• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۲ دیدگاه

جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 | تافل iBT

جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 | تافل iBT

آیا برای آزمون تافل آماده شده‌اید و در نهایت تصمیم به ثبت نام در این آزمون گرفته‌اید؟ یا شاید قصد دارید بعد از 26 جولای در آزمون شرکت کنید؟ تغییرات جدیدی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بدانید. ما در این مطلب قصد داریم جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. 

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) یک آزمون بین المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است که اغلب برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی یا مشاغل خارج از کشور مورد نیاز است. این آزمون شامل چهار بخش است: ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ. مدت زمان آزمون تافل سه ساعت می‌باشد. اما این در یک ماه آینده تغییر می‌کند.

جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 | تافل iBT

تغییرات آزمون تافل از 26 تیر (26 ژوئیه)چه چیزهایی خواهند بود؟ 

طبق اطلاعیه رسمی از ETS (سازمان برگزار کننده آزمون)، از 26 ژوئیه 2023، آزمون TOEFL iBT® چندین تغییر اساسی خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت: 

فرآیند ثبت نام آسان‌تر و گزینه‌های پرداخت بیش‌تر، که آن را برای همه علاقمندان به شرکت در آزمون تافل بسیار راحت می‌کند.

اکنون به محض اتمام آزمون، نتایج رسمی خود را خواهید دید. دیگر نیازی به چک کردن حساب خود هر روز به امید دیدن آن نمرات مورد انتظار نیست. آن‌ها در مورد هر گونه به روز رسانی نتیجه به شما اطلاع خواهند داد.

مدت زمان آزمون تافل در حال کوتاه‌تر شدن است به گونه‌ای که به زیر دو ساعت خواهد رسید. 

لطفاً توجه داشته باشید که این تغییرات فقط برای آزمون‌های رایانه‌ای در مراکز آزمون و نسخه خانگی تافل iBT اعمال می‌شود. تافل    iBT Paper Edition بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

تغییرات آزمون تافل: مدت زمان آزمون 

حالا بیایید در مورد تغییرات مدت زمان آزمون بیش‌تر صحبت کنیم:

آن‌ها دستورالعمل‌ها را ساده کرده‌اند، بنابراین زمان کمتری را صرف خواندن دستورالعمل‌های تسک‌ها می‌کنید. 

دومین تسک بخش «رایتینگ» تغییر کرده است. به جای تسک نوشتن مستقل، اکنون نوشتن برای یک بحث آکادمیک را خواهید داشت. جذاب‎‌تر می شود، به من اعتماد کنید!

بخش “ریدینگ” کوتاه‌تر خواهد بود و هر کدام به جای سه تا چهار قسمت، دو قسمت و 10 سوال دارد. 

آن‌ها استراحت 10 دقیقه‌ای وسط آزمون را حذف کرده‌اند. 

در اینجا یک تغییر جالب دیگر وجود دارد – آن‌ها سوالاتی را که به امتیاز شما کمک نمی‌کنند حذف می‌کنند. در گذشته، ممکن بود در بخش Reading یا Listening با سوالات «تجربی» مواجه شده باشید که امتیازی به آن‌ها داده نشده است. خب از 26 جولای همه به یک اندازه سوال خواهند گرفت. منصفانه و عادلانه!! 

سیستم امتیازدهی ثابت باقی می‌ماند و حداکثر 30 امتیاز برای هر بخش و 120 امتیاز برای کل آزمون تافل iBT است.

جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 | تافل iBT

تغییرات آزمون تافل: تسک جدید رایتینگ 

از 26 ژوئیه، فقط یک نوع سوال در بخش رایتینگ تغییر می‌کند. به جای تسک نوشتن مستقل، نوشتن برای یک بحث آکادمیک وجود خواهد داشت. سوال این‌گونه خواهد بود که شما یک سوال از یک استاد و پاسخ‌های سایر دانشجویان را خواهید خواند. وظیفه شما این است که نظر خود را در مورد موضوع مورد نظر در قالب یک بحث آنلاین بیان کنید. کار کوتاه‌‌تر خواهد بود، بنابراین 10 دقیقه برای برنامه‌ریزی و نوشتن پاسخ خود فرصت خواهید داشت.

راهکارهایی برای غلبه بر تغییرات آزمون تافل: رایتینگ 

برای آماده شدن برای این نوع تسک جدید، کاری که باید انجام دهید این است:

  • با انواع سوالات آشنا شوید.

وقتی تسک را دیدید، نگاهی به موضوع بحث بیندازید، مقدمه را مرور کنید و سؤال را با دقت بخوانید. موضوعات معمولاً به زندگی روزمره مربوط می‌شوند، بنابراین نیازی به نوشتن در مورد چیزهای پیچیده مانند ساختار جهان یا آناتومی انسان نیست.

این نمونه سوالات را برای آشنایی بیشتر بررسی کنید:

Sociology class: (کلاس جامعه‌شناسی) 

What do you think is the most significant effect that watching television has on people? Why do you think television has this effect?

Political science: (علوم سیاسی)

If you were a policymaker, which issue would you argue is more important — education or environmental protections? Why?

Economics: (علم اقتصاد)

What scientific discovery or technological invention from the last two hundred years — other than computers and cellphones — would you choose as being important? Why?

Psychology: (روان‌شناسی)

What are some strategies that people can use to manage stress in their daily lives?

*Political Science: (علوم سیاسی)

What are some ways that individuals and governments can work to reduce air pollution?

History: (تاریخ)

But what about the impact of ancient civilizations on science and technology? How did these civilizations contribute to our modern understanding of science and technology?

اگر چیزی فوراً به ذهن شما خطور نکرد، نگران نباشید! پاسخ‌های سایر دانش‌آموزان به شما کمک می‌کند تا ایده‌هایی پیدا کنید. شما مجبور نیستید سخنان آن‌ها را نقل قول کنید یا به طور گسترده بحث کنید زیرا این یک کار یکپارچه نیست. آن‌ها فقط به عنوان پاسخ‌های نمونه وجود دارند. وقتی برای امتحان آماده می‌شوید، آن نمونه‌ها را با دقت مطالعه کنید. آنها از آزمایشگاه ETS هستند و امتیاز بالایی خواهند داشت.

  •  الگوی رایج رایتینگ را یاد بگیرید.

اگر ساختار یک مقاله‌ی قوی را بدانید، انجام این نوع تسک آسان است. از آنجایی که این یک بحث آنلاین است، نیازی به نوشتن یک مقدمه و نتیجه گیری کلی طولانی نیست.

شما می‌توانید از این قالب مفید استفاده کنید:

  • Introduction: (مقدمه)

با یک بیانیه‌ی کلی در مورد موضوع بحث شروع کنید؛ مانند: 

The topic of… has generated much discussion in recent years.

  • Body: (بدنه)

نظر خود را در مورد موضوع به اشتراک بگذارید با دانش آموزان دیگر موافق یا مخالف باشید و دلیل آن را توضیح دهید. نیازی نیست که به طور گسترده در مورد ایده‌های آن‌ها نقل قول یا نوشتن کنید. فقط بنویسید:

My personal belief is that… For example… I understand… concerns over…, but I believe she/he misses another critical point.

  • Conclusion: (نتیجه‌گیری)

رایتینگ را با خلاصه‌ای از دیدگاه خود جمع کنید. اگر قبلاً دیدگاه خود را به خوبی بیان کرده‌اید و کلمات شما تمام شده است، می‌توانید از نتیجه گیری صرف نظر کنید. 

  •  مهارت‌های مدیریت زمان خود را بهبود بخشید.

بیایید در مورد مدیریت زمان صحبت کنیم. توصیه می‌کنیم چند دقیقه‌ای را صرف آشنایی با کار و برنامه‌ریزی پاسخ خود کنید. لازم نیست تک تک کلمات را با دقت بخوانید. فقط یک اسکن سریع انجام دهید، در غیر این صورت زمان برای نوشتن کم خواهید داشت. حداکثر پنج دقیقه را برای نوشتن مقاله اختصاص دهید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه را برای تصحیح و رفع هر گونه اشتباه تایپی یا اشتباه اختصاص دهید.

در اینجا یک نکته حرفه‌ای وجود دارد: هر بار که تمرین می‌کنید، از یک کامپیوتر برای یادگیری نحوه تایپ سریع استفاده کنید. و به یاد داشته باشید که چک املایی خودکار مزاحم را خاموش کنید. 

  • مواد آماده سازی را بررسی کنید. 

برای تهیه مواد، به وب سایت رسمی سر بزنید و مطالب به روز شده TOEFL iBT را دانلود کنید. آن‌ها تست‌های تمرینی رایگان، مجموعه‌های تمرین ریدینگ و لیسنینگ (پی‌دی‌اف و فایل‌های صوتی)، مجموعه‌های تمرین اسپیکینگ، و مجموعه‌های تمرین رایتینگ (با نمونه پاسخ‌ها و توضیحات نمرات) دارند. 

جمع‌بندی 

در این مطلب سعی بر آن بود که شما را با جدیدترین تغییرات آزمون تافل در سال 2023 آشنا کنیم و تکنیک مهمی برای مهارت رایتینگ بیان کنیم تا بهترین نتیجه را در آزمون تافل داشته باشید. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =