• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

معرفی 5 مترجم آنلاین – انگلیسی به فارسی و بالعکس

در این روش تصمیم داریم شما را با بهترین ابزارها برای ترجمه آنلاین متن آشنا کنیم. با توجه به این که افراد زیادی برای ترجمه متن نیاز به کمک دارند، روش‌های مختلفی برای این منظور در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. در واقع مترجم‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. این ابزار‌های کاربردی در مواقع زیادی برای ترجمه متن‌های مختلف و لغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاهی حساسیت ترجمه متون بسیار بالاست و برای ترجمه دقیق آن‌ها به یک ابزار مترجم آنلاین مناسب احتیاج خواهید داشت.در ادامه این مطلب از انگلیش توربو به معرفی ۵ روش برای ترجمه آنلاین متن می‌پردازیم.

وبسایت Google Translate

معرفی 5 مترجم آنلاین - انگلیسی به فارسی و بالعکس

گوگل ترنسلیت یکی بهترین از ابزار‌های ترجمه آنلاین متن است که اغلب مردم با آن آشنایی دارند. این ابزار با توانایی ترجمه بهتر و دقیق‌تر یکی از بهترین ابزار‌های مترجم آنلاین در سطح جهان شناخته می‌شود. گوگل ترنسلیت مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به سرعت بالا در ترجمه، تنوع در زبان‌هایی که ارائه می‌کند، پشتیبانی از ترجمه وبسایت‌ها و… است. از دیگر امکانات گوگل ترنسلیت وارد کردن متن در آن به صورت صوتی است که در نهایت ترجمه آن را برای شما آماده خواهد کرد.

ابزار ترجمه آنلاین آبادیس

معرفی 5 مترجم آنلاین - انگلیسی به فارسی و بالعکس

اگر شما بتوانید زبان انگلیسی از پایه را به خوبی یاد بگیرید، برای ترجمه متون انگلیسی به فارسی و برعکس آن دچار مشکل نخواهید شد. اما به طور کلی یکی دیگر از ابزار‌هایی که متون مد نظر شما را به صورت آنلاین ترجمه می‌کند، مترجم آبادیس است. این مترجم معمولاً ترجمه عبارات را با میزان دقت بالایی انجام می‌دهد. برنامه کاربردی این مترجم برای اندروید در اختیار کاربران گذاشته شده است. یکی از مزایای این مترجم آنلاین می‌توان به ترجمه تخصصی آن اشاره کرد. با استفاده از آبادیس شما قادر خواهید بود که متون تخصصی در رشته‌های مختلف را به خوبی ترجمه کنید.

مترجم مایکروسافت بینگ (Bing Translator)

معرفی 5 مترجم آنلاین - انگلیسی به فارسی و بالعکس

از جمله دیگر ابزار‌های ترجمه آنلاین متن می‌توان به مترجم Bing اشاره کرد که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. برای آموزش زبان انگلیسی لغات نیاز خواهید داشت که ترجمه کلمه به کلمه همراه با تلفظ آن‌ها را بیاموزید. این مترجم کلماتی که معنی آن‌ها را نمی‌دانید و حتی اطلاعاتی درباره زبان آن هم ندارید را برای شما ترجمه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این مترجم رایگان امکان استفاده از آن به روش صوتی است؛ زیرا عبارات را برای شما تلفظ می‌کند. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید جملات خود را به صورت صوتی بیان کنید تا بینگ ترجمه آن را در اختیارتان قرار دهد. ترجمه حدود ۵۰۰۰ کاراکتر را می‌توانید در این مترجم به زبان‌های مختلف انجام دهید.

مترجم آنلاین Reverso

معرفی 5 مترجم آنلاین - انگلیسی به فارسی و بالعکس

ویژگی‌های این ابزار ترجمه آنلاین متن شامل ارائه تلفظ متون، داشتن صفحه کلید مجازی، ارائه ترجمه بلافاصله پس از نوشتن بدون کلیک بر روی گزینه‌ای و بسیاری موارد دیگر می‌شود. اما در این مترجم امکان وارد کردن عبارات به صورت صوتی برای ترجمه وجود ندارد.

یاندکس ترنسلیت (Yandex Translate)

این ابزار ترجمه آنلاین متن، تعداد زیادی از زبان‌های مختلف در جهان را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توان حدود ۱۰۰۰۰ کاراکتر را ترجمه نمود. مترجم‌ یاندکس با بهره‌مندی از ویژگی‌ها و امکانات خاص خود یکی از ابزار‌هایی است که به شما می‌تواند در ترجمه آنلاین متون کمک زیادی کند.

شاید برای شما پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید، متن یک تصویر را ترجمه نمایید. در چنین مواقعی یک ابزار مانند Yandex Translate کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. ترجمه تصویر از خصوصیات دیگر این مترجم آنلاین محسوب می‌شود. هنگامی که در حال وارد کردن عبارتی در این مترجم هستید، به صورت خودکار کلمات وارد شده تکمیل می‌شوند و این برای ترجمه سریع‌تر کمک بزرگی خواهد بود.

جمع‌بندی

همان طور که گفتیم روش‌ها و راهکار‌های فراوانی برای ترجمه عبارات انگلیسی به فارسی و برعکس آن وجود دارد. بسیاری از مردم زبان انگلیسی پایه را از طرق مختلف مانند آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال، با استفاده از آموزش‌های رایگان و… می‌آموزند که موجب می‌شود ترجمه متون و عبارات برای آن‌ها کار سختی نباشد.

اما ابزار‌های ترجمه آنلاین متن مناسبی در این زمینه وجود دارند که علاوه بر ترجمه در یادگیری زبان هم برای افراد مؤثر هستند. در این مطلب ما سعی کردیم شما را با ۵ روش مختلف ترجمه آنلاین آشنا کنیم. توجه کنید که دقت ترجمه این ابزار‌ها صد در صد نیست و گاهی نیاز به ویرایش دارند.

سؤالات متداول

برای ترجمه آنلاین از چه ابزار‌هایی استفاده کنیم؟

گوگل ترنسلیت، آبادیس، بینگ مایکروسافت، ریورسو و… ابزار‌های مناسبی هستند.

آیا می‌توان ترجمه تصاویر را با ابزار‌های مترجم انجام داد؟

بله در برخی از ابزار‌ها مانند‌ یاندکس ترنسلیت امکان ترجمه تصویر برای شما فراهم شده است.

آیا ابزار‌های ترجمه آنلاین عبارات را به صورت کاملاً دقیق ترجمه می‌کنند؟

خیر در برخی از ابزار‌ها دقت ترجمه بالاست، اما نمی‌توان گفت که این ترجمه‌ها صد درصد دقیق هستند.

بهترین مترجم آنلاین کدام است؟

مترجم‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که در میان آن‌ها می‌توان گفت گوگل ترنسلیت رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین ابزار ترجمه است.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =