• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

اهمیت خواندن کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی 

یکی از فعالیت‌هایی که همیشه به ما پیشنهاد می‌شود در کنار یادگیری زبان انگلیسی انجام دهیم ،خواندن کتاب است. شما با این کار با سرعت بیشتری زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت اما این که بدانید به چه صورت این کار را انجام دهید که موثر‌تر باشد اهمیت زیادی دارد. خواندن داستان باید به یک عادت تبدیل شود. شما هر چقدر هم که مشغله داشته باشید باید زمانی را هرچند کم به این کار اختصاص دهید. به عنوان مثال حتی شده 20 دقیقه در روز کتاب بخوانید. این که کتاب داستان مناسب با سطح خود انتخاب کنید خیلی اهمیت دارد. چون اگر سطح کتاب خیلی بالا باشد یا از سطح شما پایین‌تر باشد انگیزه‌ی خود را برای یادگیری از دست خواهید داد و به مرور نمی‌توانید به این کار ادامه دهید. پیشنهاد می‌شود از ترجمه‌ی فارسی کتاب‌ها برای یادگیری استفاده نکنید.. باید حتی اگر به جمله یا کلمه ای برخوردید که معنی آن را نمی‌دانستید تلاش کنید تا با سرچ کردن یا توجه به باقی متن مفهوم آن را یاد بگیرید اما اصلا ترجمه نکنید. حال در ادامه 5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آورده‌ایم. 

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

1. The 7 Habits of Highly Effective People

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی The 7 Habits of Highly Effective People می‌باشد.  

 The 7 Habits of Highly Effective People چیست؟ اثری کلاسیک در دنیای بهره‌وری اثر استفان کاوی.

چرا زبان آموزان باید آن را بخوانند؟ این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه در هر زمینه‌ای در زندگی خود موثر باشید. برای یادگیری زبان نیز کاربرد دارد. این کتاب حاوی استراتژی‌های بسیار کاربردی است که چگونه می‌توانید زمان خود را به حداکثر برسانید و روی آنچه اکنون مهم است تمرکز کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید و حواس‌پرتی و اهمال‌کاری را از بین ببرید.

2. Talk Like Ted

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی Talk Like Ted می‌باشد.  

 Talk Like Ted چیست؟ نوشته‌ی کارمین گالو از آنچه در مورد بهترین سخنرانی‌های TED و تکنیک‌های سخنرانان آن‌ها را در اختیار ما می‌گذارد.

چرا زبان‌آموزان باید آن را بخوانند؟ زبان‌آموزان این کتاب را به دلیل توصیه‌های عملی در مورد تکنیک‌هایی که شما را به یک سخنران عمومی استثنایی تبدیل می‌کند مفید خواهند یافت. تمرین سخنرانی در جمع یک راه عالی برای تقویت اعتماد به نفس شما است، که به نوبه‌ی خود بر میزان خوب بودن شما هنگام تعامل با افراد در زبان مقصد تأثیر می‌گذارد. قبلا چندتا از ویدیوهای فوق‌العاده تدتاک رو به شما معرفی کرده بودیم.

3. Daring Greatly

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی Daring Greatly می‌باشد.  

Daring Greatly چیست؟ کاوشی در مورد آسیب‌پذیری و شجاعت توسط برن براون.

چرا زبان‌آموزان باید آن را بخوانند؟ یادگیری شجاعت و آسیب‌پذیر بودن یک عنصر کلیدی موفقیت در یادگیری زبان است. هر زمان که صحبت می‌کنید – صرف نظر از سطح خود – ریسک می‌کنید و بنابراین خود را آسیب پذیر می‌کنید. واکنش طبیعی بسیاری از ما این است که با تلاش برای کامل به نظر رسیدن با آسیب‌پذیری مبارزه کنیم. اما آسیب‌پذیری نباید یک نقطه ضعف باشد – این چیزی است که به شما اجازه می‌دهد هنگام صحبت کردن به زبان‌های خارجی اعتماد به نفس خود را ایجاد کنید و در نهایت پیشرفت کنید.

4. The Power of Now

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی The Power of Now می‌باشد.  

The Power of Now چیست؟ کاوشی در مورد معنای واقعی زندگی در زمان حال توسط اکهارت تول.

چرا زبان‌آموزان باید آن را بخوانند؟ این کتاب به بررسی این ایده می‌پردازد که «حالا» تنها چیزی است که واقعی است. هنگام یادگیری یک زبان خارجی، تمرکز روی آینده بسیار آسان است – می‌خواهید مسلط یا کامل باشید – و به اندازه‌ی کافی روی آنچه در حال حاضر می‌دانید نیست. یادگیری زندگی در زمان حال به شما کمک می‌کند از دانش موجود خود در مورد زبانی که یاد می‌گیرید لذت ببرید و آن را جشن بگیرید، و همچنین به شما کمک می‌کند در مورد عدم پیشرفت ظاهری خود احساس نگرانی کمتری داشته باشید.

5. Thinking, Fast and Slow

5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی 

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی Thinking, Fast and Slow می‌باشد.  

Thinking, Fast and Slow چیست؟ توضیحی درباره‌ی نحوه قضاوت و تصمیم گیری مغز ما توسط دانیل کانمن.

چرا زبان‌آموزان باید آن را بخوانند؟ این یک کاوش فوق‌العاده در مورد اینکه چه چیزی بر روند فکر ما در موقعیت‌های مختلف تأثیر می‌گذارد، مانند ملاقات با افراد جدید است. زبان‌آموزان نظریه‌ی پشت آن را جالب می‌دانند زیرا می‌توان آن را در تعاملات خود با افراد از کشورها و فرهنگ‌های مختلف به کار برد. این به شما کمک می‌کند تا درک کنید که چگونه برداشت‌ها (هم خوب و هم بد!) ایجاد می‌شود و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا بر آن تاثیر بگذارید. 

در آخر پیشنهاد می‌شود زمانی که کتاب می‌خوانید دفتر یادداشتی را کنار خود داشته باشید و جملات یا لغات جدید را یادداشت کنید. بعد از این کار باید به دفتر خود رجوع کنید و نکات جدیدی را که یاد گرفته‌اید مرور کنید. این موضوع در پیشرفت سریع شما بسیار موثر است. باید هر چند وقت یک بار حتما نکات جدید را مرور کنید. سعی کنید اگر ساختاری را یاد می‌گیرید ، آن را تمرین کنید و مثال‌های متفاوتی با زمان‌های مختلف بزنید تا یاد بگیرید. در مورد لغات هم باید با آن‌ها جمله بسازید و در داخل متن لغات را یاد بگیرید تا طرز استفاده از آن لغت را هم فرا بگیرید. روزی 20 دقیقه زمان گذاشتن برای کتاب خواندن اصلا زمان زیادی نیست و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر سطح زبان خود خواهید شد و همین موضوع در زبان‌آموزان ایجاد انگیزه خواهد کرد. در ضمن خواندن کتاب داستان یک عادت بسیار خوب است که به مرور باعث می‌شود شما هرگز زبان را فراموش نکنید و در عین این که از این کار لذت می‌برید زبان یاد بگیرید.

کتاب مورد علاقه شما چیست؟ آن را در با ما به اشتراک بگذارید!

سه نکته کاربردی برای تقویت زبان انگلیسی با کتاب!

تنظیم برنامه‌ خواندن

زمان‌های مشخصی را برای خواندن کتاب‌های انگلیسی تعیین کنید. صبح زود، بعد از ناهار، شب یا در هر زمان دیگری که برایتان مناسب است، زمان مشخصی را برای خواندن کتاب‌های انگلیسی در نظر بگیرید. ایجاد یک برنامه‌ی خواندن منظم به شما کمک می‌کند عادتی پایدار را ایجاد کنید و پیشرفت خود را بهبود بخشید..

استفاده از معنای جملات

وقتی با کلمات یا عبارات ناشناخته روبه‌رو می‌شوید، از معانی کلمات مجاور و متن در دسترس استفاده کنید. به دنبال نشانه‌های مفهومی در جملات اطراف بگردید یا به موضوع کلی کتاب نگاه کنید. این روش باعث می‌شود دایره لغات شما گسترش یابد و فهم شما از استفاده‌ی نکته‌برداری از زبان تعمیق یابد.

یادداشت برداری!

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید یا از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید تا لغات، عبارات یا قسمت‌های جالبی را یادداشت کنید. نقاط کلیدی یا نقل قول‌های قابل توجهی را برجسته کنید که برایتان جالب باشد. درگیری فعال با مطلب باعث تثبیت یادگیری شما می‌شود و امکان مرور آن را در زمان‌های بعدی راحت‌تر می‌کند.

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که 5 تا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم تا هم یادگیری زبان برای شما آسان‌تر شود و هم مطالب مفید راجب زندگی خود یاد بگیرید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =