• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

چگونه بهترین عملکرد خود را در روز آزمون آیلتس داشته باشیم؟

در روز آزمون آیلتس، ممکن است استرس و نگرانی احساس کنید. اما با رعایت تعدادی راه‌های موثر، می‌توانید استرس خود را کاهش داده و با آرامش به آزمون بپردازید. در ادامه، چند راهنمایی برای کنترل استرس در روز آزمون آیلتس را بررسی می‌کنیم:

کمال‌گرایی را در آزمون آیلتس کنار بگذارید!

بعضی وقت‌ها کمال‌گرایی باعث می‌شود که پیشرفت شما آنچنان که باید و شاید که انتظار داشتید نباشد؛ اما این نکته رو هم در نظر داشته باشید که همین موضوع ممکن است برای بعضی‌ها صادق باشد که کمال‌گرایی باعث افزایش عملکردشان شود و شاید بالعکس عامل ضرر رسیدن به شما شود؛ برای مثال، تلاش برای اینکه یک پاراگراف عالی فقط برای یک سوال بنویسید شما را با مشکلی روبه‌رو می‌کند که باعث می‌شود برای بقیه سوالات وقت نداشته باشید؛ از سوی دیگر ممکن است که شما بر روی رایتینگ آزمون آیلتس خود خیلی وقت گذاشته و بخواهید به آن تنوع بدهید اما باعث این شود که از موضوع خارج شوید و نهایتاً نمره شما کم می‌شود. 

پس گاهاً لازم است که ساده کار کنید و بیش از حد کمال‌گرا نباشید.

هدر دادن وقت بر روی یک سوال ممنوع!

قبل از شروع پاسخ دادن به سوالات، لازم است که چند دقیقه از وقت خود را بگذارید و مرور کنید که سوالات اصلاً چگونه هستند تا یک نمای کلی از آنچه قرار است با آن روبه‌رو شوید داشته باشید؛ این موضوع به شما این امکان را هم می‌دهد که یک برنامه‌ی منسجم برای پاسخگویی به هر سوال در ذهن خود ایجاد کنید. اگه مشاهده کردید که یک سوال زمان زیادی از شما گرفته است، به سادگی‌ از آن گذشته و به سوال بعدی بروید… سپس بعدا به آن برگردید؛ به بیان دیگر، سرعت خود برای پاسخگویی را حفظ کنید و به هر سوال زمان مشخصی را اختصاص دهید. 

یک راهکار مهم برای اینکه به این روش عادت کنید انجام آزمون های تمرینی آیلتس در منزل می‌باشد که به طور خودکار شما بین مدیریت زمان خود و پاسخگویی صحیح تعادل برقرار می‌کنید؛ پس تمرین بیشتر، کسب مهارت بیشتر را در بر خواهد داشت.

از انعطاف در سوالات برای رفت و برگشت به آن‌ها استفاده کنید!

علی‌رغم اینکه سوالات آزمون آیلتس چالش برانگیز هستند، در پاسخ به سوالات کمی انعطاف پذیری ارائه داده است. 

برخلاف آیلتس کاغذی که بصورت حضوری برگزار می‌شود، نسخه کامپیوتری آزمون آیلتس به زبان‎آموزان این امکان را می‌دهد که خیلی سریع در صفحات مختلف آزمون جاب‍جا شوند. علاوه‌بر این، یک نوار ناوبری (Navigation bar) در پایین صفحه در آزمون وجود دارد که به شما پاسخ های نزده تان را نشان می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها برگردید؛ از این قابلیت حتماً استفاده کنید برای اینکه اطمینان حاصل کنید که تمامی سوال ها را پاسخ داده‌اید.

آمادگی برای آزمون اصلی آیلتس را جدی بگیرید!

آزمون آیلتس کلید ورود به بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیاست! نه تنها آزمون شما زبان شما را نشان می‌دهد، بلکه گواهینامه بین‌المللی شناخته شده در ۹۰۰۰ سازمان و ۱۳۵ کشور جهان است! در فرآیند آماده‌سازی برای آزمون خود را با فرمت های مختلف سوالات آشنا کنید و با دادن آزمون‌های تمرینی متناوب پیشرفت خود را چک کنید؛ این کار به شما یک ایده از آنچه قرار است در واقعیت با آن روبه‌رو شوید می‌دهد تا با تمام قدرت خود وارد جلسه آزمون شوید.

چگونه بهترین عملکرد خود را در روز آزمون آیلتس داشته باشیم؟

دو روز قبل از آزمون حتما استراحت کنید!

بعضی از زبان‌آموزان به اشتباه فکر می‌کنند که تا لحظه آخر باید مطالعه کنند و تا می‌شود اطلاعات وارد ذهن خود کنند. 

بر خلاف باور عموم، این موضوع همیشه پاسخگو نیست؛ اختصاص دادن زمانی برای استراحت قبل از آزمون اصلی توسط زبان‌‎آموزان باعث می‌شود که عملکرد شما در آن روز بهتر شود و انرژی لازم در آن روز را داشته باشید. پس یک الی دو روز برای استراحت خود زمان بگذارید و حتماً شب قبل آزمون اصلی را خوب بخوابید!

مثبت فکر کنید!

داشتن ذهنیتی مثبت در روز آزمون بیش از آنچه فکر کنید بر روی شما تاثیر دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. بنابر مطالعات انجام شده، هر چه راجع‌به آزمون فکر کنید تاثیرش را در عملکرد خود و آزمون مشاهده‌ می‌کنید؛ برای مثال، اگر شما فکرهای مثبت راجع‌به خود کنید و به خودتان قوت قلب بدهید، استرس و فکرهای منفی بر شما قالب نمی‌شود و در طول آزمون اعتماد به نفس شما را به طور معجزه آسایی افزایش می‌دهد. پس با دیدگاه مثبت تا آخر آزمون ادامه دهید!

خود را غرق در زبان انگلیسی کنید!

آیلتس دادن برای کسانی که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نیست مطمئنا یک مشکل بزرگ است. پس راه حل چیست؟؟

شما باید به طور فعال و روزانه در کسب دانش زبانی تلاش کنید. این امر شامل خواندن مقالات و مجلاتی است که به آن‌ها علاقه دارید یا حتی گوش کردن و دیدن برنامه هایی که به زبان انگلیسی پخش می‌شوند؛ اما پیشنهاد انگلیش توربو به شما گوش کردن به سخنان افراد انگلیسی زبان و مکالمه با افراد مسلط به زبان انگلیسی است. پیشنهاد می‌کنیم با دیدن مدام ویدیوهای توربوتاک و یا حضور در انگلیش کافه سعی بر این داشته باشید تا یک محیط انگلیسی برای خود بسازید.

جمع‌بندی 

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با هفت نکته آشنا کنیم که باعث موفقیت زبان‌آموزان در آزمون آیلتس می‌شود اما تداوم در آن‌ها باعث به نتیجه رسیدن تلاش‌هایتان می‌شود. پیشرفت و گرفتن نتیجه مطلوب در آزمون آیلتس نیازمند تلاش و آمادگی کامل است پس تمامی تلاش خود را برای آن داشته باشید. 

برخی از سوالات متداول

آیا کمال‌گرایی باعث مشکل در پاسخگویی به سوالات آزمون می‌شود؟ 

بله – همانطور که اشاره شد، کمال‌گرایی باعث می‌شود که تلاش شما آنچنان که باید و شاید دیده نشود و آن نتیجه مطلوب حاصل نشود. 

آیا نگاه کلی به سوالات پیش از پاسخ‌گویی درست است؟ 

بله – مرور سوالات پیش از آزمون به شما این امکان را می‌دهد که یک دیدگاه کلی راجع‌به آنچه پیش روی شماست بدهد. 

برای کسی که در محیط انگلیسی زبان نیست چطور می‌تونه خودش آن محیط رو ایجاد کنه؟ 

با حضور در شعب مختلف انگلیش کافه این امر به سادگی قابل انجامه!

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =