• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۳ دیدگاه

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

لغت سال 2023 آکسفورد

پس از یک رای‌گیری با مشارکت 32 هزار نفر و همکاری متخصین آکسفورد سرانجام لغت امسال Rizz معرفی شد که نوعی خلاصه شده از کلمه Charisma هست. کلمات زیادی به این شکل هر ساله تولید می‌شوند: مثلا در سال‌های گذشته کلمه fridge از داخل کلمه refrigerator و کلمه flu از influenza استخراج شد.

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

رشد استفاده از این کلمه زمانی (ژوئن 2023) دیده شد که بازیگر هالیوود «تام هالند» در یک مصاحبه از آن استفاده کرد و گفت که او کاریزمای خاصی ندارد.

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

از کلمه rizz همچنان می‌توان به عنوان فعل استفاده کرد اگر همراه با حرف اضافه up بیاید به معنی جذب یا اغوا کردن کسی‌ است.

جالب است که کلمات انگلیسی اگر چه همواره در حال تغییر هستند، این آمار پس از اینکه یک سلبریتی یک کلمه را استفاده می‌کند بسیار دیدنی است.. به نمودار زیر نگاه کنید و ببینید که چطور استفاده از یک کلمه جدید انگلیسی توسط یک سلبریتی به محبوبیت آن کلمه اضافه می‌کند. این کلمه حالا به عنوان لغت سال انتخاب شد و بسیاری از انگلیسی‌زبانان در سطح اینترنت از آن استفاده می‌کنند.

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023

اولین لغت:  (n) Prompt

An instruction given to an artificial intelligence program, algorithm, etc., which determines or influences the content it generates.

به دستورالعملی که به هوش مصنوعی مانند Chat GPT یا Google Bard می‌دهیم که برای ما کاری انجام دهد را prompt می‌گوییم. اگرچه که این معنی جدید در سال 2022 اضافه شده بود اما به طرز عجیب و غریبی توسط کاربران اینترنتی در سال 2023 استفاده شد.

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

دومین لغت: (n) Situationship

A romantic or sexual relationship that is not considered to be formal or established.

از آنجا که روز به روز برنامه های dating زیاد می‌شوند، بسیار طبیعی است که لغات جدیدی هم در رابطه با این موضوع بین مردم باب شوند، یکی از لغات پرکاربرد در سال 2023 لغت situationship بود که ترکیب کلمات relationship و situation است و به رابطه‌ای می‌گویند که افراد در آن تعهد خاصی به یکدیگر ندارند و یا به طور رسمی در رابطه نیستند، اما در واقع در رابطه‌اند!

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

سومین لغت: Swiftie

An enthusiastic fan of the singer Taylor Swift.

طرفداران «تیلور سوییفت» هر روز بیشتر می‌شوند و کنسرت‌های این خواننده نیز هر روز بیشتر! محبوبیت اخیر او در حدی بوده که کلمه Swiftie که در سال 2022 مطرح شد، در سال 2023 ده برابر بیشتر استفاده شد!

کلمات انگلیسی جدید در سال 2023 | لغت برتر سال: rizz

کلمات انگلیسی دیگری که به دیکشنری اضافه شدند:

beige flag noun

A character trait that indicates that a partner or potential partner is boring or lacks originality; (also) a trait or habit, esp. of a partner or potential partner, viewed as extremely characteristic, but not distinctly good or bad.

de-influencing noun

The practice of discouraging people from buying particular products, or of encouraging people to reduce their consumption of material goods, esp. via social media.

heat dome noun

A persistent high-pressure weather system over a particular geographic area, which traps a mass of hot air below it.

parasocial adjective

Designating a relationship characterized by the one-sided, unreciprocated sense of intimacy felt by a viewer, fan, or follower for a well-known or prominent figure (typically a media celebrity), in which the follower or fan comes to feel (falsely) that they know the celebrity as a friend.

منبع: وبسایت آکسفورد

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =