• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

معرفی ریدینگ آزمون تافل + 10 نوع سوال

معرفی ریدینگ آزمون تافل

در این مطلب به سراغ ریدینگ تافل می‌رویم. مسلما شروع هر آزمونی بار روانی زیادی برای شرکت‌کنندگان دارد و از آن‌جایی که در آزمون تافل iBT بخش ریدینگ اولین بخشی است که شرکت‌کنندگان باید به ان پاسخ دهند، اهمیت این قسمت بیش‌تر از سایر بخش‌های آزمون خواهد بود. اگر عملکرد مناسبی در بخش ریدینگ تافل داشته باشید قطعاً با آرامش خاطر و اعتماد به نفس بیشتری آزمون را ادامه خواهید داد. در ادامه مطلب، انواع سوال‌های بخش ریدینگ آزمون تافل را نامبرده و توضیحی کلی راجب ریدینگ آزمون تافل داده‌ایم. 

ریدینگ آزمون تافل آی بی تی (iBT) چگونه است؟ 

معرفی ریدینگ آزمون تافل + 10 نوع سوال

همانطور که پیش‌تر اشاره شد ریدینگ آزمون تافل اولین مهارتی است که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این قسمت با سه یا چهار Passage (متن یا بخش) روبه‌رو خواهید شد که باید به سوال‌هایی که از این متن‌ها طرح شده پاسخ درست بدهید. تعداد این سوالات در مجموع بین 33 الی 56 است. اگر در این بخش از ریدینگ آزمون تافل سه متن داشته باشید تعداد سوال‌ها حداقل و زمان مجاز برای پاسخ‌دهی 60 دقیقه خواهد بود. ولی اگر تعداد متن‌ها به 4 عدد برسد تعداد سوال‌ها به حداکثر رسیده و زمان مجاز برای پاسخ‌دهی 80 دقیقه خواهد بود، که قطعاً چالشی‌تر می‌باشد. 

متن‌هایی که برای ریدینگ آزمون تافل در نظر گرفته می‌شود بسیار گوناگون می‌باشند. اکثر موضوع‌های عمومی و آکادمیک روز دنیا که در کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شوند، می‌توانند موضوع متن‌های ریدینگ آزمون تافل باشند. با این حال به طور کلی متن‌های این آزمون در سه طبقه زیر قرار برسی می‌‌شوند: 

Narrative (متون روایتی): مانند روایت یک رویداد تاریخی یا بیوگرافی اشخاص مشهور.

 Exposition (متون تفسیری): این نوع متن‌ها یک موضوع خاص را تشریح و تفسیر می‌کنند.

 Argumentative (متون استدلالی): در یک متن استدلالی، نویسنده عقیده و نظر خود را در خصوص یک موضوع آورده و برای دفاع از آن دلیل می‌آورد.

راه حل ما برای اینکه از پس ریدینگ آزمون تافل برآیید این است که تا می‌توانید بخوانید!

واجب است که با مطالعه هر چه بیشتر منابع مختلف، آمادگی مواجه شدن با هر موضوعی را داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است یکی از متن‌ها درباره مهاجرت به کانادا و متن دیگری درباره تاثیر معلم‌ها در ادامه‌ی تحصیل دانش‌آموزان باشد. بنابراین، هر متنی را که توانستید بخوانید!! اصلاً موضوع عجیبی نیست که در آزمون هم با موضوعی شبیه به آنچه قبلاً در مورد آن خواندید روبه‌رو شوید.

البته این را هم باید بگوییم که متن‌هایی که در آزمون تافل برای سنجش مهارت ریدینگ شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود آنچنان تخصصی و پیچیده نیستند؛ فقط لازم است که با آن موضوع کمی آشنایی پیشین داشته باشید. حتماً به یاد داشته باشد که آشنایی قبلی با موضوع متن تاثیر بسیار زیادی در درک مطلب شما و در نتیجه سرعت شما در پاسخ‌دهی به سوالات آزمون ریدینگ تافل دارد.

این موضوع کاملاً واضح است که خواندن مطالبی که به موضوع آن‌ها علاقه ندارید مشکل و خسته کننده است؛ ولی برای بالا بردن دامنه‌ی لغات و همچنین افزایش اطلاعات عمومی در حوزه‌های مختلفی چون جغرافیا، اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، تکنولوژی، تاریخ و … تا ذهن ما را برای آزمون ریدینگ آماده کند؛ طوری که قبل از آزمون استرس این را نداشته باشید که قرار است با چه متن‌هایی مواجه شوید. 

پس همان‌طور که اشاره شد، بدون در نظر گرفتن موضوع‌های مورد علاقه‌تان، تا می‌توانید بخوانید.

معرفی انواع سوالات بخش ریدینگ آزمون تافل

اگر قبل از هر آزمونی با انواع سوال‌های آن آشنایی داشته باشید می‌توانید به تمرین‌ها و تلاش‌های خود جه

ت درستی بدهید و حداکثر آمادگی را برای پاسخ دادن به  سوالات مربوطه کسب کنید.

اگر نوع سوالات را بشناسید قطعاً می‌توانید روش‌های مختلفی را برای پاسخ‌گویی بررسی کرده و در نهایت بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. البته این اتفاق فقط با تمرین زیاد از سمت شما صورت می‌گیرد. البته استفاده از تجارب دیگران را نیز نباید فراموش کنید.

در سوالات ریدینگ آزمون تافل ممکن است با قالب های متنوع زیر مواجه شوید:

۱. سوال Summary (خلاصه متن)

۲. سوال Inference (استنتاج)

۳. سوال Detail (جزئیات)

۴. سوال Negative Detail (جزئیات منفی)

۵. سوال Reference (ارجاع)

۶. سوال Fill in the Table (تکمیل جدول)

۷. سوال Vocabulary (لغت)

۸. سوال Sentence Simplification (سوال ساده سازی)

۹.سوال Insert text (جای‌گذاری متن)

۱۰. سوال Purpose (هدف)

در پست‌های بعدی انواع استراتژی‌ها، نحوه‌ی پاسخ‌گویی و مثال‌های متنوع برای هریک از سوالات را خواهیم آورد؛ با ما همراه باشید. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که معرفی کلی راجب ریدینگ آزمون تافل برای شما آماده کنیم؛ تمرین و تلاش متناوب فراموش نشود.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =