• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

5 نکته مهم گرامری تافل که باید حتما بدانید

۱۵ تا از نکات مهم گرامری تافل که بیشترین تکرار را دارند 

در این مطلب تصمیم داریم 5 مورد از مهمترین نکات گرامری تافل را به شما عزیزان آموزش دهیم. همانطور که میدانید، تافل یکی از مهمترین آزمونهای زبان در سراسر دنیا است. قبولی در این ازمون و دریافت مدرک تافل برای تمام افرادی که قصد پذیرش در دانشگاههای برتر کشورهای انگلیسی زبان را دارند الزامی است. از همین رو ما در این مطلب از انگلیش توربو، به تمام نکات گرامریِ این آزمون پرداخته و نکاتی هم در مورد نحوه تقویت لیسنینگ تافل و دیگر مهارتهای مورد نیاز این آزمون به شما ارائه خواهیم داد. همراه ما باشید!

سوالات گرامری در تافل

یکی از اصلی‌ترین چالشهای زبان آموزان این است که آیا در تافل سوالات گرامری هم وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، ولی تسلط به گرامر و آشنایی با نکات گرامری تافل برای موفقیت شما در این آزمون الزامی خواهد بود. ممتحنین در آزمون تافل به دنبال مشکلات گرامری در پاسخ‌های شما می‌گردند. در واقع باید تسلط کاملی روی قوانین گرامری داشته باشید تا بتوانید به خوبی به سوالات مربوط به رایتینگ و اسپیکینگ پاسخ دهید. 

از طرفی دیگر، اگر از تفاوت لیسنینگ تافل و آیلتس آگاه باشید میدانید که در تافل شما باید به یک مکالمه گوش کنید و در همین مابین، نکات مورد نیاز خود را هم یادداشت نمایید. زمان لیسنینگ تافل 41 تا 57 دقیقه است و شما در همین زمان کم باید بتوانید یادداشتها و سوالات خود را با رعایت نکات گرامری دسته بندی نمایید. 

با توجه به این توضیحات، لازم است که شما علاوه‌بر تقویت رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و تقویت لیسنینگ برای تافل، روی تقویت گرامر خود هم کار کنید. در ادامه نکات مهم برای تقویت گرامر تافل را به شما آموزش خواهیم داد. 

مهمترین نکات گرامری تافل

در این بخش، 5 مورد از نکات گرامری تافل که بیشترین تکرار را دارند به شما آموزش خواهیم داد: 

1. به کار بردن حرف تعریف «The»

به کار بردن این حرف تعریف برای زبان آموزان به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شده است و خیلی از اوقات این حرف را به اشتباه استفاده میکنند. در گرامر تافل، شما زمانی از حرف تعریف the استفاده میکنید که بخواهید به یک اسم، مکان یا شی تعریف شده اشاره داشته باشید. در ادامه میتوانید مثالهایی از به کار بردن درست این حرف را مشاهده کنید:

“.The restaurant you recommended was great”

“.The man we saw in the market yesterday is my neighbor”

2. استفاده از زمان حال در عبارات زمانی

یکی دیگر از مهمترین نکات گرامری تافل، استفاده نکردن از کلمه “Will”  در عبارتهای زمانی است. متاسفانه خیلی از زبان آموزان این کلمه را در عبارتهای زمانی به کار میبرند. این اشتباه معمولا در مکالمات اتفاق میافتد که آنها وقت زیادی برای فکر کردن ندارند. 

شما باید برای اشاره به آینده به جای کلمه will از عبارتهای زمانی مثل when, as, as soon as, while, after, until, and before استفاده کنید. 

برای مثال این جمله ” as soon as the dishes will be done ” اشتباه است و باید به جای آن از جمله ” As soon as the dishes are done, you can go out and play ” استفاده کنید. 

3. استفاده درست از کلمات  ,Could, Should Would

این سه کلمه باید در جای درست استفاده شوند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. دانستن کاربرد این سه کلمه علاوه بر گرامر، برای 4 مهارت زبان هم اهمیت داشته و یکی از تکنیک های لیسنینگ تافل به شمار میرود. در اینجا کاربرد هر کدام را به شما معرفی میکنیم:

  • Could: این کلمه زمانی کاربرد دارد که بخواهید یک درخواست مودبانه از کسی داشته باشید، احتمال چیزی در آینده را توضیح داده یا در مورد چیزی در گذشته صحبت کنید. مثال: ” Could I have some dessert”
  • Would: این عبارت را زمانی به کار ببرید که قصد دارید به صورت مودبانه تعارف کنید یا چیزی که در شرایط غیرممکن انجام شده را توصیف نمایید. مثال: ” I would quit my job if I won the lottery” یا ” Would you like some dessert”
  • Should: این کلمه را میتوانید زمانی که توصیهای برای کسی دارید به کار ببرید. مثال: ” .You should rest before exercising again”

4. توجه به ترتیبِ صفات

در صورتی که قرار است در جمله خود از چندین صفت استفاده کنید، باید ترتیب درست این صفات را هم رعایت نمایید. برای مثال عبارت “small six cats” اشتباه است و باید به جای آن از عبارت “six small cats” استفاده کنید. به طور کلی ترتیب درست صفات در گرامر به صورت زیر است:

  1. تعداد
  2. کیفیت و خوب و بد بودن
  3. اندازه و ابعاد
  4. شکل
  5. سن
  6. رنگ
  7. ملیت و کشور
  8. جنس

5. استفاده از جمع‌های بی قاعده

همانطور که میدانید، در زبان انگلیسی برای جمع زدن اسامی از s جمع استفاده خواهد شد. اما استثناهایی هم وجود دارد و شما باید تمام این موارد استثنا را بشناسید. در واقع آشنایی با جمعهای بی قاعده یکی از مهمترین نکات گرامری تافل است. در جدول زیر برخی از رایج‌ترین انواع این جمعها را به شما معرفی میکنیم:

مفرد جمع
Man Men
Woman Women
Child Children
Foot Feet
Half Halves
Mouse Mice

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از تکنیک های گرامر تافل آشنا کرده و مهمترین نکات گرامری تافل را به شما عزیزان توضیح دهیم. با دانستن این نکات، شما میتوانید به شکل اصولی‌تری با قواعد گرامری آشنا شده و خود را برای شرکت در آزمون تافل آماده کنید. امیدواریم که این نکات برایتان مفید واقع شده باشند. 

برخی از سوالات متداول

آیا گرامر بخشی از آزمون تافل است؟

خیر؛ سوالات گرامری به خودیِ خود بخشی از آزمون تافل به شمار نمی‌روند. اما اطلاع از آنها و تسلط به گرامر میتواند در تقویت مهارتهای شما موثر بوده و شانس موفقیتتان را افزایش دهد. 

تقویت گرامر چه تاثیری روی موفقیت در تافل دارد؟

ممتحن‌های آزمون تافل، یادداشتها و پاسخ‌های شما را از نظر قوانین گرامری هم بررسی می‌کنند و رعایت درست این قوانین به دریافت نمرات بالاتر برای شما کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =