• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان انگلیسی و رسیدن به تسلط کامل، می‌تواند زمان‌بر و چالش‌برانگیز باشد و زمان لازم برای آن به عوامل متعددی بستگی دارد. برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در سطح مبتدی، به طور معمول حداقل 70 ساعت زمان نیاز است. از جمله عوامل تاثیرگذار عبارت‌اند از:

  • آیا یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه امکان پذیر است؟
  • زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی
  • نمره‌بندی آیلتس  و تافل طبق جدول ارزیابی CEFR
  • عوامل موثر در یادگیری زبان انگلیسی
  • منظور از انگلیسی روان چیست؟
  • چقدر طول می‌کشد تا آیلتس بگیریم؟

برای دستیابی به پاسخی دقیق‌تر، ادامه این مطلب می‌تواند راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهد. اگر برایتان سوال است که چقدر طول می‌کشد تا بتوانید زبان انگلیسی را به طور روان صحبت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیا یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه امکان پذیر است؟

برای رسیدن به سطح قابل قبولی در زبان انگلیسی سه ماه، زمان زیادی نیست. این بستگی به شما دارد که چقدر برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنید. همانطور که پیش از این گفتیم، در 70 ساعت می‌توانید به سطحی از زبان انگلیسی برسید که بتوانید راجع به اتفاقات روزمره خود در زمان حال و گذشته صحبت کنید.

چطور می‌توانم در سه ماه انگلیسی یاد بگیرم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه بهتر است بدانید که باید از همان ابتدا به خودتان سخت بگیرید! چون نیاز است تا هر روز تایمی از روز خود را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید. همچنین، نیاز است تا برای خود هدف‌های کوتاه و بلندمدت مشخص کنید.

نکات کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی در 3 ماه:

  • سعی کنید تا نام تمامی وسایل اطراف خود را به انگلیسی یاد بگیرید.
  • صبور باشید و ابتدا از ساختن جملات کوتاه شروع کنید.
  • کارهای روزمره خود را قبل از خواب به زبان انگلیسی تکرار کنید تا درک بهتری از افعال و زمان‌ها داشته باشید.
  • با تماشای ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام و دیدن فیلم‌ و سریال‌های انگلیسی زبان، یک محیط مصنوعی انگلیسی برای خود درست کنید.
  • راجع به غذا، کتاب، فیلم، شخص و … مورد علاقه‌تان جملات انگلیسی بسازید.
  • سری به وبلاگ و صفحات انگلیسی زبان در دنیای اینترنت بزنید.

در رابطه با یادگیری سریع زبان انگلیسی استفاده از سایت آموزش زبان نیز بسیار کمک کننده است.

چطور می‌توانم در سه ماه انگلیسی یاد بگیرم؟

زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی

برای دانستن مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است که کمی با CEFR آشنا شوید. CEFR استاندارد معیارسنجی زبان انگلیسی است و مشخص می‌کند که شما در چه سطحی قرار دارید. در واقع وقتی شما به یک آموزشگاه زبان انگلیسی می‌روید و شما را تعیین سطح می‌کنند، براساس همین معیارها است. بهتر است بدانید که برای دانستن زمان دقیق اینکه چقدر طول می‌کشد زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید زمان لازم از یک سطح به سطح بعدی را بدانید. در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

سطح Level CEFR زمان لازم
مبتدی Beginner A1 70 ساعت
Elementary A2 180 تا 200 ساعت
متوسط Intermediate B1 350 تا 400 ساعت
Upper Intermediate B2 500 تا 600 ساعت
پیشرفته Advanced C1 700 تا 800 ساعت
Proficient C2 1000 تا 1200 ساعت

سطح A1 | مبتدی

برای رسیدن به اولین سطح در زبان انگلیسی نیاز دارید تا 70 ساعت مطالعه داشته باشید. بعد از گذراندن این زمان، شما می‌توانید خود را به انگلیسی معرفی کنید، با دیگران سلام و احوال‌پرسی کنید و روتین خود را تعریف کنید. اولین سطح شما در این ارزیابی Beginner نام دارد.

سطح A2 | مبتدی رو به بالا

برای رسیدن به سطح A2 در زبان انگلیسی نیاز است تا بین 180 تا 200 ساعت مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید. بعد از سپری کردن این مقدار زمان، شما می‌توانید تا راجع به موضوعات ساده با دوستانتان در زبان انگلیسی صحبت کنید، اطلاعات مهم و پایه را ردوبدل کنید و در شرایط سخت به قول گفتنی گلیم خود را از آب بکشید بیرون! دومین سطح شما Elementary است.

سطح B1 | متوسط

350 تا 400 ساعت زمان نیاز است تا به این سطح از زبان انگلیسی برسید. با رسیدن به این سطح شما می‌توانید هنگام سفر به یک کشور انگلیسی زبان به سادگی به انجام کارهای خود برسید و بدون هیچ مشکل با دیگران ارتباط برقرار کنید. سومین سطح در این جدول Intermediate یا همان متوسط است.

سطح B2 | متوسط رو به بالا

معمولا افرادی که می‌پرسند چقدر زمان برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز است، منظورشان رسیدن به این سطح در زبان انگلیسی است! این سطح معادل نمره 5.5 تا 6.5 در آزمون آیلتس است. امروزه، بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان به نمره 6 یا 6.5 نیاز دارند. در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این سطح نیاز است بین 500 تا 600 ساعت مطالعه داشته باشید. سطح متوسط رو به بالا را Upper Intermediate می‌نامیم.

سطح C1 | پیشرفته

سطح C1 در CEFR، نمایانگر تسلط پیشرفته بر زبان انگلیسی است. افراد در این سطح قادرند متون پیچیده را درک کنند، به صورت روان و انعطاف‌پذیر صحبت کنند، و متون مفصل و ساختاریافته‌ای بنویسند. این سطح از مهارت زبانی، امکان برقراری ارتباط مؤثر در زمینه‌های شخصی، تحصیلی و حرفه‌ای را فراهم می‌آورد. برای رسیدن به این سطح نیاز است تا بین 700 تا 800 ساعت انگلیسی مطالعه کنید. سطح پیشرفته زبان انگلیسی Advanced نام دارد.

سطح C2 | فوق پیشرفته

فردی که در سطح C2 زبان انگلیسی قرار دارد، بالاترین سطح تسلط را در چارچوب مشترک اروپایی برای زبان‌ها داراست و می‌تواند به راحتی و بدون تلاش در هر موقعیتی ارتباط برقرار کند. این فرد قادر است متون پیچیده را درک کند، به طور دقیق و روان صحبت کند، اطلاعات و استدلال‌ها را به صورت منسجم بازسازی کند، و در استفاده از زبان انعطاف‌پذیری نشان دهد. سطح C2 نشان‌دهنده تسلط کامل بر زبان است و به مهارت یک فرد بومی شباهت دارد. برای رسیدن به این سطح نیاز است بین 1000 تا 1200 ساعت انگلیسی مطالعه داشته باشید. بالاترین سطح زبان انگلیسی را Proficient می‌نامیم.

زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی

نمره‌بندی آیلتس  و تافل طبق جدول ارزیابی CEFR

مشاهده این جدول به شما کمک می‌کند تا بتوانید سطح زبان خود را با نتایج آزمون‌های بین المللی بسنجید، اگر قصد دادن امتحان آیلتیس یا تافل را دارید، دیدن این جدول برای شما بسیار مفید است.

TOEFL IELTS CEFR
114 8.5 – 9.0 C2
95 7.0 – 7.5 – 8.0 C1
72 5.5 – 6.0 – 6.5 B2
42 4.0 – 4.5 – 5.0 B1
A2
A1

عوامل موثر در یادگیری زبان انگلیسی

فاکتور‌های زیادی هستند که می‌توانند در روند یادگیری زبان انگلیسی شما موثر باشند، شاید شما ذاتا استعداد خوبی در یادگیری زبان‌ها داشته باشید و یا شاید از دوران دبیرستان خود پیشینه قوی‌ای داشته باشید و یا حتی مدام به آهنگ‌های انگلیسی زبان گوش دهید و دایره لغت خوبی داشته باشید. به هرحال، دارا بودن این ویژگی‌ها در پروسه یادگیری زبان انگلیسی لازم است:

انگیزه: داشتن علاقه و هدف روشن برای یادگیری، انرژی و اشتیاق برای ادامه مسیر را فراهم می‌کند.

ممارست و تمرین مداوم: تمرین منظم و پیوسته برای پیشرفت در مهارت‌های زبانی ضروری است.

یادگیری فعال: شرکت در کلاس‌ها، گروه‌های بحث، یا استفاده از برنامه‌های آموزشی

صبر و پشتکار: یادگیری زبان فرایندی زمان‌بر است و نیاز به صبر و تلاش مداوم دارد.

بازخورد: دریافت بازخورد از معلمان یا هم‌صحبتان و استفاده از آن برای بهبود مهارت‌ها.

یادگیری ساختاری: فهمیدن قواعد گرامری و ساختار زبان برای استفاده صحیح و موثر از زبان

واژگان: گسترش دایره واژگان برای بیان دقیق‌تر افکار و احساسات

ثبات و تعهد: متعهد بودن به برنامه یادگیری و پیگیری مستمر

منظور از انگلیسی روان چیست؟

معنای “روان” صحبت کردن می‌تواند برای هر شخصی بسته به هدفش متفاوت باشد. اما به طور کلی منظور از روان صحبت کردن انگلیسی این است که شما بتوانید به صورت کامل جملاتی که در ذهن خود دارید را بدون وقفه‌های طولانی و مکرر بیان کنید. ممکن است شما بتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید اما هنوز مشکلات گرامری داشته باشید که اصلا موردی ندارد! امکان دارد شما یک speaker فوق‌االعاده باشید، اما هر از گاهی در جملات شما اشتباهاتی نیز باشد. از لحاظ علمی، اگر شما دارای ویژگی‌های زیر باشید، می‌توانید خود را در انگلیسی fluent بنامید. دیدن دوره توربوتاک در روان صحبت کردن به کمک شما می‌آید.

  • قابلیت درک جملات افراد بومی بدون وقفه
  • داشتن دایره لغات گسترده برای اکثر موضوعات
  • استفاده از موضوعات گرامری به درستی
  • استفاده از اصطلاحات انگلیسی در بین جملات شما
  • مِن‌و‌مِن نکردن حین صحبت – نداشتن وقفه‌های مکرر و طولانی

اگر دارای ویژگی‌های بالا باشید، می‌توانید بگویید که زبان انگلیسی را به صورت روان صحبت می‌کنید. اگرچه، این روان صحبت کردن می‌تواند به موضوع و بافت مکالمه نیز بستگی داشته باشد. امکان دارد شما بتوانید با دوست خود به راحتی و روانی انگلیسی صحبت کنید، اما با استاد دانشگاه‌تان آن طور که باید و شاید نتوانید عملکردی از خود در مکالمات تخصصی‌تان به جای بگذارید.

چقدر طول می‌کشد تا آیلتس بگیریم؟

این سوال از آن دسته سوال‌هاست که معلمان زبان آن را دوست ندارند! اما به شما جواب این سوال را خواهیم داد. آیلتس یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است و نیاز است که برای شرکت در آزمون آیلتس، جدا از سطح زبانی خوبی که باید داشته باشید، باید در کلاس‌های آمادگی آن نیز شرکت کنید که به طور میانگین 6 ماه طول می‌کشد. هر چقدر انگلیسی بهتری داشته باشیم، در این کلاس‌ها بهتر عمل خواهیم کرد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد شرکت در آزمونی مانند آیلتس را دارید، ابتدا جنرال انگلیش خود را به سطح قابل قبول (B1, B2) برسانید و سپس به فکر این آزمون باشید.

جمع بندی

در این مقاله به صورت مفصل به موضوع زمان یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم، اگر به تازگی خواندن زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید احتمالا به دنبال زمان دقیق مورد نیاز برای یادگیری آن هستید که با مشاهده جدول‌های قرار گرفته می‌توانید زمان مورد نیاز را تخمین و شروع به برنامه ریزی کنید. همچنین به روش‌هایی برای یادگیری زبان در کوتاه مدت پرداختیم. اما قبل از هرچیزی پیروی از دوره‌های اصولی زبان آموزی کمک شایانی به شما می‌کند، انگلیش توربو از ابتدای مسیر زبان آموزی تا انتهای آن به صورت قدم به قذم همراه شما خواهد بود.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =