• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی و پارتی رفتن

بدون اغراق یکی از جذاب‌ترین مکالماتی که ممکن است در زبان انگلیسی بین شما و دوستانتان پیش بیاید، مکالمه در مورد پارتی و مهمانی است. در حقیقت برای این که بتوانید در چنین مکالماتی به خوبی منظور طرف مقابل را درک کنید، لازم است با اصطلاحات مربوط به پارتی و مهمانی آشنا باشید. همچنین اگر در کشورهای انگلیسی زبان به پارتی (مهمانی) دعوت شوید، باید بتوانید به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود جواب دهید.

با توجه به این دلایل، ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با رایج‌ترین اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی آشنا کنیم. همراه ما باشید!

اصطلاحات انگلیسی برای توصیف کارهایی که در مهمانی انجام می‌شود

در هر مهمانی، کارهای رایجی مثل گفت و گو کردن با دوستان، آشنایی با افراد جدید، رقصیدن و… انجام می‌شود. برخی از اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی و کارهایی که در آن انجام می‎شود عبارتند از:

Attend parties (شرکت در مهمانی)

Dance all night long (رقصیدن در تمام طول شب)

Chat with friends (گپ زدن با دوستان)

Play party games (بازی کردن)

Socialize (meet new people) (معاشرت و آشنایی با افراد جدید)

Have fun (خوش گذراندن)

کلمات و عبارات برای توصیف موسیقی در یک مهمانی

اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی و پارتی رفتن

موزیک و موسیقی یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر هر پارتی و مهمانی است. اصطلاحاتی که می‌توانید در مورد موزیک مهمانی به انگلیسی بیان کنید عبارتند از:

 

It was upbeat/rocking. (شاداب/ تکان دهنده بود)

It was nice. (خوب بود)

It was relaxing. (آرامش بخش بود)

عباراتی برای توصیف فضای مهمانی

برخی از واژگان انگلیسی در مورد مهمانی و توصیف فضای آن به کار می‎روند عبارتند از:

It was electrifying/thrilling. (مهیج بود)

It was so wild/crazy. (دیوانه کننده بود)

It was laid back. (chill) (آرام بود)

It was boring. (خسته کننده بود)

5 اصطلاح مرتبط با مهمانی در انگلیسی

علاوه بر اصطلاحات و عبارت‌های قبلی که عنوان کردیم، اصطلاحات دیگری وجود دارند که معمولاً در رابطه با مهمانی و پارتی‌ها به کار می‌روند. با دانستن این عبارات می‌توانید مانند یک فرد بومی در خصوص پارتی و مهمانی صحبت کنید. در اینجا به 5 مورد از چنین عباراتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. Have a whale of a time

این عبارت به معنای این است که شما واقعا از اوقات خود لذت می‌برید. به همین دلیل یکی از رایج‌ترین اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی است.

2. The life of the party

این عبارت برای توصیف فردی به کار می‌رود که در مهمانی بسیار سرزنده و شاد است و فضا را هیجان انگیز و پویا نگه می‌دارد. در فارسی هم اصطلاحی مشابه این عبارت داریم که همان “مجلس گرم کن” است!

متضاد این شخص در مهمانی‌ها، یعنی کسی که فضا را افسرده و بی‌حال می‌کند، party pooper خوانده خواهد شد.

3. Throw a party

این عبارت یکی دیگر از اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی است که به برپایی مهمانی و برنامه ریزی برای یک پارتی اشاره دارد.

4. Billy-no-mates / Norma no-mates

بیلی نو میت و نورما نو میت، دو اصطلاح بریتانیایی هستند که برای اشاره به مرد و زنی به کار می‌روند که نمی‌خواهند در مهمانی هیچ دوستی داشته باشند و باکسی هم صحبت نمی‌شوند. برای مثال شما می‌توانید بگویید که “رضا نمی‌خواست شبیه به بیلی نو میت باشد، به همین دلیل یک همراه با خود به مهمانی آورده است!”

5. A social butterfly

این اصطلاح، نقطه مقابل بیلی نو میت و نورما نو میت است و به کسی اشاره دارد که با همه گرم می‌گیرد و با تمام افراد حاضر در مهمانی، احساس صمیمیت می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با اصطلاحات انگلیسی در مورد مهمانی آشنا کنیم و برخی از رایج‌ترین اصطلاحاتی که در پارتی‌ها و مهمانی‎ها به کار می‌روند را به شما آموزش دهیم. با یادگیری این اصطلاحات می‌توانید در مکالمات خود به مهمانی و پارتی‌های مختلف اشاره کرده و شرایط مهمانی را توصیف کنید. همچنین می‌توانید در مهمانی‌ها هم از اصطلاحات رایج در این باره استفاده نمایید. شما چه اصطلاح دیگری می‌شناسید که به پارتی و مهمانی مرتبط باشد؟ خوشحال می‌شویم که حتما این موارد را با ما در میان بگذارید!

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =