• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

نحوه‌ی نوشتن Essay انگلیسی: 6 مرحله‌ی آسان

نحوه‌ی نوشتن Essay انگلیسی: 6 مرحله‌ی آسان 

اگر شما یک دانشجوی بین المللی در کالج یا دانشگاه هستید و برای نوشتن Essay انگلیسی به کمک نیاز دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! ما این 6 مرحله‌ی آسان را آورده‌ایم تا به شما کمک کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسید. 

نوشتن Essay انگلیسی با سایر انواع ارتباطات نوشتاری مانند نوشتن ایمیل برای کار یا نامه‌های شخصی به دوستان بسیار متفاوت است. تفاوت اصلی این است که شما باید توانایی خود را در تفکر و نوشتن انتقادی نشان دهید. هنگام نوشتن Essay انگلیسی، باید یک استدلال را به وضوح معرفی و توضیح دهید. این بدان معنی است که شما باید نشان دهید که نظرات متخصصان در موضوع را درک کرده‌اید و به دقت در نظر گرفته‌اید.

همچنین قوانینی وجود دارد که باید هنگام معرفی نظریه‌ها و استفاده از نقل قول‌هایی از کارهای دیگران، از آن‌ها پیروی کنید. ما نکات و پیوندهایی را برای کمک به شما در درک درست این موضوع در نوشتن Essay انگلیسی خود قرار داده‌ایم.

نحوه‌ی نوشتن Essay انگلیسی: 6 مرحله‌ی آسان

مراحل نوشتن Essay انگلیسی 

مرحله 1: مقاله خود را برنامه‌ریزی کنید. 

آیا تا به حال عبارت “شکست در آماده شدن و آماده شدن برای شکست” را شنیده‌ید؟ مطمئناً این عبارت در نوشتن Essay انگلیسی خوب صادق است. داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق، تولید یک مقاله، پایان نامه یا مقاله تحقیقاتی عالی را بسیار آسان‌تر می‌کند. در هر نوع نوشته‌ی دانشگاهی، آمادگی و برنامه‌ریزی شما مهم است. قبل از شروع به نوشتن، مطمئن شوید که یک طرح دقیق را کامل کرده‌اید. البته، در حالی که مقاله خود را می‌نویسید، ممکن است بخش‌هایی از طرح اصلی خود را تغییر دهید – اما فقط در صورتی که مطمئن باشید دلیل خوبی برای ایجاد این تغییرات وجود دارد.

در ادامه چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا افکار خود را به طور موثر برنامه‌ریزی کنید تا نوشتن Essay انگلیسی بسیار آسان‌تر شود.

نحوه برنامه‌ریزی نوشتن Essay انگلیسی 

–  سوال Essay انگلیسی را با دقت مطالعه کنید. مطمئن شوید که آن را کاملا درک کرده‌اید. آن را به طور کامل بنویسید و سپس سعی کنید آن را با کلمات مختلف بیان کنید. وقتی شروع به نوشتن تکلیف می‌کنید این به شما کمک می‌کند.

– زیر مهم‌ترین کلمات (کلمات کلیدی) در سوال Essay انگلیسی خط بکشید. مطمئن شوید که آن‌ها را درک می‌کنید – از یک فرهنگ لغت یا بانک مترادف برای کمک به شما استفاده کنید. کلمات کلیدی را در Essay انگلیسی تعریف کنید، اما با استفاده از کلمات خودتان.

– «نقشه ذهنی» روی یک تکه کاغذ بزرگ ایجاد کنید. سؤال Essay انگلیسی را در وسط بنویسید و سپس آن را با کلمات کلیدی، ایده‌ها یا نقل قول‌هایی که می‌خواهید در مطالب خود بگنجانید، احاطه کنید. 

–  کارهای تحقیقاتی را که باید تکمیل کنید تا Essay انگلیسی خود را به خوبی بنویسید فهرست کنید. این شامل تمام کتاب‌های درسی مربوطه، و همچنین نویسندگان برجسته‌ای است که با نقل قول‌ها به آن‌ها اشاره خواهید کرد. 

– استدلال خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که منطقی باشد. برای نوشتن یک Essay انگلیسی عالی، باید به سوال کاملا پاسخ دهید. این بدان معناست که شما باید فکر مستقلی نشان دهید و استدلال خود را به شیوه‌ای هوشمندانه و قانع کننده ارائه کنید.

–  فرد مناسبی را انتخاب کنید و برای نوشتن خود ثبت نام کنید. اکثر متون دانشگاهی باید در ثبت رسمی نوشته شوند. اگرچه نباید از اولین شخص در یک مقاله استفاده کنید (“من”)، اما همچنان مهم است که توانایی خود را در تفکر انتقادی نشان دهید. 

–  تصمیم بگیرید که Essay انگلیسی شما دارای چند بخش باشد. این به تعداد کلمات مورد نیاز بستگی دارد، اما در اینجا یک طرح بخش ساده برای شروع شما وجود دارد:

مثال: ساختار Essay انگلیسی

– مقدمه: سوال را بازنویسی کنید تا نشان دهید آن را در زمینه مطالعات خود درک می‌کنید. کمی بعد (در مرحله 3) به نقل قول – با یک مثال مفید – نگاه خواهیم کرد.

– متن اصلی 1 – استدلال اصلی خود را در ابتدای مقاله خود با نکاتی که به دقت در نظر گرفته شده برای توجیه آن ارائه دهید. نشان دهید که در مورد موضوع مطالعه کرده‌اید و به خوبی از نظریه یا ایده‌های مربوطه مطلع هستید.

– متن اصلی 2 – نشان دهید که استدلال‌های کلیدی را در برابر موضوع اصلی خود می‌دانید و از ارجاعات به آن‌ها استفاده کنید.

– متن اصلی 3 – توضیح دهید که چرا استدلال اصلی شما درست یا موجه است، با استفاده از نکات باقی مانده از تحقیق خود.

– تیجه‌گیری – با بازگشت به سؤال اصلی، Essay انگلیسی خود را خلاصه کنید و مطمئن شوید که به آن پاسخ کامل و واضح داده‌اید.

مرحله 2: در مورد موضوع تحقیق کنید.

هر نوشته آکادمیک – خواه یک مقاله کارشناسی، پایان نامه کارشناسی ارشد یا مقاله تحقیقاتی پسا دکتری باشد – به تحقیقات دقیق و مرتبط نیاز دارد. با این حال، تحقیق برای یک مقاله به زبان انگلیسی نیازی به یک فرآیند دشوار یا دردناک نیست! یادگیری نحوه‌ی تحقیق موثر و کارآمد در زمان و استرس شما صرفه جویی می‌کند. به یاد داشته باشید که حتی از متخصصان دانشگاهی نیز انتظار نمی‌رود که مطلقاً همه چیز را بدانند. همه ما هر روز چیز جدیدی یاد می‌گیریم. با این حال، مهم است که تمام نوشته‌های آکادمیک آمادگی نویسنده را برای کشف انواع حقایق و نظریه‌ها و بحث انتقادی درباره آنها نشان دهد.

تفکر انتقادی چیست؟

نحوه‌ی نوشتن Essay انگلیسی: 6 مرحله‌ی آسان

(تفکر انتقادی) به معنای تفکر منطقی و عقلانی درباره حقایق، ایده‌ها و مفاهیم و همچنین ارتباطات احتمالی بین آن‌هاست. تفکر انتقادی با تفکر روزمره متفاوت است. این یک مهارت ضروری برای هر دانشجوی کالج یا دانشگاهی است که به هر زبانی تحصیل می‌کند – نه فقط انگلیسی. در نوشتن Essay انگلیسی، باید نشان دهید که می‌توانید مهارت‌های تفکر انتقادی خود را به وضوح توضیح دهید. تفکر روزمره کاری است که اکثر ما همیشه انجام می‌دهیم – معمولاً نیازی به تلاش ندارد. تفکر انتقادی برعکس این است. زمانی است که ما عمداً از قدرت تجزیه و تحلیل خود، همراه با دانش و تحقیق خود برای تولید یک نظریه یا استدلال در مورد چیزی استفاده می‌کنیم.

چگونه به زبان انگلیسی انتقادی فکر کنیم (و بنویسیم)؟

تفکر انتقادی شامل چندین مهارت از جمله: مفهوم سازی، تحلیل، پالایش و ارزیابی است.

– مفهوم سازی: مفهوم سازی به معنای ترکیب بخشی از اطلاعات برای تشکیل یک ایده یا مفهوم جدید است.

– تجزیه و تحلیل: تجزیه و تحلیل به معنای مطالعه دقیق یک واقعیت، ایده یا مفهوم با استفاده از تفکر و تحقیق مستقل برای کشف معنا یا اعتبار آن است.

– پالایش: پالایش به معنای تجزیه چیزی به اجزاء اساسی آن است. به عبارت دیگر، تمام اطلاعات غیر ضروری را خارج کرده و مهم‌ترین اطلاعات، ایده‌ها یا حقایق را به صورت واضح و مختصر ارائه کنید.

– ارزشیابی: ارزشیابی به معنای درک یک ایده، فکر یا استدلال و بررسی دقیق یا مفید بودن آن است. بخش کلیدی تفکر انتقادی این است که بپذیریم همه استدلال‌ها برابر نیستند و بتوانیم توضیح دهیم چرا برخی از آن‌ها معتبرتر از دیگران هستند.

– شما همچنین باید کار خود را بعد از نوشتن Essay انگلیسی خود ارزیابی کنید تا ببینید کجا می‌توان پیشرفت کرد. این یک مرحله مهم برای تکمیل قبل از ارسال Essay انگلیسی خود برای امتیاز‌دهی است.

مرحله 3: یک مقدمه عالی بنویسید.

برای ایجاد یک مقدمه عالی برای یک Essay انگلیسی، باید دو کار را انجام دهید:

  • نشان دهید که سوال را کاملاً درک می‌کنید. 
  • استدلال خود را به وضوح معرفی کنید.

در ادامه نحوه‌ی انجام این کار آمده است:

  • نشان دهید که سوال را درک می‌کنید. 

مهم‌ترین چیز این است که به شما نشان دهیم که سوالی را که در Essay انگلیسی ، تکلیف یا پایان نامه خود به آن پاسخ می‌دهید، درک می‌کنید. باید از انگلیسی واضح و مختصر استفاده کنید. یک راه ساده برای انجام این کار این است که سؤال Essay انگلیسی را در مقدمه Essay خود بازنویسی کنید.

نقل قول چیست؟

ترجمه به معنای توضیح معنای یک عبارت یا سوال با استفاده از کلمات و ساختارهای گرامری مختلف است. در نوشتن آکادمیک، این نشان می‌دهد که شما یک نکته را درک می‌کنید و می‌توانید به طور انتقادی در مورد آن فکر کنید – و آن افکار را با استفاده از انگلیسی نوشتاری واضح بیان کنید.

نحوه بازنویسی در انگلیسی

– مطمئن شوید که اولین عبارت شما در نقطه‌ای متفاوت از جمله یا سوال اصلی شروع می‌شود.

– سعی کنید برای کلمات جمله یا سوال اصلی از مترادف (کلمات جایگزینی که معنی یکسانی دارند استفاده کنید.

– اطلاعات را به عنوان مثال به دو جمله (به جای یک جمله) تقسیم کنید.

– از واژگانی که در سوال Essay انگلیسی استفاده می‌شود از کلمات متفاوت استفاده کنید.

–  از ساختار جملات متفاوتی نسبت به مواردی که در سوال تکلیف استفاده می‌شود استفاده کنید.

– استدلال خود را به وضوح معرفی کنید.

اگرچه نیازی نیست در مقدمه خود وارد جزئیات شوید، اما قطعاً باید پاسخ دادن به سؤال Essay انگلیسی را با اشاره به جهتی که استدلال شما در پیش خواهد گرفت، آغاز کنید.

در این سوال مقاله خاص، از دانش‌آموز خواسته می‌شود تا موافقت یا مخالفت خود را با دیدگاه فرانکلین بیان کند. بنابراین، بیان استدلال موافق یا مخالف نقل قول در اینجا اهمیت ویژه‌ای دارد. به یاد داشته باشید که هرگز نباید از اول شخص (“I”) در نوشتن آکادمیک استفاده کنید، مگر اینکه به طور خاص درخواست شود:

مثال:

“This essay aims to demonstrate why today’s educators should take inspiration from Franklin by adopting an experiential approach to delivering lessons.” Do you agree or disagree?

مرحله 4: استدلال خود را ارائه دهید.

هنگام نوشتن Essay انگلیسی، ایده‌ی خوبی است که هر دو طرف استدلال را در بخش اول متن اصلی مقاله خود توضیح دهید (بدنه 1). این کمک می‌کند تا نشان دهید که سؤال را تجزیه و تحلیل کرده‌اید و اهمیت در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف را درک کرده‌اید. گنجاندن آثار نویسندگان و نظریه پردازان برجسته در رشته تحصیلی خود نیز نشان می‌دهد که شما تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده‌اید. 

مرحله 5: از نقل قول‌ها به طور موثر استفاده کنید.

همانطور که در بخش تحقیق (مرحله 2) این بخش گفتیم، در نظر گرفتن کار و نظریات متخصصان برجسته در موضوعی که در مورد آن می‌نویسید بسیار مهم است. با این حال، ارجاع صحیح به کار افراد دیگر نیز مهم است – در غیر این صورت ممکن است به سرقت ادبی (کپی یا تقلب) متهم شوید!

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی زمانی است که از اثر شخص دیگری استفاده می‌کنید و وانمود می‌کنید که کار شماست. گاهی اوقات سرقت ادبی عمدا انجام نمی‌شود، بلکه فقط نتیجه ارجاع بد است.

سرقت ادبی برخلاف قوانین در همه دانشگاه‌های انگلستان است و می‌تواند باعث شود که دانشجو در یک تکلیف مردود شود – یا در بدترین حالت ممکن است از آن‌ها خواسته شود که دوره را بدون فارغ‌التحصیلی ترک کنند!

مرحله 6: با یک نتیجه‌گیری قوی پایان دهید.

در اینجاست که فرصت نهایی خود را دارید تا نکات اصلی خود را خلاصه کنید، هر تحقیقی را که انجام داده‌اید برجسته کنید و افکار خود را جمع آوری کنید تا با یک نتیجه‌گیری قوی و قانع کننده به پایان برسانید.

یک نتیجه‌گیری Essay انگلیسی عالی توانایی شما را در اصلاح اطلاعات پیچیده و خلاصه کردن یک استدلال به زبان انگلیسی واضح و مختصر نشان می‌دهد.

نقل قول برای معرفی یک Essay انگلیسی مهم است، در حالی که خلاصه کردن برای نتیجه‌گیری مهم است. 

چگونه خلاصه کنیم؟

–  مقاله خود را حداقل دو بار بخوانید. نکات کلیدی چیست؟

–  این نکات کلیدی را شناسایی کرده و با استفاده از کلمات مختلف بازنویسی کنید.

–  وقتی این نکات کلیدی با هم ترکیب می‌شوند چه معنایی دارند؟ 

این را بنویسید و مطمئن شوید که دوباره به سوال مقاله اصلی مراجعه کرده‌اید. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با 6 مرحله‌ی آسان برای نوشتن Essay انگلیسی آشنا کنیم. اگر نظری راجع‌به نوشتن بهتر دارید با ما به اشتراک بگذارید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =