• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

۱۴ تا از بهترین نکات برای تقویت نمره در آزمون تافل

آزمون تافل یا TOEFL مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language و یکی از آزمون‌های بین‌المللی پرطرفدار در زمینه زبان انگلیسی است. این آزمون میزان استعداد و توانایی افراد را در زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی بررسی کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد. افرادی که به‌دنبال پذیرش در دانشگاه‌های خارج از ایران هستند باید در آزمون تافل نمره‌ی مطلوبی را کسب کنند.

در این مطلب نکات و راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که جهت کسب بهترین نمره آزمون تافل باید آن‌ها را رعایت کنید.

راه‌هایی برای کسب بهترین نمره آزمون تافل

اگر قصد دارید نمره قابل قبولی را در این آزمون به‌دست آورید، مراحل زیر را طی کنید:

1- مطالعه داشته باشید.

برای کسب بهترین نمره آزمون تافل، باید مدت زمان زیادی را به مطالعه و یادگیری اختصاص دهید. هر چیزی که لازم است را بخوانید و از هیچ‌چیز دریغ نکنید. بهتر است به همه موارد تسلط داشته باشید تا بتوانید نمره قابل قبولی را کسب کنید. هیچ چیزی را حذف نکنید.

2تمرین کنید.

بهترین و مؤثرترین راه برای بهبود مهارت‌های تافل تمرین کردن است. با تمرین زیاد سرعت و کیفیت یادگیری خود را افزایش می‌دهید و همه چیز را با جزئیات بیشتری می‌آموزید. در نتیجه سر جلسه بدون نگرانی و یا اتلاف وقت، به تمام سوالات پاسخ خواهید داد.

3با آزمون تافل و شرایط و مراحل آن به‌طور کامل آشنا باشید.

نحوه نمره‌دهی آزمون تافل طبق معیارهای مختلفی است که هر داوطلب پیش از شرکت در آزمون باید به‌طور کامل با آن آشنا باشد. همینطور از مدت زمان آزمون، تعداد سوالات و غیره نیز باید از قبل مطلع شوید تا در جلسه سورپرایز نشوید و مورد استرس قرار نگیرید. مثلا باید بدانید تعداد سوالات لیسنینگ تافل یا اسپیکینگ و غیره چقدر است و مواردی از این قبیل.

4- برنامه‌ریزی داشته باشید.

برای کسب بهترین نمره آزمون تافل و موفقیت در این آزمون، باید یک برنامه‌ریزی مشخص و دقیق داشته باشید. اینکه روزانه به چه مدت درس بخوانید، چه چیز‌هایی بخوانید، بیشتر روی چه چیزهایی تمرکز کنید و غیره. هنگامی که به نتیجه رسیدید و یک برنامه مشخص را تنظیم کردید، این روند را ادامه دهید تا به صورت یک عادت و روتین در شما تثبیت شود. به یاد داشته باشید که برای تقویت نقاط ضعف به نقاط قوت باید روزانه تمرین داشته باشید.

5- یک همراه برای مطالعه داشته باشید.

داشتن یک شریک و دوست برای مطالعه بسیار مفید و تاثیرگذار است. شما می‌توانید اشکالات خود را به کمک یکدیگر برطرف کنید، اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و حتی موجب انگیزه یکدیگر شوید. برای کسب بهترین نمره آزمون تافل، باید به‌دنبال کسی باشید که بتواند در خواندن و صحبت کردن به شما کمک کند و البته این موضوع به‌صورت دوطرفه باشد. به کمک توضیح و آموزش به دیگران می‌توانید اشکالات خود را نیز برطرف کرده و مهارت و تسلط بالایی را به‌دست آورید.

6- در آزمون‌های مشابه شرکت کنید.

اگر می‌خواهید گاهی مهارت و دانش خود را محک بزنید، در آزمون‌های تمرینی تافل که اینترنت وجود دارند شرکت کنید و با این کار خود را مورد آزمایش قرار دهید. این آزمون‌ها شباهت بسیاری به آزمون اصلی دارند و باعث آمادگی بیشتر شما می‌شوند. همچنین نقاط قوت و ضعف شما را مشخص کرده و آزمون تافل را برایتان شبیه‌سازی می‌کنند.

7- آرامش خود را حفظ کنید.

شما باید تمرین کنید که آرامش خود را حفظ کرده و دچار استرس نشوید. بهتر است روز قبل از امتحان به محل امتحان بروید و از محیط دیدن کنید. همچنین متوجه شوید که رسیدن به مکان برگزاری امتحان چقدر زمانبر است. روز قبل از امتحان باید به مقدار کافی استراحت داشته باشید و ذهن خود را از هر چیزی خالی کنید. شب قبل امتحان باید به موقع و به میزان لازم بخوابید. در روز امتحان صبحانه مفصل میل کنید. 

8- روی تلفظ خود کار کنید.

برای کسب بهترین نمره آزمون تافل، باید تلفظ خود را بهبود ببخشید؛ چرا که یکی از معیارهای نمره‌دهی تلفظ شماست. سعی کنید راجع به Intonation و Word Stress اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. لهجه در آزمون‌های بین المللی اهمیت خاصی ندارد، اما تلفظ چرا! 

9- تمرین یادداشت‌برداری 

آزمون تافل به این صورت است که شما در قسمت‌های مختلفی از مانند لیسنینگ و اسپیکینگ نیاز به یادداشت‌برداری دارید. پس باید همین حالا روی یادداشت کردن کار کنید و سرعت خود را در آن بالا ببرید که راهکار آن فقط تمرین و تکرار است. مثلا قسمت لیسنینگ تافل تنها یک مرتبه برای شما پخش می‌شود و سپس شما باید طبق آن به سوالات پاسخ دهید. اینجاست که یادداشت‌برداری کردن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. 

10- منابع معتبر و صحیح برای خواندن انتخاب کنید.

این روزها ممکن است منابع مختلفی زیادی برای آزمون تافل در سطح اینترنت وجود داشته باشد. اما مسئله مهم این است که از هر منبعی نباید استفاده کرد. در صورتی که منبع شما معتبر و با کیفیت نباشد، مطالعات شما موثر نخواهد بود. پس در انتخاب منابع خود توجه کنید. مثلا ابتدا باید راجع‌به منابع لیسنینگ تافل جستجو کرده و بعد شروع به خواندن کنید.

11- هدف داشته باشید.

یک نمره هدف برای خود در نظر بگیرید و طبق آن برنامه‌ریزی و تلاش کنید. داشتن یک هدف مشخص باعث می‌شود تا برای رسیدن به آن مصمم‌تر و پرانگیزه‌تر باشید. مسلما اگر نمرات بالا و مطلوبی را می‌خواهید، باید نهایت تلاش خود را به‌گار گیرید.

12- روی نقاط ضعف خود کار کنید.

برای بهبودی نمره خود در آزمون باید نقاط ضعفتان را شناسایی کرده و اقدامات لازم را جهت برطرف کردن آن‌ها انجام دهید. این گونه می‌توانید بهترین نمره آزمون تافل را به‌دست آورید. باید روی ضعف‌ها و اشکالات خود کار کنید و مهارت‌های خود را بالا ببرید. فراموش نکنید کسی که از شما امتحان می‌گیرد، به‌خوبی متوجه می‌شود که شما تا چه حد تمرین داشته و روی موارد تسلط دارید. سپس طبق این موضوع به شما نمره می‌دهد.

مثلا اگر افراد با قسمت لیسنینگ آزمون مشکل دارند؛ بنابراین باید جهت تقویت لیسنینگ تافل اقدام کنند.

13- دایره لغات خود را تقویت کنید.

جهت قبولی در این آزمون باید طیف وسیعی از واژگان را بلد باشید. در مطالب گذشته به‌طور کامل درباره نحوه یادگیری و خواندن لغات در زبان انگلیسی صحبت کرده‌ایم. همه ما می‌دانیم که مهارت اسپیکینگ و رایتینگ نیازمند تسلط و دانستن دایره لغات زیادی است. به‌کمک لغات است که می‌توانید سرعت خود را در رایتینگ و روان بودن خود را در مکالمه بالا ببرید. همچنین به درک بهتر شما کمک می‌کند.

14- هر چهار مهارت خود را تقویت کنید.

در نهایت نکته قابل توجه این است که برای موفقیت در این آزمون باید همزمان هر چهار مهارت خود را تقویت کنید. تنها نباید یک مهارت را هدف خود قرار دهید چرا که مجموعه‌ای از مهارت‌های شماست که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین این چهار مهارت همه به یکدیگر مربوط هستند و نباید آن‌ها را از هم تفکیک کرد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =