• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

گوش دادن به پادکست انگلیسی، بهترین راهکار برای تقویت تمامی‌ مهارت‌های شما

گوش دادن به پادکست، بهترین راهکار برای بهبود زبان انگلیسی

بیشتر آموزگاران زبان انگلیسی معتقد هستند که برای ارتقا بهبود زبان انگلیسی، باید به پادکست‌ها گوش داد. علت این تاکید به این خاطر است که ثابت شده گوش دادن به پادکست به ارتقای سطح زبان‌آموزان کمک می‌کند. در این متن قصد داریم دلایل تقویت زبان انگلیسی با پادکست را برای شما بیان کنیم. مطمئنا بعد از خواندن این مطلب، شما هم گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی را در برنامه تمرینی خود قرار خواهید داد. برای دنبال کردن پادکست‌های انگلیش‌توربو می‌توانید از اینجا به چنل ما در کست‌باکس دسترسی داشته باشید.

پادکست انگلیسی، یک منبع رایگان و همیشه در دسترس

برخلاف دیگر منابع آموزشی، برای گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. شما در هر مکان و هر زمانی، می‌توانید از طریق تلفن همراه خود به پادکست گوش دهید. ممکن است در طول مسیری که به سرکار می‌روید یا شب‌ها به جای وقت گذراندن در فضای مجازی بخواهید پادکست گوش دهید. رایگان بودن این منبع یادگیری و دسترسی آسان به آن باعث می‌شود برای تمرین زبان انگلیسی مانعی نداشته باشید.

گوش دادن به پادکست انگلیسی، بهترین راهکار برای تقویت تمامی‌ مهارت‌های شما

تنوع محتوای پادکست‌ها

یکی از بزرگترین مزیت‌های پادکست‌ها، تنوع محتوایی آن است. پادکست‌ها مختلفی با موضوعات علمی، داستانی و آموزشی وجود دارد. کافی است که در حوزه مورد علاقه خود جستجو کنید تا با تعداد بی‌شماری از پادکست‌ها آشنا شوید. تنوع محتوای پادکست‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به موضوع مورد علاقه خود گوش داده و هم زمان بر روی تقویت زبان انگلیسی خود کار کنید. زمانی که از انجام دادن کاری لذت ببرید، سرعت یادگیری شما افزایش پیدا خواهد کرد.

امکان گوش دادن مجدد به پادکست

برخلاف رادیو و تلویزیون، شما بر روی پخش پادکست کنترل کامل دارید. در هنگام گوش دادن می‌توانید پخش آن را متوقف کرده و در صورت نیاز آن را به عقب برگردانید. علاوه بر آن در پادکست‌ها شما می‌توانید سرعت پخش را تنظیم و آن را به ١.۵ یا ٢ تغییر دهید. کنترل کردن پخش پادکست به شما این امکان را می‌دهد در صورتی که متوجه کلمه یا جمله‌ای نشدید، آن را مجدد گوش دهید. 

بهبود اسپیکینگ و رایتینگ به کمک پادکست

به نظر برخی افراد، پادکست‌ها فقط به ارتقای لیسنینگ کمک می‌کنند، در صورتی که این گونه نیست. بررسی‌ها نشان داده انجام برخی تمرین‌ها در هنگام گوش دادن به پادکست، در بهبود اسپیکینگ و رایتینگ افراد تاثیر می‌گذارد. به همین علت مربیان توصیه می‌کنند در هنگام گوش دادن به پادکست سعی کنید جملات را یادداشت کرده و در پایان درباره آن موضوع به صورت خلاصه صحبت کرده یا متنی را بنویسید. با انجام این تمرین به مرور زمان تاثیر آن را در ارتقای سطح زبان انگلیسی خود خواهید دید.

علاوه بر آن گوش دادن به پادکست در اسپیکینگ شما تاثیر می‌گذارد. شما کم کم با جملات مختلف آشنا شده و متوجه می‌شوید که در پاسخ برخی سوال‌ها چه جملات و کلماتی را به کار ببرید. این جملات و کلمات در ذهن شما ماندگار شده و در هنگام مکالمه آن‌ها را به یاد می‌آورید. 

پادکست انگلیسی، بهترین منبع برای ارتقای لیسنینگ

در پادکست انگلیسی شما این امکان را دارید که به صحبت‌های انگلیسی رایج گوش دهید. لهجه مردم و کلماتی که در سخنرانی‌ها یا در مکالمه‌های روزانه خود به کار می‌برند با محتوای کتاب‌های آموزشی کمی متفاوت است. کتاب‌های آموزشی به شما کمک می‌کند که با اصول و قواعد این زبان آشنا شوید. اما برای استفاده از این قواعد باید در محیطی که مردم آن انگلیسی زبان هستند قرار بگیرید. برای این کار نیازی نیست به کشورهای مختلف سفر کنید. پادکست‌ها شما را در چنین محیطی قرار می‌دهند. افراد بسیاری از این موضوع می‌ترسند که نتوانند متوجه مکالمه‌های مردم انگلیسی زبان شوند. گوش دادن به پادکست باعث می‌شود زمانی که در چنین محیطی قرار گرفتید بتوانید به راحتی متوجه مکالمه‌ها شوید و گفتگو کنید.

در پایان باید این موضوع را در نظر بگیرید که تمرین کردن به وسیله پادکست، تاثیر خود را در طولانی مدت نشان می‌دهد. ممکن است انتظار داشته باشید که به وسیله پادکست‌ها، سطح‌تان در زبان انگلیسی در کوتاه مدت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. اما چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. شاید بتوانید قواعد و اصول کتاب‌های آموزشی را در کوتاه مدت بیاموزید، اما برای آن که بتوانید در آزمون‌های بین‌الملل شرکت کرده یا در کشوری انگلیسی زبان به صورت حرفه‌ای و با تسلط کامل صحبت کنید، نیازمند تمرین طولانی مدت هستید.

شما چه تجربه‌ای در رابطه با یادگیری انگلیسی با پادکست دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران بتوانند از آن استفاده کنند.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =