• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

نکات کاربردی هنگام ارسال ایمیل کردن رزومه انگلیسی به دانشگاه‌ها و شرکت‌ها

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به زبان انگلیسی است. فرقی ندارد مهاجرت شما تحصیلی باشد یا شغلی، در هر صورت داشتن یک رزومه قوی می‌تواند معرف خوبی برای شما باشد. از آن جایی که این رزومه آینده شغلی یا تحصیلی شما را رقم می‌زند، دانستن نکات ایمیل کردن رزومه انگلیسی برایتان بسیار ضروری خواهد بود.

در واقع در نوشتن رزومه انگلیسی، به کار بردن تکنیک‌های گرامر زبان انگلیسی یک مزیت برای شما به‌حساب می‌آید. رزومه قبل از رسیدن به دست دانشگاه یا کارفرمای خارجی، از فیلتر نرم‌افزارها عبور می‌کند و اگر مشکلی داشته باشد در مرحله اول شکست خواهد خورد. اگر قصد دارید یک رزومه انگلیسی درخور داشته باشید تا پایان این مطالب از انگلیش توربو ما را همراهی کنید. 

رزومه چیست؟

قبل از هر چیز لازم است بدانید که رزومه دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد؟ در این خصوص می‌توان گفت رزومه چکیده‌ای از سوابق شغلی یا تحصیلی شما در قالب یک متن است. درگذشته افراد جویای کار با حضور در دفتر کارفرما به شرح از سوابق خود می‌پرداختند. طی سال‌های اخیر این روش‌های سنتی دیگر منسوخ شده‌اند. 

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ارسال رزومه به دانشگاه‌ها و شرکت‌ها، ایمیل کردن آن است. در واقع ایمیل کردن راهی بسیار آسان، سریع و کم‌هزینه است که این روزها رایج‌ترین روش برای ارسال رزومه به‌حساب می‌آید.

نکات کاربردی هنگام ارسال ایمیل کردن رزومه انگلیسی به دانشگاه‌ها و شرکت‌ها

تفاوت رزومه با cv در چیست؟

از آنجایی که هدف ما در این مقاله رزومه انگلیسی است، بحث cv نیز مطرح می‌شود. دوستانی که قصد ارسال رزومه به خارج از کشور را دارند می‌دانند که در اکثر مؤسسات آموزشی در کنار رزومه، از شما cv نیز می‌خواهند. شاید فکر کنید این دو تفاوتی با هم ندارند که تا حدودی درست است؛ اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها به چشم می‌خورد. لیست زیر تفاوت رزومه با cv را به شما عزیزان نشان می‌دهد:

  • رزومه غالباً کوتاه و در حد یک صفحه است اما cv می‌تواند چند صفحه باشد.
  • رزومه معمولاً برای یافتن شغل و cv برای پذیرش تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نکته را به یاد داشته باشید که در اروپا، رزومه و cv تفاوتی ندارند.

در ادامه نکات ایمیل کردن رزومه انگلیسی را به طور مفصل با شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

مهم‌ترین نکات ایمیل کردن یک رزومه انگلیسی

همان‌طور که اشاره کردیم، رزومه می‌تواند آینده شما را تغییر دهد؛ پس نحوه نوشتن آن بسیار مهم است. در این بخش قصد داریم نکات کلیدی رزومه انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به دنبال آموزش نوشتن رزومه انگلیسی هستید خواندن این بخش را از دست ندهید.

احوالپرسی نکنید!

فراموش نکنید که رزومه شما باید رسمی و مودبانه باشد. تحت هیچ شرایطی رزومه خود را با احوالپرسی شروع نکنید چون این کار حرفهای نیست. در راستای این موضوع، استفاده از کلماتی مانند hello ، hi، hey و… جایز نیست. اگر میخواهید یک شروع حرفه ای داشته باشید کارفرمای خود را با dear صدا بزنید.

آگهی را به ‌دقت مطالعه کنید

مطالعه دقیق آگهی می‌تواند بهترین راهنمای شما در نوشتن یک رزومه حرفه‌ای باشد. به‌عنوان یک ترفند دیگر می‌توانید قسمت about us شرکت را مطالعه کنید. این کار به شما یک درک کلی از اهداف شرکت موردنظر می‌دهد که می‌توانید رزومه خود را با آن هماهنگ کنید. همچنین این کار باعث می‌شود تا شانستان برای پذیرش افزایش پیدا کند.

از حروف بزرگ استفاده نکنید!

اگر تمام کلمات را با حروف بزرگ بنویسید خواندن بسیار سخت خواهد شد. به همین دلیل توصیه ما  این است که این کار را انجام ندهید. از طرف دیگر، اگر تمام کلمات را با حروف بزرگ بنویسید، موجب می‌شود تا در ذهن خواننده فردی خشمگین باشید.

پیوست‌ها را فراموش نکنید

فراموش‌کردن پیوست‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت رویایی شود. اگر قرار است cv را  در پیوست‌ها قرار دهید؛ مطمئن شوید که قرار گرفته باشد.

استفاده از رزومه‌های تکراری ممنوع

اگر به شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلفی رزومه می‌فرستید، از رزومه‌های مشابه و تکراری استفاده نکنید. 

داستان‌نویسی نکنید!

رزومه شما قرار نیست که خاطرات زندگی شما باشد. شما باید یک متن کوتاه و حرفه‌ای ارائه دهید. این متن مفید و کوتاه باید شامل شغل فعلیتان و پتانسیل‌های شما برای آینده باشد. این نکته از مهمترین نکات ایمیل کردن رزومه انگلیسی است.

از کلمات مناسب استفاده کنید

قدرت کلمات را دست کم نگیرید. استفاده از کلمات مناسب در جای مناسب می‌تواند نظر خواننده را به شما جلب کند. 

مرموز باشید!

درست است که رزومه‌تان باید معرف شما باشد؛ اما لازم نیست تمام استراتژی‌های خود را در رزومه بیاورید. شما باید در عین نشان دادن توانایی‌های خود، قسمتی از کارتان را به صورت راز نگه دارید. به‌عبارت دیگر، کنجکاو کردن کارفرما می‌تواند ورق را به نفع شما برگرداند.

ذکر دوره‌ها

اگر دوره یا سمیناری را گذرانده‌اید، آن را حتماً در رزومه خود ذکر کنید. فراموش نکنید که آموزش‌های آنلاین در دنیا طرف‌داران بسیار زیادی دارد پس اگر دوره‌های آنلاین را گذرانده‌اید آن را با کارفرما در میان بگذارید.

نکات کاربردی هنگام ارسال ایمیل کردن رزومه انگلیسی به دانشگاه‌ها و شرکت‌ها

نکات نگارشی را رعایت کنید!

یکی از ضروری‌ترین نکات ایمیل کردن رزومه انگلیسی، رعایت دستور زبان و نکات نگارشی است. نامه‌ای را تصور کنید که در آن دستور زبان به‌درستی رعایت نشده است، آیا این متن قابل خواندن است؟ آیا می‌توان به نویسنده این متن اعتماد کرد؟ پیشنهاد می‌کنیم به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چگونه رزومه انگلیسی خود را ایمیل کنیم؟

اکیداً توصیه می‌کنیم که برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی، از یک آدرس ایمیل معتبر استفاده کنید. نکته دیگر مشخص کردن موضوع است. بعد از مشخص کردن موضوع، فایل‌هایی که قرار است ایمیل کنید را مرور کنید. این مرحله را با دقت کامل انجام دهید که هیچ فایلی را از قلم نیندازید. متنی که  قرار است در ایمیل خود بنویسید را آماده کنید. این متن باید رسمی و کوتاه باشد و در بدنه ایمیل درج شود. 

جمع‌بندی

نوشته رزومه و ایمیل کردن آن، کار سختی نیست؛ اما نیازمند رعایت یک‌سری نکات است. در مطالبی که مطالعه کردید؛ تلاش کردیم تا نکات مهم ایمیل کردن رزومه انگلیسی را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر این نکات را به‌درستی رعایت کنید می‌توانید امیدوار باشید که از شرکت یا دانشگاه مدنظرتان پذیرش بگیرید. امیدواریم خواندن این مطالب، شما  را یک گام دیگر به سوی اهدافتان هدایت کرده باشد.

برخی از سؤالات متداول

رزومه را باید در چه قالبی ارائه دهیم؟ 

ارسال رزومه از راه دور معمولاً در قالب pdf صورت می‌گیرد.

نوشتن رزومه را از کدام سمت شروع کنیم؟ 

از آنجایی که متون انگلیسی از راست به چپ نوشته می‌شوند، شما هم در نوشته رزومه خود موظفید از سمت چپ شروع کنید. 

رزومه باید چند صفحه باشد؟

هدف اصلی در ارسال رزومه جلب نظر خواننده است. در این راستا توصیه می‌کنیم رزومه‌ای که ارسال می‌کنید بیشتر از 2 صفحه نباشد.

آیا می‌توانیم در رزومه از علایقمان صحبت کنیم؟ 

بله؛ اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را بادقت و ظرافت انجام دهید. اگر عقاید خود را بیش از حد نشان داده باشید ممکن است به مذاق کارفرما خوش نیاید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =