• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

12 تا از بهترین نکات یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بحث گرامر در هر زبان بسیار گسترده و نامحدود است. این گستردگی و حجم نکات زیاد آن باعث شده تا گاهی به فراموشی سپرده شود. در نتیجه امروزه دغدغه بسیاری از افراد آن است که برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی چه کاری باید انجام دهند. یادگیری گرامر در هر زبان نیازمند علاقه، صبر و تلاش است. علاوه‌بر آن‌ نکاتی نیز وجود دارد که در این مسیر باید رعایت شود. همانطور که یادگیری هر چیز نیاز به اصولی دارد، یادگیری گرامر در هر زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای اصول خاصی است. در این مطلب به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

راه‌هایی برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی

لیستی از روشهایی را برای شما تهیه کردهایم که به کمک آنها میتوانید به‌آسانی گرامر زبان مورد نظر خود را قورت دهید! این روشها عبارتاند از:

1- ارکان جمله را بشناسید.

آشنایی با ارکان جمله بسیار می‌تواند به شما در یادگیری گرامر کمک کند. شناخت فعل‌ها و نحوه صرف آن‌ها، فاعل، مفعول، و علاوه بر آن‌ها ضمایر ملکی، حروف ربط، حروف اضافه، جملات تاکیدی، جملات مجهول و غیره باعث می‌شود تا بتوانید گرامر زبان را به خوبی یاد بگیرید. این‌ها بخش بسیار مهمی از گرامر و قواعد دستوری هستند. در واقع بدون شناخت آن‌ها قادر به یادگیری گرامر و جمله‌نویسی نخواهیم بود. 

2- تمرین و تکرار داشته باشید.

مرور دائمی و تمرین و تکرار فراوان باعث می‌شود تا بتوانیم به گرامر مسلط شویم و هیچ‌گاه قواعد را فراموش نکنیم و بهترین راه برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی محسوب می‌شوند. در واقع یادگیری گرامر به سه چیز وابسته است؛ تمرین، مثال، درک مفهوم. اگر این سه شرط را به کار بگیرید، قطعا در یادگیری گرامر موفق خواهید بود.

3- نقش کلمات را به خوبی بشناسید.

برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی باید کلمات و نقش آن‌ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید. اینکه هر کلمه در کجا کاربرد دارد و در چه جملات و جایگاهی می‌تواند قرار گیرد، مسئله‌ی مهمی در هر زبان به‌خصوص زبان انگلیسی است.

4- از منابع درست و معتبر استفاده کنید.

موضوع بسیار مهم بعد این است که شما برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی از چه منابعی استفاده میکنید. یک منبع اشتباه و نادرست میتواند تا ابد باعث شود که شما اشتباه کنید و گرامر را به طور غیر صحیح بهکار برید. همچنین آن قواعد نادرست در ذهن شما تثبیت می‌شوند و در نهایت جایگزین کردن آن‌ها با قواعد صحیح کار دشواری خواهد بود. 

مثلا بهترین منابع شما برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌تواند کتاب‌های Grammar in use باشد. همچنین روزنامه‌ها، یوتیوب، سایت‌های معتبر آموزش زبان، سی‌دی‌ها و کتاب‌های آموزشی و غیره نیز منابع خوبی هستند. اما متاسفانه امروزه منابع غیر معتبر زیادی نیز وجود دارد که زبان‌آموزان را گمراه می‌کند.

5- بنویسید و بنویسید! بخوانید و بخوانید!

هرچقدر بیشتر بنویسید و بخوانید گرامر خود را بهتر بهبود می‌بخشید. هر روز نوشتن را تمرین کنید. سعی کنید هر روز بخوانید. یاد بگیرید. آزمون و خطا کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی است. سعی کنید روزانه خاطره‌نویسی کنید. از روزمرگی‌هایتان بنویسید. یا یک بلاگ ایجاد کنید و در آن بنویسید.

6- حفظ نکنید!

به یاد داشته باشید که در هیچ زبانی، نمی‌توان گرامر را حفظ کرد و به صورت حفظی‌وار به ذهن سپرد! چرا که گرامر مانند لغات یا بقیه موارد نیست که بتوان با حفظ کردن آن را آموخت. رمزگذاری هم نمی‌تواند روش خوبی برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی باشد. با این روش هم نمی‌توانید به گرامر آن زبان مسلط شوید.

12 تا از بهترین نکات یادگیری گرامر زبان انگلیسی

7- اصول اولیه گرامری که بلد هستید را اصلاح کنید.

سعی کنید تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی، خواندن آن را از پایه شروع کنید. مواردی را که تصور می‌کنید اکنون بلد هستید را نیز مجددا چک و مرور کنید. چرا که امکان دارد چیزی را به طور نادرست یاد گرفته باشید و کوچکترین اشتباهی ممکن است تا پایان راه شما را با مشکل ایجاد کند. اینکه همه چیز را از اول و به طور اصولی و کامل یاد بگیرید بهتر است تا اینکه مدام بین راه به عقب برگردید و ببینید اشتباه شما کجا بوده است. قطعا بهترین مسیر، آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته است.

8- نکات را در یک دفترچه یادداشت کنید.

بهتر است یک دفترچه گرامر داشته باشید و مدام نکاتی یاد می‌گیرید و یا جایی می‌خوانید را فورا در آن یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که نوشتن باعث می‌شود تا نکات بهتر در ذهن شما ثبت شده و احتمال  فراموشی آن‌ها کمتر باشد؛ خصوصا برای افرادی که آموزش زبان انگلیسی از صفر را شروع کرده‌اند.

9- آموزش دهید.

آموزش دادن بیشترین تاثیر را در میزان یادگیری خود شما دارد. با آموزش گرامر به دیگران، نکات و قواعد بیشتر برای شما تمرین و تکرار می‌شوند و در نهایت باعث شده تا به‌قول معروف به خوبی برای خود شما هم به خوبی جا بیفتد. همچنین در مسیر آموزش می‌توانید اشکالات و سوالات احتمالی برای شما پیش بیاید که با جستجوی پاسخ آن‌ها بتوانید به آن مبحث مسلط شوید.

10- با مردم آن کشور صحبت کنید.

اگر قصد دارید گرامر زبان انگلیسی را بیاموزید، با انگلیسی زبانان صحبت کنید. اگر قصد دارید گرامر زبان ترکی را یاد بگیرید، با مردم کشور ترکیه صحبت کنید. این بهترین راه و موثرترین راه برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی است. بسیاری از اپلیکیشنهای آموزش زبان به صورت بینالمللی وجود دارند که افراد زیادی از کشورهای مختلف را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. با جستجو در اینترنت، این برنامه‌ها را نصب کرده و با مردم کشوری که می‌خواهید زبان آن‌ها را بیاموزید ارتباط برقرار کنید.

11- سوال بپرسید.

تا می‌توانید سوال بپرسید. از سوال پرسیدن واهمه‌ای نداشته باشید. از طریق سوال پرسیدن است که می‌توانید اشکالات خود را طرف کرده و در یادگیری گرامر موفق شوید. جستجو کنید، در اینترنت سرچ کنید و جواب سوال‌های خود را پیدا کنید. این گونه است که می‌توانید مهارت گرامری زبان مورد نظر خود را تقویت کرده و بهبود ببخشید. اما همانطور که به آن اشاره کردیم، فراموش نکنید که فقط از منابع معتبر بهره ببرید.

12- نترسید!.

نترسید. از گرامر غول نسازید. ترس‌های شما باعث عدم یادگیری شما می‌شوند. قوی باشید و در دل آن بروید. برای یادگیری آن تلاش کنید و بجنگید. نهایت سعی و توان خود را به‌کار بگیرید. مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

نتیجه‌گیری

استفاده صحیح از گرامر در هر زبان به شما کمک می‌کند تا روان‌تر و تاثیرگذارتر صحبت کنید، بنویسید و مهات‌های خودتان را به‌خوبی افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر زبان، گرامر است؛ چرا که بدون آن می‌توان گفت هیچ چیزی از آن زبان نمی‌دانید. برای تقویت و یادگیری گرامر یک زبان خارجی راه‌های مختلفی وجود داشت که آن‌ها را برای شما نام برده و شرح دادیم. مجموعه‌ی انگلیش توربو نیز در این راه همراه شماست. شما می‌توانید به کمک دوره‌های جذاب در سایت انگلیش توربو، به‌خوبی آموزش زبان انگلیسی از پایه را تجربه کنید. در این سایت می‌توانید با شیوه‌ی نوینی برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد آشنا شوید. برای مطالعه و مرور گرامرهای مختلف به بخش گرامر بلاگ ما سر بزنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =