• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

Read Aloud یا Elicited Imitation در آزمون دولینگو چیست؟ (تکنیک و نحوه پاسخگویی)

Read Aloud در دولینگو چیست ؟

همیشه برای داوطلبان دولینگو سوال بوده است که Read Aloud در آزمون دولینگو به چه منظور طراحی شده است و چگونه‌ می‌توان به تمامی سوالات آن پاسخ داد تا بهترین نتیجه را گرفت. ما در این مطلب قصد داریم بهترین راهکارهای موفقیت در این بخش را برای‌تان معرفی نماییم. Read Aloud (Elicited Imitation) در دولینگو برای این طراحی شده است که توانایی داوطلبان در خواندن صحیح جملات و تلفظ طبیعی آن را مورد ارزیابی قرار دهند. بر اساس سیستم آزمون دولینگو، سیستم بطور خودکار قادر می‌باشد که یکسری از موارد تلفظی همچون نحوه تلفظ درست واج‌ها، ریتم، استرس کلمات و نحوه‌ی ادای درست کلمات را بررسی نماید. این سوال از سوالاتی که است که انطباقی (Adaptive) می‌باشد بدین معناست که درجه سختی سوال بعدی شما بر اساس سوال فعلی شما بر روی صفحه کامپیوتر شما تعیین می‌شود.

برای مثال: 

جمله زیر را بلند بخوانید: 

I do not eat to live, but I live to eat. 

ساده بود درسته؟ در آزمون هم سوالات کنی درجه سختی‌شان بیشتر است و تنها موضوع قابل توجه در  بخش Read Aloud این است که همه کلمات را به درستی تلفظ کنید.

تکنیک‌های پاسخگویی به سوال Read Aloud دولینگو چیست؟

بنابر سیستم تعریف شده در آزمون تازه تالیف دولینگو، این تسک‌ها برای صرفاً برای این هستند که توانایی شما در خواندن درست، درک و ساختار جمله بسنجد؛ پس در واقع شما نیازی به این ندارید که معنای تمامی واژگان را بدانید، بلکه شما باید آن جملات را به درستی بخوانید و نه کار دیگر.

تکنیک‌های به شما برای موفقیت در این بخش کمک خواهد کرد: 

۱. تلفظ درست جملات را دائماً چک کنید.

پیش از آنکه برای آزمون دولینگو اقدام کنید بهتر است که تلفظ درست خود را با به طور کلی با یک استاد زبان انگلیسی چک کنید. از آن‌ها بخواهید که قصد دارید در چنین آزمونی شرکت کنید و برای چند دقیقه به شما گوش فرا دهند تا مشکلات تلفظی شما را شناسایی کنند. انجام این کار باعث می‌شود که شما اشتباهات خود را بدانید و ضعف های خود را پوشش دهید. 

توصیه دیگر این است که با برنامه‌هایی که تلفظ آنلاین را چک می‌کنند به عنوان تمرین جملاتی را که می‌خواهید تمرین کنید‌ و ببینید غلط های تلفظی شما در کجاست.

۲. به استرس کلمات بسیار توجه کنید.

زبان انگلیسی از جمله زبان‌هایی می‌باشد که استرس لغات می‌تواند معنای نادرستی را به شنونده القا کند و به طور کلی معنای آن‌ها را عوض کند. در زبان انگلیسی بر خلاف اکثر زبان ها مانند فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی استرس محور است و بر روی یک بخش واژه تأکید می‌شود. 

برای مثال در واژه‌ی /tʃeɪs’/ اولین کلمه دارای استرس می‌باشد.

۳. از تکنیک Subvocalize استفاده کنید.

در این تکنیک شما پیش از آنکه جمله را در آزمون به زبان آورید و دکمه شروع ضبط را بزنید، جمله را در ذهن خود با خود تکرار کنید اما به زبان نیاورید؛ به عبارت دیگر بدون اینکه صدایی تولید شود جمله را با خود بگویید. در واقع این کار نه تنها باعث می‌شود که بدانید استرس لغات در کجاست بلکه باعث می‌شود حداقل یک‌بار جمله را پیش از آنکه بیان کنید ببینید و امکان اشتباه در آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. 

البته حواستان باشد که این فرآیند آنچنان وقت شما را نگیرد چرا که در آزمون دولینگو در این بخش وقت زیادی ندارید و ممکن است باعث شوید که زمان پاسخگویی پیدا نکنید؛ پس تمرین و تکرار پیش از روز آزمون توصیه‌ی ما به شماست.

۴. نفس بکشید و راحت باشید.

بهترین زمانی که شما می‌توانید جمله را ادا کنید زمانی است که شما استرس نداشته و در راحتی کامل هستید. پس پیش از آنکه جمله مورد نظر را بخوانید نفس عمیق بکشید و به خودتان اجازه دهید که راحت باشید. حتماً مقداری آب بنوشید تا گلوی‌تان خشک نشود و به راحتی هر چه تمام‌تر جملات را بخوانید.

در انتها ما برای شما چند جمله را آورده‌ایم تا شما با استفاده از تکنیک‌های معرفی شده آن‌ها را بخوانید. 

I like tea, but I’m not a fan of coffee. 

Yesterday, all my troubles seemed so far away. 

I like the way she laughs at my jokes. 

According to the article, the cost of living in Tokyo is among the highest in the world.

نمونه سوال‌های این بخش رو مشاهده کنید.

Read Aloud یا Elicited Imitation در آزمون دولینگو چیست؟ (تکنیک و نحوه پاسخگویی) Read Aloud یا Elicited Imitation در آزمون دولینگو چیست؟ (تکنیک و نحوه پاسخگویی)

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با سوال Read Aloud در دولینگو آشنا کنیم و تکنیک‌هایی را برای موفقیت در این بخش به شما معرفی نماییم. برای تست کردن مهارت خود در این بخش می‌توانید به وبسایت اصلی دولینگو مراجعه کنید.

برخی از سوالات متداول

۱. تکنیک Subvocalise در کدام سوال آزمون دولینگو کمک‌کننده است؟ 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد این تکنیک در سوال Read Aloud یا Elicited Imitation خیلی بکار می‌آید. 

۲. برای چک کردن استرس لغات چه پیشنهادی می‌کنید؟ 

بهترین کار برای چک کردن استرس لغات در زبان انگلیسی رجوع به دیکشنری است.

۳. اگر معلمی برای چک کردن تلفظ جملات نداشتیم چکار کنیم؟ 

از برنامه‌های گفت‌وگو محوری که تلفظ شما را همزمان چک می‌کند استفاده کنید اما این بخش ها حتی‌المقدور جا نندازید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =