• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

6 نکته کاربردی برای رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس

یکی از مهمترین اهداف زبان آموزان، فراگرفتن 4 مهارت آیلتس و موفقیت در این آزمون است. در حقیقت قبولی در آزمون آیلتس به یکی از رویاهای بسیاری از افراد تبدیل شده است. آیلتس یک آزمون معتبر و بین المللی است که سطح دانش افراد از زبان انگلیسی را تشخیص میدهد. فرقی نمی‌کند که هدف شما از یادگیری زبان، کار، تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور است، در هر صورت برای اینکه ثابت کنید به زبان انگلیسی تسلط دارید، باید در این آزمون موفق شوید. 

بدون شک موفقیت در این آزمون به تمرین و تلاش زیادی نیاز دارد و یک شبِ نمی‌توان به آن تسلط پیدا کرد. با این حال ما در این مطلب تصمیم داریم روش‌هایی برای تقویت مهارت آیلتس و افزایش شانس موفقیت در این آزمون را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید!

آشنایی کلی با آزمون آیلتس

اجازه دهید قبل از هر چیزی یک مرور کلی روی آزمون آیلتس یا همان (International English Language Testing System) IELTS داشته باشیم و شما را با کلیات این آزمون آشنا کنیم. همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، آیلتس یک آزمون بین المللی است که در تمام کشورهای جهان برگزار می‌شود و موفقیت در آن برای افراد، به منزله اثبات تسلط آن ها به زبان انگلیسی است.

افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید چهار مهارت زبان یعنی ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ را به طور کامل یاد بگیرند. در واقع آزمون آیلتس از سنجش این چهار مهارت تشکیل شده و زبان آموزان باید هر ۴ مهارت آیلتسِ خود را تقویت کنند. 

روش‌های مفید برای موفقیت در آزمون آیلتس

موفقیت در آزمون آیلتس به تقویت هر 4 مهارت آیلتس و تمرین و تکرار زیادی نیاز دارد. همچنین شما باید با تکینک‌های خاصی آشنا باشید تا بتوانید به خوبی مفاهیم زبان را یاد بگیرید. ما در این جا به چند روش مفید که به یادگیری بهتر شما کمک می‌کنند، اشاره خواهیم کرد. 

1. زمان‌بندی را تمرین کنید.

در آزمون آیلتس، شما برای گذراندن هر کدام از 4 مهارت آیلتس مدت زمان محدودی را در اختیار دارید. به همین دلیل باید زمانبندی دقیقی داشته باشید که وقت شما کم نیاید و به موقع به تمام سوالات پاسخ دهید. شما باید قبل از شرکت در آزمون، زمانبندی درست را تمرین کنید تا یاد بگیرید که در زمان برگزاری آزمون، چطور از وقت خود بیشترین استفاده را داشته باشید. 

2. دایره واژگان خود را گسترده‌تر کنید.

هر چقدر که شما کلمات بیشتری را بلد باشید، بهتر هم می‌توانید ساختارهای دستوری خود را اصلاح کرده و جملات بیشتری بسازید. یادگیری کلمات بیشتر یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس به شمار می‌رود. 

بهترین راه برای اینکه کلمات بیشتری را یاد بگیرید، خواندن کتاب و مجلات مختلف است. به این ترتیب این روش علاوه بر مهارت اسپیکینگ، روی مهارت‌های دیگر شما هم تاثیر می‌گذارد. چرا که مطالعه کردن یکی از روش‌های تقویت مهارت‌های ریدینگ آیلتس هم به شمار می‌رود. 

برای اینکه کلمات را به خاطر بسپارید، لازم است به صورت مرتب آن‌ها را با خود تمرین کنید. معمولاً تکرار کلمات بین 10 تا 20 بار باعث ماندگاری آن‌ها در ذهن شما می‌شود. همچنین سعی کنید در مکالمات خود از کلمات جدیدی که یاد گرفته‌اید هم استفاده کنید. 

3. خاطرات روزانه یا برنامه‌های روز بعد خود را بنویسید.

شما می‌توانید در پایان هر روز، خاطرات و اتفاقات مهم آن روز را به انگلیسی بنویسید یا یک پلنر تهیه کرده و برنامه روز بعدتان را در آن یادداشت کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس به شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید، مهارت رایتینگ یکی از 4 مهارت ایلتس است که معمولاً زبان آموزان فراموش می‌کنند آن را تمرین کنند؛ چرا که در طول روز درگیر مکالمه یا سایر مهارت‌ها می‌شوند. 

4. به پادکست گوش دهید.

گوش دادن به پادکست از جهات مختلفی می‌تواند برای شما مفید باشد. به این صورت که هم برای تقویت مهارت اسپیکینگ و هم برای تقویت مهارت لیسنینگ به شما کمک می‌کند. به طور کلی شما می‌توانید از طریق گوش دادن به پادکست، آهنگ یا حتی دیدن فیلم، اصطلاحات و کلمات بیشتری یاد گرفته و دانش خود از زبان انگلیسی را افزایش دهید. 

5. با خودتان صحبت کنید.

اینکه شما یک پارتنر برای تمرین اسپیکینگ آیلتس داشته باشید بسیار خوب است. اما اگر نتوانستید کسی را پیدا کنید، می‌توانید در طول روز با خودتان صحبت کنید. برای این کار کافیست مقابل یک آینه قرار گرفته و مانند یک مکالمه دو نفره، شروع به صحبت با خود نمایید. با این کار، اعتماد به نفس شما در مکالمات با دیگران افزایش پیدا کرده و بهتر هم می‌توانید بر روی مهارت اسپیکینگ خود مسلط شوید. 

همچنین شما می‌توانید صدای خودتان را ضبط کرده و بعد به آن گوش کنید. این کار یکی از اصلی‌ترین راه‌های تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس به شمار می‌رود. شما در حین گوش دادن به صدای خود، به خوبی می‌توانید ایراداتی که داشتید را متوجه شده و آن‌ها را رفع کنید. 

6. در آزمون‌های ماک شرکت کنید.

همانطور که می‌دانید، آزمون آیلتس هزینه بالایی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید چند باری را به صورت امتحانی در آزمون‌های شبیه سازی شده که به آزمون ماک معروفند شرکت کرده و از این طریق، میزان تسلط خود به 4 مهارت آیلتس را محک بزنید. همچنین با این روش، بهتر می‌توانید با فضای آزمون و سوالات آن آشنا شوید و استرس شما هم تا حدودی کمتر می‌شود. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم روش‌هایی را برای تقویت 4 مهارت آیلتس و قبولی در این آزمون به شما آموزش دهیم. فراموش نکنید که برای موفقیت در این آزمون، تمرین و تکرار الزامی است و باید پشتکار زیادی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با شرکت در یک دوره معتبر و به کمک یک مدرس ماهر، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. 

امیدواریم که این نکات برایتان مفید باشند!

سوالات متداول

مهارتهای 4 گانه آیلتس چه مهارت‌هایی هستند؟

مهارت‌های 4 گانه آیلتس شامل ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ هستند و زبان آموزان باید روی هر 4 مهارت کار کنند. 

چطور باید در آزمون آیلتس موفق شد؟ 

برای موفقیت در این آزمون باید هر 4 مهارت زبان خود را تقویت کرده و هر روز به صورت مرتب تمرین کنید. همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی هم برای قبولی در این آزمون الزامی است. 

آیا امکان انجام آزمون آیلتس به صورت آزمایشی وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی و مشابه آیلتس که به آزمون‌های ماک یا شبیه ساز معروفند شرکت کنید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =