• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

نکاتی برای یادگیری دو زبان به صورت همزمان

یادگیری یک زبان جدید، همیشه می‌تواند یک دستاورد مفید و رضایت بخش باشد. اما برخی از افراد به هر دلیلی، تمایل دارند دو زبان جدید را به صورت همزمان یاد بگیرند. اما آیا این کار ممکن است؟ یادگیری زبان، تعهد و زمان زیادی می‌طلبد. همه چیز از درک گرامر جدید گرفته تا کشف واژگان و تلفظ آن‌ها، به دقت و تمرین زیادی نیاز دارد. بدون شک وقتی صحبت از یادگیری دو زبان در میان باشد، این تلاش‌ها دوبرابر خواهد شد.

خبر خوب این است که اگر به درستی بتوانید پیش بروید، امکان یادگیری دو زبان به صورت همزمان برای شما وجود خواهد داشت. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این چیزی است که می خواهید امتحان کنید یا خیر، در این مطلب در مورد مزایا و معایب یادگیری همزمان دو زبان صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این، نکات مفیدی در این خصوص به شما آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید!

مزایا و معایب یادگیری دو زبان به صورت همزمان

وقتی از خود می ‌پرسید که: “آیا یادگیری دو زبان همزمان اشکالی ندارد؟” باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید. در اینجا ما به برخی از مزایا و معایب این کار اشاره می‌کنیم که بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.  

مزایا:

به طور کلی در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

اگر یادگیری دو زبان را به صورت همزمان آغاز کنید، مهارت‌های هر دو را سریع‌تر به دست می‌آورید. اما باید زمان خود را به صورت درستی تقسیم‌بندی کنید و برای هرکدام به اندازه کافی زمان بگذارید.

فرصت‌های شغلی خود را سریعتر افزایش خواهید داد.

بدون شک تسلط به دو زبان جدید، فرصت‌های شغلی بیشتری را پیش روی شما قرار خواهد داد. اگر دانستن یک زبان اضافی می‌تواند روی موفقیت شما تاثیرگذار باشد، پس یادگیری آن منطقی به نظر می‌رسد.

تنوع دارید!

مهم نیست که چقدر برای یادگیری یک زبان انگیزه دارید، طبیعی است که هرچندوقت یکبار با بی‌حوصلگی و خستگی از آن زبان مواجه شوید. درواقع نمی‌توان 100% روی چیزی متمرکز ماند. نکته خوب در مورد یادگیری دو زبان به طور همزمان این است که شما در روند یادگیری خود تنوع دارید و دچار این بی‌حوصلگی‌ها نخواهید شد.

معایب:

ممکن است دو زبان را قاطی کنید.

یادگیری دو زبان به طور همزمان می‌تواند باعث اشتباه گرفتن این دو زبان شود. برای مثال ممکن است یک کلمه را با کلمه دیگری اشتباه بگیرید. این مشکل به خصوص در مواقعی که دو زبان تا حدودی شبیه به هم باشند، بیشتر خواهد شد.

ممکن است سرعت یادگیری شما کند شود.

در بالا ذکر کردیم که با یادگیری همزمان دو زبان می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید. اما این تنها در صورتی است که زمان کافی داشته باشید و به خوبی برنامه‌ریزی نمایید. اگر زمان محدودی برای یادگیری دارید و باید آن زمان را بین دو زبان تقسیم کنید، ممکن است پیشرفت شما در مدت طولانی‌تری اتفاق بیفتد.

نکات مفید برای یادگیری دو زبان به طور همزمان

نکاتی برای یادگیری دو زبان به صورت همزمان

اگر قصد یادگیری همزمان دو زبان را دارید و تصمیمتان قطعی است، باید به نکات خاصی در این خصوص توجه داشته باشید. ما در اینجا برخی از نکات مفید که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند اشاره خواهیم کرد.

1. دو زبان متفاوت را انتخاب کنید.

به یاد دارید که قبلاً گفتیم اگر در حال یادگیری دو زبان مشابه باشید ممکن است گیج شوید؟ این مشکل در بین زبان آموزان بسیار رایج است. به عنوان مثال ایتالیایی و فرانسوی را در نظر بگیرید. مصدر «to do» در فرانسوی faire و در ایتالیایی، fare است. بنابراین نباید تعجب آور باشد که در یادگیری این دو زبان مشابه مشکل داشته باشید و آن‌ها را با هم قاطی کنید.

خوشبختانه، راهی برای دور زدن این موضوع وجود دارد. با مطالعه دو زبان که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، مانند کره ای و لهستانی، می‌توانید آنها را در ذهن خود از هم جدا کنید و دچار اشتباه نشوید.

2. آنها را جدا نگه دارید.

یکی دیگر از راه‌های مفید برای جلوگیری از اختلاط زبان‌ها، داشتن زمان‌ها و مکان‌های مطالعه جداگانه است. تمرین یک زبان صبح ها در اتاق خواب و زبان دیگر عصرها در اتاق نشیمن به سازماندهی ذهن شما کمک می‌کند. داشتن این زمان بین جلسات مطالعه همچنین فرصتی برای جذب و تأمل در مورد آنچه در یک زبان آموخته‌اید قبل از پرش به زبان دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. مهارت‌های مدیریت زمان بی عیب و نقص داشته باشید.

یادگیری همزمان دو زبان به معنای دو برابر شدن زمان مطالعه است. اگر می‌خواهید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید، باید مطمئن شوید که زمان مساوی به هر دو زبان اختصاص می‌دهید. اگر یک ساعت در روز را صرف یادگیری زبان آلمانی می‌کنید، بهتر است مطمئن شوید که یک ساعت دیگر برای اختصاص دادن به زبان ژاپنی دارید. ایجاد یک برنامه روزانه یا هفتگی که بتوانید آن را به دیوار خود آویزان کنید می‌تواند مفید باشد.

4. یک زبان آشنا و یک زبان کمتر آشنا را انتخاب کنید.

شروع به یادگیری دو زبان که برای شما کاملاً بیگانه هستند می‌تواند بسیار دشوار باشد. درعوض، سعی کنید زبانی را انتخاب کنید که به نظر برایتان آشناتر است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم نکاتی در خصوص یادگیری همزمان دو زبان به شما عزیزان آموزش دهیم. همانطور که متوجه شدید، این کار غیر ممکن نیست ولی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. با رعایت نکات گفته شده می‌توانید فرایند یادگیری خود را آغاز کنید. پس نگرانی‌ها را کنار بگذارید و با برنامه ریزی درست، این کار را هر چه سریع‌تر شروع کنید!

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =