام بخش از گفتار تعلق دارند؟ گفتید “صفت”؟ درست حدس زدید! بیایید در مورد انواع صفت در انگلیسی، معنی، تعریف و انواع آن بیشتر بیاموزیم. نمونه‌ها را بررسی کنید و ببینید چگونه می‌توان از آن‌ها به طور موثر در جملات استفاده کرد.

صفت در انگلیسی چیست؟

معرفی انواع صفت در انگلیسی + مثال‌ و توضیحات تکمیلی

صفت در انگلیسی بخشی از گفتار است که می‌تواند برای توصیف یا ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد اسم یا ضمیری که به عنوان فاعل در جمله عمل می‌کند استفاده شود. صفت در انگلیسی بعد از فعل یا قبل از اسمی که تغییر می‌دهد یافت می‌شوند.

طبق فرهنگ لغت کمبریج، صفت در انگلیسی به عنوان “کلمه‌ای که یک اسم یا ضمیر را توصیف می‌کند” تعریف می‌شود. دیکشنری کالینز تعریف دقیق‌تری ارائه می‌دهد. بر اساس آن، «صفت در انگلیسی واژه‌ای است مانند «big»، «dead» یا «financial» که یک شخص یا چیز را توصیف می‌کند یا اطلاعات اضافی درباره آن‌ها می‌دهد. صفت در انگلیسی معمولاً قبل از اسم یا بعد از افعال پیوند می‌آیند. فرهنگ لغت آکسفورد صفت در انگلیسی را اینگونه تعریف می‌کند: «کلمه‌ای که یک شخص یا چیز را توصیف می‌کند، برای مثال «big»، «red» و «clever» در یک خانه بزرگ، فرش قرمز و یک ایده هوشمندانه. صفت عبارت است از «کلمه‌ای که به یکی از دسته‌بندی‌های کلاس‌های اصلی در هر یک از زبان‌های متعدد تعلق دارد و معمولاً به‌عنوان تعدیل‌کننده اسم برای نشان دادن کیفیت چیز نام‌گذاری‌شده، برای نشان دادن کمیت یا میزان آن، یا برای مشخص کردن یک چیز به‌عنوان یک اسم عمل می‌کند». 

انواع صفت در انگلیسی – درجات مقایسه

معرفی انواع صفت در انگلیسی + مثال‌ و توضیحات تکمیلی

آیا می‌دانستید که از صفت‌ها می‌توان برای مقایسه کیفیت‌های مشابه موضوعات مختلف که عمل یکسانی را انجام می‌دهند استفاده کرد. سه شکل از صفت‌ها یا بهتر است بگوییم سه درجه‌ی مقایسه وجود دارد. عبارتند از:

  • صفات مثبت یا مطلق (Absolute adjectives)
  • صفات برتر (Comparative adjectives)
  • صفات برترین (Superlative adjectives)

انواع صفت در انگلیسی: صفات مثبت یا مطلق (Absolute adjectives)

صفات مثبت یا مطلق (Absolute adjectives)، شکل صفت به کار رفته در شکل اصلی است؛برای مثال:

This book is interesting.

این شکل از صفت زمانی استفاده می‌شود که موضوع دیگری برای مقایسه وجود نداشته باشد.

انواع صفت در انگلیسی: صفات برتر (Comparative adjectives)

صفات برتر (Comparative adjectives) زمانی به کار می‌روند که دو آزمودنی که عمل مشابهی انجام می‌دهند یا کیفیت یکسانی دارند با هم مقایسه شوند؛ مانند:

The book I read yesterday was more interesting than the one I read today.

انواع صفت در انگلیسی: صفات برترین (Superlative adjectives)

صفات برترین (Superlative adjectives) زمانی استفاده می‌شوند که کیفیت یکسان دو یا چند موضوع را با هم مقایسه می‌کنیم و نشان می‌دهد که یک موضوع از دو یا چند موضوع در انجام یک عمل برتر است؛ برای مثال: 

This fantasy novel is the most interesting book that I have ever read.

انواع صفت در انگلیسی 

معرفی انواع صفت در انگلیسی + مثال‌ و توضیحات تکمیلی

صفت در انگلیسی را می‌توان بر اساس عملکرد آن‌ها در هنگام استفاده در یک جمله به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. انواع صفت در انگلیسی عبارتند از:

  • صفات ملکی (Possessive adjectives)
  • صفات پرسشی (Interrogative adjectives)
  • صفات اشاره‌ای (Demonstrative adjectives) 
  • صفات مرکب (Compound adjectives)

انواع صفت در انگلیسی: صفات ملکی (Possessive adjectives)

این صفت‌ها مانند ضمایر ملکی برای نشان دادن یا نشان دادن داشتن یک کیفیت به کار می‌روند؛ مانند:

my, your, his, her, their, its, whose, etc.

انواع صفت در انگلیسی: صفات پرسشی (Interrogative adjectives)

صفتی که برای تغییر اسم یا ضمیر با طرح سوال به کار می‌رود، صفت پرسشی نامیده می‌شود. تنها چند صفت وجود دارد که می‌توان آن‌ها را صفت پرسشی نامید که عبارت‌اند از: 

whose, what و which

انواع صفت در انگلیسی: صفات اشاره‌ای (Demonstrative adjectives

صفات اشاره‌ای (Demonstrative adjectives) عمدتاً برای توصیف موقعیت یک موضوع (اسم یا ضمیر) در مکان یا زمان استفاده می‌شوند؛ مانند:

this, that, these و those

انواع صفت در انگلیسی: صفات مرکب (Compound adjectives)

صفت‌های مرکب از دو یا چند صفت تشکیل شده‌اند که با هم ترکیب می‌شوند و صفتی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند برای تغییر موضوع مورد استفاده قرار گیرد؛ مانند: 

cotton-tailed, curly-haired, absent-minded, happy-go-lucky, etc.

چگونه از صفات در جمله استفاده کنیم؟ 

صفت‌ها به این معروف هستند که به نوشتار و گفتار شما ظاهری بسیار زیبا می‌بخشند. این موضوع به تشریح آن کمک می‌کند و همچنین به خوانندگان و شنوندگان شما یک رفتار بصری می‌دهد. با این حال، پر کردن آن با صفت‌های بیش از حد می‌تواند آن را مبهم و نامشخص جلوه دهد یا به نظر برسد. این فقط منجر به سوء تفاهم از محتوای شما می‌شود. دانستن زمان، مکان و نحوه استفاده از صفت‌ها مهارتی است که باید به آن مسلط شوید. هر نوشته‌ای باید واضح و دقیق باشد. دریابید که آیا کلمه‌ای وجود دارد که به طور خاص به معنای هر چیزی است که می‌خواهید منتقل کنید؛ مانند: 

quick, swift, hasty, fleet همه به معنای خیلی سریع

contented, cheerful, merry, joyful, ecstatic, delighted  همه درجه‌ای از خوشحالی را نشان می‌دهند

آیا رنگ‌ها و اعداد صفت هستند؟ 

اگر به این فکر می‌کنید که یک رنگ یا یک عدد به کدام بخش از گفتار تعلق دارد، دیگر وقت خود را برای فکر کردن به آن تلف نکنید. همه رنگ‌ها و اعداد به عنوان صفت در انگلیسی طبقه بندی می‌شوند. صفت‌ها کلماتی هستند که اسم‌ها را تغییر می‌دهند، اما در بیشتر موارد، می‌توان دید که بسیار بیشتر از این کار می کنند. در زیر روش‌های مختلفی برای عملکرد و استفاده از صفت‌ها آورده شده است.

صفت‌ها به عنوان مکمل

صفت در انگلیسی می‌تواند به عنوان مکمل‌هایی عمل کند که اسم‌هایی را که به عنوان فاعل و مفعول عمل می‌کنند تغییر می‌دهند. هنگامی که صفت مفعول را در جمله توصیف می‌کند، مکمل مفعول نامیده می‌شود و هنگامی که برای توصیف فاعل در جمله استفاده می‌شود، به عنوان مکمل فاعل اطلاق می‌شود. دیده می‌شود که آن‌ها در جملاتی استفاده می‌شوند که از الگوهای زیر استفاده می‌کنند:

SVC – Aaron is good.

در مثال بالا، صفت «good» است و برای توصیف موضوع «Aaron» به کار می‌رود و به همین دلیل به آن مکمل موضوع می‌گویند.

SVOC – The movie made Karthik sleepy.

در اینجا، صفت ” sleepy” حالتی که “Karthik” گرفته است را توصیف می‌کند و بنابراین در دسته مکمل‌های مفعول قرار می‌گیرد.

صفت‌های چند منظوره

صفت‌ها را می‌توان به گونه‌ای ساخت که مانند اسم‌ها در یک جمله عمل کنند یا نقش آن‌ها را ایفا کنند، و گاهی اوقات، یک اسم، زمانی که برای توصیف یا ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد اسم دیگری استفاده می‌شود، می‌تواند نقش یک صفت را ایفا کند.

مثلا:

I like my English teacher.

در مثال بالا، کلمه “English” به طور کلی یک اسم در نظر گرفته می‌شود زیرا یک زبان را نشان می‌دهد و یک اسم خاص است. اما در اینجا برای توصیف اسم “teacher” استفاده می‌شود که آن را به یک صفت تبدیل می‌کند.

It is our duty to tend to the poor and the oppressed.

در این جمله کلمات «the poor» و «the oppressed» به عنوان «poor people» و «oppressed people» به صورت اسمی منتقل می‌شوند. بنابراین، زمانی که صفت‌ها قبل از «the» قرار می‌گیرند، اغلب به دسته‌ای از افراد اشاره می‌کند که صفت را اسم می‌کنند.

تمرین برای شما!

برای اینکه دانش خود را تثبیت کنید در جمله‌های زیر صفت‌ها را مشخص کنید و برای ما کامنت کنید:

I bought a red dress for the wedding.

I have eight apples.

The food is delicious.

My brother is naughty.

The movie we watched last night was boring.

Pablo Picasso is a fine artist.

The weather in Chennai is sultry all-round the year.

Now is a great time to visit the United States.

It was a fabulous drive.

The Marina Beach is the longest beach in India.

جمع‌بندی 

در این مطلب تلاش بر آن بود که شما را با صفت در انگلیسی و انواع آن آشنا کنیم تا بتوانید بهترین کارکرد را در این بخش داشته باشید.

آشنایی با انواع صفت‌ها در زبان انگلیسی اهمیت بسیاری دارد. به دلیل موارد زیر، آشنایی با انواع صفت‌ها در زبان انگلیسی ضروری است:

بیان توصیفات: صفت‌ها برای توصیف و توصیف کردن اشیاء، افراد، مکان‌ها و ویژگی‌ها بکار می‌روند. با یادگیری انواع صفت‌ها می‌توانیم بهتر و دقیق‌تر اطلاعات را بیان کنیم و دیگران را درک کنیم.

گستردگی و تنوع زبانی: زبان انگلیسی یکی از غنی‌ترین زبان‌ها در جهان است و دارای تنوع بی‌نظیری از صفت‌ها می‌باشد. با آشنایی با انواع صفت‌ها، می‌توانیم به طور گسترده‌تری در ارتقاء دایره‌واژگانمان پیشرفت کنیم و از زبان بهتری برای بیان اندیشه‌ها و احساساتمان استفاده کنیم.

مهارت‌های گفتاری: در ارتباط با مهارت‌های گفتاری، صفت‌ها به ما کمک می‌کنند تا سطح زبانی‌مان را ارتقاء داده و از کلمات و جملات زیباتری برای بیان نظرات، احساسات و عقایدمان استفاده کنیم.

مکالمات روزمره: در مکالمات روزمره، استفاده از صفت‌ها بسیار رایج است. بنابراین، با آشنایی با انواع صفت‌ها می‌توانیم به راحتی در محیط‌های اجتماعی و روزانه ارتباط برقرار کنیم و به خوبی درک شویم.

درک متون: صفت‌ها نه تنها در ارتقاء مهارت‌های نوشتاری ما مؤثر هستند بلکه در فهم متون هم بسیار کمک می‌کنند. با دانستن معانی و کاربردهای مختلف صفت‌ها، می‌توانیم بهتر متوجه مطالب متنی شویم و مفاهیم را بهتر درک کنیم. بعضا امکان دارد دانستن جنبه مثبت و یا منفی یک صفت به رسیدن یک جواب برای سوال ریدینگ آیلتس به ما کمک شایانی کند!

به طور کلی، آشنایی با انواع صفت‌ها در انگلیسی برای ارتقاء مهارت‌های زبانی‌مان و ارتباطات اجتماعی‌مان بسیار مهم و ضروری است.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =