• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

Read and Select در آزمون دولینگو چیست؟ (تکنیک و نحوه‌ی پاسخگویی)

آزمون تازه تالیف شده‌ی دولینگو که در سال ۲۰۱۶ میلادی تحت عنوان Duolingo English Test یا به اختصار DET برای ارزیابی دانش زبانی زبان‌آموزان انگلیسی در سرتاسر جهان برای افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده‌اند می‌باشد. 

آزمون دولینگو همانند رقیبان قدرتمند خود همچون آیلتس، تافل و PTE زبان‌آموزان را در چهار مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می‌سنجد. بخش‌های اصلی آزمون Adaptive Test و Video Interview و Writing Section می‌باشد که هر کدام بخش مختلفی را ارزیابی می‌کند. 

امروز به بخش مهمی از آزمون دولینگو می‌پردازیم که در بین سوالات انطباقی یا Adaptive می‌باشد.

Read and Select در آزمون دولینگو چیست؟

Read and Select در بین سوالات انطباقی است که با عنوان زیر در آزمون دولینگو آن‌را مشاهده خواهید کرد:Read and Select در آزمون دولینگو چیست؟ (تکنیک و نحوه‌ی پاسخگویی)

در این بخش تعدادی از لغات در زبان انگلیسی داده می‌شوند که تعدادی از آن‌ها از نظر املایی درست بوده و بقیه آن‌ها اشتباه هستند‌ یا موضوع دیگر هم این است که کلمات ممکن است در کل در زبان انگلیسی وجود نداشته باشند و یا حتی یک یا چند حرف آن حذف شده باشد.

در این شرایط باید به غریزه، درک و آشنایی خود با زبان انگلیسی اعتماد کنید. ممکن است کلمات انگلیسی در سوالات خاص بیشتر از سایر سوالات باشد. به عبارت دیگر، ممکن است هر تعداد کلمه واقعی انگلیسی وجود داشته باشد؛ برای مثال ممکن است یک واژه ویژگی های بالا که ذکر شد را داشته باشند و یا اکثر واژگان، این موضوع تا حد زیادی بستگی دارد به شانس شما در آزمون دولینگو.

تکنیک‌های بخش Read and Select آزمون دولینگو چیست؟

۱. مجموعه لغات خود را بسازید.

برای این کار شما لازم است دامنه واژگانی خود را گسترش دهید و با تمرین و تکرار آن‌ها را وارد دانش فعلی خود کنید. شما برای گسترش دامنه واژگان خود بهتر است که موضوع محور یا topic-based کار کنید تا از تشویش ذهنی شما جلوگیری شود. 

پیشنهاد دیگر هم این است که از برنامه‌های آموزش لغات در تلفن همراه خود استفاده کنید؛ برای اینکه همیشه می‌توانید آن را در وقت خالی خود دوره کنید.

برای یادگیری بهتر لغات تمرین و تکرار مداوم یادتان نرود؛ چرا که یادگیری صرف واژگان انگلیسی برای هر آزمونی مانند دولینگو بدون تمرین و تکرار باعث می‌شود که شما بعد از چند وقت تمامی لغات را از یاد ببرید.

۲. به خواندن در زبان انگلیسی عادت کنید.

داشتن عادت خواندن متون انگلیسی باعث می‌شود که شما لغات را در context یا متن بینید تا با نحوه‌ی کاربرد و نوشتار لغات آشنا شوید؛ چرا که متون انگلیسی که بخصوص توسط افراد بومی نوشته شده‌اند باعث می‌شود که شما را وارد دنیای زبان انگلیسی کند و با کاربرد درست آن‌ها آشنا شوید.  توصیه ما به شما خواندن مجلات، متون آنلاین، مقالات، روزنامه می‌باشد.

۳. فیلم‌های افراد انگلیسی زبان را در یوتیوب دنبال کنید.

زمانی که شما با اینگونه فیلم‌ها روبه‌رو شوید همانند مورد قبل که اشاره شد شما می‌توانید لغات را در کاربردهای مختلف از زبان افراد بومی بشنوید.

۴. صحبت کردن با افراد دیگر

داشتن مکالمه و گفت‌وگو با افرادی که هم‌سطح شما هستند و یا یک سطح از شما بالاتر هستند؛ چرا که این موضوع باعث می‌شود حتی اگر شما نحوه استفاده از لغاتی را ندانید وی بتواند به شما کمک کند و واژگان جدیدی را در جملات مختلف به شما یاد دهد.

در پاسخگویی به سوالات Read and Select در آزمون دولینگو به دو اهم حتماً توجه کافی را داشته باشید: 

۱. به واژگانی که شک برانگیز هستند توجه داشته باشید چرا که ممکن است در نگاه اول درست به‌نظر برسند اما یک حرف در آن کم باشد. 

۲. در سوالات مختلف ممکن است تعداد پاسخ‌های درست شما متفاوت باشد پس از این موضوع حیرت زده نشوید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با یکی از سوالات در آزمون Duolingo تحت عنوان Read and Select و تکنیک‌هایی برای موفقیت در این بخش برای شما آورده شود؛ با تمرین و تکرار نکات ذکر شده در این بخش موفق شوید.

برخی از سوالات متداول

۱. چگونه می‌توانم دامنه لغات خود را گسترش دهم؟ 

شما برای این کار علاوه بر مطالعه‌ی موضوع محور یا topic-based لغات می‌تواند فیلم‌ها، مجلات و روزنامه‌ی مورد علاقه خود در ژانرهای مختلف را به طور آنلاین مطالعه کنید. 

۲. آیا داشتن پارتنر در زبان انگلیسی مناسب است؟ 

بله – یکی از بهترین کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید این است که پارتنر زبان انگلیسی داشته باشید تا با یکدیگر لغات و مطالب فراگرفته را تمرین کنید. 

۳. چقدر خواندن متون انگلیسی در روز توصیه می‌شود؟ 

این مطلب کاملاً بستگی به میزان زمانی دارد که شما بر روی این موضوع می‌گذارید، به قولی هر چه بیشتر زمان بگذارید نتیجه بهتری می‌گیرید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =