• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

11 تا از مزایای تندخوانی | اهمیت مهارت تندخوانی در ریدینگ ازمون آیلتس

تندخوانی مزایای متعددی دارد، از جمله تمرکز بهتر، سطح بالاتر اعتماد به نفس، بهبود حافظه و غیره. این به متخصصان این امکان را می‌دهد که در زمینه‌های مختلف رقابتی خود آگاه بمانند و هنوز زمان زیادی برای صرفه‌جویی داشته باشند.
سرعت بیش‌تر و درک بهتر تنها مزایای تندخوانی نیست. همچنین مزایای جانبی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود در محل کار متمایز شوید و زندگی شما را بهبود بخشد. تندخوانی یک مهارت مهم برای دستیابی به بهره‌وری است. این به شما این امکان می‌دهد تا مهارت‌های جدید را سریع‌تر بیاموزید و شما را جلوتر می‌آورد، زیرا می‌توانید مسئولیت‌های بیشتری را به عهده بگیرید. در این پست به تندخوانی و فواید آن می پردازیم.
در ادامه بخوانید تا بفهمید چه چیزی آن را به یک مهارت ضروری تبدیل می‌کند.

Speed Reading Definition & Types of Reading - Turkey Scholarships

تندخوانی چیست؟

تندخوانی تشخیص و جذب سریع متن بدون از دست دادن درک آن است. می‌تواند سرعت جذب اطلاعات از متن را دو برابر کند. این شامل مهارت‌هایی مانند scanning، skimming و غیره است.
تندخوانی مهم است، اما هدف فقط تندخوانی نیست. وقتی به درستی انجام شود، تندخوانی به شما این امکان را می‌دهد که بدون به خطر انداختن درک مطلب، اطلاعات را در زمان کمتری دریافت کنید. شما خواننده کارآمدتری خواهید بود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در میان متن‌های فراوان پیمایش می‌کنید و آن را درک می‌کنید.
تندخوانی فواید زیادی دارد. با دریافت سریع اطلاعات، در پردازش داده‌ها و حفظ جزئیات موثرتر خواهید بود.  اگر به دنبال یافتن اطلاعات خاصی در مدت کوتاهی هستید، تندخوانی راهی است که باید انجام دهید.
این یک مهارت مفید برای مرور مقادیر زیاد متن است و شامل تکنیک‌هایی مانند حرکت دادن چشم‌ها در الگوی زیگزاگ، هدایت چشم‌ها با انگشت یا اشاره‌گر یا استفاده از گام‌به‌گام است. با تمرین، این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوانید و همچنان متن را درک کنید.

چرا تندخوانی مهم است؟

تندخوانی مهم است، زیرا (1) باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و (2) مهارت‌های مدیریت زمان شما را بهبود می‌بخشد. دلایل دیگر شامل فوایدی برای مغز مانند بهبود حافظه و منطق است. با خواندن سریع، مغز شما به پردازش سریع اطلاعات عادت می‌کند.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به چرایی اهمیت تندخوانی بیندازیم.

1. سطوح بالاتر اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس همراه با توانایی خواندن سریع است. از دانستن اینکه هر جنبه‌ای از زندگی که به آن علاقه دارید، قابل یادگیری است، افتخار خواهید کرد و می‌توانید آن را در مدت کوتاهی انجام دهید.
به لطف توانایی شما در یادگیری سریع، درهای بیشتری به روی شما باز خواهند شد و گزینه‌های بیشتری در زندگی به دست خواهید آورد. کتاب‌ها به تغییر آگاهی شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند عمق بیشتری در زندگی شما ببینیم. با این عمق جدید، اعتماد به نفس افزایش می‌یابد.

2. بهبود حافظه

Neuroscientist reveals how to boost your brain health | Metro News

شما با تمرین تندخوانی مغز خود را برای عملکرد در سطح بالاتر آموزش می‌دهید. مغز مانند یک ماهیچه رشد می‌کند و با تمرین بیشتر قوی‌تر می‌شود. این به معنای عملکرد بهتر حافظه است.
وقتی به مغز خود یاد می‌دهید که اطلاعات را به سرعت جذب کند، سایر قسمت‌های مغز نیز بهبود می‌یابد. حافظه شما بهتر خواهد شد. آموزش مغز برای خواندن سریع‌تر باعث کارایی بیشتر در پردازش اطلاعات و مرتبط کردن آن‌ها با سایر اطلاعات در مغز شما می‌شود.
وقتی تندخوانی را تمرین می‌کنید، تفکر منطقی را توسعه می‌دهید و مغز شما در پردازش و به خاطر سپردن اطلاعات سریع‌تر می‌شود، در نتیجه حافظه بهتری خواهید داشت.

3. تمرکز بهتر

برخی از افراد سرعت خواندن به طور قابل توجهی بالاتر از دیگران دارند و دو دلیل اصلی برای این شکاف وجود دارد. این یا به دلیل سبک خواندن ناکارآمد یا عدم تمرکز است.
میانگین سرعت خواندن حدود 200 wpm است. اما برخی افراد می‌توانند با سرعت 300 wpm بخوانند. اگر از تکنیک‌های خواندن مناسب استفاده می‌کنید، مقصر عدم توانایی در تسریع خواندن، عدم تمرکز است.
وقتی روی چیزی که می‌خوانید تمرکز نکنید، ذهن شما به بیراهه می‌رود و پر از افکار دیگر می‌شود. تندخوانی یک راه عالی برای تمرکز است.

4. منطق بهبود یافته است.

ورزش برای بدن مفید است در حالی که ورزش ذهنی برای مغز نیز مفید است. خواندن نوعی تمرین ذهنی برای مغز شماست. آموزش مغز شما برای خواندن سریع‌تر باعث می‌شود آن را در تجزیه و تحلیل اطلاعات و کشف نحوه ارتباط آن‌ها با اطلاعات ذخیره شده قبلی کارآمدتر کنید.
هر چه در خواندن سریعتر باشید، این فرآیند سریع‌تر اتفاق می‌افتد. هنگامی که به طور مداوم به آنچه قبلاً زمان بیشتری را صرف پردازش می‌کردید، سریع پاسخ می‌دهید، متوجه پیشرفت‌های منطقی خواهید شد.

5. در زمان صرفه جویی میکنید.

Speed Reading Foundation Course (Online) – Iris Reading

تندخوانی به شما این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن چیزهای جدید یاد بگیرید و مدیریت زمان داشته باشید.
این یک راه عالی برای صرفه‌جویی در زمان برای کارهای مهم دیگر است. همچنین ممکن است مدت کوتاهی برای خواندن و آماده شدن برای کاری مانند دوره آموزشی آنلاین، آمادگی آزمون، شغل جدید و غیره داشته باشید.
تندخوانی به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت برای رسیدن به ضرب الاجل خود آماده شوید. بدون به خطر انداختن درک مطلب، سریع‌تر می‌خوانید، و تمام محتوایی را که برای برتری در آزمون، ارائه یا شغل خود نیاز دارید، می‌گیرید.

6. رفاه عاطفی

مطالعه می‌تواند به سلامت عاطفی شما کمک کند، زیرا بسیار آرامش‌بخش است. ذهن شما را از شر افکار ناسالم و نگرانی‌هایی که شما را تحت فشار قرار می‌دهند خلاص می‌کند. تندخوانی حتی در کاهش استرس موثرتر است، زیرا هر چه سریع‌تر مطالعه کنید بیشتر در مطالب غوطه‌ور می‌شوید.
فرآیند تمرکز بیشتر روی متنی که می‌خوانید به عنوان مراقبه فعال شناخته می‌شود. این حالت مراقبه‌ای است که با انجام یک فعالیت به دست می‌آید. مدیتیشن فعال به شما کمک می‌کند تا تنش را رها کنید و بهزیستی عاطفی را ارتقا دهید.

7. مهارتهای رهبری را توسعه دهید.

تندخوانی به شما امکان می‌دهد دانشی را که به دست می‌آورید بهتر مدیریت کنید. مهارت‌های جدید را سریع‌تر یاد خواهید گرفت و کارایی حرفه‌ای خود را افزایش خواهید داد. پیشرفت شما سریع‌تر از همکارانتان خواهد بود، زیرا زمان کمتری برای خواندن و درک مطالبی که برای مطالعه و پردازش آن‌ها طول می‌کشد صرف می‌کنید.
تندخوانی از نظر بهره‌وری به شما برتری می‌دهد. جمع آوری مهارت‌های ضروری مورد نیاز برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های بیشتر آسان‌تر خواهد شد.  به این ترتیب، شما یک قدم جلوتر خواهید بود.

8. یاد میگیرید که از خواندن لذت ببرید.

وقتی بتوانید تندخوانی کنید، خواندن لذت‌بخش‌تر می‌شود. این فعالیت همچنان چالش‌برانگیز خواهد بود، اما سرگرم‌کننده نیز خواهد بود. این فقط زمانی اتفاق می‌افتد که زیاد بخوانید.
وقتی زیاد مطالعه می‌کنید آگاه‌تر می‌شوید و اطرافیانتان بیش‌تر متوجه شما می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، گرفتن هر موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید آسان‌تر می‌شود.
به همین دلیل است که باید هر روز خود را در معرض هزاران کتاب با موضوعات مختلف قرار دهید. مطالعه منظم شما را از تغییرات خارق‌العاده‌ای که در زندگی شما اتفاق می‌افتد آگاه می‌کند. شما در خیلی چیزها بهتر خواهید شد، از جمله ابراز وجود.

9. مهارت حل مسئله را تقویت کنید.

زمانی که به سرعت مطالعه می‌کنید، پیمایش در زندگی و چالش‌هایی که تجربه می‌کنید آسان‌تر می‌شود. تندخوانی ضمیر ناخودآگاه شما را برای حل مشکلات مجهزتر می‌کند. با دریافت اطلاعات بیشتر، شانس بیش‌تری برای مقابله با مشکلات یا چالش‌های شما خواهد داشت.
ناخودآگاه اطلاعات را سریع‌تر از خودآگاه پردازش می‌کند. در مقایسه با خودآگاه عمیق‌تر و بزرگ‌تر است. در حالی که خودآگاه مسائل را با سرعت 100 تا 150  مایل در ساعت حل می‌کند، ناخودآگاه می‌تواند حدود 100000  مایل را به طور همزمان طی کند.

10. تندخوانی مدیریت زمان را بهبود میبخشد.

مدیریت زمان برای کسانی که به دنبال افزایش بهره‌وری خود هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.  تندخوانی باعث می‌شود زمان خود را بهتر مدیریت کنید، زیرا صرف زمان کمتر برای خواندن به معنای زمان بیش‌تر برای سایر کارهای ضروری است. بنابراین، در محل کار کارآمدتر خواهید شد.
بهتر است هنگام مطالعه برای تعیین سرعت مطالعه خود زمان‌بندی کنید. بررسی کنید که چقدر طول می‌کشد تا یک صفحه را تمام کنید. وقتی سرعت خواندن خود را دانستید، می‌توانید روی افزایش آن کار کنید.
با خواندن یک پاراگراف یا صفحه اضافی بیشتر از آنچه قبلا خوانده‌اید به طور همزمان شروع کنید. ممکن است بار اول نتوانید آن را دریافت کنید، اما با تمرین بیش‌تر، در نهایت به سرعت خواندن دست خواهید یافت.
به خاطر داشته باشید که این روش نیاز به زمان دارد. بنابراین، اگر در روزهای ابتدایی موفق نشدید، ناامید نشوید. اگر کارهای لازم را انجام دهید، تندخوانی را یاد خواهید گرفت و مدیریت زمان خود را به دست خواهید گرفت‌.

11. دانش را در بسیاری از زمینههای مورد علاقه افزایش میدهد.

تندخوانی به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی متن‌های زیادی را بگذرانید. این به شما امکان می‌دهد در هر زمینه‌ای که مورد‌ علاقه خود هستید به سرعت دانش کسب کنید.  هر چه بیشتر در مورد موضوعات مختلف در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید، دانش بیشتری در آن زمینه‌ها خواهید داشت.

بین هوش و سرعت خواندن همبستگی وجود دارد.  با یادگیری نحوه تندخوانی می‌توانید هوش خود را تقویت کنید.  تندخوانی علاوه بر کسب بینش در زمینه‌های مختلف، منطق، حافظه و مهارت‌های حل مسئله شما را بهبود می‌بخشد.

نتیجه

تندخوانی یک تکنیک مهم برای استفاده در طول سفر بهبود خواندن است. باعث سرعت بیشتر و درک بهتر می‌شود. شما زمان کمتری را صرف مطالعه خواهید کرد، که به معنای زمان بیشتری برای کارهای مهم دیگر و در نتیجه بهره‌وری بیشتر است.
از مزایای تندخوانی نمی‌توان اغراق کرد زیرا برای مغز شما مفید است. تندخوانی به تمرکز مغز شما کمک می‌کند و حافظه شما را بهبود می‌بخشد.  همچنین متوجه پیشرفت‌هایی در منطق خواهید شد، زیرا زمان کمتری را برای پاسخ دادن به آنچه معمولاً پردازش آن زمان بیشتری می‌برد، صرف می‌کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =