• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

ریچل، مانیکا، فیبی، راس، چندلر و جویی. سریال Friends در سال 1994 پخش شد. این سریال 10 فصل داشت. این برنامه تلویزیونی یکی از نمادین‌ترین و تاثیرگذارترین سریال‌های کمدی قرن بیستم است. امروز، ما در مورد اینکه چرا “دوستان” یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی است، بحث خواهیم کرد‌.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

چرا انگلیسی را با فرندز یاد بگیریم؟

یکی از دلایلی که معتقدیم Friends بهترین برنامه تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی است این است که مفهوم کاملی دارد. داستان درباره یک گروه شش نفره از دوستان است که دور یک میز در کافه می‌نشینند و درباره همه فراز و نشیب‌های زندگی صحبت می‌کنند.

بنابراین زبان مورد استفاده آن‌ها روزمره و کاربردی است. شما هم زمان زیادی را صرف صحبت با دوستان خود می‌کنید، درست است؟
به علاوه، سریال فرندز یک سیتکام است. سیتکام به معنی “کمدی” است. نمونه‌های دیگری از سریال‌های کمدی How I Met Your Mother ،The Office و The Big Bang Theory هستند.
ما معتقدیم که Friends برای زبان‌آموزان انگلیسی ساده‌ترین است، زیرا هضم آن آسان است.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز بهتر از دیگر سریال‌هاست زیرا زبان مورد استفاده در Friends به اندازه برنامه تلویزیونی The Big Bang Theory که مملو از اصطلاحات علمی و اصطلاحات آکادمیک است، چالش‌برانگیز نیست.
اگر هنوز عادت به تماشای سریال‌های تلویزیونی برای بهبود زبان انگلیسی خود ندارید، Friends بهترین برنامه برای شروع است. بیشتر واژگانی که در Friends استفاده می‌شود حول فعالیت‌های روزانه مانند معاشرت با دوستان، کار در دفتر، خوردن یک وعده غذایی در رستوران و سوار هواپیما شدن است.
نمایش‌هایی مانند Game of thrones عالی هستند، اما بعید است که از بیشتر واژگان استفاده شده در این نوع سریال‌ها استفاده کنید.

با حمایت مطالعات آکادمیک

یکی دیگر از دلایلی که یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز بسیار عالی است، این است که مطالعات آکادمیک نشان داده است که در مقایسه با سایر سریال‌ها، Friends به خوبی نشان‌دهنده نحوه صحبت کردن بیشتر آمریکایی‌ها است.

نه تنها این، بلکه Friends به قدری سریال محبوب در ایالات متحده بوده است که بر نحوه صحبت آمریکایی‌ها و حتی بریتانیایی ها تأثیر گذاشته است! بیش‌تر این‌ها به زبان عامیانه مربوط می‌شود.
به عنوان مثال، استفاده از “so” به عنوان تاکید‌ کننده در گفتار روزمره به لطف فرندز رایج شد.
این سریال به شما کمک می‌کند تا تلفظ خود را بهبود بخشید.
یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز برای بهبود تلفظ از بهترین روش‌ها است. هنگامی که بومیان برخی صداها را هنگام صحبت کردن کاهش می‌دهند، قطع و وصل می‌کنند، به این کار Connected speech یا گفتار متصل می‌گوییم.

یادگیری گفتار متصل به شما کمک می‌کند نه تنها زبان انگلیسی سریع‌تر را راحت‌تر بفهمید، بلکه به شما کمک می‌کند هنگام صحبت کردن به انگلیسی با کسی، طبیعی‌تر به نظر برسید.

تأثیر فرهنگی

علاوه بر این، Friends تأثیر فرهنگی زیادی داشته است که حتی امروز نیز ادامه دارد. اکثر آمریکایی‌ها حداقل چند قسمت از این سریال را دیده‌اند و حتی کسانی که ندیده‌اند، فرهنگ پاپ مرتبط با این سریال را می‌شناسند.
برای مثال، پس از تماشای ریچل، مانیکا، فیبی، راس، چندلر و جویی که اکثراً در Central Perk، کافی‌شاپ ساختگی مجموعه، با هم بودند، دور هم جمع شدن با دوستان در کافی‌شاپ‌ها عادی شده است.
شخصیت ریچل گرین با بازی جنیفر آنیستون در طول پخش برنامه که در دهه 90  محبوبیت زیادی پیدا کرد، موهای خود را کوتاه کرد. در واقع، آنقدر محبوب شد که بسیاری از مردم هم موهای خود را کوتاه کردند.

تعداد کمی از برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند چنین تأثیری زیادی در مد داشته باشند.
نقل قول‌های معروف از فرندز نیز در اطراف زیاد است. جویی “How you doing”  و راس “We were on a break”  دیالوگ‌هایی هستند که مردم تا به امروز آن‌ها را می‌شناسند.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

1. تمرین فعال در مقابل تمرین منفعل

بین تماشای یک برنامه تلویزیونی برای تفریح و تماشای یک برنامه تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی تفاوت وجود دارد. وقتی یک برنامه تلویزیونی را برای تفریح تماشا می‌کنید، تمرکز شما روی داستان و لذت بردن از آن است. وقتی یک برنامه تلویزیونی را برای مطالعه انگلیسی تماشا می‌کنید، تمرکز شما بر روی زبان است.

باید مکث کنید، تکرار کنید، دوباره به برخی از بخش‌ها گوش دهید و یادداشت برداری کنید. مطمئن شوید که همه این کارها را در روال مطالعه خود ترکیب کرده‌اید.

2. یک قسمت را حداقل دو بار تماشا کنید.

یکی از خوبی‌های Friends این است که قسمت‌ها فوق‌العاده کوتاه هستند. شما می‌توانید تماشای یک قسمت کامل را تنها در 20 دقیقه به پایان برسانید. ابتدا قسمت را با صدا و زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

دوم اینکه دوباره کل قسمت را بدون زیرنویس ببینید. من تضمین می‌کنم که هنگام تماشای بار دوم چیزهای بیشتری متوجه خواهید شد! و این تنها 40 دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

3. یک دفترچه لغات داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که یک دفترچه برای ثبت تمام کلمات انگلیسی، افعال عبارتی و اصطلاحاتی که از این مجموعه خواهید آموخت، دارید.  یادداشت‌های خود را اغلب، حداقل یک بار در هفته مرور کنید. همچنین، سعی کنید از واژگان جدیدی که یاد می‌گیرید در هنگام مکالمه با افراد استفاده کنید.

نتیجه

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان است. میزان واژگان، گفتار متصل و دانش فرهنگی که از تماشای این نمایش به دست می‌آورید خیره‌کننده است.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =