• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

معرفی ریدینگ آزمون PTE + نکات مهم برای پاسخ‌گویی به سوالات

این بخش داوطلبان را بر اساس توانایی آن‌ها در درک دستورالعمل‌های نوشتاری به زبان انگلیسی می‌سنجد. ریدینگ آزمون PTE به 5 بخش 150 تا 300 کلمه‌ای تقسیم می‌شود. زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ‌گویی هر قسمت به طول متن داده شده بستگی دارد. شما باید به سوالات چند گزینه‌ای پاسخ دهید، جاهای خالی را پر کنید و پاراگراف‌ها را دوباره ترتیب دهید. برای ریدینگ آزمون  PTE 32 تا 41 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا به سوالات این بخش PTE پاسخ دهید.  ما در ادامه به انواع سوالات ریدینگ آزمون PTE می‌پردازیم و نکات مهمی برای پاسخ‌گویی به هر بخش را به شما معرفی می‌کنیم. 

معرفی ریدینگ آزمون PTE + نکات مهم برای پاسخ‌گویی به سوالات

انواع سوالات ریدینگ آزمون PTE

همان‌طور که می‌دانید در این بخش از آزمون PTE مهارت ریدینگ شما مورد سنجش قرار می‌گیرد. شما در این قسمت از امتحان باید بین 15 تا 20 سوال از انواع مختلف پاسخ دهید.

سوال چند گزینه‌ای با یک پاسخ صحیح (Multiple choice, single answer)

در این نوع از سوالات ریدینگ آزمون PTE، به شما یک متن حداکثر 110 کلمه‌ای داده می‌شود و باید بر اساس آن به یک سوال چند گزینه‌ای پاسخ دهید و گزینه صحیح را از بین چند گزینه‌ی دیگر انتخاب کنید. شما برای انتخاب گزینه‌ی صحیح کافی است روی آن گزینه کلیک کنید. گزینه‌ی انتخاب شده به رنگ زرد خواهد آمد. برای تغییر گزینه‌ی مورد نظر باید دوباره روی آن کلیک کنید و سپس گزینه‌ی جدید را انتخاب کنید. 

نکات مهم برای پاسخ دادن به سوال چند گزینه‌ای با یک پاسخ صحیح ریدینگ آزمون PTE: 

  • قبل از خواندن متن، سوال را به دقت بخوانید و کلمات کلیدی آن را در ذهن خود مشخص کنید تا سریع‌تر بتوانید محدوده‌ی جواب را پیدا کنید.
  • پیش از خواندن متن، علاوه بر سوال گزینه‌ها را نیز بخوانید و سعی کنید برخی از آن‌ها را را با دانش خود حذف کنید. در نهایت نیز اگر موفق به پیدا کردن پاسخ صحیح از روی متن نشدید، پاسخی را انتخاب کنید که حدس می‌زنید درست است. (البته در وهله‌ی اول متن را بررسی کنید و اگر نتوانستید آن را بی‌پاسخ نگذارید چرا که نمره‌ی منفی به شما تعلق نخواهد گرفت.)

سوال چند گزینه‌ای با بیش از یک پاسخ صحیح  (Multiple choice, multiple answer)

در این نوع از سوالات ریدینگ آزمون PTE، به شما یک متن 300 کلمه‌ای داده خواهد شد و باید بر اساس آن تمام گزینه‌های صحیح (حتما بیش از یکی) را از بین گزینه‌های داده شده انتخاب کنید. همانند سوال گذشته برای انتخاب گزینه‌ای صحیح روی آن‌ها کلیک کنید تا زرد رنگ شود و برای عوض کردن گزینه‌ی مورد نظر، دوباره روی آن کلیک کنید تا به رنگ سفید در بیاید و سپس گزینه‌ی جدید را انتخاب کنید. 

نکات مهم برای پاسخ دادن به سوال چند گزینه‌ای با بیش از یک پاسخ صحیح ریدینگ آزمون PTE:

  • توجه به نحوه‌ی نمره دهی این نوع سوال بسیار مهم است. در این نوع از سوالات ریدینگ آزمون PTE، برای هر گزینه‌ی صحیح نمره‌ای در نظر گرفته شده است ولی به ازای هر گزینه‌ی نادرستی که انتخاب کرده‌اید، نمره‌ی آن بخش را از دست خواهید داد. 
  • قبل از خواندن متن، سوال و گزینه‌ها را حتما به دقت بخوانید، اگر کلمه یا کلماتی در بیشتر گزینه‌ها تکرار شده است، این احتمال وجود دارد که پاسخ به این عبارت مربوط باشد پس برای یافتن سریع‌تر پاسخ سوال، حتما این عبارت را در متن پیدا کنید و اطراف آن را به دقت بخوانید. 

چیدن پاراگراف‌ها به ترتیب درست (Reorder paragraphs)

در این نوع از سوالات ریدینگ آزمون PTE، به شما تعدادی جمله داده می‌شود. باید این جملات را به ترتیب درست و منطقی پشت سر هم قرار دهید تا یک پاراگراف حداکثر 150 کلمه‌ای ساخته شود.

نکات مهم برای پاسخ دادن به چیدن پاراگراف‌ها به ترتیب درست ریدینگ آزمون PTE:

  • قبل از جا‌به‌جا کردن جملات، حتما آن‌ها را به‌دقت بخوانید و به گرامر آن‌ها دقت کافی داشته باشید. مثلا اگر یک جمله با ضمیر آغاز می‌شود، قطعا نمی‌توان آن را به عنوان جمله‌‌ی اول پاراگراف انتخاب کرد.
  • هر پاراگراف باید دارای یک ایده اصلی باشد که تمام جملات دیگر پاراگراف به نوعی به این ایده مرتبط باشند. برای پیدا کردن قسمت اول پاراگراف اصلی، باید جمله‌ای که حاوی این ایده اصلی است را از بین جملات دیگر تشخیص داده و آن را به عنوان جمله‌ی اول پاراگراف قرار دهید. 

پر کردن جاهای خالی (Fill in the blanks)

در این نوع از سوالات ریدینگ آزمون PTE، به شما یک متن حداکثر 85 کلمه‌ای با چند جای خالی داده می‌شود. شما باید این جاهای خالی را با انتخاب گزینه‌های درست از لیست داده شده پر کنید.

نکات مهم در پاسخ دادن به پر کردن جاهای خالی ریدینگ آزمون PTE: 

  • برخی از جاهای خالی در این سوال ریدینگ آزمون PTE را می‌توانید با توجه به کالوکیشن‌ها پر کنید. 
  • استفاده از دانش گرامر نیز در این سوال ریدینگ آزمون PTE بسیار موثر خواهد بود، یعنی اگر دقت کنید که کلمه‌ای که باید جای  خالی را پر کند اسم، فعل، صفت یا قید است و به چه صورت باید بیاید کمک کننده خواهد بود.  

پر کردن جاهای خالی ریدینگ و رایتینگ (Reading and Writing Fill in the blanks)

در این سوال به شما یک متن حداکثر 80 کلمه‌ای با چند جای خالی داده می‌شود. با کلیک روی هر جای خالی یک لیست 4 گزینه‌ای برای پرکردن جای خالی مورد نظر باز خواهد شد که باید گزینه‌ی مناسب را از بین آن 4 گزینه انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

نکات مهم برای پاسخ دادن پر کردن جاهای خالی ریدینگ و رایتینگ ریدینگ آزمون PTE: 

  • درک مفهوم کلی متن به پر کردن جاهای خالی آن کمک می‌کند؛ فلذا، قبل از پر کردن جاهای خالی، یک بار متن را بخوانید تا مفهوم کلی آن را درک کنید.
  • گزینه‌های موجود در لیست داده شده ممکن است در ظاهر شبیه هم باشند اما قطعا مفهوم و کاربرد متفاوتی دارند. توجه به کلمات قبل و بعد از جای خالی داده شده و شناسایی کالوکیشن‌ها کمک زیادی به انتخاب گزینه‌ی درست می‌کند.

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با ریدینگ آزمون PTE و انواع سوالات این بخش آشنا کنیم تا درکی کلی از این سوالات داشته باشید و با چشم باز به تمرین بپردازید.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت اصلی PTE مراحعه کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =