• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

یادگیری گرامر انگلیسی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تمام مردم ایران بخصوص ایرانی‌ها همواره با آن سروکار دارند. از همین رو روش‌ها و منابع بسیاری برای یادگیری گرامر ابداع گردیده که شامل مواردی همچون کتاب‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، پادکست‌ها و . . . می‌شود. با توجه به زیاد بودن منابع و رفرنس‌های یادگیری گرامر، ممکن است کمی سردرگم شده و به دنبال راهی برای تقویت گرامر باشید. 

در واقع کتاب‌ها یکی از بهترین روش‌های یادگیری گرامر انگلیسی به‌حساب می‌آیند. در این مطلب از انگلیش توربو چند نمونه از بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی را نام برده و اطلاعاتی را در مورد آن‌ها به شما ارائه می‌دهیم.

ویژگی بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی

هنگام انتخاب و خرید کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بهترین کتاب را خریداری نمایید که این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • معمولاً کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی حجم بسیار زیادی دارند؛ چرا که این مطالب بسیار وسیع هستند. از همین رو خواندن آن‌ها برای افراد کمی مشکل خواهد بود، مخصوصاً برای زبان آموزان اصلاً کار آسانی نیست؛ بنابراین در زمان انتخاب کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی تعداد صفحات آن را در نظر گرفته و کتابی را انتخاب کنید که حجم مناسبی داشته باشد.
  • برخی از کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی کمی خسته ‌کننده و خشک بوده و حوصله زبان آموز را سر می‌برند. به همین دلیل ممکن است افراد در وسط راه خسته شده و قید یادگیری گرامر را بزنند. برخی از کتاب‌ها به شیوه خاصی تدوین شده‌اند و می‌توانند به شکل جذابی شما را درگیر مطالب کنند، بدون اینکه خسته و کسل شوید.

بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی به فارسی

قبل از خرید کتاب‌های آموزش گرامر به زبان فارسی ابتدا باید توانایی‌های خود را بسنجید و بدانید در چه سطحی قرار دارید. ممکن است لازم باشد از ابتدایی‌ترین سطح، آموزش گرامر انگلیسی را شروع کنید. برخی از بهترین کتاب‌های آموزشی گرامر شامل موارد زیر می‌شود:

کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی 

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی یکی از بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی برای افراد مبتدی تا متوسط به ‌حساب می‌آید. این کتاب ترجمه شده کتاب Basic Grammar In Use بوده که برای جوانان و بزرگسالان مناسب است. در واقع زبان آموزان می‌توانند برای تقویت گرامر زبان انگلیسی خود از این کتاب استفاده کنند.

هر درس از کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول مربوط به آموزش مطالب و بخش دوم را به تمرینات مربوط به همان درس، اختصاص داده‌اند. به طور کلی 116 درس مختلف به همراه سوالات مربوطه، در این کتاب وجود دارد. پس از جواب دادن به سؤالات و تمرینات می‌توانید پاسخ‌های صحیح را در انتهای کتاب مشاهده کنید. 

همان‌طور که گفتیم استفاده از کتاب به همراه فیلم‌های آموزشی کمک می‌کند تا زبان آموز بتواند به راحتی درس‌ها را یاد بگیرد. شما به همراه این کتاب، یک سی‌دی‌ هم برای آموزش و انجام تمرینات بیشتر دریافت خواهید کرد. آموزش جزء به جزء و مطالب جذاب کتاب، باعث می‌شود تا شما اشتیاق بیشتری برای یادگیری گرامر انگلیسی داشته باشید.

کتاب گرامر نوین

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

کتاب Modern Grammar یا همان گرامر نوین یک کتاب آموزشی است که بدون پرداختن به نکات پیچیده و زائد تمام نکات مفید و ضروری را به افراد آموزش می‌دهد. این کتاب از ۸۵ درس تشکیل شده و ابتدای هر کدام از درس‌ها را با توضیح مختصری از یک بخش گرامر انگلیسی شروع می‌کند.

تمرینات هر درس، بلافاصله پس از اتمام درس درج شده است. توصیه می‌کنیم که برای یادگیری بهتر، بلافاصله تمرینات را انجام دهید تا دروس به خوبی در ذهن شما ثبت شده و جای بگیرند. هر درس شامل بخشی از گرامر، واژگان مهم همراه با معنی و تلفظ، مکالمه و تمرینات مربوط به آن درس می‌شود. از همین رو اگر قسمتی از متن کتاب برای شما نامفهوم باشد، می‌توانید به بخش تلفظ و معنی آن مراجعه کنید.

به دلیل اینکه در کتاب گرامر نوین، تمرینات و واژگان به همراه معنی و تلفظ در آن درج شده، پس شما به راحتی می‌توانید دایره واژگان خود را گسترش داده و به درستی مکالمه انجام دهید. این کتاب برای تمامی سنین و پایه‌ها مناسب است. به همراه کتاب گرامر نوین نیز یک سی دی به دست زبان آموز می‌رسد که برای دانش‌آموزان در هر مقطعی، دانشجویان و تمام افرادی که مایل به یادگیری گرامر انگلیسی هستند، مناسب است.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (گنجینه)

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند گرامر انگلیسی را از مبتدی‌ترین حالت تا سطح پیشرفته یاد بگیرند بسیار مناسب است. تمامی نکات مهم به صورت درس‌های جداگانه در ۴۲۴ صفحه تألیف شده و تمرینات مربوطه نیز در همان بخش وجود دارد. پاسخ تمام این تمرینات را نیز در آخر کتاب درج کرده‌اند و شما با مراجعه به آن می‌توانید درست و یا غلط بودن جواب خود را بررسی نمایید.

مجموعه کتاب Oxford English Grammar

معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی)

این کتاب در سه جلد تألیف و تولید شده و به عنوان یکی از کامل‌ترین و بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی به حساب می‌آید. تفاوتی ندارد که شما در چه سطحی قرار دارید؛ چرا که با استفاده از این کتاب می‌توانید خود را به سطح پیشرفته برسانید. توضیحات گرامری سری کتاب Oxford English Grammar بسیار آسان و قابل فهم است.

در این کتاب‌ها مثال‌های بسیاری را برای درک بهتر زبان آموز درج کرده‌اند. استفاده از سی دی مخصوص به همراه کتاب‌ها باعث شده تا شما به راحتی بتوانید تمام نکات و درس‌های این کتاب‌ها را یاد بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم معرفی 4 تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی (فارسی و انگلیسی) را برای شما نام بریم. با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از انواع این کتاب‌ها را خریداری کنید. البته به عنوان نکته پایانی باید یادآور شویم که یادگیری زبان نیاز به تمرین و آموزش های عملی و اکادمیک هم دارد و کتاب ها فقط به عنوان نوعی مکمل برای شما به حساب می آیند؛ برخی از سؤالات متداول

بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی با ترجمه فارسی (مبتدی – پیشرفته) باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

کتابی که خریداری می‌کنید نباید حجم زیادی داشته باشد و از کلمات و جملات خسته‌کننده و سنگین در آن استفاده نشده باشد.

بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی با ترجمه فارسی (مبتدی پیشرفته ) چه نام دارند؟

کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی، کتاب گرامر نوین، کتاب افعال انگلیسی و مبانی دستور زبان، کتاب گرامر زبان انگلیسی گنجینه و… از جمله بهترین کتاب‌های آموزش گرامر هستند. 

کتاب‌های آموزش گرامر چه سطحی از گرامر انگلیسی را تدریس می‌کنند؟

تفاوتی ندارد که شما در چه سطحی قرار دارید، اگر نیاز به یادگیری گرامر زبان انگلیسی با ترجمه فارسی را دارید می‌توانید یکی از کتاب‌های ذکر شده را خریداری نمایید. این کتاب‌ها به همراه یک سی دی و تمرینات زیادی به دستان زبان آموزان می‌رسد. شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها گرامر خود را تقویت کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =