• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

اصطلاحات مربوط به فضای مجازی در انگلیسی

امروزه فضای مجازی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. شما احتمالا در چند شبکه اجتماعی مختلف دارای حساب کاربری هستید و در طول روز با افراد زیادی در این شبکه‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. شبکه‌های اجتماعی مختلف و دنیای اینترنت، مرزهای فیزیکی را از میان برداشته‌اند و انسان‌ها را قادر می‌سازند تا با هرکسی که دوست داشتند، در هر نقطه‌ای از کره زمین ارتباط برقرار کنند.

اگر شما هم زمان زیادی را به گشت‌وگذار در فضای مجازی می‌گذرانید، لازم است با برخی از اصطلاحات پرکاربرد که در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا باشید تا اگر این اصطلاحات را از کاربران شبکه‌های اجتماعی شنیدید، برایتان غیر عادی وعجیب نباشد.

ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با پرکاربردترین اصطلاحات مربوط به فضای مجازی در زبان انگلیسی آشنا کنیم. همراه ما باشید!

اهمیت شناخت اصطلاحات فضای مجازی در انگلیسی

تا همین چند سال پیش، یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های زبان یا به صورت خودآموز، تنها چیزی بود که برای ارتباط برقرار کردن به صورت بین‌المللی نیاز داشتید و با کمی تمرین و تکرار می‌توانستید به این سطح از زبان برسید. اما امروزه همه چیز در حال تغییر است و به لطف مشارکت هزاران نفری که هر روز از زبان انگلیسی در فضای مجازی استفاده می‌کنند (به ویژه نوجوانان و جوانان)، دائماً کلمات و اصطلاحات جدیدی به وجود می‌آیند.

شما برای اینکه به خوبی بتوانید در فضای مجازی با افرادی از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید، لازم است با عبارات و اصطلاحات عامیانه در زبان انگلیسی و برخی از اصطلاحات انگلیسی رایج در فضای مجازی آشنا باشید. در واقع بدون آشنایی با این اختصارات و اصطلاحات، ممکن است اصلا متوجه نشوید که طرف مقابل از چه چیزی حرف می‌زند. در ادامه برخی از این اصطلاحات را معرفی خواهیم کرد.

رایج‌ترین اختصارات در انگلیسی و معنی آنها

کلمات و حروف اختصاری، سخت ‌ترین اصطلاحات شبکه‌های اجتماعی در زبان انگلیسی هستند. وقتی به یک سری حروف بزرگ بر می‌خورید، نه تنها باید با زبان انگلیسی آشنا باشید، بلکه باید زبان انگلیسی مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی را نیز بدانید. در اینجا برخی از پرکاربردترین و اساسی‌ترین کلمات اختصاری مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم تا هیچ مکالمه و موضوعی در فضای مجازی را از دست ندهید.

AMA

معنی: Ask Me Anything (از من هر چه می‌خواهی بپرس)

کاربرد: اگر شخصی بخواهد در مورد موضوعی امکان طرح سؤال را باز کند، از این اصطلاح استفاده خواهد کرد.

مثال:

“Hi, I’m Sam and I came to tell you everything you want to know about phishing. AMA!”

Bae

معنی: Before Anyone Else (قبل از هر کسی دیگر)

کاربرد: این کلمه جایگزینی برای baby است و می‌تواند به جای عزیزم، عشقم و کلمات عاشقانه دیگر به کار رود.

 “I’m meeting bae tonight. I’ve missed him all week!!”

DM

معنی: Direct Message

کاربرد: این اصطلاح به پیام خصوصی با کاربران اشاره دارد.

اصطلاحات مربوط به فضای مجازی در انگلیسی

معرفی اصطلاحات انگلیسی رایج در فضای مجازی

در بخش قبلی در مورد اختصارات رایج در فضای مجازی به انگلیسی صحبت کردیم، اکنون بیایید با مهمترین اصطلاحات انگلیسی رایج در فضای مجازی آشنا شویم. این اصطلاحات در زمان ارسال پست، گفتگو با دیگران یا کامنت گذاشتن برای کاربران دیگر برای شما مفید خواهند بود.

Instafamous

این اصطلاح به شخصی اشاره دارد که در اینستاگرام مشهور است و هزاران یا میلیون‌ها فالوور دارد. این افراد به عنوان اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند و برندهای زیادی تبلیغات خود را به آن‌ها می‌سپارند.

Finsta (Fake Insta)

بسیاری از افراد در کنار حساب اصلی خود در اینستاگرام، یک حساب فیک با نام و آیدی جعلی می‌سازند و از آن برای لایک و کامنت گذاشتن در حساب اصلی خود، پنهان کردن هویت اصلی یا هر هدف دیگر استفاده می‌کنند. به این اکانت فیک در اصطلاحات مربوط به فضای مجازی، Finsta گفته می‌شود.

#nofilter

از این هشتگ، زیر پست‌هایی قرار داده می‌شود که هیچگونه ادیتی روی ان‌ها انجام نشده باشد. برای مثال اگر عکس یا ویدیویی از یک منظره ثبت کرده و بدون هیچگونه افکت و ادیتی آن را در شبکه اجتماعی خود پست می‌کنید، می‌توانید از این هشتگ استفاده نمایید.

Viral

وایرال علاوه بر اینکه یکی از اصطلاحات مربوط به فضای مجازی در انگلیسی است، در زبان فارسی هم استفاده می‌شود. زمانی که پستی به سرعت در بین کاربران منتشر و دیده شود، اصطلاحا گفته می‌شود که آن پست وایرال شده است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از اصطلاحات شبکه‌های اجتماعی در زبان انگلیسی آشنا کنیم. آشنایی با این اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا در شبکه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار کرده و از دیدن برخی اصطلاحات زیر پست‌های مختلف تعجب نکنید و اصطلاحا به روز هم باشید! تلاش کنید تا در شبکه‌های اجتماعی مطرح فعال باشید تا بتوانید با افراد Native به بحث و گفت‌و‌گو بپردازید. برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی پرکاربرد می‌توانید به بخش واژگان ما سر بزنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =