• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

Cue card در اسپیکینگ آزمون دولینگو چیست؟ + تکنیک و نحوه‌ی پاسخ‌گویی

ما در این مطلب قصد داریم تمام اطلاعاتی را که برای آماده شدن برای سوالات Cue card آزمون دولینگو نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم و همچنین در این مطلب کاربردی‌ترین نکات برای پاسخ‌گویی به Cue card آزمون دولینگو به همراه چند مثال از آزمون آورده شده است. 

مروری بر سوالات اسپیکینگ آزمون دولینگو 

آزمون انگلیسی Duolingo ابزاری برای ارزیابی دانش زبانی زبان‌آموزان و موسسات جهانی امروز می‌باشد که بر خلاف سایر آزمون ها، آزمون انگلیسی Duolingo بر اساس پاسخ‌گویی شما درجه سختی سوالات بعدی شما را تعیین می‌کند. 

دو بخش اسپیکینگ آزمون دولینگو عبارت است از: 

  • توصیف یک تصویر
  • سه تسک صحبت کردن مستقل (دو تسک نوشته شده و یک تسک شنیداری)

این سیستم آزمون را برای سطوح صلاحیت بالا، متوسط و پایین در هر بخش دسته‌بندی می‌کند. در این نوع تسک‌ها شما نیاز است تا برای مدت زمان طولانی صحبت کنید و از جنبه‌های مختلف دانش زبانی خود (به عنوان مثال دستور زبان، واژگان، ساختار متن) و دیگر عناصر استفاده نمایید. مدل‌های امتیازدهی خودکار ساخته شده توسط متخصصان Duolingo جواب‌های شما را ارزیابی می‌کنند. هر یک از سه تسک اسپیکینگ سیستم نمره‌دهی خود را دارد. در این بخش دقت و تسلط دستور زبان و نحوه‌ی انتخاب کلمات شما را ارزیابی می‌کند. همچنین ارزیابی می‌کند که چقدر خوب به سوالات در یک زمان معین پاسخ می‌دهید.

سوال Read, Then Speak در آزمون دولینگو 

شما باید در مورد یک موضوع در این بخش صحبت کنید، که فقط یک بار در بخش سخنرانی Duolingo امتحان اصلی با آن مواجه خواهید شد. 

Cue card در اسپیکینگ آزمون دولینگو چیست؟ + تکنیک و نحوه‌ی پاسخ‌گویی

شما 20 ثانیه برای آماده شدن و نگاه کردن به سوال در این بخش، که قابل مقایسه با IELTS Cue Cards است، و سپس حداقل 30 ثانیه و تا 90 ثانیه برای پاسخ به سوال دارید. شما همچنین می توانید در هنگام پاسخ دادن به تسک به سوال نگاه کنید تا بتوانید سوالات را به طور کلی کاور کنید. 

سوال Listen, Then Speak آزمون دولینگو

در این بخش شما نه تنها باید سوال را به درستی درک کنید بلکه باید پاسخ صحیح را نیز ارائه دهید. این سوال مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ شما را ارزیابی می‌کند. 

Cue card در اسپیکینگ آزمون دولینگو چیست؟ + تکنیک و نحوه‌ی پاسخ‌گویی
این سوال پس از بخش 50 کلمه ای از شما پرسیده می شود. آماده باشید. بهتر است حداقل 30 ثانیه و تا یک و نیم دقیقه صحبت کنید. 

سوالات پاسخ باز، مانند card آزمون دولینگو، با استفاده از یک سیستم نمره‌دهی ارزیابی می‌شوند. مانند ارزیابی کنندگان با تجربه انسانی، فاکتور نمره‌دهی این است که مهارت انگلیسی داوطلب را ارزیابی کند. در واقع سیستم آزمون دولینگو دقت دستور زبان، انتخاب کلمات، تسلط، چگونگی پاسخ شما به سوال و اینکه تا چقدر می‌توانید تلفظ و سرعت را در مدت زمان محدود بگویید یا بنویسید را ارزیابی می‌کند.

با این حال، شما باید آگاه باشید که الگوریتم‌های کامپیوتری سوالات را تجزیه، تحلیل و نمره می‌دهند، در حالی که مصححین موسسه آزمون دولینگو ضبط های ویدئویی شما را ارزیابی می‌کنند.

یک سوال Speak about the photo هم داریم که بعدا به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت!

6 تا از کاربردی‌ترین نکات پاسخ‌گویی به Cue card آزمون دولینگو 

  1. دستور زبان (Grammar)

اول از همه به یاد داشته باشید که سوال را با دقت هرچه تمام‌تر بخوانید. در حالی که شما زبان خود را در طول سخنرانی تغییر می‌دهید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید ضروری است. بسیاری از سوالات ممکن است در مورد حوادثی که قبلا رخ داده یا در گذشته رخ داده است، بپرسند. برخی از سوالات ممکن است در مورد مکان یا مورد علاقه‌ی شما بپرسند، در حالی که دیگر سوالات ممکن است در مورد آینده پرس‌و‌جو کنند. شما هرگز نمی‌دانید که چه نوع سوالی را پاسخ خواهید داد، بنابراین به خوبی آماده شوید.

  1. واژگان (Vocabulary)

همانطور که در مطالب واژگان ما اشاره شد، شما باید زبان مربوط به سوال و موضوع را انتخاب کنید. بسیاری از زبان‌آموزان داشتن واژگان متنوع را با استفاده از بزرگترین کلمات برای نشان دادن تسلط خود بر مواد اشتباه می‌گیرند. اما این مناسب بودن است که در اینجا مهم است یعنی واژگانی استفاده شود که موضوع محور باشد یا همان Topic-related vocabulary.

همچنین، مطمئن شوید که لیستی از مترادف‌ها را آماده کرده اید. انجام این کار کمک خواهد کرد اگر شما در انتخاب کلمه‌ی خود از کلمات متفاوت ام با معنای یکسان استفاده کنید. باز هم، این به معنای استفاده از کلمات بزرگ نیست. بررسی کنید که آیا آن‌ها قابل قبول هستند.

اگر می‌توانید از اصطلاحات به طور طبیعی استفاده کنید و این کار را در تمارین اسپیکینگ خود منظم انجام داده اید، پس سعی کنید از آنها در گفتار خود نیز استفاده کنید.

  1. داستان سرایی (Storytelling)

راه‌های زیادی برای پاسخ به این بخش وجود دارد، اما گفتن یک داستان بزرگترین رویکرد برای پاسخ به سوالات است. شما آن را زندگی کرده‌اید. خودتان که می‌دانید که چه کسی آنجا بود، چه احساسی داشت، چگونه به نظر می‌رسید و چگونه بر شما تاثیر گذاشت. این باید به شما کمک کند تا آماده شوید. همچنین باید برخی از فشار را در هنگام تصمیم گیری در مورد آنچه که باید بگوید، کاهش دهد. وقتی داستانی را می‌گوییم، معمولا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. همچنین طبیعی‌تر به نظر می‌رسد که برای امتحان صحبت کردن حیاتی است.

به عنوان مثال، اگر Cue card آزمون دولینگو از شما می‌خواهد یک مورد بخصوص را توصیف کنید، ممکن است با تعریف آن شروع کنید و سپس روایت چگونگی ورود آن به زندگی خود را بگویید. روایت را ادامه دهید و چرخش طولانی به زودی تمام خواهد شد.

  1.   Cue card خود را فراموش نکنید.

برای زبان‌آموزان معمول است که سوالات خود را دریافت کنند و به جای گفتن یک داستان خوب، سعی می‌کنند به هر سوال در Cue card  آزمون دولینگو یک به یک پاسخ دهند. با این حال، مشکل این است که پس از پاسخ به تمام سوالات  Cue card هنوز چند ثانیه برای صحبت کردن , وجود دارد و ام چیزی برای گفتن ندارید. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد!

پیش از این، ما در مورد گفتن یک روایت صحبت کردیم. ما به شدت به شما توصیه می‌کنیم که از سوالات Cue card  آزمون دولینگو به عنوان یک شبکه ایمنی و مرجع برای آنچه که می‌گویند استفاده کنید. به عبارت دیگر، تنها زمانی از پیشنهادات استفاده کنید که روایت شما متوقف شود. اگر زود تمام کنید، اکنون چندین گزینه اضافی برای تکمیل چرخش طولانی دارید.

  1. به اندازه تایم صحبت کنید.

اگر داستانی را تعریف می کنید، باید بتوانید حداقل 30 ثانیه و حداکثر 90 ثانیه صحبت کنید. تمرین صحبت کردن برای حداقل 1 دقیقه در خانه به طوری که زمان اختصاص داده شده در امتحان مانند آب خوردن خواهد بود. 

  1. از موضوع دور نشوید.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همیشه خوب است که هوشیار باشید. شما ممکن است با یک پاسخ عالی به موضوع شروع کنید و پاسخ خود را بی‌ربط پایان دهید. به یاد داشته باشید که سوالات Cue card آزمون دولینگو به عنوان یک راهنما عمل می‌کنند. با این حال، تا زمانی که شما در محدوده موضوع باقی بمانید، به ویژه در حالی  یک روایت تعریف می‌کنید، این موضوع مشکلی ندارد اما نباید از موضوع بحث اصلی خارج شوید و به حاشیه کشیده شوید. صحبت شما نباید Off Topic باشد!

در ادامه چند تا از مثال‌های Cue card آزمون دولینگو برای آشنایی بیشتر آورده شده است: 

Describe an instance when the weather forced you to alter your plans

When did this occur?

Where did you go?

What was the weather like?

What did you do in the end?

Describe a time when you got vital information through text message.

To whom did you share the message?

What was the topic of the news?

How did it come to be written?

Why was the news significant?

Describe a busy location you’ve visited.

Can you tell me where it is?

When did you go there?

Who were you with when you got there?

Could you also describe how you felt about being there?

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که نکاتی کلیدی برای پاسخ‌گویی هرچه بهتر به سوالات اسپیکینگ آزمون دولینگو ارائه شود؛ با تمرین و تکرار بیشتر این نکات را در آزمون اصلی خود بکار برید. برای تست مهارت خود می‌توانید به وبسایت اصلی دولینگو سر بزنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =