• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

مصاحبه کاری به انگلیسی + رایج‌ترین سوال‌ها به همراه جواب

مصاحبه شغلی به انگلیسی یکی از استرس‌آورترین لحظاتی است که هر کدام از شما امکان دارد آن را تجربه کنید. مصاحبه شغلی به خودی خود یک چالش برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود، حال اگر این مصاحبه به انگلیسی انجام شود، شرایط را برای افراد سخت‌تر هم خواهد کرد.  معمولاً در آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت، در خصوص سوال و جواب‌های رایج در مصاحبه‌های شغلی با زبان‌آموزان کار میشود. علت این موضوع، اهمیت تسلط افراد به مصاحبه و تاثیر آن روی آینده شغلی آنهاست. به همین دلیل هم ما در این مطلب از انگلیش توربو تصمیم داریم شما را با برخی از رایج‌ترین سوال و جواب‌ها در مصاحبه استخدامی به انگلیسی آشنا کنیم. همراه ما باشید!

کمی با مصاحبه استخدامی به انگلیسی آشنا شوید

اگر می‌پرسید که مصاحبه کاری به انگلیسی چه می شود، باید بگوییم که در زبان انگلیسی Job interview به معنای مصاحبه شغلی است. مصاحبه کار به انگلیسی هم درست مانند فارسی، به هر سوال و جوابی که بین کارفرما و متقاضی یک شغل رد و بدل می‌شود و جلسه‌ای که برای استخدام یک شخص و سنجش توانایی‌ها و روحیات او برگزار شده اطلاق می‌شود.

به عبارت ساده‌تر باید گفت معنی مصاحبه کاری به انگلیسی، جلسه‌ای است که بین شما و کارفرما انجام شده و در آن سوال و جواب‌هایی به زبان انگلیسی رد و بدل می‌شود. این مصاحبه می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود اما اصلی‌ترین دلیل آن، اپلای و مهاجرت کاری است. به همین دلیل لازم است که قبل از آن دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای اپلای را گذرانده باشید. 

6 سوال رایج در مصاحبه شغلی به انگلیسی

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، در زمان مصاحبه شغلی به انگلیسی از شما سوال‌های خاصی می‌پرسند تا متوجه شوند که آیا فرد مورد نظر آنها هستید یا خیر. ممکن است این مصاحبه برایتان بسیار پر استرس و سخت باشد، اما باید بدانید که پاسخ دادن به این سوالات بسیار ساده است؛ به خصوص اگر دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای آیلتس را گذرانده باشید. 

البته از آنجایی که سوالات مربوط به مصاحبه‌ها تا حدودی مشابه هم و قابل پیش‌بینی هستند، حتی با گذراندن دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان هم می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید. به هرحال ما برای راحتی بیشتر شما، در ادامه 6 مورد از رایج‌ترین سوالاتی که در مصاحبه کاری از شما میپرسند را بررسی خواهیم کرد.

1. کمی درباره خودتان صحبت کنید.

در اکثر مصاحبه‌های شغلی، اولین سوالی که از شما می‌پرسند این است که کمی در مورد خودتان صحبت کنید: 

“.Tell me about yourself”

شما باید یک پاسخ کلی برای این سوال داشته باشید و اطلاعات کلی و مفیدی در مورد خودتان بازگو کنید. این اطلاعات باید مربوط به شغل و تخصص شما باشند و از بیان جزئیات غیرمرتبط بپرهیزید. برای مثال پاسخ زیر یک پاسخ مناسب و جامع به این سوال است: 

“I’ve been working as a junior chef at a small Italian restaurant for 2 years and my duties included assisting the head chef and preparing salads. I have always been interested in food and cooking which was why I chose to follow this career path. I studied at  ___ college, where I gained my first level cooking diploma.”

“من به مدت 2 سال به عنوان سرآشپز جوان در یک رستوران کوچک ایتالیایی کار می کردم و وظایفم شامل کمک به سرآشپز و تهیه سالاد بود. من همیشه به غذا و آشپزی علاقه داشتم و به همین دلیل این مسیر شغلی را انتخاب کردم. من در کالج ___ تحصیل کردم و در آنجا دیپلم آشپزی سطح اول خود را گرفتم.”

2. تحصیلات شما چقدر است؟

سوال قابل پیشبینی دیگری که در مصاحبه کاری در انگلیسی مطرح می‌شود، مربوط به میزان تحصیلات شما است. 

“.Tell us about your education”

در اینجا منظور از تحصیلات، فقط تحصیلات آکادمیک شما است و کارفرما قصد دارد متوجه شود که آیا تحصیلات شما به موقعیت شغلی مورد نظر مرتبط است یا خیر. بنابراین شما می‌توانید به این سوال اینطور پاسخ دهید: 

“I obtained my degree at ….”

در قسمت …. نام دانشکده‌های که در آن تحصیل کرده‌اید را بگویید. 

یا می‌توانید بگویید:

“I graduated from …. in ….”

من فارغ التحصیل رشته …. در دانشگاه …. هستم. 

مصاحبه کاری به انگلیسی + رایج‌ترین سوال‌ها به همراه جواب

3. نقاط قوت شما چیست؟

به احتمال زیاد در حین مصاحبه کار به انگلیسی، کارفرما در مورد نقاط قوت شما سوالاتی خواهد پرسید. شما باید سعی کنید در پاسخ به سوال “What are your strengths?” نقاط قوت خود که مرتبط با شغل مورد نظر است را به صورت صادقانه بیان کنید. موارد زیر از عبارت‌هایی هستند که برای پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کنند:

To be punctual وقت شناسی و منظم بودن

To be a team-player برخورداری از روحیه کار تیمی

To be ambitious هدف و انگیزه داشتن

To take initiative ابتکار عمل داشتن

To be proactive فعال بودن

4. نقاط ضعف شما چیست؟

اگر کارفرما از شما پرسید که “?What are your weaknesses، در پاسخ باید نقطه ضعف خود را به صورت صادقانه بیان کنید. برای مثال: 

“I become nervous when …” 

من در مواقع …. نگران می‌شوم.

5. در آینده چه اهدافی دارید؟

یکی دیگر از سوالاتی که در مصاحبه شغلی به انگلیسی پرسیده می‌شود این سوال است:

“Where do you see yourself 5 years from now?”

در پاسخ به این سوال، باید اهداف شخصی را کنار گذاشته و در مورد اهداف کاری خود صحبت کنید. برای مثال پاسخ‌های زیر کاملا معقولانه به نظر می‌رسند:

 

Improve my skills مهارت‌های خودم را ارتقا بدم

Create more of a name for myself in the industry. در این حوزه نام و نشانی به دست آورم

Enhance my knowledge دانش بیشتری کسب کنم

Achieved a higher position به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنم

Become a team leader رهبر تیم شوم

6. میزان حقوق و دستمزد درخواستی شما چقدر است؟

در نهایت هم در مورد میزان حقوق و دستمزدی که مدنظر دارید از شما سوال می‌پرسند. 

“What kind of salary do you expect?”

به هیچ عنوان در پاسخ به این سوال نگویید که “.I don’t know”؛ بلکه از قبل کمی در مورد میزان دستمزد شغل مورد نظر تحقیق کرده و یک مبلغ منطقی پیشنهاد دهید. با این کار آنها متوجه می‌شوند که شما با این حوزه آشنایی دارید و به خوبی تحقیق کرد‌ه‌اید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با رایج‌ترین سوال‌های مصاحبه شغلی به انگلیسی آشنا کنیم. شما می‌توانید با تمرین کردن این سوالات و شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای آیلتس، خود را برای مصاحبه شغلی آماده کنید. همچنین اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای اپلای یا مهاجرت را دارید، لازم است با این سوالات آشنا باشید. 

سوالات متداول

مصاحبه کاری به انگلیسی چه می شود؟

در زبان انگلیسی، مصاحبه کاری Job interview معنی میشود. 

چطور باید برای مصاحبه شغلی به انگلیسی آماده شد؟

برای اینکار باید از قبل سوالات رایجی که در مصاحبه‌ها عنوان میشود را تمرین کنید. 

در مصاحبه شغلی به انگلیسی چه سوالاتی مطرح میشود؟

در این مصاحبه معمولاً سوالاتی در مورد ویژگی‌های کلی شما، تحصیلات، نقاط ضعف و قوت، خواسته‌ها و انتظارات شما و… مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =