• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

چند نکته کاربردی برای نوشتن رزومه انگلیسی

گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که برای موقعیت کاری پیش آمده یک رزومه انگلیسی ارسال کنید. داشتن یک رزومه مناسب تاثیر بسیاری در انتخاب شدن شما دارد؛ بنابراین بهتر است که توانایی خود را در نوشتن رزومه افزایش دهید. راهکار‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در نهایت یک رزومه قابل قبول به زبان انگلیسی داشته باشید. در ادامه ما ترفند‌هایی را در این رابطه بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کسب اطلاعات کامل شرکت و مطالعه دقیق آگهی استخدامی

شما باید رزومه‌ای را آماده کنید که با موقعیت شغلی پیش آمده متناسب باشد؛ بنابراین آن را با توجه به شرایط شرکت و شغل مدنظر بنویسید. سعی کنید که آگهی استخدامی را به طور کامل و با دقت فراوان مطالعه نمایید. با این کار شما می‌توانید موارد مهمی را مشاهده کنید و با ارتباط دادن آن با توانایی خود رزومه خوبی را بسازید.

برای این که رزومه‌ای موفق داشته باشید، به سایت شرکت مورد نظر مراجعه کنید و مطالبی را درباره آن مطالعه و بررسی نمایید. اگر بتوانید آگاهی لازم را در مورد شرکت و شیوه کاری آن به دست‌آورید، تا حد زیادی متوجه خواهید شد که چگونه رزومه‌ای نیاز خواهید داشت. 

از توضیحات اضافی بپرهیزید

برای نوشتن رزومه لازم نیست که از ابتدا تا به کنون به تمامی شغل‌هایی که تجربه کرده‌اید، اشاره کنید. توضیحات اضافی و مطالبی که با استخدامی شما در این شغل جدید مرتبط نیست، را بیان نکنید. 

اطلاعات اصلی را در ابتدا و بالای رزومه بنویسید

یکی دیگر از ترفند‌هایی که هنگام نوشتن رزومه باید به آن توجه کنید، نوشتن اطلاعات حائز اهمیت در ابتدای رزومه است. قسمت بالای رزومه معمولاً بیشتر مورد نظر قرار می‌گیرد و توجه به آن بیشتر است. برای نوشتن شماره تماس و نام خود نیازی نیست که از فونت بزرگ استفاده کنید.

برای نوشتن اعداد از کاراکتر‌های عددی استفاده کنید

یکی از ترفند‌هایی که با به کارگیری آن رزومه انگلیسی شما بیشتر به چشم می‌آید، استفاده از کاراکتر‌های عددی برای بیان ارقام است. وقتی که شما قصد دارید یک عدد یا رقم را در رزومه خود بیاورید، نوشتن آن در ابتدای جملات و به صورت عددی فرم بهتری خواهد داشت.

لغات و جملات تأثیر‌گذار به کار ببرید

چنانچه کلمات و عبارات به کار برده شده در رزومه به خوبی و به صورت متناسب بیان شده باشند، قدرت رزومه شما را بیشتر می‌کنند و امکان پذیرش آن هم بالاتر خواهد رفت.

توجه داشته باشید استفاده از لغاتی که فهمیدن مفهوم آن‌ها سخت است، در رزومه توصیه نمی‌شود. سعی کنید تفاوت مفهومی کلمات را تشخیص دهید و بهترین عبارت را به کار ببرید.

رزومه‌ای جالب توجه و کنجکاو‌کننده مهیا کنید

ر چه قدر بتوانید متن را جذاب‌تر بنویسید، مسئول استخدام کنجکاو‌تر می‌شود و برای دیدن مهارت و‌ایده‌های شما هیجان بیشتری خواهد داشت. رزومه را طوری بنویسید که گوشه‌ای از توانایی شما مشخص باشد و برای شنیدن‌ایده‌هایتان از شما دعوت به همکاری کنند.

اجازه ندهید که رزومه شما رد شود

شرکت‌ها برای استخدام نیروی جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین و ماهرترین فرد را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید رزومه شما هم جلب توجه کند و از رد شدن آن جلوگیری کنید، باید دقت داشته باشید که عبارات را بدون غلط املایی بنویسید. اسامی شغل‌هایی که مربوط به این فرصت شغلی جدید نیستند را در رزومه کم‌تر استفاده کنید. 

درخواست جستجو در گوگل درباره خود را داشته باشید

اگر مهارت شما به گونه‌ای است که با جستجو در گوگل می‌توانند کار‌های انجام شده توسط شما را ببینند، می‌توانید در رزومه خود آن را بیان کنید و بخواهید که فعالیت شما را مشاهده کنند. این روش می‌تواند تا حدی توانایی و مهارت شما در انجام کارتان را به نمایش بگذارد. معمولاً طراحان سایت، نویسندگان و . . . از این ترفند استفاده می‌کنند، اما سایر افراد هم می‌توانند از این روش برای معرفی خود به استخدام‌کننده بهره ببرند.

جمع‌بندی

زمانی که یک فرصت شغلی مناسب پیش می‌آید، متقاضیان سعی دارند که با ارائه رزومه‌ای متناسب و عالی آن شغل را به دست آورند. نوشتن یک رزومه انگلیسی برای جلب نظر شرکت‌های استخدام ‌کننده نیاز به مهارت دارد و استفاده از ترفند‌های گوناگون برای رزومه امکان دستیابی به آن شغل را بیشتر می‌کند.

در این مطلب ما ترفند‌های مختلفی را برای نوشتن رزومه‌ای موفق به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار دادیم.

برخی از سؤالات متداول

چگونه یک رزومه انگلیسی جذاب بنویسیم؟

با به کار‌گیری روش‌های مختلف مهارت هایتان را نشان دهید، اما سعی کنید که ‌ایده‌های خود را به طور کامل رو نکنید تا مسئول استخدام کنجکاوتر شود.

برای داشتن یک رزومه موفق باید چه کاری انجام دهیم؟

ترفند‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانید رزومه‌ای موفق برای خود بنویسید.

چگونه مهارت خود را برای نوشتن رزومه انگلیسی افزایش دهیم؟

با استفاده از روش‌های مختلف یادگیری زبان و ثبت نام در کلاس‌های آموزشی می‌توانید مهارت خود را تقویت نمایید.

ارائه رزومه‌های انگلیسی قدرتمند به چه چیزی نیاز دارد؟

تواناییِ استفاده از عبارات انگلیسی در جای درست و با مفهوم مناسب کمک می‌کند تا رزومه شما قوی‌تر به نظر برسد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =