• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

12 نکته فوق العاده مهم برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس

12 نکته فوق العاده مهم برای موفقیت در IELTS Speaking

امروزه قبولی در آزمون آیلتس به یکی از بزرگترین دغدغه‌های زبان‌آموزان و یا مهاجران تبدیل شده است. گفته می‌شود که پس از مهارت رایتینگ آیلتس، مهارت اسپیکینگ سخت‌ترین بخش این آزمون است. اما در حقیقت اسپیکینگ تنها در ظاهر دشوار است و شما با رعایت چند نکته ساده می‌توانید نمره مطلوب را در این بخش کسب کنید. تنها کافی است استرس نداشته باشید و با آرامش کامل برای آزمون اسپیکینگ آیلتس آشنا شوید. در ادامه با 12 نکته مفید در این زمینه آشنا می‌شوید. اگر با آزمون آیلتس آشنایی کاملی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم اول به این مطلب ما سر بزنید.

نکات کاربردی و تاثیرگذار در آزمون اسپیکینگ آیلتس

این نکات مهم عبارتند از:

1- گرامر خود را تقویت کنید.

شما باید بتوانید از ساختارهای گرامری پیچیده در مکالمه خود بهره بگیرید. مکالمات شما باید شامل ترکیبی از جملات وابسته و مستقل باشد. بعلاوه از انواع افعال، اشکال مقایسه‌ای، عبارات اسمی، جملات شرطی و افعال مجهول نیز باید استفاده کنید. برای تقویت گرامر خود می‌توانید به سخنرانی‌های انگلیسی مانند Ted Talk گوش دهید و کم‌کم صحبت کردن این ساختارها را بیاموزید.

2- دامنه لغات خود را افزایش دهید.

در کلمات و عباراتی که هنگام مصاحبه اسپیکینگ آیلتس استفاده می‌کنید باید تنوع وجود داشته باشد. بنابراین باید دایره لغات خود را گسترش دهید و منابع زیادی برای بهبود آن مطالعه کنید. همچنین از راهکارهای یادگیری لغات استفاده کرده تا بهتر آن‌ها را یاد بگیرید و در ذهن شما تثبیت شوند.

3- هیچگاه نگویید «نمیدانم»

در مورد سوالات مبهم سوال کنید. ممکن است در جلسه اول مصاحبه با سوالاتی روبرو شوید که جواب آن‌ها را نمی‌دانید. اگر سوال را متوجه نشدید بهتر است از اگزمینر بخواهید تا سوال را برای شما Paraphrase کند. اضطراب نداشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. سوالات را در حد اطلاعات و توانایی خود پاسخ دهید. سکوت کار خوبی نیست پس سعی داشته باشید سوالات را هرچند کوتاه پاسخ دهید.

4- تمرین زیاد داشته باشید.

بهترین راه برای کسب نمره برتر در آزمون آیلتس، تمرین و تکرار فراوان است. قطعا با روزی 1 تا 2 ساعت تمرین و مطالعه، قادر به کسب نمره مطلوب نخواهید بود. شما باید حداقل روزانه 5 تا 6 ساعت را به تمرین مهارت آیلتس اختصاص دهید. همچنین در آزمون‌های آزمایشی زیادی شرکت کنید و وقت زیادی برای مرور مطالب و موارد بگذارید.

5- شناخت آزمون آیلتس به‌طور کامل

شناخت دقیق آزمون آیلتس، مهم‌ترین موردی است که تمامی افراد قبل از شرکت در آزمون باید نسبت به آن اقدام کنند. اینکه در هر مهارت چقدر زمان دارید و در هر بخش باید چه کنید، کمک بسیار زیادی در قبولی شما خواهد کرد. همچنین موجب می‌شود تا با آرامش بیشتری وارد جلسه شوید و تسلط بهتری در آزمون داشته باشید. خوب است اطلاعاتی راجع‌به ایت موضوع داشته باشید که هر قسمت از آزمون به چه نوع سوالاتی تکیه دارد.

6- رسمی باشید.

این آزمون کاملا رسمی است در نتیجه باید هنگام مصاحبه کاملا جدی عمل کرده و تصور کنید که در حال پاسخ به یک مصاحبه شغلی جدی هستید. شوخی کردن در این آزمون مجاز نیست و ممکن است نمره‌ شما را کاهش دهد.

12 نکته فوق العاده مهم برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس

7-  کامل جواب‌های دهید.

برای بخش اسپیکینگ آیلتس 11 تا 14 دقیقه‌ به شما تعلق می‌گیرد تا در مورد زندگی‌تان صحبت کنید. سعی کنید به کامل‌ترین شکل ممکن در مورد خود توضیح دهید. به طور کلی هر سوالی که از شما پرسیده می‌شود  را کاملا جامع و مفصل پاسخ دهید.

8- واضح صحبت کنید.

جملات را به شکل صحیح و واضح ذکر کنید تا اگزمینر کاملا متوجه گفته‌های شما شود. دقت کنید که لهجه هیچ تاثیری در نمره شما نمی‌گذارد. پس اینکه امریکن صحبت کنید یا بریتیش تفاوتی ندارد. اما در صورتی که تلفظ تلفظ در این قسمت بسیار مهم و مورد توجه است. پس حتما برای آزمون روی تلفظ خود کار کنید و آن را نادیده نگیرید.

9- از کلمات بیش از حد ساده استفاده نکنید.

در جملات خود از کلمات، صفت ها و قیدهای پیشرفته‌تر استفاده کنید. نحوه صحبت شما و به‌کار بردن کلماتتان نباید به هیچ عنوان مانند یک فرد بی تجربه یا تازه کار در زبان انگلیسی باشد. این چیزی است که شما را از یک فرد تازه کار متمایز می‌کند.

10- بلندتر صحبت کنید.

برای اینکه اگزمینر حرف شما را بهتر بفهمد خوب است بلندتر صحبت کنید. همچنین با توجه به آنکه در بخش اسپیکینگ آیلتس صحبت‌های شما ضبط می‌شود و یک اگزمینر دیگر هم به مکالمات شما گوش خواهد کرد، باید صدایتان واضح باشد و به خوبی شنیده شود.

11- از منابع صحیح برای آزمون اسپیکینگ آیلتس استفاده کنید.

برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس منابع زیادی وجود دارد اما بهتر است قبل از روش یادگیری خود آگاه باشید. هر کدام از ما راه‌های مختلفی برای یادگیری داریم. بعضی زبان‌آموزان از لحاظ بصری بهتر یاد می‌گیرند و ترجیح می‌دهند بیشتر فیلم ببینند. برخی دیگر از طریق گوش‌ کردن، مطالب را درک می‌کنند و می‌آموزند و… پس یادگیری با روش‌های مختلفی در ما اتفاق می‌افتد و بهتر است که نوع داده‌ی دریافتی ما مطابق با سبک یادگیری‌مان باشد.

12- پیوسته بودن مطالب

ممکن است اگزمینر اصلا متوجه حرف‌های شما نشود. در این هنگام پیوستگی مطالب اهمیت خود را نشان می‌دهد. یک سخنرانی خوب باید موضوعات خوب و ساختار‌های منطقی داشته باشد تا شنونده به راحتی بتواند آن را دنبال کرده و درک کند.

اکنون با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی در آزمون نمره 8 را کسب کنید. حداقل نمره مورد قبول برای آزمون آیلتس، 8 و بالاتر از آن اعلام شده است. کسب نمره بالا امتیاز بسیار موثری در کسب پذیرش از دانشگاه ها و موسسات محسوب می‌شود. مجموعه انگلیش توربو نیز در این مسیر همراه شماست. جهت آمادگی برای آزمون اسپیکینگ آیلتس و یا دیگر بخش‌های آن، می‌توانید از دوره‌های بسیار مفید این مجموعه استفاده کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =