• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

5 تکنیک برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس

5 تکنیک برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس

در این مطلب از انگلیش توربو با معرفی بهترین تکنیک‌های اسپیکینگ آیلتس همراه شما عزیزان هستیم. اسپیکینگ، یکی از سخت‌ترین بخشهای آزمون آیلتس برای فارسی زبانان است. علت این موضوع به تفاوتهای فراوان لهجه انگلیسی با لهجه فارسی برمیگردد. با این حال، شما میتوانید با تمرین کردن این مهارت و استفاده از چند تکنیک موثر، اسپیکینگ خود را تقویت نمایید. پس اگر می‌پرسید که چگونه مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنیم، به شما توصیه میکنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

عوامل موثر روی مهارت اسپیکینگ

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که زبان آموزان در مهارت اسپیکینگ آیلتس با آن مواجه میشوند این است که آنها وقت کافی برای فکر کردن ندارند. از همین رو تصور میکنند که پاسخ‌های آنها اشتباه از آب در می‌آیند. و همین مسئله باعث ایجاد استرس بیشترشان خواهد شد. اما شما باید بدانید که این شرایط برای همه یکسان است و حتی ممتحنین هم از این موضوع اطلاع دارند. به همین دلیل هیچکس از شما انتظار ندارد که مانند یک سخنران حرف‌های صحبت کرده و جواب‌هایی کاملاً سنجیده و بی مشکل ارائه دهید.

به عبارت دقیق‌تر باید گفت که برای سنجیدن مهارت اسپیکینگ، بیشتر موارد زیر را در نظر میگیرند:

  • صحبت کردن به صورت روان و بدون تردید
  • تلفظ کردن کلمات به شکل صحیح و بدون اشکال 
  • نداشتن مشکلات گرامری
  • برخورداری از دایره لغات وسیع

بهترین تکنیک‌ها برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم، شما با دانستن تکنیکهای اسپیکینگ آیلتس، میتوانید این مهارت را تقویت کرده و در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس نمره بالایی کسب نمایید. از همین رو ما در این بخش تصمیم داریم برخی از این تکنیکها را به شما عزیزان آموزش دهیم. 

1. از قبل پاسخها را تمرین کنید:

خوشبختانه سوالات بخش اسپیکینگ در آزمون آیلتس، در خصوص موضوعات مشخص و تقریباً ثابتی هستند. به همین دلیل شما میتوانید از قبل پاسخهای نمونهای را در نظر گرفته و آنها را تمرین کنید. این کار علاوه بر اینکه به افزایش مهارت اسپیکینگ شما کمک میکند، باعث کاهش استرس در شما شده و کمک میکند که با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنید. 

2. روان و ساده صحبت کنید: 

یکی از مهمترین تکنیک‌های اسپیکینگ آیلتس این است که همواره سعی کنید خودتان باشید و روان و ساده صحبت کنید؛ یعنی به جای اینکه تمرکز خود را روی پیدا کردن کلمات پیچیده و قلنبه سلنبه بگذارید، به صورت کاملاً روان و بی‌وقفه هم صحبت کنید. چرا که بی‌وقفه و بدون مکث صحبت کردن، بسیار بیشتر از به کار بردن کلمات سخت و پیچیده و صحبت کردن پر از مکث، روی نمره آیلتس شما تاثیر میگذارد. 

3. در صورت لزوم سوال بپرسید:

در یک مکالمه عادی و زمانی که با اطرافیان خود صحبت می‌کنید، اگر منظور آنها را درست متوجه نشوید از آنها سوال پرسیده و میخواهید که منظورشان را واضح‌تر بیان کنند. این موضوع هیچ ایرادی نداشته و روندی از یک مکالمه طبیعی است. در مورد مهارت اسپیکینگ آیلتس هم همین موضوع صدق می‌کند و شما نباید نگران سوال پرسیدن خود باشید. این کار کاملاً طبیعی بوده و شما را حواسپرت یا کم مهارت نشان نمیدهد.

4. با احساس صحبت کنید:

هر چقدر که صحبت کردن شما طبیعی‌تر باشد، نشان از بالا بودن مهارت آیلتس شما دارد؛ بنابراین شما نباید در زمان آزمون اسپیکینگ آیلتس مانند یک ربات صحبت کنید! تن صحبت شما نباید یکسان و خسته کننده باشد، بلکه باید کمی احساس را هم چاشنی صحبتهای خود کنید. همانطور که به صورت روزمره و در مکالمات عادی، حالت چهره شما تغییر کرده و تن صدایتان گاهی پرهیجان و گاهی آرام‌تر میشود، در اسپیکینگ آیلتس هم باید همینطور باشد. 

یکی از بهترین تکنیک‌های اسپیکینگ آیلتس که به شما در کسب نمره بالاتر کمک می‌کند، گوش دادن به پادکستهای مختلف یا تماشای فیلم است. به این ترتیب شما میتوانید با تن صدا و نحوه ادا کردن کلمات مختلف توسط انگلیسی زبان‌ها آشنا شوید. 

5. در مقابل یک آینه با خودتان صحبت کنید:

این راهکار به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین تکنیک‌های اسپیکینگ آیلتس شناخته میشود و تا کنون زبان آموزان زیادی از آن نتیجه گرفته‌اند. شما میتوانید با قرار گرفتن در مقابل یک آینه، با خودتان مکالمه داشته باشید و از این طریق، تسلط بیشتری روی اسپیکینگ پیدا کنید. همچنین شما در این حالت به خوبی از نحوه ادا کردن کلمات و جملات و حالت چهره خودتان هم مطلع خواهید شد. 

20 تکنیک برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس

نکات تکمیلی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

در بخشهای قبلی سعی کردیم شما را با مهمترین تکنیکهای اسپیکینگ آیلتس آشنا کنیم. در این بخش، نکات مهم دیگری برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس به شما آموزش میدهیم. این نکات عبارتند از:

  1. سعی کنید یک پارتنر برای مکالمات خود پیدا کرده و هر روز و بصورت مستمر با او مکالمه داشته باشید.
  2. تمرین و تکرار داشته باشید؛ هیچ چیزی مثل تمرین کردن نمیتواند موفقیت شما را تضمین نماید. 
  3. با دقت به پادکستها، موسیقیها و فیلمهای انگلیسی زبان گوش کرده و به تلفظ کلمات توجه کنید. در صورت امکان می‌توانید آنها را تکرار کنید. 
  4. صدای خود را ضبط کرده و سپس با دقت به آن گوش کنید. این کار به شما کمک میکند تا ایرادات خود را متوجه شوید. 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از بهترین تکنیک‌های اسپیکینگ آیلتس آشنا کرده و به شما در کسب نمره بالاتر در آزمون آیلتس کمک کنیم. در واقع با به کار بردن این تکنیکها و داشتن تمرین مداوم میتوانید به مهارت اسپیکینگ خود مسلط‌تر شده و شانس موفقیت خود را بالاتر ببرید. 

امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشند!

برخی از سوالات متداول

آیا اسپیکینگ آیلتس سخت است؟

برخلاف تصور اکثر زبان آموزان، اسپیکینگ آیلتس اصلا سخت نیست و حتی میتوان گفت از بخش‌های دیگر راحتتر است. فقط شما باید با تکنیک‌ها و ترفندهای آن آشنا باشید. 

نمره بخش اسپیکینگ به چه چیزهایی بستگی دارد؟ 

مواردی مانند صحبت کردن به صورت روان و بدون تردید، تلفظ کردن کلمات به شکل صحیح و بدون اشکال، نداشتن مشکلات گرامری و برخورداری از دایره لغات وسیع می‌توانند روی کسب نمره بالاتر در این بخش از آزمون آیلتس موثر باشند. 

آیا سوال پرسیدن در حین آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

خیر؛ شما میتوانید هرجا که نیاز داشتید سوال بپرسید و این موضوع هیچ تاثیری روی رتبه شما نخواهد داشت. البته بهتر است که این اتفاق بیشتر از دو بار رخ ندهد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =