• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

هر آنچه که راجع‌به رایتینگ آزمون آیلتس باید بدانید! + 6 نکته کاربردی

هر آنچه راجع‌به رایتینگ آزمون آیلتس باید بدانید! + 6 نکته کاربردی

رایتینگ آزمون آیلتس برای ارزیابی طیف گسترده‌ای از مهارت‌های نوشتاری، از جمله اینکه چقدر در این مهارت خوب هستید، طراحی شده است. 

رایتینگ آزمون آیلتس: قالب آزمون

هر آنچه راجع‌به رایتینگ آزمون آیلتس باید بدانید! + 6 نکته کاربردی

رایتینگ آزمون آیلتس: آکادمیک 

در آزمون آیلتس رایتینگ آکادمیک به سبک رسمی باید نوشته شود. در تسک 1 یک نمودار، جدول به شما داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود که اطلاعات را با کلمات خود توصیف، خلاصه یا توضیح دهید. این ممکن است شامل توصیف و توضیح داده‌ها، توصیف مراحل یک فرآیند یا نحوه عملکرد چیزی یا توصیف یک شی یا رویداد باشد. در تسک 2 از شما خواسته می‌شود که در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل، مقاله بنویسید. 

رایتینگ آزمون آیلتس: زمان 

آزمون رایتینگ آیلتس 60 دقیقه طول می‌کشد. 20 دقیقه را روی تسک 1 و 40 دقیقه را برای تسک 2 صرف کنید. باید زمان خود را مدیریت کنید، بنابراین مطمئن شوید که پس از 20 دقیقه به تسک 2 بروید. تعداد سوالات رایتینگ آکادمیک آیلتس دو تسک می‌باشد که گفته شد. 

انواع تسک‌های رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک 

دو تسک: تسک 1 و تسک 2 که از شما خواسته می‌شود که حداقل 150 کلمه برای تسک 1 و حداقل 250 کلمه برای تسک 2 بنویسید.

آزمون رایتینگ شما توسط یک ممتحن معتبر آیلتس بررسی می‌شود. ارزش Task 2 دو برابر Task 1 در رایتینگ آزمون آیلتس است. 

رایتینگ آزمون آیلتس: جنرال 

قالب رایتینگ جنرال

موضوعات مورد استفاده در رایتینگ آزمون آیلتس جنرال مورد توجه عموم است. در تسک 1 موقعیتی به شما ارائه می‌شود و از شما خواسته می‌شود نامه‌ای بنویسید و درخواست اطلاعات یا توضیح وضعیت را بدهید. می‌توانید نامه را به سبک شخصی، نیمه رسمی یا رسمی بنویسید.

در تسک 2 از شما خواسته می‌شود که در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل، مقاله بنویسید. می‌توانید از یک سبک نسبتاً شخصی استفاده کنید.

رایتینگ آزمون آیلتس: زمان 

آزمون رایتینگ آیلتس جنرال نیز 60 دقیقه طول می‌کشد. 20 دقیقه را روی تسک 1 و 40 دقیقه را برای تسک 2 صرف کنید. باید زمان خود را مدیریت کنید، بنابراین مطمئن شوید که پس از 20 دقیقه به تسک 2 بروید. تعداد سوالات رایتینگ آزمون آیلتس جنرال نیز دو عدد است. 

انواع تسک‌های رایتینگ آزمون آیلتس جنرال 

دو تسک: از شما خواسته می‌شود که حداقل 150 کلمه برای تسک 1 و حداقل 250 کلمه برای تسک 2 بنویسید.

آزمون رایتینگ جنرال شما توسط یک ممتحن معتبر آیلتس نمره‌دهی می‌شود. ارزش Task 2 دو برابر Task 1 در رایتینگ آزمون آیلتس است. 

رایتینگ آزمون آیلتس: نکات کاربردی برای بهبود آن 

هر آنچه راجع‌به رایتینگ آزمون آیلتس باید بدانید! + 6 نکته کاربردی

رایتینگ آزمون آیلتس (IELTS) یکی از قسمت‌های مهم است که نیازمند تمرین و آمادگی است. در زیر توضیحاتی درباره رایتینگ آزمون آیلتس و راهکارهایی برای بهبود آن آورده شده است:

1. آشنایی با ساختار و نوع سوالات: در ابتدا، با ساختار و نوع سوالات رایتینگ آکادمیک آیلتس آشنا شوید. این شامل نوع تسک‌ها و نحوه پاسخگویی به آن‌ها است. برای مثال، تسک 1 آیلتس آکادمیک  شامل توصیف نمودارها و نمودارهایی است و تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله تحلیلی یا تفسیری است.

2. آشنایی با معیارهای ارزیابی: برای بهترین نتیجه در رایتینگ آزمون آیلتس، نیاز است با معیارهای ارزیابی آشنا شوید. این شامل استفاده از واژگان مناسب، ساختار جملات، ساختار پاراگراف‌ها، توسعه ایده‌ها و تنظیم موضوع است. درک این معیارها به شما کمک میکند تا مقالهای کامل و کیفی بنویسید.

3. تمرین زیاد: برای بهبود رایتینگ آزمون آیلتس، تمرین به میزان زیاد بسیار مهم است. تمرین نوشتن مقالات آکادمیک یا جنرال در موضوعات مختلف را شروع کنید. می‌توانید از منابع آموزشی یا نمونه سوالات آیلتس استفاده کنید. همچنین، می‌توانید مقالات خود را بررسی و ارزیابی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

4. افزایش دایره واژگان: دانش و استفاده از واژگان مناسب در رایتینگ آکادمیک و جنرال بسیار مهم است. به افزایش دایره واژگان خود بپردازید و از آن‌ها در نوشتن استفاده کنید. یک راه موثر برای افزایش دایره واژگان، خواندن مقالات، کتاب‌ها و منابع آکادمیک و جنرال است.

5. آشنایی با الگوهای نوشتاری: در رایتینگ آکادمیک و جنرال آیلتس، استفاده از الگوهای نوشتاری مناسب بسیار کمک‌کننده است. آشنایی با ساختار پاراگراف‌ها، ترتیب ایده‌ها و روابط منطقی بین آنها بسیار مهم است. در طول تمرین‎هایتان، به این نکته توجه کنید و الگوهای نوشتاری را بهبود بخشید.

6. بازبینی و ویرایش: پس از نوشتن مقاله، زمانی را برای بازبینی و ویرایش اختصاص دهید. بررسی املای صحیح، ساختار جملات، واژگان و نحوه ارتباط پاراگراف‌ها را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا اشکالات رایج را برطرف کنید و متنی با کیفیت و قابل قبول ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که رایتینگ آزمون آیلتس نیازمند تمرین، صبر و استمرار است. با تمرین و ارتباط مستمر با منابع آموزشی، می‌توانید در این مهارت بهبود یابید.

سوالات متداول

  • آیا آزمون آیلتس در یک روز کامل می‌شود؟

اجزای Listening ،Reading و Writing آزمون همیشه بلافاصله پس از هم و به ترتیب تکمیل میشوند.

  • چه چیزی می‌توانم به اتاق آزمون بیاورم؟

فقط خودکار، مداد و پاک کن. تلفن‌های همراه باید خاموش و همراه با وسایل شخصی در محل تعیین شده توسط سرپرست آزمون قرار داده شوند. همچنین باید همان مدارک شناسایی را که هنگام ثبت نام برای آزمون آیلتس ارائه کرده‌اید همراه داشته باشید، زیرا توسط مدیر آزمون و آزمون دهنده اسپیکینگ بررسی می‌شود و باید با اطلاعات فرم درخواست شما مطابقت داشته باشد.

  • آیا برای تکمیل تسک 1 بیشتر از 20 دقیقه زمان می‌برد؟

نه، اما 20 دقیقه زمان توصیه شده‌ای است که باید در نظر بگیرید. اگر از زمان بیشتری استفاده می‌‍کنید، ممکن است زمان کافی برای انجام موفقیت آمیز تسک 2 نداشته باشید.

  • آیا اگر حداقل تعداد کلمات را ننویسم نمره از دست خواهم داد؟

بله، شما جریمه خواهید شد زیرا انجام تسک به طور موثر با کلمات کمتر از حداقل نیاز ممکن نیست. با این حال، برای نوشتن بیش‌تر جریمه نمی‌شوید، بنابراین باید برای هر کار بیش از حداقل بنویسید.

  • آیا کاغذ اضافی برای یادداشت‌برداری به من داده می‌شود؟

نه، بنابراین باید قبل از شروع به نوشتن در برگه پاسخ، از کاغذ سؤال برای برنامه ریزی پاسخ خود استفاده کنید.

  • رایتینگ آزمون آیلتس چگونه ارزیابی می‌شود؟

تکالیف نوشتاری بر اساس 4 معیار زیر ارزیابی می‌شوند. دستیابی به تسک/ پاسخ؛ هم‌گرایی و همبستگی؛ منبع واژگانی؛ محدوده دستوری و دقت توصیفگرهای نمره band score جداگانه برای سؤالات Task 1 و Task 2 وجود دارد.

  • آیا برای اشتباهات املایی جریمه می‌شوم؟

آره. املای دقیق بخشی از محدوده دستوری و معیارهای دقت است، بنابراین ایده خوبی است که پس از پایان نوشتن، پاسخ خود را برای اشتباهات املایی بررسی کنید.

  • برای کسب نمره باند بالا در آزمون رایتینگ آیلتس چه کار کنم؟

آماده سازی و تمرین، کلیدهای کسب یک امتیاز گروهی خوب است. توصیه می‌کنیم در یکی از دوره های رایتینگ آیلتس خود شرکت کنید تا بتوانید قبل از شرکت در آزمون، وظایف رایتینگ خود را توسط یک متخصص آیلتس ارزیابی کنید.

جمع‌بندی 

در این بخش سعی بر آن بود که شما را با اجزای رایتینگ آزمون آیلتس اشنا کنیم تا نسبت به این بخش آگاهی کامل داشته باشید. فقط برای شما تمرین نیاز تا بهترین خود در روز آزمون آیلتس باشید. (برای اطلاعات بیش‌تر به سایت اصلی سر بزنید.) 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =